Divinity Original Sin 2: 10 umiejętności przydatnych na początku gry

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

W grze jest całe zatrzęsienie zdolności specjalnych, zaklęć i umiejętności zyskiwanych dzięki wykorzystaniu konkretnych broni. Jednakże, jest też kilka zdolności, na które warto zwrócić uwagę już na początku gry - dzięki ich wykorzystaniu można bardzo ułatwić sobie pierwsze godziny rozgrywki i sprawić, by najtrudniejsze walki stały się bajecznie proste. Poniższa tabela zawiera 10 tego typu zdolności, wraz z ich wyjaśnieniem.

Uwaga - jeśli masz problem ze znalezieniem sprzedawców oferujących dane książki umiejętności, zajrzyj do naszej mapy wszystkich kupców w Fort Joy!

Ikona

Nazwa + opis

Dlaczego warto z niej korzystać

Skąd wziąć

Peace of Mind - nakłada na postać status Clear Minded na 3 tury - 10 umiejętności przydatnych na początku gry Divinity 2 | Szybki start - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Peace of Mind - nakłada na postać status Clear Minded na 3 tury.

Usuwa efekty Blinded, Terrified, Charmed, Taunted, Sleeping, Enraged i Mad, zwiększając jednocześnie atrybuty Strenght, Finesse, Intelligence o 2 i Wits o 5.

Jedno z najmocniejszych wzmocnień w całej grze, kosztujące zaledwie 1 AP i podnoszące kluczowe statystyki postaci o sporą wartość.

Olbrzymim atutem zdolności jest możliwość ściągnięcia z postaci większości efektów ograniczających kontrolę.

Zalecana dla magów, łuczników i zabójców.

Fort Joy - Stingtail

Elemental Totem - przyzywa totem, którego typ zależy od podłoża, na którym się pojawi, a statystyki od umiejętności Summoning postaci - 10 umiejętności przydatnych na początku gry Divinity 2 | Szybki start - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Elemental Totem - przyzywa totem, którego typ zależy od podłoża, na którym się pojawi, a statystyki od umiejętności Summoning postaci.

Totem automatycznie wykonuje jeden atak dystansowy na turę.

Na pierwszy rzut oka koszt umiejętności i statystyki przywołanego totemu mogą nie powalać, jednak jest to jedna z ciekawszych zdolności w grze. Każda postać może przywołać łącznie 3 totem (1 co każdą turę), a pojedynczy totem jest w stanie zadać niewiele mniejsze obrażenia, jak postać.

Warto odpowiednio dobrać powierzchnię do przywołania (totem przyjmuje element, na który został wezwany) i umieścić je w takich miejscach, by miały przewagę na wrogiem - na przykład na wzniesieniu.

Zalecana dla magów i postaci z wysokim atrybutem Summoning.

Fort Joy - Nebora

Conjure Incarnate - pozwala przyzwać stwora, którego typ zależy od podłoża, na którym się pojawi - 10 umiejętności przydatnych na początku gry Divinity 2 | Szybki start - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Conjure Incarnate - pozwala przyzwać stwora, którego typ zależy od podłoża, na którym się pojawi.

Jego statystyki skalują się wraz ze zdolnością Summoning rzucającego.

Przywołaniec może zostać wzmocniony przez inne zdolności ze szkoły Summoning.

Czar podobny do opisanego wyżej, z tą różnicą, iż przywołany stwór atakuje w zwarciu i gracz ma nad nim pełną kontrolę.

Jest to świetna zdolność do odciągania uwagi od innych postaci - wrogowie mają dziwną tendencję do skupiania na nim swojej uwagi. Sam stwór zadaje niezłe obrażenia i zyskuje dostęp do zdolności, które powiązane są z żywiołem, na którym został przywołany - jak Fireball gdy wezwie się go na ogniu, czy Restoration, gdy pojawi się na wodzie.

Domyślnie posiada zdolność Taunt, która pozwala zmusić wrogów, by go atakowali.

Zalecana dla magów i postaci z wysokim atrybutem Summoning.

Fort Joy - Nebora

Tentacle Lash - wykonuje atak na średnim dystansie, zadając fizyczne obrażenia i nakładając na wroga status Atrophy - 10 umiejętności przydatnych na początku gry Divinity 2 | Szybki start - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Tentacle Lash - wykonuje atak na średnim dystansie, zadając fizyczne obrażenia i nakładając na wroga status Atrophy.

Atrophy powoduje, iż wróg przez jedną turę nie może korzystać ze swojej broni.

Ilość zadawanych obrażeń rośnie wraz z parametrem Strenght postaci.

Bardzo użyteczna zdolność, szczególnie, gdy korzysta z niej wojownik dysponujący olbrzymim parametrem siły.

Pozwala dosięgnąć wroga ze średniego dystansu, zadać spore obrażenia i nałożyć potężny efekt Atrophy. Efekt ten sprawi, że wróg nie będzie mógł korzystać ze swojej broni - wojownik więc będzie biegał bez miecza i tarczy, a łucznik nie odda żadnego strzału.

Zalecana dla postaci z wysokorozwiniętym parametrem Strength.

Fort Joy - Doctor Leste

Bull Horns - z głowy postaci wyrastają rogi, o 1 punkt zwiększa się zdolność Retribution, a postać zyskuje dostęp do zdolności Bull Rush - 10 umiejętności przydatnych na początku gry Divinity 2 | Szybki start - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Bull Horns - z głowy postaci wyrastają rogi, o 1 punkt zwiększa się zdolność Retribution, a postać zyskuje dostęp do zdolności Bull Rush.

Bull Rush pozwala zaszarżować w stronę wroga, zadając wszystkim wrogom czyste obrażenia i nakładając krwawienie.

Jedna z najbardziej unikalnych zdolności w grze, jednak nie przez zmianę wyglądu, a dodatkową zdolność Bull Rush. Pozwala ona wykonać na wroga szarżę, która zadaje czyste obrażenia (Pure Damage) - nie mają na nie więc wpływu ani magiczny ani fizyczny pancerz, które są ignorowane.

Zdolność ta doskonale nadaje się dla wojowników, gdyż jej obrażenia rosną wraz z parametrem Strength.

Aktywacja zdolności jest darmowa, a skorzystanie z Bull Rush kosztuje z kolei 2 AP.

Fort Joy - Doctor Leste

Fossil Strike - postać ciska olbrzymią skałą, która zadaje obrażenia od ziemi (Earth) i tworzy plamę oleju - 10 umiejętności przydatnych na początku gry Divinity 2 | Szybki start - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Fossil Strike - postać ciska olbrzymią skałą, która zadaje obrażenia od ziemi (Earth) i tworzy plamę oleju.

Kolejna zdolność, której skuteczność nie zależy od samych obrażeń (które też są wysokie), lecz od dodatkowego efektu - tworzenia plamy oleju.

Olej sprawia, iż wszystkie postacie stojące na nim zostają spowolnione - zmniejsza się ich ilość punktów AP, a także zasięg, jaki mogą pokonać. Co więcej, efekt ten nałożyć można niezależnie od stanu pancerza wroga - nie jest on blokowany ani przez magiczny, ani fizyczny pancerz.

Fossil Strike zalecany jest dla magów korzystających ze szkoły Geomancer, gdyż zarówno tak ta szkoła, jak i parametr Intelligence podnoszą jej skuteczność.

Fort Joy - Maol

Raise Bloated Corpse - pozwala ożywić wybrane zwłoki, przywołując stwora pod kontrolę postaci - 10 umiejętności przydatnych na początku gry Divinity 2 | Szybki start - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Raise Bloated Corpse - pozwala ożywić wybrane zwłoki, przywołując stwora pod kontrolę postaci.

Stwór może się zdetonować, zadając obrażenia fizyczne.

Jedna z najlepszych zdolności dostępnych od początku rozgrywki, gdyż pozwala przyzwać istotę, a sama zdolność kosztuje zaledwie 1 AP! Jedynym minusem jest fakt, iż wymaga zwłok do przywołania.

Warto korzystać z opcji detonacji - dzięki temu można dotkliwie ranić nawet kilka celów jednocześnie.

Fort Joy - Mona

Teleportation - pozwala teleportować wybraną postać lub przedmiot we wskazane miejsce - 10 umiejętności przydatnych na początku gry Divinity 2 | Szybki start - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Teleportation - pozwala teleportować wybraną postać lub przedmiot we wskazane miejsce.

Tak jak i w pierwszej części, tak tutaj Teleportacja to potężna zdolność, dzięki której dostaniesz się w niedostępne normalnie miejsce (na wzniesienie, za kraty), jak i znacząco ułatwisz sobie walkę.

Podczas walki wykorzystaj zdolność, by odciągnąć od wrażliwych jednostek (magowie i łucznicy) wrogów walczących wręcz wyrzucając ich najdalej jak się da i by przyciągnąć kluczowe cele w drużynie nieprzyjaciela, zrzucając łucznika ze wzniesienia czy ustawiając maga przy sojuszniczym wojowniku.

Zdolność ta dostępna jest dopiero od 2 poziomu Aerotheurge, jednak można wykorzystać przedmioty Gloves of Teleportation, by zyskać dostęp do zaklęcia.

Przedmiot Gloves of Telepotation (do zdobycia podczas zadania "The Teleporter")

First Aid - pozwala wyleczyć część utraconych punktów zdrowia - 10 umiejętności przydatnych na początku gry Divinity 2 | Szybki start - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

First Aid - pozwala wyleczyć część utraconych punktów zdrowia.

Usuwa efekty Crippled, Knocked Down, Blind, Silence, Bleeding, Burning, Poisoned i Diseased.

Nakłada na postać efekt Rested, zwiększając parametry Strength, Intelligence i Finesse.

Potężna zdolność wsparcia, która uzdrawia, wzmacnia i usuwa bardzo dużą ilość efektów ograniczających kontrolę.

Szczególnie przydatna dla łuczników, na których nałożony został status Blind (uniemożliwia atakowanie celów oddalonych o więcej niż kilka metrów).

Zdolność wykorzystać można, by dotkliwie zranić nieumarłych (Undead) i cele objęte efektem Decaying - w obu przypadkach wróg otrzyma spore obrażenia.

Fort Joy - Butter

Restoration - nakłada efekt regeneracji, przywracając punkty zdrowia co rundę - 10 umiejętności przydatnych na początku gry Divinity 2 | Szybki start - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Restoration - nakłada efekt regeneracji, przywracając punkty zdrowia co rundę.

Usuwa efekty Bleeding i Poisoned.

Prawdopodobnie najważniejsza zdolność dostępna na początku gry. Czar wykorzystać można, by zregenerować zdrowie sojusznika, bądź by dotkliwie ranić nieumarłego (Undead) bądź wroga objętego efektem Decaying.

Dodatkowym plusem jest fakt, iż usuwa ona efekty Poisoned i Bleeding, które bardzo często nakładane są przez wrogów.

Fort Joy - Rezik

Fort Joy - Margo (tylko ta konkretna księga)

Umiejętności z powyższej tabeli przydają się tak na początku, jak i podczas reszty rozgrywki - doskonale skalują się one wraz z poziomami postaci i bardzo wolno tracą na skuteczności.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Wszystkie komentarze147
2022-10-08
01:07

mbwrobel Centurion

Dziwna sprawa: do drużyny wziąłem Fane, Czerwonego oraz Zwierza. Po jakimś czasie dwóch ostatnich wymieniłem na Sebille i Lochse - w tym składzie ukończyłem Fort Joy i wsiadłem na okręt. W pierwszej scenie na okręcie drużyna w tym właśnie składzie odłącza się i muszę ich przyłączyć ponownie, jednak - o dziwo na statku oprócz drużynowego szkieletora znajduję Czerwonego i Zwierza, których przecież zostawiłem w Fort Joy. Z braku wyboru jestem zmuszony ich przyłączyć. Po bitwie (w nowym, nieoptymalnie ułożonym składzie i ze skleconym dla nich na prędce byle jakim szpejem) spotykam pod pokładem duchy dziewczyn, które powinny być ze mną w drużynie. Ich ciała przepadły wraz z całym dobytkiem, który dałem im na przechowanie. Wychodzi na to, że raz dołączonego członka drużyny nie da się wymienić na innego, bo do następnego rozdziału i tak przejdziemy z pierwotnie skompletowaną drużyną.
To już nie jest bug - to kompromitacja developerów. Nie chce mi się po raz kolejny przechodzić od początku całego Fort Joy by sprawdzić, czy tym razem zadziała bez błędów.

Komentarz: mbwrobel
2023-12-18
10:23

lubesz Junior

Cześć, co zrobić jeżeli mi garvan uciekł, przez zabicie jego oprychów w pokoju osobistym?

Komentarz: lubesz
2025-01-02
21:30

djjdrjjrifd Junior

Mam sprawę bo nie wiem czy grać dalej zabiłem chyba wszystkich w fort radość został sklepikarz i jakiś paru ziomków zabiłem elfy co uratowałem zabiłem wszystkich na plaży królowa ślimaków etc pokonałem arenę i właśnie idę zabić strażników w więzieniu tylko że nie wiem co z obroża bo ci co mogli ja ściągnąć nie żyją będzie to problem ? Gram tylko jedna postacią wszystkich co chcieli się dołączyć zabiłem jest sens grać w drugim akcie może nie będę zabijał ale w sumie fajnie jest xd tylko że boję się że twórcy tego nie przewidzieli

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-03
22:34

sarge94 Junior

Burrying The Past | Reaper's Coast - to zadanie ktoś opisał po łebkach, bo da się uratować rodziców Garetha, wystarczy spotkać go najpierw w zrujnowanym domu jak stoi nad ogłuszonym Jonathanem i w trakcie rozmowy dobić ogłuszonego magistra, potem tylko próba perswazji żeby Gareth został na statku i załatwione.

Komentarz: sarge94
2025-01-05
15:13

djjdrjjrifd Junior

😁

No i stało się zabiłem wszystkich co do nogi w pierwszej planszy fort radość no i w drugiej planszy wszyscy oprócz mnichów chcą się bić zemną nie ściągałem obroży ale zastanawiam się czy jak rozwalę wszystkich w drugiej to przejdę do trzeciej ( no niektórych ciężko pokonać kozaki już się robią )

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-05
15:26

djjdrjjrifd Junior

Zacznę od nowa szkoda że twórca nie przewidział takiej opcji np w Gothic 3 można zabijać wszystkich i tak się da przejść zobaczymy ile postaci ubije w drugim akcie i czy przejdę dalej dziwne że nikt nie próbował jeszcze tego

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-09
16:06

djjdrjjrifd Junior

Ej no fajnie jest jestem w 3 akcie dalej nie ściągałem obroży pierwszy i drugi akt wybity do nogi w trzecim część gada a część nie jestem przy smoku i zobaczę jaka nagrodę dostanę jak nie do zabije i smoka xd

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-10
17:09

djjdrjjrifd Junior

Dziwne to jest zabiłem. Tego Greta a on później się odrodził gdzie indziej i dziękował ze go uratowałem xd layle też zabiłem też się odrodziła gdzie indziej chciałem ich zabić drugi raz ale tak ściągała mi obroże musiałem się wrócić do wcześniejszego seva bo zabiłem smoka i nie mogłem przejść dalej zabicie tych wojowników nic nie dało więc oszczędziłem smoka teraz rozkminiam czy zabić tych wojowników co uciekaja na łódkę czy nie może się odrodzą niektórzy mają nawet dobry sprzęt mam 2 sevy więc spróbuję i dam znać xdddd mam 10 lvl puki co xd bije +- 80 jak krytyczny to ponad 200 bije z kuszy

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-10
17:31

djjdrjjrifd Junior

Mam tylko jedno pytanie bo nie wiem jak to zrobić jak otworzyć skrzynie w pentagramie na plaży ma klontwe bless nie pomaga ? No i kwestia tych niebieskich bram zaczarowanych jak je przejść mam pełno kluczy ksiąg poczytnych ale i też prawie wszyscy nie żyją xd

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-09-14
14:52

Nibber Junior

ile można mieć maksymalnie slotów na punkty źródła?

Komentarz: Nibber

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl