Divinity Original Sin 2: Witch
Aktualizacja:
Jedna z klas hybrydowych, łączących cechy zabójcy (zdolności Scoundrel) i maga (drzewko Necromancer). Dzięki temu Czarownik jest w stanie ranić wrogów przy pomocy zaklęć, a w razie potrzeby może dostać za plecy wroga, by przy pomocy sztyletów zadać dodatkowe obrażenia. Postać ta jest w stanie zadawać spore obrażenia fizyczne, przeklinać wrogów i przywoływać na pole walki potwory, które wspomogą drużynę.

Poniżej znajdziesz parametry wyjściowe dla wskazanej klasy.
Atrybuty
W przypadku Czarownika domyślnie zostały wzmocnione dwa atrybuty.
Nazwa atrybutu | Wartość | Znaczenie |
Finesse | +1 | Bonus do finezji przyda się podczas korzystania z broni do walki na dystans, jak i ze sztyletów, a także by wzmocnić zdolności z drzewek Scoundrel i Huntsman. |
Intelligence | +1 | Wskazana premia pozwala na większą skuteczność ataku i zadawanie większych obrażeń przy pomocy żywiołów, ale też zaklęć. Dodatkowa inteligencja podnosi także nieznacznie pancerz magiczny postaci. |
Constitution | +1 | Punkt kondycji zwiększy ilość posiadanych przez postać punktów zdrowia, co przełoży się na jej większą żywotność. |
Zdolności i Talent
W przypadku Czarownika rozwinięto trzy zdolności.
Nazwa | Wartość | Komentarz |
Scoundrel | 1 | Premia do obrażeń przy wykorzystaniu zdolności z tej szkoły doskonale współgra z dodatkowym punktem Finesse - spora część zdolności Scoundrel wymaga korzystania ze sztyletów. |
Necromancer | 1 | Dodatkowy procent wykradania życia w oparciu o obrażenia, które ingerują bezpośrednio w zdrowie przeciwnika pozwoli na stopniową regenerację, dzięki czemu możesz skupić się na zadawaniu obrażeń. |
Persuasion | 1 | Premia do Perswazji pozwoli wywierać większy wpływ na postacie niezależne. |
Talent
Leech - możliwość regeneracji punktów zdrowia w czasie, gdy bohater stoi w kałuży krwi.
Umiejętności startowe
Ikona | Nazwa | Komentarz |
| Raise Bloated Corpse | Bardzo użyteczna zdolność, która pozwala ożywić stwora ze zwłok innego przeciwnika. Stwór posiada sporo punktów zdrowia i jest w stanie się wysadzić, zadając obszarowe obrażenia. |
| Chloroform | Niszczy X punktów pancerza magicznego (zależne od atrybutu Finesse postaci) i usypia cel, jeśli ten nie miał pancerza magicznego. Warto pamiętać, iż zdolność sama w sobie nie zadaje obrażeń. |
| Mosquito Swarm | Zdolność pozwala zadać wrogowi obrażenia fizyczne (a więc blokowane przez pancerz fizyczny, a nie magiczny, jak większość zaklęć) i uzdrowić postać o wartość zależną od zadanych obrażeń. |
Czarownik a Rasy
Rasa | Predyspozycje | Komentarz |
Elf | Brak | Oczywiście brak odgórnych predyspozycji związanych z premią do atrybutów nie przekreśla możliwości stworzenia postaci o tej rasy z tą klasą, ale należy mieć na uwadze, że efektywność bohatera może być niższa niż w przypadku innych ras. |
Człowiek | Średnie | W tym przypadku nie mamy do czynienia z kompletnym pokryciem parametrów, ale dzięki bazowej premii do Dowcipu (Wits) masz znacznie wyższy współczynnik inicjatywy, który pozwoli na lepsze pozycjonowanie w trakcie starć lub eliminowanie zagrożeń zanim zdążą ci zaszkodzić. |
Krasnolud | Brak | Podobnie jak w przypadku Elfa, żaden z rasowych atrybutów lub zdolności nie wpływa korzystnie dla budowania Czarownika w oparciu o tę klasę. |
Jaszczur | Duże | Dwa dodatkowe punkty do Inteligencji oraz bierny bonus do Perswazji zdecydowanie klasyfikują Jaszczury, jako rasę o szczególnych predyspozycjach do tej klasy. |
Które zdolności wybrać?
