Divinity Original Sin 2: Dialogi
Aktualizacja:
W dużej mierze warstwę fabularną gry będziesz poznawał za sprawą dialogów. W tym względzie warto kierować jak największą i mocno zróżnicowaną drużyną, gdyż każdy z jej członków może prowadzić konwersacje na własną rękę. Poza tym, wybierając rozmówcę należy zorientować się jakiej rasy jest postać niezależna, gdyż poszczególne rasy reagują w różny sposób na swoich rozmówców. Może się zdarzyć, że jeżeli spróbujesz nawiązać dialog człowiekiem to zostaniesz zignorowany, a jaszczur z twojej drużyny z łatwością zdobędzie garść informacji.
Nawet jeśli przeprowadziłeś rozmowę w sposób, który niekoniecznie sprzyja dobrym relacjom, to zawsze możesz przełączyć się na innego bohatera i spróbować innej ścieżki wypowiedzi. Jeśli podejrzewasz, że z jakiegoś powodu źle rozegrałeś konwersację i przetestowałeś już wszystkich członków drużyny to najlepiej wczytaj zapisany wcześniej stan gry i spróbuj uzyskać efekt odmienny do poprzedniego.
Poniżej znajdziesz przydatne informacje o kilku zagadnieniach związanych z prowadzeniem rozmów.
Korzyści
Sprawdzając różne ścieżki dialogowe bardzo łatwo możesz zauważyć, że niepozorni bohaterowie, którzy wydawali się jedynie tłem, mogą udzielać bardzo przydatnych informacji i tylko od ciebie zależy czy właściwie wyczujesz ich intencje. Warto zawsze testować każdego z członków drużyny, a może okazać się, że wybranie innego bohatera i kolejności wypowiedzi sprowadzi dialog na zupełnie inne tory i dzięki temu uzyskasz np. prezent od rozmówcy.
Perswazja
Niektóre zadania wymagają wywierania wpływu na rozmówcy. Pamiętaj, żeby dokładnie sprawdzić, który z członków drużyny ma największe szanse na osiągniecie pomyślnego rezultatu i sprawdzenie przy jego pomocy wszystkich dostępnych opcji. Musisz mieć też na uwadze fakt, żeby wcześniej nie okradać rozmówcy lub nie działać w taki sposób, który wpłynie negatywnie na jego nastawienie do ciebie, bowiem może to definitywnie przekreślić twoje szanse na korzystny rezultat.
Tagi
Każda z postaci z określonymi tagami ma możliwość skorzystania z większej ilości opcji dialogowych. Opcje te są mocno wyróżnione więc z pewnością ich nie przeoczysz. Zanim użyjesz jednej z kwestii określonej tagiem, lepiej zorientuj się, kim jest twój rozmówca i czy użycie tagu będzie miało jakiś skutek. Wnioski możesz wysunąć poprzez jego ubiór, nazwę postaci i to jak się do ciebie odnosi. Jeśli tagi nie zapowiadają żadnych korzyści to zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z jednej z domyślnych wypowiedzi.
Dialogi wewnątrz drużyny
Niejednokrotnie pojawi się możliwość rozważenia zaistniałych zdarzeń w gronie drużyny. Może to mieć związek z kontrowersyjnymi zdarzeniami, których drużyna była świadkiem lub w chwili podjęcia decyzji.
W pierwszym przypadku dialogi są niezobowiązujące, to znaczy nie mają wpływu na kształtowanie fabuły, ale wpływają na relacje wewnątrz drużyny. Gdy nad członkami drużyny pojawią się wykrzykniki to znak, że doszło do sytuacji, którą trzeba wyjaśnić. Możesz oczywiście zignorować tę mechanikę, ale warto sprawdzić, jakich reakcji możemy spodziewać się po członkach drużyny. Szczególnie warto uważać na wszystkie wypowiedzi, które mogą mieć negatywny wydźwięk w oparciu o rasę rozmówcy.
Poza tym w grze pojawiają się odgórnie narzucone rozmowy między członkami drużyny. Ma to miejsce głównie w związku z zadaniami z wątku głównego, gdy musimy zdecydować o czyimś losie lub zająć wspólne stanowisko w jakiejś sprawie. Jeśli wszyscy członkowie drużyny są zgodni to wszystko przebiega bez zarzutu. Problemy zaczynają się, gdy zdania w drużynie są podzielone. Jest to jedno z największych wyzwań gry wieloosobowej.
Handel

Zwróć uwagę na powyższy obrazek. Jeśli po rozpoczęciu rozmowy z postacią niezależną zobaczysz u niej ikonkę oznaczoną na obrazku, to znak, że możesz prowadzić z nią wymianę wyposażenia. Każdy handlarz posiada dużą różnorodność asortymentu, a proponowane przez nich ceny za ten sam przedmiot mogą się znacznie różnić, więc zawsze warto odwiedzić kilku kupców zanim przeznaczysz na coś swoje niewielkie zasoby złota lub ekwipunku.
Warto mieć na uwadze, że każda udana transakcja wpływa pozytywnie na wzajemne relacje i jeśli będziesz skutecznie prowadził wymianę z jednym z kupców to z każdą kolejną transakcją będzie oferował ci lepsze ceny. Dodatkowo u wybranych kupców będziesz mógł naprawić swoje wyposażenie co jest niezwykle przydatne jeśli w toku rozgrywki nie znajdziesz narzędzi, które umożliwią prowadzenie napraw samodzielnie.
Komentarze czytelników
ile można mieć maksymalnie slotów na punkty źródła?
Mam tylko jedno pytanie bo nie wiem jak to zrobić jak otworzyć skrzynie w pentagramie na plaży ma klontwe bless nie pomaga ? No i kwestia tych niebieskich bram zaczarowanych jak je przejść mam pełno kluczy ksiąg poczytnych ale i też prawie wszyscy nie żyją xd
Dziwne to jest zabiłem. Tego Greta a on później się odrodził gdzie indziej i dziękował ze go uratowałem xd layle też zabiłem też się odrodziła gdzie indziej chciałem ich zabić drugi raz ale tak ściągała mi obroże musiałem się wrócić do wcześniejszego seva bo zabiłem smoka i nie mogłem przejść dalej zabicie tych wojowników nic nie dało więc oszczędziłem smoka teraz rozkminiam czy zabić tych wojowników co uciekaja na łódkę czy nie może się odrodzą niektórzy mają nawet dobry sprzęt mam 2 sevy więc spróbuję i dam znać xdddd mam 10 lvl puki co xd bije +- 80 jak krytyczny to ponad 200 bije z kuszy
Ej no fajnie jest jestem w 3 akcie dalej nie ściągałem obroży pierwszy i drugi akt wybity do nogi w trzecim część gada a część nie jestem przy smoku i zobaczę jaka nagrodę dostanę jak nie do zabije i smoka xd
Zacznę od nowa szkoda że twórca nie przewidział takiej opcji np w Gothic 3 można zabijać wszystkich i tak się da przejść zobaczymy ile postaci ubije w drugim akcie i czy przejdę dalej dziwne że nikt nie próbował jeszcze tego
No i stało się zabiłem wszystkich co do nogi w pierwszej planszy fort radość no i w drugiej planszy wszyscy oprócz mnichów chcą się bić zemną nie ściągałem obroży ale zastanawiam się czy jak rozwalę wszystkich w drugiej to przejdę do trzeciej ( no niektórych ciężko pokonać kozaki już się robią )
Burrying The Past | Reaper's Coast - to zadanie ktoś opisał po łebkach, bo da się uratować rodziców Garetha, wystarczy spotkać go najpierw w zrujnowanym domu jak stoi nad ogłuszonym Jonathanem i w trakcie rozmowy dobić ogłuszonego magistra, potem tylko próba perswazji żeby Gareth został na statku i załatwione.
Mam sprawę bo nie wiem czy grać dalej zabiłem chyba wszystkich w fort radość został sklepikarz i jakiś paru ziomków zabiłem elfy co uratowałem zabiłem wszystkich na plaży królowa ślimaków etc pokonałem arenę i właśnie idę zabić strażników w więzieniu tylko że nie wiem co z obroża bo ci co mogli ja ściągnąć nie żyją będzie to problem ? Gram tylko jedna postacią wszystkich co chcieli się dołączyć zabiłem jest sens grać w drugim akcie może nie będę zabijał ale w sumie fajnie jest xd tylko że boję się że twórcy tego nie przewidzieli
Cześć, co zrobić jeżeli mi garvan uciekł, przez zabicie jego oprychów w pokoju osobistym?
Dziwna sprawa: do drużyny wziąłem Fane, Czerwonego oraz Zwierza. Po jakimś czasie dwóch ostatnich wymieniłem na Sebille i Lochse - w tym składzie ukończyłem Fort Joy i wsiadłem na okręt. W pierwszej scenie na okręcie drużyna w tym właśnie składzie odłącza się i muszę ich przyłączyć ponownie, jednak - o dziwo na statku oprócz drużynowego szkieletora znajduję Czerwonego i Zwierza, których przecież zostawiłem w Fort Joy. Z braku wyboru jestem zmuszony ich przyłączyć. Po bitwie (w nowym, nieoptymalnie ułożonym składzie i ze skleconym dla nich na prędce byle jakim szpejem) spotykam pod pokładem duchy dziewczyn, które powinny być ze mną w drużynie. Ich ciała przepadły wraz z całym dobytkiem, który dałem im na przechowanie. Wychodzi na to, że raz dołączonego członka drużyny nie da się wymienić na innego, bo do następnego rozdziału i tak przejdziemy z pierwotnie skompletowaną drużyną.
To już nie jest bug - to kompromitacja developerów. Nie chce mi się po raz kolejny przechodzić od początku całego Fort Joy by sprawdzić, czy tym razem zadziała bez błędów.
Co do zabicia demona w misji Więzy Bólu to pomimo błędu da się go zabić. Osobiście udało mi się mając przyzwanie trupiej wdowy (która umie się dostać na dół) i jej nie jest w stanie przejąć. Ważne jest żeby wszystkimi postaciami się odsunąć na tyle, żeby jedyną osobą w walce była wspomniana wdowa. Pomimo nakładanych efektów dalej bije się z demonem.
Może się będę wymądrzał bo poradziłem sobie bez poradnika, ale przestańcie robić jakąś schizę z tym kotem. Jest tyle rzeczy w tej grze, które mogą być fajne i dające sporo frajdy i satysfakcji, natomiast ochrona czarnego kota, który przykleił mi się do tyłka z niewiadomych względów ain't one.
1. Trzeba zbierać expa!!!! Nie ma skalowania trudności, a przeciwnicy mają poziom jakby oczyścić mapę do zera z doświadczenia.
2. Jest kilka walk w tej grze bez których ani rusz, a które nie są przyjazne. Czasem wystarczy save & load i czekać na pomyłkę przeciwnika, a czasem trzeba poszukać innej taktyki. Z tego co pamiętam to z 10 ich było.
3. Bez spiny. Nie wiem czy bym wytrzymał 80h w ciągu 12 kolejnych dni z tą grą, gdybym nie grał na swoistej "wyjebce". Zresztą bardzo łatwy explorer ukończyło tylko 2% więcej graczy niż standardowy classic, więc nie tylko trudność jest w tej grze przeszkodą.
4. Nie można myśleć o tej grze jak o super rozrywkowym arcydziele. Te wszystkie peany pochodzą od Himalaistów wysławiających Mount Everest (metafora).
W Płonących świniach Feder jak wchodzi do wody w sanktuarium Amadii, to nie zamienia się w człowieka. Ktoś wie ocb?
Użyj statuy - woda sama w sobie nic nie daje, dopiero jak jej użyjesz woda staje się pobłogosławiona.
Co mam zrobić w Cena miłości, gdy gram Red Princem? Po spotkaniu z Zharahą, mam wizje Red Princess i tyle. Nic więcej się nie dzieje, a quest nadal aktywny, każe mi jej szukać.
jak dokładnie wykonać srebrny drążek z kąd wziasc skadniki
Mam pakiet premium a dalej nie widzę całego artykuły WTF?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
