Statusy w Divinity Original Sin 2 | Podstawy
Aktualizacja:
Jako iż walka w Divinity: Original Sin 2 stanowi integralną część rozgrywki, dużą rolę w podczas starć odgrywają rozmaite statusy nakładane na postacie - wzmocnienia, osłabienia, dodatkowe zdolności czy nawet efekty, które pozwalają przejąć kontrolę nad daną jednostką. Wewnątrz poniższej tabeli znajdziesz opis wszystkich kluczowych statusów możliwych do nałożenia na postać.
Uwaga - informacje dotyczące konkretnych efektów znajdziesz w rozdziale "Efekty i kombinacje w walce".
Ikona | Nazwa | Opis | Jak się pozbyć (tylko negatywny) |
![]() | Acid | Co turę niszczy pewną ilość fizycznego pancerza celu. | Zdolności Fortify i Mass Cleanse Wounds. |
![]() | Adrenaline | Postać natychmiast zyskuje 2 AP, lecz podczas kolejnej tury posiada 2 punkty mniej. | - |
![]() | Atrophy | Postać nie może korzystać z ataków i zdolności, które do działania wymagają ich broni - jak ataki wręcz, strzały dystansowe łucznika. Efekt blokowany jest przez fizyczny pancerz. | Zdolność First Aid. |
![]() | Bleed Fire | Postać pod wpływem efektu krwawi ogniem - zamiast normalnej krwi, z ciała atakowanego wydobywa się ogień. Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz. | - |
![]() | Bleeding | Co turę zadaje pewną ilość obrażeń fizycznych. Efekt blokowany jest przez fizyczny pancerz. | Zdolności First Aid, Restoration, Fortify, Cleanse Wounds i Mass Cleanse Wounds. |
![]() | Blessed | Cel zyskuje +20% do celności (Accuracy), +10% do szansy na unik (Dodging) i +15% do wszystkich odporności. Cel jest chroniony przed efektami Diseased, Decaying Touch, Petrified, Stunned. | Efekt zniwelować można przy pomocy efektu Curse. |
![]() | Blinded | Znacząco zmniejsza zasięg ataku celu, skracając go do kilku metrów. Na cel nałożona zostaje kara -35% do celności (Accuracy) i nie może on wykonywać ataków z zaskoczenia (Attacks of Opportunity). Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz. | Zdolności First Aid i Peace of Mind. |
![]() | Burning | Postać co turę otrzymuje obrażenia od ognia. Zmniejsza odporność postaci na ogień (Fire Resistance) o 10% i zwiększa odporność na wodę (Water Resistance) o 20%. Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz. | Zdolności First Aid, Armour of Frost, Tornado, Fortify, Cleanse Wounds i Mass Cleanse Wounds. Można ugasić postać przy pomocy zaklęcia / ataku powiązanego z żywiołem wody (Water). |
![]() | Charmed | Pozwala przejąć kontrolę nad postacią. Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz. | Zdolności Enrage i Peace of Mind. |
![]() | Chicken Form | Zamienia postać w kurczaka, przez co nie może ona się samodzielnie poruszać i biega bez celu. Postać nie może wykonywać żadnych ataków i wchodzić w interakcję z obiektami. Efekt blokowany jest przez fizyczny pancerz. | Brak metody przeciwdziałania - trzeba przeczekać efekt. |
![]() | Chilled | Powoduje następujący efekt: -35% do prędkości poruszania się -30% do szansy na unik (Dodging) -20% odporności na wodę (Water Resistance) -10% odporności na powietrze (Air Resistance) +10% odporności na ogień (Fire Resistance) Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz. | Nałożenie na postać efektu Burning lub Warm. |
![]() | Clear-Minded | Zwiększa atrybuty Strength, Finesse, Intelligence, Wits i celność (Accuracy) postaci. Premia do atrybutów rośnie wraz ze wzrostem parametru Intelligence rzucającego. Usuwa i chroni przed efektami Blinded, Terrified, Charmed, Taunted, Sleeping, Enraged i Mad | Usuwane przez efekt Enrage. |
![]() | Crippled | Postać otrzymuje karę -100% do szybkości poruszania się (Movement Speed) i -30% szansy na unik (Dodging). Postać nie może się poruszać. Efekt blokowany jest przez fizyczny pancerz. | Zdolności First Aid, Haste i Tactical Retreat i gdy postać stoi na podłożu "Blessed Web". |
![]() | Cursed | Postać otrzymuje karę -10% do celności (Accuracy), -30% do szansy na unik (Dodging) i -15% do wszystkich odporności. Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz. | Zdolność Bless. |
![]() | Decaying | Postać otrzymuje obrażenia od efektów uzdrawiających. Efekt blokowany jest przez fizyczny pancerz. | Zdolności Fortify, Cleanse Wounds, Mass Cleanse Wounds. |
![]() | Diseased | Postać otrzymuje karę -3 do atrybutu Constitution i -35% do zadawanych obrażeń. Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz. | Zdolności Bless, Fortify, First Aid, Cleanse Wounds, Mass Cleanse Wounds. |
![]() | Encouraged | Wszystkie sojusznicze postacie w zasięgu działania otrzymują premię +1 do atrybutów Strength, Finesse i Intelligence i +2 do atrybutu Constitution. | - |
Encumbered | Postać dźwiga zbyt dużo przedmiotów i jest przeciążona. Efekt dzieli się na dwie fazy: - przy przeciążeniu poniżej 20% maksymalnego udźwigu (dla 100kg to maksymalnie 119,9kg) postać otrzymuje -50% do prędkości poruszania się - przy przeciążeniu powyżej 20% maksymalnego udźwigu postać otrzymuje -100% do prędkości poruszania się i zostanie unieruchomiona. | Efekt zniwelować można zwiększając atrybut Strength postaci (każdy punkt daje 10kg udźwigu), bądź wyrzucając przedmioty z ekwipunku, zmniejszając obciążenie. | |
![]() | Flanked | Postać otrzymuje karę -10% do szansy na unik (Dodging). Efekt aktywuje się, gdy wokół postaci znajduje się przynajmniej dwóch wrogów. | Wystarczy odsunąć się od wrogów. |
Floating | Postać się unosi i efekty podłoża nie mają na nią wpływu - może przelecieć przez plamę oleju czy zamarzniętą powierzchnię. | - | |
![]() | Fortified | Zwiększa maksymalny pancerz fizyczny postaci i odnawia jego część. Postać otrzymuje niewrażliwość na teleportację - nie da się jej przeteleportować. | - |
![]() | Frightened | Postać ulega przerażeniu - biega bez celu, a gracz traci nad nią kontrolę. | Zdolności Enrage i Peace of Mind |
![]() | Frozen | Postać zostaje zamrożona, przez co gracz / przeciwnik traci nad nią kontrolę. Postać otrzymuje -100% szansy na unik (Dodging), -20% odporności na wodę (Water Resistance), a także +20% odporności na ogień (Fire Resistance) i truciznę (Posion Resistance). Postać jest niewrażliwa na efekty Stunned, Poisoned, Charmed, Terrified, Bleeding, Petrified, Taunted i Sleeping. Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz. | Nałożenie na postać efektu Burning lub Warm, lub gdy postać znajdzie się na powierzchnie "Blessed Fire". Zdolność Vaporize. |
![]() | Hasted | Postać zostaje przyspieszona - zwiększa się jej prędkość poruszania i o 1 ilość punktów AP, z którymi rozpoczyna turę. | Można zniwelować nakładając efekt Slowed. |
![]() | Infected | Postać otrzymuje karę -3 do atrybutu Constitution i -35% do zadawanych obrażeń. Postać może zarażać pobliskie cele. Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz. | Zdolności Bless, First Aid, Fortify Cleanse Wounds, Mass Cleanse Wounds. |
![]() | Knocked Down | Postać zostaje powalona na jedną turę, podczas której traci możliwość poruszania się i wykonywania akcji. Efekt blokowany jest przez fizyczny pancerz. | Zdolność First Aid. |
![]() | Magic Shell | Zwiększa maksymalny pancerz magiczny postaci i usuwa efekty Burning, Poisoned, Stunned, Frozen, Suffocating i Petrified. | - |
![]() | Marked | Postać traci premię do obrażeń za przewagę wysokości, a przeciwnicy atakujący z terenu położonego niżej nie otrzymują już kar do obrażeń. Postać nie może zniknąć i rozpocząć skradania się i otrzymuje -100% do szansy na unik (Dodging). | - |
![]() | Necrofire | Postać otrzymuje co turę obrażenia od ognia. Otrzymuje także karę -15% do odporności na ogień (Fire Resistance) i premię +20% odporności na wodę (Water Resistance). Postać jest niewrażliwa na efekty Frozen, Chilled, Warm i Wet. Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz. | Zdolności Bless, Mass Cleanse Wounds. Efektu Necrofire nie da się ugasić jak zwykłego ognia przy pomocy zaklęć / ataków opartych o żywioł wody. |
![]() | Nullified Resistances | Zmniejsza wszystkie odporności postaci. Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz. | Brak metody przeciwdziałania. |
![]() | Petrified | Postać zostaje zamieniona w kamień, przez co nie może wykonywać akcji. Otrzymuje karę -100% do celności (Accuracy) i -20% odporności na ziemię (Earth Resistance) i premie +30% odporności na ogień (Fire Resistance) i powietrze (Air Resistance). Postać jest niewrażliwa na efekty Frozen, Burning, Stunned, Poisoned, Charmed, Terrified, Knocked Down, Chilled, Warm, Bleeding, Taunted, Sleeping i nie może zostać teleportowana. Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz. | Zdolności Bless, Vaporise, Magic Shell lub jeśli postać znajdzie się na powierzchni "Blessed Oil". |
![]() | Poisoned | Postać co turę otrzymuje obrażenia od trucizny. Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz. | Zdolności Restoration, Forfity, Cleanse Wounds, Mass Cleanse Wounds i First Aid. |
![]() | Shackles of Pain | Postać otrzymywać będzie te same obrażenia, co rzucający zaklęcie. Efekt blokowany jest przez fizyczny pancerz. | Nie ma sposobu przeciwdziałania zaklęciu - trzeba przeczekać efekt. |
![]() | Silenced | Postać nie może korzystać z zaklęć i zwojów. Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz. | Zdolność First Aid lub jeśli postać znajdzie się na obszarze "Blessed Smoke Cloud". |
![]() | Sleeping | Postać zostaje uśpiona, przez co nie może wykonywać akcji. Efekt przerywany jest, gdy postać otrzyma obrażenia. Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz. | Zdolność Peace of Mind. Efekt przerwać można zadając postaci obrażenia - przy pomocy zaklęcia obszarowego, strzały, czy zwykłego ataku. |
![]() | Slowed | Postać zostaje przyspieszona - zmniejsza się jej prędkość poruszania, o 1 ilość punktów AP, z którymi rozpoczyna turę i otrzymuje karę -30% do szansy na unik (Dodging). | Zdolności Haste, Tactical Retreat i Tornado, bądź jeśli postać znajdzie się na powierzchni "Blessed Web". |
![]() | Stunned | Postać zostaje ogłuszona, przez co przez jedną turę nie może wykonywać akcji. Najpierw nakładany jest efekt Shocked, a potem Stunned. Postać otrzymuje kary -100% do szansy na unik (Dodging) i -15% odporności na powietrze (Air Resistance) i premię +15% odporności na ogień (Fire Resistance). Postać jest niewrażliwa na efekty Frozen, Charmed, Terrified, Petrified, Taunted i Sleeping. Efekt blokowany jest przez magiczny pancerz. | Zdolności Armour of Frost, Turn to Oil, Bless lub jeśli postać znajdzie się na powierzchni "Blessed Oil". |
![]() | Suffocating | Co turę niszczy pewną ilość magicznego pancerza celu. | Zdolności Breathing Bubbles, Mass Breathing Bubbles, First Aid i Mass Cleanse Wounds. |
![]() | Taunted | Zmusza przeciwników do atakowania postaci, która wywołała efekt. Blokowany przez fizyczny pancerz. | Zdolności Enrage i Peace of Mind. |
![]() | Terrified | Postać ulega przerażeniu - biega bez celu, a gracz traci nad nią kontrolę. Otrzymuje także karę -20% do szansy na unik (Dodging). | Zdolności Peace of Mind i Enrage. |
![]() | Vampire | Postać otrzymuje 50% wykradania zdrowia (Life Steal) - będzie przywracać sobie zdrowie równe 50% zadanych obrażeń przy pomocy ataków fizycznych. | - |
![]() | Warm | Postać zostaje rozgrzana - jeśli był na niej już efekt Warm zostaje podpalona (efekt Burning). Otrzymuje karę -10% odporności na ogień (Fire Resistance) i premię +15% odporności na wodę (Water Resistance). | Nałożenie na postać efektu Chilled, Frozen, Warm, Burning, Necrofire lub Wet. |
![]() | Wet | Postać zostaje zmoczona, przez co otrzymuje karę -10% odporności na wodę (Water Resistance) i -20% na powietrze (Air Resistance) i premię +10% odporności na ogień (Fire Resistance). | Nałożenie na postać efektu Burning, Warm, Chilled, Necrofire, Shocked i Stunned. |
0
Komentarze czytelników
mbwrobel Centurion
Dziwna sprawa: do drużyny wziąłem Fane, Czerwonego oraz Zwierza. Po jakimś czasie dwóch ostatnich wymieniłem na Sebille i Lochse - w tym składzie ukończyłem Fort Joy i wsiadłem na okręt. W pierwszej scenie na okręcie drużyna w tym właśnie składzie odłącza się i muszę ich przyłączyć ponownie, jednak - o dziwo na statku oprócz drużynowego szkieletora znajduję Czerwonego i Zwierza, których przecież zostawiłem w Fort Joy. Z braku wyboru jestem zmuszony ich przyłączyć. Po bitwie (w nowym, nieoptymalnie ułożonym składzie i ze skleconym dla nich na prędce byle jakim szpejem) spotykam pod pokładem duchy dziewczyn, które powinny być ze mną w drużynie. Ich ciała przepadły wraz z całym dobytkiem, który dałem im na przechowanie. Wychodzi na to, że raz dołączonego członka drużyny nie da się wymienić na innego, bo do następnego rozdziału i tak przejdziemy z pierwotnie skompletowaną drużyną.
To już nie jest bug - to kompromitacja developerów. Nie chce mi się po raz kolejny przechodzić od początku całego Fort Joy by sprawdzić, czy tym razem zadziała bez błędów.
lubesz Junior
Cześć, co zrobić jeżeli mi garvan uciekł, przez zabicie jego oprychów w pokoju osobistym?
djjdrjjrifd Junior
Mam sprawę bo nie wiem czy grać dalej zabiłem chyba wszystkich w fort radość został sklepikarz i jakiś paru ziomków zabiłem elfy co uratowałem zabiłem wszystkich na plaży królowa ślimaków etc pokonałem arenę i właśnie idę zabić strażników w więzieniu tylko że nie wiem co z obroża bo ci co mogli ja ściągnąć nie żyją będzie to problem ? Gram tylko jedna postacią wszystkich co chcieli się dołączyć zabiłem jest sens grać w drugim akcie może nie będę zabijał ale w sumie fajnie jest xd tylko że boję się że twórcy tego nie przewidzieli
sarge94 Junior
Burrying The Past | Reaper's Coast - to zadanie ktoś opisał po łebkach, bo da się uratować rodziców Garetha, wystarczy spotkać go najpierw w zrujnowanym domu jak stoi nad ogłuszonym Jonathanem i w trakcie rozmowy dobić ogłuszonego magistra, potem tylko próba perswazji żeby Gareth został na statku i załatwione.
djjdrjjrifd Junior
No i stało się zabiłem wszystkich co do nogi w pierwszej planszy fort radość no i w drugiej planszy wszyscy oprócz mnichów chcą się bić zemną nie ściągałem obroży ale zastanawiam się czy jak rozwalę wszystkich w drugiej to przejdę do trzeciej ( no niektórych ciężko pokonać kozaki już się robią )
djjdrjjrifd Junior
Zacznę od nowa szkoda że twórca nie przewidział takiej opcji np w Gothic 3 można zabijać wszystkich i tak się da przejść zobaczymy ile postaci ubije w drugim akcie i czy przejdę dalej dziwne że nikt nie próbował jeszcze tego
djjdrjjrifd Junior
Ej no fajnie jest jestem w 3 akcie dalej nie ściągałem obroży pierwszy i drugi akt wybity do nogi w trzecim część gada a część nie jestem przy smoku i zobaczę jaka nagrodę dostanę jak nie do zabije i smoka xd
djjdrjjrifd Junior
Dziwne to jest zabiłem. Tego Greta a on później się odrodził gdzie indziej i dziękował ze go uratowałem xd layle też zabiłem też się odrodziła gdzie indziej chciałem ich zabić drugi raz ale tak ściągała mi obroże musiałem się wrócić do wcześniejszego seva bo zabiłem smoka i nie mogłem przejść dalej zabicie tych wojowników nic nie dało więc oszczędziłem smoka teraz rozkminiam czy zabić tych wojowników co uciekaja na łódkę czy nie może się odrodzą niektórzy mają nawet dobry sprzęt mam 2 sevy więc spróbuję i dam znać xdddd mam 10 lvl puki co xd bije +- 80 jak krytyczny to ponad 200 bije z kuszy
djjdrjjrifd Junior
Mam tylko jedno pytanie bo nie wiem jak to zrobić jak otworzyć skrzynie w pentagramie na plaży ma klontwe bless nie pomaga ? No i kwestia tych niebieskich bram zaczarowanych jak je przejść mam pełno kluczy ksiąg poczytnych ale i też prawie wszyscy nie żyją xd
Nibber Junior
ile można mieć maksymalnie slotów na punkty źródła?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.









