Witch posiada dostęp do dwóch szkół (Necromancer i Scoundrel), przez co wybierać może spośród 8 startowych zdolności. Jednakże, zdolności domyślne z którymi startuje ta klasa są bardzo użyteczne i dobrane w odpowiedni sposób - nie warto ich zmieniać, gdyż zmniejszy to tylko stkueczność tej klasy. Z tego też powodu najlepiej korzystać ze zdolności Raise Bloated Corpse, Chloroform i Mosquito Swarm.
- Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry
- Divinity Original Sin 2: Przewodnik po grze
- Divinity Original Sin 2: Klasy
- Divinity Original Sin 2: Witch
- Divinity Original Sin 2: Wizard
- Divinity Original Sin 2: Battlemage
- Divinity Original Sin 2: Cleric
- Divinity Original Sin 2: Enchanter
- Divinity Original Sin 2: Fighter
- Divinity Original Sin 2: Inquisitor
- Divinity Original Sin 2: Knight
- Divinity Original Sin 2: Ranger
- Divinity Original Sin 2: Rogue
- Divinity Original Sin 2: Shadowblade
- Divinity Original Sin 2: Wayfarer
- Divinity Original Sin 2: Metamorph
- Divinity Original Sin 2: Conjurer
- Divinity Original Sin 2: Klasy
- Divinity Original Sin 2: Przewodnik po grze
Komentarze czytelników
ile można mieć maksymalnie slotów na punkty źródła?
Mam tylko jedno pytanie bo nie wiem jak to zrobić jak otworzyć skrzynie w pentagramie na plaży ma klontwe bless nie pomaga ? No i kwestia tych niebieskich bram zaczarowanych jak je przejść mam pełno kluczy ksiąg poczytnych ale i też prawie wszyscy nie żyją xd
Dziwne to jest zabiłem. Tego Greta a on później się odrodził gdzie indziej i dziękował ze go uratowałem xd layle też zabiłem też się odrodziła gdzie indziej chciałem ich zabić drugi raz ale tak ściągała mi obroże musiałem się wrócić do wcześniejszego seva bo zabiłem smoka i nie mogłem przejść dalej zabicie tych wojowników nic nie dało więc oszczędziłem smoka teraz rozkminiam czy zabić tych wojowników co uciekaja na łódkę czy nie może się odrodzą niektórzy mają nawet dobry sprzęt mam 2 sevy więc spróbuję i dam znać xdddd mam 10 lvl puki co xd bije +- 80 jak krytyczny to ponad 200 bije z kuszy
Ej no fajnie jest jestem w 3 akcie dalej nie ściągałem obroży pierwszy i drugi akt wybity do nogi w trzecim część gada a część nie jestem przy smoku i zobaczę jaka nagrodę dostanę jak nie do zabije i smoka xd
Zacznę od nowa szkoda że twórca nie przewidział takiej opcji np w Gothic 3 można zabijać wszystkich i tak się da przejść zobaczymy ile postaci ubije w drugim akcie i czy przejdę dalej dziwne że nikt nie próbował jeszcze tego
No i stało się zabiłem wszystkich co do nogi w pierwszej planszy fort radość no i w drugiej planszy wszyscy oprócz mnichów chcą się bić zemną nie ściągałem obroży ale zastanawiam się czy jak rozwalę wszystkich w drugiej to przejdę do trzeciej ( no niektórych ciężko pokonać kozaki już się robią )
Burrying The Past | Reaper's Coast - to zadanie ktoś opisał po łebkach, bo da się uratować rodziców Garetha, wystarczy spotkać go najpierw w zrujnowanym domu jak stoi nad ogłuszonym Jonathanem i w trakcie rozmowy dobić ogłuszonego magistra, potem tylko próba perswazji żeby Gareth został na statku i załatwione.
Mam sprawę bo nie wiem czy grać dalej zabiłem chyba wszystkich w fort radość został sklepikarz i jakiś paru ziomków zabiłem elfy co uratowałem zabiłem wszystkich na plaży królowa ślimaków etc pokonałem arenę i właśnie idę zabić strażników w więzieniu tylko że nie wiem co z obroża bo ci co mogli ja ściągnąć nie żyją będzie to problem ? Gram tylko jedna postacią wszystkich co chcieli się dołączyć zabiłem jest sens grać w drugim akcie może nie będę zabijał ale w sumie fajnie jest xd tylko że boję się że twórcy tego nie przewidzieli
Cześć, co zrobić jeżeli mi garvan uciekł, przez zabicie jego oprychów w pokoju osobistym?
Dziwna sprawa: do drużyny wziąłem Fane, Czerwonego oraz Zwierza. Po jakimś czasie dwóch ostatnich wymieniłem na Sebille i Lochse - w tym składzie ukończyłem Fort Joy i wsiadłem na okręt. W pierwszej scenie na okręcie drużyna w tym właśnie składzie odłącza się i muszę ich przyłączyć ponownie, jednak - o dziwo na statku oprócz drużynowego szkieletora znajduję Czerwonego i Zwierza, których przecież zostawiłem w Fort Joy. Z braku wyboru jestem zmuszony ich przyłączyć. Po bitwie (w nowym, nieoptymalnie ułożonym składzie i ze skleconym dla nich na prędce byle jakim szpejem) spotykam pod pokładem duchy dziewczyn, które powinny być ze mną w drużynie. Ich ciała przepadły wraz z całym dobytkiem, który dałem im na przechowanie. Wychodzi na to, że raz dołączonego członka drużyny nie da się wymienić na innego, bo do następnego rozdziału i tak przejdziemy z pierwotnie skompletowaną drużyną.
To już nie jest bug - to kompromitacja developerów. Nie chce mi się po raz kolejny przechodzić od początku całego Fort Joy by sprawdzić, czy tym razem zadziała bez błędów.
Co do zabicia demona w misji Więzy Bólu to pomimo błędu da się go zabić. Osobiście udało mi się mając przyzwanie trupiej wdowy (która umie się dostać na dół) i jej nie jest w stanie przejąć. Ważne jest żeby wszystkimi postaciami się odsunąć na tyle, żeby jedyną osobą w walce była wspomniana wdowa. Pomimo nakładanych efektów dalej bije się z demonem.
Może się będę wymądrzał bo poradziłem sobie bez poradnika, ale przestańcie robić jakąś schizę z tym kotem. Jest tyle rzeczy w tej grze, które mogą być fajne i dające sporo frajdy i satysfakcji, natomiast ochrona czarnego kota, który przykleił mi się do tyłka z niewiadomych względów ain't one.
1. Trzeba zbierać expa!!!! Nie ma skalowania trudności, a przeciwnicy mają poziom jakby oczyścić mapę do zera z doświadczenia.
2. Jest kilka walk w tej grze bez których ani rusz, a które nie są przyjazne. Czasem wystarczy save & load i czekać na pomyłkę przeciwnika, a czasem trzeba poszukać innej taktyki. Z tego co pamiętam to z 10 ich było.
3. Bez spiny. Nie wiem czy bym wytrzymał 80h w ciągu 12 kolejnych dni z tą grą, gdybym nie grał na swoistej "wyjebce". Zresztą bardzo łatwy explorer ukończyło tylko 2% więcej graczy niż standardowy classic, więc nie tylko trudność jest w tej grze przeszkodą.
4. Nie można myśleć o tej grze jak o super rozrywkowym arcydziele. Te wszystkie peany pochodzą od Himalaistów wysławiających Mount Everest (metafora).
W Płonących świniach Feder jak wchodzi do wody w sanktuarium Amadii, to nie zamienia się w człowieka. Ktoś wie ocb?
Użyj statuy - woda sama w sobie nic nie daje, dopiero jak jej użyjesz woda staje się pobłogosławiona.
Co mam zrobić w Cena miłości, gdy gram Red Princem? Po spotkaniu z Zharahą, mam wizje Red Princess i tyle. Nic więcej się nie dzieje, a quest nadal aktywny, każe mi jej szukać.
jak dokładnie wykonać srebrny drążek z kąd wziasc skadniki
Mam pakiet premium a dalej nie widzę całego artykuły WTF?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.



