Huntsman| Szkoły magii i umiejętności w Divinity Original Sin 2

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Huntsman

Huntsman skupia zdolności, które przydają się wyłącznie łucznikom. Do ich wykorzystania wymagana jest kusza bądź łuk (nie można korzystać z nich przy pomocy różdżek), a zdolności koncentrują się na zadawaniu obrażeń fizycznych i wywoływaniu dodatkowych efektów, takich jak okaleczenie (Crippled).

Uwaga - rozdział w rozbudowie. Wkrótce pojawią się tutaj wszystkie zdolności z tej szkoły.

Marksmans Fang - Huntsman| Szkoły magii i umiejętności w Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Marksman's Fang

Opis

Wystrzel strzałę, która przejdzie przez wszystkich przeciwników na swojej drodze. Pierwszy z nich odniesie obrażenia ignorujące pancerz.

Specjalne

Brak

Koszt

2 punkty akcji / 1 slot pamięci (Wymagana broń dystansowa)

Czas odnowienia

2 tury

Blokada

Pancerz fizyczny

Komentarz

Umiejętność, która nie wydaje się szczególnie przydatna, ale stanowi ważny punkt asortymentu każdego bohatera walczącego na dystans. Nie należy wykorzystywać jej na początku walki, a dopiero gdy dowolny z przeciwników przedrze się przez pierwszą linię i stanowi bezpośrednie zagrożenie. Przed wykonaniem ataku należy zwiększyć dystans i ustawić się tak, aby w prostej linii od najbliższego przeciwnika znaleźli się kolejni. W ten sposób osiągniesz maksymalną skuteczność, a przeciwnik poniesie duże straty, szczególnie pod kątem sił witalnych, dzięki czemu łatwo będzie go dobić dowolnym czarem.

Ricochet - Huntsman| Szkoły magii i umiejętności w Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Ricochet

Opis

Wystrzel strzałę, która odbije się od pierwszego celu i przeskoczy na maksymalnie trzech kolejnych przeciwników, którzy będą w średnim zasięgu.

Specjalne

Brak

Koszt

2 punkty akcji / 1 slot pamięci (Wymagana broń dystansowa)

Czas odnowienia

4 tury

Blokada

Pancerz fizyczny

Komentarz

Gdy przeciwnicy skupieni się w większej grupie można dosięgnąć wszystkich jednocześnie. Nie będziesz zbyt często korzystał z czaru na początku walki i jest to nawet niewskazane, ale gdy sojusznicza pierwsza linia zetrze się z frontalną formacją przeciwnika może nadarzyć się okazja by maksymalnie wykorzystać potencjał zaklęcia. Przy tym warto pamiętać o ograniczonym zasięgu użycia umiejętności i długim czasie odnowienia. Zaklęcie może okazać się szczególnie mało przydatne, jeśli będziesz w większości mierzył się z przeciwnikami, którzy jak twój bohater będą walczyć na dystans.

First Aid - Huntsman| Szkoły magii i umiejętności w Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

First Aid

Opis

Usuwa statusy: okaleczenie, przewrócenie, oślepienie, uciszenie, krwawienie, oparzenie, zatrucie. Leczy bohatera za wartość 30% jego maksymalnego zdrowia.

Specjalne

100% szans na zdjęcie statusu i uleczenie

Koszt

1 punkt akcji / 1 slot pamięci

Czas odnowienia

4 tury

Komentarz

Jedna z najważniejszych umiejętności w drużynie. Nie umniejszając regeneracji punktów zdrowia, która jest do niej przypisana, ale zdecydowanie największą jej zaletą jest zdejmowanie wszelkich niekorzystnych statusów, które dotykają członków naszej drużyny. Pierwsza Pomoc jest tania w użyciu, ale długi czas odnowienia sprawia, że musimy bardzo rozważnie z niej korzystać. Oczywiście w czasie walki z przeciwnikiem, który nieustannie może nakładać na nas status znaczenie umiejętności jest znacznie zmniejszone, ale zawsze przydaje się dla wzmocnienia sił witalnych pierwszej linii. Szczególnie ważny jest przelicznik procentowy od maksymalnej liczby punktów zdrowia, który sprawia, że największe korzyści z użycia zaklęcia uzyskamy kierując je na tanka lub innego bohatera o dużej witalności.

Snipe - Huntsman| Szkoły magii i umiejętności w Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Snipe

Opis

Potężny atak zadający obrażenia fizyczne, obrażenia są podwojone, jeśli atak wyprowadzony był z ukrycia.

Specjalne

Brak

Koszt

4 punkty akcji / 1 slot pamięci (Wymagana broń dystansowa)

Czas odnowienia

5 tur

Komentarz

Biorąc pod uwagę długi czas odnowienia i jej wysoki koszt możemy łatwo wywnioskować, że omawiana umiejętność jest najbardziej przydatna poza walką. Jeśli uda nam się zakraść w pobliże przeciwnika to mamy sporą szansę na to, by pokonać go pojedynczym starzałem. Warto mieć na uwadze, że premia naliczana jest tylko gdy atak wyprowadzany jest z ukrycia, więc nie zapomnij uruchomić trybu skradania, przed użyciem umiejętności. Podczas walki może być naszą ostatnią deską ratunku, aczkolwiek jeśli bohater jest w dogodnej pozycji to może być też przydatna dla inicjacji.

Tactical Retreat - Huntsman| Szkoły magii i umiejętności w Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Tactical Retreat

Opis

Pozwala samodzielnie teleportować się na średni zasięg.

Specjalne

100% szans na udaną teleportację

Koszt

1 punkt akcji / 1 slot pamięci

Czas odnowienia

3 tury

Komentarz

Podobnie jak w przypadku teleportu, omawiana umiejętność ma wiele zastosowań, które okazują się niezwykle przydatne w zależności od sytuacji w jakiej znajduje się bohater. Pierwszą ważną korzyścią wynikającą z posiadania umiejętności jest fakt, iż bohater nie wymaga żadnego działania sojusznika by szybko przenieść się na bezpieczną lub dogodną pozycję. Poza tym czar jest tani, więc po jego wykorzystaniu mamy gwarancję, że będziemy w stanie użyć innej umiejętności lub wyprowadzić skuteczny atak. Dokładnie zapoznaj się z zasięgiem swoim i czaru, aby nie okazało się, że zajmując dogodną pozycję nie jesteś w stanie wykonać ataku bo wszyscy przeciwnicy są poza twoim polem rażenia.

Mark - Huntsman| Szkoły magii i umiejętności w Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Mark

Opis

Oznaczenie, które zmniejsza szansę celu na skuteczny unik, a dodatkowo usuwa premie związane z zajęciem lepszej pozycji.

Specjalne

100% szans na oznaczenie celu na 3 tury

Koszt

1 punkt akcji / 1 slot pamięci

Czas odnowienia

3 tury

Komentarz

Pozycja obowiązkowa dla każdego bohatera walczącego na dystans. Niezależnie od tego na jakim etapie jest rozwój zdolności Huntsman, niejednokrotnie okaże się, że przeciwnik zajął lepszą pozycję. Dzięki oznaczeniu możesz pozbawić go wszelkich premii jakie przysługują mu z tego tytułu co w większości przypadków uczyni go niemal bezużytecznym. Pamiętaj, że czas działania czaru jest ograniczony więc postaraj się w jego obrębie wyeliminować przeciwnika. Poza tym oznaczenie jest pomocne dla bohaterów walczących w zwarciu, gdyż pozbawienie celu szansy na skuteczny unik wystawia go na duże obrażenia.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2022-10-08
01:07

mbwrobel Centurion

Dziwna sprawa: do drużyny wziąłem Fane, Czerwonego oraz Zwierza. Po jakimś czasie dwóch ostatnich wymieniłem na Sebille i Lochse - w tym składzie ukończyłem Fort Joy i wsiadłem na okręt. W pierwszej scenie na okręcie drużyna w tym właśnie składzie odłącza się i muszę ich przyłączyć ponownie, jednak - o dziwo na statku oprócz drużynowego szkieletora znajduję Czerwonego i Zwierza, których przecież zostawiłem w Fort Joy. Z braku wyboru jestem zmuszony ich przyłączyć. Po bitwie (w nowym, nieoptymalnie ułożonym składzie i ze skleconym dla nich na prędce byle jakim szpejem) spotykam pod pokładem duchy dziewczyn, które powinny być ze mną w drużynie. Ich ciała przepadły wraz z całym dobytkiem, który dałem im na przechowanie. Wychodzi na to, że raz dołączonego członka drużyny nie da się wymienić na innego, bo do następnego rozdziału i tak przejdziemy z pierwotnie skompletowaną drużyną.
To już nie jest bug - to kompromitacja developerów. Nie chce mi się po raz kolejny przechodzić od początku całego Fort Joy by sprawdzić, czy tym razem zadziała bez błędów.

Komentarz: mbwrobel
2023-12-18
10:23

lubesz Junior

Cześć, co zrobić jeżeli mi garvan uciekł, przez zabicie jego oprychów w pokoju osobistym?

Komentarz: lubesz
2025-01-02
21:30

djjdrjjrifd Junior

Mam sprawę bo nie wiem czy grać dalej zabiłem chyba wszystkich w fort radość został sklepikarz i jakiś paru ziomków zabiłem elfy co uratowałem zabiłem wszystkich na plaży królowa ślimaków etc pokonałem arenę i właśnie idę zabić strażników w więzieniu tylko że nie wiem co z obroża bo ci co mogli ja ściągnąć nie żyją będzie to problem ? Gram tylko jedna postacią wszystkich co chcieli się dołączyć zabiłem jest sens grać w drugim akcie może nie będę zabijał ale w sumie fajnie jest xd tylko że boję się że twórcy tego nie przewidzieli

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-03
22:34

sarge94 Junior

Burrying The Past | Reaper's Coast - to zadanie ktoś opisał po łebkach, bo da się uratować rodziców Garetha, wystarczy spotkać go najpierw w zrujnowanym domu jak stoi nad ogłuszonym Jonathanem i w trakcie rozmowy dobić ogłuszonego magistra, potem tylko próba perswazji żeby Gareth został na statku i załatwione.

Komentarz: sarge94
2025-01-05
15:13

djjdrjjrifd Junior

😁

No i stało się zabiłem wszystkich co do nogi w pierwszej planszy fort radość no i w drugiej planszy wszyscy oprócz mnichów chcą się bić zemną nie ściągałem obroży ale zastanawiam się czy jak rozwalę wszystkich w drugiej to przejdę do trzeciej ( no niektórych ciężko pokonać kozaki już się robią )

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-05
15:26

djjdrjjrifd Junior

Zacznę od nowa szkoda że twórca nie przewidział takiej opcji np w Gothic 3 można zabijać wszystkich i tak się da przejść zobaczymy ile postaci ubije w drugim akcie i czy przejdę dalej dziwne że nikt nie próbował jeszcze tego

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-09
16:06

djjdrjjrifd Junior

Ej no fajnie jest jestem w 3 akcie dalej nie ściągałem obroży pierwszy i drugi akt wybity do nogi w trzecim część gada a część nie jestem przy smoku i zobaczę jaka nagrodę dostanę jak nie do zabije i smoka xd

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-10
17:09

djjdrjjrifd Junior

Dziwne to jest zabiłem. Tego Greta a on później się odrodził gdzie indziej i dziękował ze go uratowałem xd layle też zabiłem też się odrodziła gdzie indziej chciałem ich zabić drugi raz ale tak ściągała mi obroże musiałem się wrócić do wcześniejszego seva bo zabiłem smoka i nie mogłem przejść dalej zabicie tych wojowników nic nie dało więc oszczędziłem smoka teraz rozkminiam czy zabić tych wojowników co uciekaja na łódkę czy nie może się odrodzą niektórzy mają nawet dobry sprzęt mam 2 sevy więc spróbuję i dam znać xdddd mam 10 lvl puki co xd bije +- 80 jak krytyczny to ponad 200 bije z kuszy

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-10
17:31

djjdrjjrifd Junior

Mam tylko jedno pytanie bo nie wiem jak to zrobić jak otworzyć skrzynie w pentagramie na plaży ma klontwe bless nie pomaga ? No i kwestia tych niebieskich bram zaczarowanych jak je przejść mam pełno kluczy ksiąg poczytnych ale i też prawie wszyscy nie żyją xd

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-09-14
14:52

Nibber Junior

ile można mieć maksymalnie slotów na punkty źródła?

Komentarz: Nibber

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl