Cywilne | Zdolności w Divinity Original Sin 2

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Drzewko zdolności cywilnych nie jest zbyt rozbudowane, ale większość przydatnych zdolności została ujęta kompleksowo. Z tego względu warto zwrócić też uwagę na fakt, że w kreatorze postaci lub dla każdej postaci z pierwszym poziomem doświadczenia mamy tylko jeden punkt, który możemy przeznaczyć na zdolność tego typu. Co więcej, dzięki ścisłemu podziałowi pomiędzy zdolności bojowe i cywilne, gra niejako zmusza nas do tego byśmy nie zaniedbywali obszaru, któremu poświęcono ten rozdział poradnika.

Zdolności cywilne postaci możemy sprawdzić za pośrednictwem odpowiedniego panelu na karcie bohatera. - Cywilne | Zdolności w Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry
Zdolności cywilne postaci możemy sprawdzić za pośrednictwem odpowiedniego panelu na karcie bohatera.

Nie ulega wątpliwości, że nawet w tak okrojonym obszarze rozwoju bohatera nie uda nam się stworzyć bohatera, który byłby silny w każdej kategorii, więc warto już od początku gry budować unikatowy charakter bohatera i nie rozwijać więcej jak dwóch obszarów. Oczywiście wszystko zależy od tego jaką mamy wizję drużyny, aczkolwiek poruszanie zbyt wielu obszarów może obniżyć skuteczność postaci w każdym z nich.

Poniżej znajdziesz wszystkie zdolności cywilne dostępne w grze.

Osobowość (Personality)

Bartering

Z każdym kolejnym poziomem ceny przedmiotów, które możesz zakupić będą spadać o określony procent w stosunku do podstawowej wartości. W ten sam sposób rosną zyski z przedmiotów, które sprzedasz.

Umiejętność sprawnego handlu jest kluczowym narzędziem dla regularnego bogacenia się. Tak długo jak uda ci się kupować przedmioty po jak najniższej cenie i drożej je sprzedawać masz gwarancję, że twoja drużyna będzie wyposażona w niezbędne zasoby i przedmioty. Jeśli w drużynie masz postać o szczególnie rozwiniętych zdolnościach handlowych, postaraj się, żeby przez jej ręce przechodziły wszystkie transakcje. Będzie to stosunkowo łatwe, z uwagi na fakt, że możesz wymieniać zawartość ekwipunku pomiędzy członkami drużyny.

Premia:

Poziom

Cena zakupu

Cena sprzedaży

1

-10%

+10%

2

-20%

+20%

3

-30%

+30%

4

-40%

+40%

5

-50%

+50%

6

-60%

+60%

7

-70%

+70%

8

-80%

+80%

9

-90%

+90%

10

-100%

+100%

Uwaga - jak widać, przy 10 punktach zainwestowanych w Bartering, postać będzie w stanie sprzedawać przedmioty za podwójną cenę, a kupować za darmo. Wymaga to dużej ilości punktów, lecz jest pełni możliwe.

Lucky Charm

Każdy kolejny poziom zdolności zwiększa szanse bohatera na znalezienie dodatkowych skarbów podczas przeszukiwania skrzyń (lub innych pojemników).

Zawartość skrzyń w Divinity: Original Sin II jest generowana losowo, więc nigdy nie możemy jasno przewidzieć, co zyskamy po pokonaniu przeciwnika lub złamaniu zamka do skrzyni. Dzięki wysoko rozwiniętej zdolności Lucky Charm, mamy większą szansę na znalezienie naprawdę wartościowych przedmiotów, a co za tym idzie, podnieść swoje statystyki lub ilość złota. Jeśli masz w drużynie postać, która szczególnie wysoko rozwinęła tę zdolność to postaraj się, by jako pierwsza badała wszelkie obiekty, które mogą kryć jakiś ekwipunek.

Premia:

Poziom

Premia do "szczęścia"

1

+1

2

+2

3

+3

4

+4

5

+5

6

+6

7

+7

8

+8

9

+9

10

+10

Persuasion

Każdy kolejny punkt zdolności dodaje 4 punkty do próby nacisku na postać niezależną.

Umiejętne używanie perswazji może pomóc nam w realizacji zadań oraz osiągać cele ogólne bez uciekania się do rozwiązań siłowych. Ważne jest, aby przynajmniej jeden bohater w drużynie dysponował nawet minimalną premią. Dzięki temu będziesz mógł wystawiać go do najtrudniejszych konwersacji gdy inne metody zawiodą.

Premia:

Poziom

Punkty wpływu

1

+4

2

+4

Rzemiosło (Craftmanship)

Loremaster

Zdolność pozwala badać przeciwników by zyskać na ich temat dokładne informacje. Poza tym dzięki zdolności bohater może identyfikować przedmioty.

Mistrz opowieści to bardzo ważna zdolność, szczególnie w toku dłuższej rozgrywki. Bohater z wysoko rozwiniętą zdolnością może identyfikować przedmioty, dzięki czemu poznaje ich ukryte walory a dodatkowo może na nich więcej zarobić. Im wyższy współczynnik zdolności, tym szybciej może dokonać identyfikacji. Poza tym warto zbierać informacje o niebezpiecznych istotach, by wiedzieć jak z nimi walczyć oraz czego można się po nich spodziewać.

Telekinesis

Każdy kolejny poziom pozwala przenosić dużo cięższe przedmioty na dużo dalszą odległość.

Z tej zdolności nie będziesz korzystał zbyt wiele na początku rozgrywki, więc nie inwestuj w nią zbyt wiele na początkowych poziomach. Ogólnie bardzo przydatna umiejętność, szczególnie jeśli zdobędziesz możliwość teleportowania członków drużyny. Bez rozwiniętej zdolności może się okazać, że nie będziesz w stanie wykonać przeniesienia na wymaganą odległość, natomiast dzięki niej może być to możliwe. Pamiętaj, że zdolność przenoszenia przedmiotów możesz wykorzystać również w walce, bowiem każdy podniesiony przedmiot (lub postać) możesz upuścić na przeciwnika. W tej sytuacji obrażenia odniesie i przeciwnik i obiekt, z tym, że będą one tym większe, im cięższy przenoszony obiekt.

Przebiegłość (Nasty Deeds)

Sneaking

Każdy kolejny poziom zdolności pozwala ci szybciej poruszać się podczas skradania oraz zwiększa twoją szansę na pozostanie niewykrytym.

Skradanie ma szczególne znaczenie dla wszystkich postaci skrytobójczych. Warto rozwijać wskazaną zdolność, aby móc poruszać się szybciej, co w parze z dodatkowymi czynnikami pozwoli na skuteczne akcje i pozostanie w ukryciu.

Thievery

Rozwijanie zdolności ułatwia kradzież kieszonkową i otwieranie zamków.

O ile kradzież kieszonkowa jest jedną z korzystnych mechanik to jej próby bez dobrze rozwiniętej zdolności mogą skończyć się marnie. Warto próbować, w ostateczności można wrócić do zapisanego stanu gry. Z dwóch premiowanych umiejętności, większe znaczenie ma jednak otwieranie zamków, gdyż dzięki niej możemy otwierać przejścia i skrzynie, które są bardzo wytrzymałe i mogłyby zniszczyć naszą broń. Warto pamiętać by przed próbą otwarcia zamka zapisywać stan gry, gdyż każda próba kosztuje jeden wytrych.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2022-10-08
01:07

mbwrobel Centurion

Dziwna sprawa: do drużyny wziąłem Fane, Czerwonego oraz Zwierza. Po jakimś czasie dwóch ostatnich wymieniłem na Sebille i Lochse - w tym składzie ukończyłem Fort Joy i wsiadłem na okręt. W pierwszej scenie na okręcie drużyna w tym właśnie składzie odłącza się i muszę ich przyłączyć ponownie, jednak - o dziwo na statku oprócz drużynowego szkieletora znajduję Czerwonego i Zwierza, których przecież zostawiłem w Fort Joy. Z braku wyboru jestem zmuszony ich przyłączyć. Po bitwie (w nowym, nieoptymalnie ułożonym składzie i ze skleconym dla nich na prędce byle jakim szpejem) spotykam pod pokładem duchy dziewczyn, które powinny być ze mną w drużynie. Ich ciała przepadły wraz z całym dobytkiem, który dałem im na przechowanie. Wychodzi na to, że raz dołączonego członka drużyny nie da się wymienić na innego, bo do następnego rozdziału i tak przejdziemy z pierwotnie skompletowaną drużyną.
To już nie jest bug - to kompromitacja developerów. Nie chce mi się po raz kolejny przechodzić od początku całego Fort Joy by sprawdzić, czy tym razem zadziała bez błędów.

Komentarz: mbwrobel
2023-12-18
10:23

lubesz Junior

Cześć, co zrobić jeżeli mi garvan uciekł, przez zabicie jego oprychów w pokoju osobistym?

Komentarz: lubesz
2025-01-02
21:30

djjdrjjrifd Junior

Mam sprawę bo nie wiem czy grać dalej zabiłem chyba wszystkich w fort radość został sklepikarz i jakiś paru ziomków zabiłem elfy co uratowałem zabiłem wszystkich na plaży królowa ślimaków etc pokonałem arenę i właśnie idę zabić strażników w więzieniu tylko że nie wiem co z obroża bo ci co mogli ja ściągnąć nie żyją będzie to problem ? Gram tylko jedna postacią wszystkich co chcieli się dołączyć zabiłem jest sens grać w drugim akcie może nie będę zabijał ale w sumie fajnie jest xd tylko że boję się że twórcy tego nie przewidzieli

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-03
22:34

sarge94 Junior

Burrying The Past | Reaper's Coast - to zadanie ktoś opisał po łebkach, bo da się uratować rodziców Garetha, wystarczy spotkać go najpierw w zrujnowanym domu jak stoi nad ogłuszonym Jonathanem i w trakcie rozmowy dobić ogłuszonego magistra, potem tylko próba perswazji żeby Gareth został na statku i załatwione.

Komentarz: sarge94
2025-01-05
15:13

djjdrjjrifd Junior

😁

No i stało się zabiłem wszystkich co do nogi w pierwszej planszy fort radość no i w drugiej planszy wszyscy oprócz mnichów chcą się bić zemną nie ściągałem obroży ale zastanawiam się czy jak rozwalę wszystkich w drugiej to przejdę do trzeciej ( no niektórych ciężko pokonać kozaki już się robią )

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-05
15:26

djjdrjjrifd Junior

Zacznę od nowa szkoda że twórca nie przewidział takiej opcji np w Gothic 3 można zabijać wszystkich i tak się da przejść zobaczymy ile postaci ubije w drugim akcie i czy przejdę dalej dziwne że nikt nie próbował jeszcze tego

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-09
16:06

djjdrjjrifd Junior

Ej no fajnie jest jestem w 3 akcie dalej nie ściągałem obroży pierwszy i drugi akt wybity do nogi w trzecim część gada a część nie jestem przy smoku i zobaczę jaka nagrodę dostanę jak nie do zabije i smoka xd

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-10
17:09

djjdrjjrifd Junior

Dziwne to jest zabiłem. Tego Greta a on później się odrodził gdzie indziej i dziękował ze go uratowałem xd layle też zabiłem też się odrodziła gdzie indziej chciałem ich zabić drugi raz ale tak ściągała mi obroże musiałem się wrócić do wcześniejszego seva bo zabiłem smoka i nie mogłem przejść dalej zabicie tych wojowników nic nie dało więc oszczędziłem smoka teraz rozkminiam czy zabić tych wojowników co uciekaja na łódkę czy nie może się odrodzą niektórzy mają nawet dobry sprzęt mam 2 sevy więc spróbuję i dam znać xdddd mam 10 lvl puki co xd bije +- 80 jak krytyczny to ponad 200 bije z kuszy

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-10
17:31

djjdrjjrifd Junior

Mam tylko jedno pytanie bo nie wiem jak to zrobić jak otworzyć skrzynie w pentagramie na plaży ma klontwe bless nie pomaga ? No i kwestia tych niebieskich bram zaczarowanych jak je przejść mam pełno kluczy ksiąg poczytnych ale i też prawie wszyscy nie żyją xd

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-09-14
14:52

Nibber Junior

ile można mieć maksymalnie slotów na punkty źródła?

Komentarz: Nibber

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl