Zagadki i sekrety w Nameless Isle | Divinity Original Sin 2
Aktualizacja:
W tym rozdziale poznasz rozwiązanie wszystkich kluczowych zagadek, na które trafić można podczas przemierzania niewielkiej wyspy Nameless Isle.
- Usuwanie iluzorycznej ściany w jaskini
- Lunar Shrine
- Zablokowane drzwi w Academy
- Bariera w Academy
- Impish Pocket Realm / Xantezza's Pocket Plane
Usuwanie iluzorycznej ściany w jaskini

Wchodząc do jednej z kilku jaskiń na Nameless Isle natrafisz na, dosłownie, ścianę, która blokuje dalsze postępy. Interakcje ze stojącym obok ołtarzem nic nie da, trzeba poradzić sobie z tym inaczej. Sama ściana to iluzja, a by ją usunąć można posłużyć się dwoma różnymi sposobami. Możesz położyć na ołtarzu głowę Alexandara, bądź wykorzystać specjalny hełm (Cowl of True Sight), który możesz dostać od tej samej postaci (Alexandar) - w hełmie zaklęta jest zdolność Dispel Illussion, która usunie iluzoryczną ścianę
Głowę zdobędziesz, jeśli podczas zadania "The Sallow Man" zdecydujesz się zabić Alexandara, hełm z kolei pozyskasz podczas zadania "An Unlikely Patron", jeśli zdecydujesz się wspomóc Alexandara i zabić Sallow Mana. Warto zaznaczyć, iż oba zadania się wykluczają - nie można ukończyć dwóch na raz.
Lunar Shrine
W centralnym punkcie Nameless Isle znajdziesz obiekt o nazwie Lunar Shrine. W centrum znajduje się specyficzny filar, a dookoła niego niewielkie ołtarze poświęcone wszystkim rasom świata gry. Twoim celem jest odpowiednie ustawienie symboli nad ołtarzami. By to uczynić, wpierw musisz poznać, która rasa faworyzuje symbol księżyca, a która słońca - zrobić to można zwiedzając wyspę i wykonując zadania, bądź kończąc zadanie An Unlikely Patron.

Odpowiednie ustawienie symboli wygląda następująco:
- Imp - ikona strzałki;
- Elf - ikona strzałki;
- Orc - ikona słońca;
- Human - ikona słońca;
- Wizard - ikona strzałki;
- Dwarf - ikona strzałki;
- Lizard - ikona słońca.

Następnie musisz podejść do bramy osłoniętej barierą i umieścić przedmiot o nazwie Phase Capacitor (kilka sztuk zdobyć można podczas zwiedzania mapy i wykonywania misji) na przycisk z ikoną błyskawicy. Następnie wystarczy przeciągnąć dźwignię, a bariera zniknie i będzie można wejść do nowej lokalizacji - Academy.
Zablokowane drzwi w Academy


Na końcowym etapie rozgrywki na Nameless Isle trafisz do Academy. Drzwi do jednego z pomieszczeń w północno-wschodniej będą zamknięte. By je otworzyć, rozdziel wszystkich członków drużyny, po czym wyślij ich w odpowiednie miejsca (oznaczone na powyższych obrazkach):
- Jedną postać ustaw na guziku znajdującym się w centralnej części pomieszczenia;
- Drugą postać wyślij, by przełączyła guzik we wschodniej części pomieszczenia;
- Trzecią postać wyślij, by weszła w interakcję z obiektem o nazwie Unusual Tablet
- Czwartą postać wyślij, by przeciągnęła dźwignie przy drzwiach prowadzących na północ - pamiętaj, by przeciągnąć dźwignie po prawej stronie!
Po wszystkim drzwi zostaną otwarte i będzie można wejść do środka.
Bariera w Academy
Po dotarciu do Academy, zauważysz, iż droga do wyznaczonego przez zadanie miejsca będzie zablokowana - na drodze będzie pole siłowe. Przy barierze znajdziesz trzy przyciski-ikonki z wizerunkiem błyskawicy - musisz dostarczyć do tych miejsc elektryczność. Są dwa sposoby, by to uczynić. Pierwszy, znacznie mniej czasochłonny, wymaga rzucenia zaklęcia Rain, tak, by objęło ikonki błyskawic, a następnie uderzenia w nie zaklęciem ze szkoły Aerotheurge, które powoduje obrażenia od powietrza (Air). Jeśli nie zdążysz aktywować wszystkich, rzuć ponownie zaklęcie Rain i ponów próbę, aż wszystkie 3 obiekty zostaną naelektryzowane.


Drugi sposób wymaga zwiedzenia wszystkich pomieszczeń Academy i zebrania 3 sztuk przedmiotów Phase Capacitor. Gdy to uczynisz, udaj się do pomieszczenia przypominającego salę bankietową, gdzie na podłodze znajdziesz znany ci symbol błyskawicy (lokalizacja widoczna na powyższym obrazku). Rzuć na niego jeden ze znalezionych przedmiotów i poczekaj na reakcję. Teraz musisz podążać za wiązką energii i przestawiać obiekty o nazwie Eternal Reflector tak, by nie blokowały jej tylko wysyłały dalej - nie da się tutaj pomylić, wystarczy kilka razy obrócić obiekt, a wiązka pójdzie dalej. Powtarzaj proces do momentu, aż promień dojdzie do bariery, a następnie rzuć dwa pozostałe Phase Capacitor na symbole błyskawicy na podłodze, przy barierze - gdy to uczynisz, bariera zostanie zdjęta i będzie można przejść dalej.
Impish Pocket Realm / Xantezza's Pocket Plane
![W czasie rozmowy wybierz opcję [MYSTIC]. - Zagadki i sekrety w Nameless Isle | Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1747/436317511.jpg)
Na zachód od kapliczki teleportacyjnej The Lunar Gate znajdziesz parę wilków strzegącą przedmiot o nazwie Large Ruby. Pokonaj wilki i rozpocznij rozmowę z kamieniem przy pomocy postaci, która posiada tag Mystic (np. The Red Prince, Fane). W czasie rozmowy dwukrotnie wybierz opcję dialogową z [MYSTIC], co po chwili przeniesie całą drużynę do alternatywnego wymiaru. Jeśli wybierzesz inną opcję dialogową, możliwość wejścia do wymiaru zostanie zaprzepaszczona - masz tylko jedną szansę!

Zignoruj spowolnienie nałożone na drużynę i zlokalizuj wszystkie skrzynki (Heavy Metal Crate) w okolicy - potrzebujesz 4, by aktywować 4 przełączniki. Ustaw skrzynki na przełącznikach, a po chwili otworzy się brama prowadząca na północ.

Podążaj cały czas w kierunku północnym / północno-zachodnim, unikając przycisków na podłodze, aż dotrzesz do pomieszczenia z olbrzymim kryształem. Dookoła kryształu znajdują się pułapki - możesz je rozbroić, bądź zignorować. Udaj się na północ od kryształu, otwórz przy pomocy wytrychów drzwi i w nowym pomieszczeniu przekręć zawór o nazwie HYPERDRIVE PROTOCOL, co zaoferuje twojej drużynie efekt Hasted.

Udaj się teraz do drzwi zlokalizowanych po przeciwnej stronie, na południe od kryształu. Gdy tylko je przekroczysz, rozpocznie się specyficzna walka. Twoim celem nie jest pokonanie wroga, a dotarcie i wejście w interakcję z rdzeniem (obiekt, który z tobą rozmawia - The Core). Na wszystko masz tylko jedną turę - jeśli ci się nie uda, wszystkie postacie z drużyny zginą. By dostać się do rdzenia wykorzystaj zdolności teleportacji czy doskoku (jak Phoenix Dive, Cloak & Dagger, Spread Your Wings) - wystarczy, że na miejsce dotrze tylko jedna postać. Po wszystkim rozpocznie się rozmowa, a po niej będzie można wybrać nagrodę za ukończone zadanie. Możesz teraz na spokojnie zbadać całą lokację i pozbierać wszystkie leżące tutaj przedmioty.
0
Komentarze czytelników
mbwrobel Centurion
Dziwna sprawa: do drużyny wziąłem Fane, Czerwonego oraz Zwierza. Po jakimś czasie dwóch ostatnich wymieniłem na Sebille i Lochse - w tym składzie ukończyłem Fort Joy i wsiadłem na okręt. W pierwszej scenie na okręcie drużyna w tym właśnie składzie odłącza się i muszę ich przyłączyć ponownie, jednak - o dziwo na statku oprócz drużynowego szkieletora znajduję Czerwonego i Zwierza, których przecież zostawiłem w Fort Joy. Z braku wyboru jestem zmuszony ich przyłączyć. Po bitwie (w nowym, nieoptymalnie ułożonym składzie i ze skleconym dla nich na prędce byle jakim szpejem) spotykam pod pokładem duchy dziewczyn, które powinny być ze mną w drużynie. Ich ciała przepadły wraz z całym dobytkiem, który dałem im na przechowanie. Wychodzi na to, że raz dołączonego członka drużyny nie da się wymienić na innego, bo do następnego rozdziału i tak przejdziemy z pierwotnie skompletowaną drużyną.
To już nie jest bug - to kompromitacja developerów. Nie chce mi się po raz kolejny przechodzić od początku całego Fort Joy by sprawdzić, czy tym razem zadziała bez błędów.
lubesz Junior
Cześć, co zrobić jeżeli mi garvan uciekł, przez zabicie jego oprychów w pokoju osobistym?
djjdrjjrifd Junior
Mam sprawę bo nie wiem czy grać dalej zabiłem chyba wszystkich w fort radość został sklepikarz i jakiś paru ziomków zabiłem elfy co uratowałem zabiłem wszystkich na plaży królowa ślimaków etc pokonałem arenę i właśnie idę zabić strażników w więzieniu tylko że nie wiem co z obroża bo ci co mogli ja ściągnąć nie żyją będzie to problem ? Gram tylko jedna postacią wszystkich co chcieli się dołączyć zabiłem jest sens grać w drugim akcie może nie będę zabijał ale w sumie fajnie jest xd tylko że boję się że twórcy tego nie przewidzieli
sarge94 Junior
Burrying The Past | Reaper's Coast - to zadanie ktoś opisał po łebkach, bo da się uratować rodziców Garetha, wystarczy spotkać go najpierw w zrujnowanym domu jak stoi nad ogłuszonym Jonathanem i w trakcie rozmowy dobić ogłuszonego magistra, potem tylko próba perswazji żeby Gareth został na statku i załatwione.
djjdrjjrifd Junior
No i stało się zabiłem wszystkich co do nogi w pierwszej planszy fort radość no i w drugiej planszy wszyscy oprócz mnichów chcą się bić zemną nie ściągałem obroży ale zastanawiam się czy jak rozwalę wszystkich w drugiej to przejdę do trzeciej ( no niektórych ciężko pokonać kozaki już się robią )
djjdrjjrifd Junior
Zacznę od nowa szkoda że twórca nie przewidział takiej opcji np w Gothic 3 można zabijać wszystkich i tak się da przejść zobaczymy ile postaci ubije w drugim akcie i czy przejdę dalej dziwne że nikt nie próbował jeszcze tego
djjdrjjrifd Junior
Ej no fajnie jest jestem w 3 akcie dalej nie ściągałem obroży pierwszy i drugi akt wybity do nogi w trzecim część gada a część nie jestem przy smoku i zobaczę jaka nagrodę dostanę jak nie do zabije i smoka xd
djjdrjjrifd Junior
Dziwne to jest zabiłem. Tego Greta a on później się odrodził gdzie indziej i dziękował ze go uratowałem xd layle też zabiłem też się odrodziła gdzie indziej chciałem ich zabić drugi raz ale tak ściągała mi obroże musiałem się wrócić do wcześniejszego seva bo zabiłem smoka i nie mogłem przejść dalej zabicie tych wojowników nic nie dało więc oszczędziłem smoka teraz rozkminiam czy zabić tych wojowników co uciekaja na łódkę czy nie może się odrodzą niektórzy mają nawet dobry sprzęt mam 2 sevy więc spróbuję i dam znać xdddd mam 10 lvl puki co xd bije +- 80 jak krytyczny to ponad 200 bije z kuszy
djjdrjjrifd Junior
Mam tylko jedno pytanie bo nie wiem jak to zrobić jak otworzyć skrzynie w pentagramie na plaży ma klontwe bless nie pomaga ? No i kwestia tych niebieskich bram zaczarowanych jak je przejść mam pełno kluczy ksiąg poczytnych ale i też prawie wszyscy nie żyją xd
Nibber Junior
ile można mieć maksymalnie slotów na punkty źródła?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
