Jak uratować czarnego kota w Fort Joy w Divinity 2? | Pytania i odpowiedzi
Kim jest Black Cat? O co chodzi z czarnym kotem? Co zrobić, jeśli zgubi ci się czarny kot w Divinity: Original Sin 2? Wyjaśniamy tajemnicę czarnego kota w Divinity: Original Sin II!
Aktualizacja:
Zadanie z czarnym kotem to jedna z największych tajemnic najnowszego Divinity: Original Sin 2. My zdołaliśmy tę tajemnicę rozwiązać:
- Kim jest czarny kot?
- Jak uratować czarnego kota?
- Nagroda za uratowanie czarnego kota
- Umiejętności czarnego kota
Kim jest czarny kot?
Zaraz po rozbiciu się na wyspie Fort Joy, natrafisz na czarnego kota. Nie da się go przegapić, black cat podbiegnie sam i nie będzie chciał opuścić twojej drużyny. Rozmowy z nim nie dadzą większych rezultatów. Nawet jeśli posiadasz talent Pet Pal - co bardzo mocno zalecamy - kot okaże się małomówny i... odwróci kota ogonem, właśnie ciebie oskarżając o podążanie za nim, a nie na odwrót. Nikt nie wie, czy kotek jest skutkiem zaklęć ze szkoły Polymorph czy też jest zwyczajnym kotem - wiemy natomiast, jak rozwiązać zadanie z czarnym kotem oraz co daje utrzymanie go przy życiu!
Jak uratować czarnego kota?
Uroczy black cat nie jest najłatwiejszym kompanem w podróży. Nie mamy na niego żadnego wpływu i zdarza się, że nawet nie zauważymy, że zniknie lub zginie. CELEM tego tajemniczego zadania jest po prostu eskorta kota poza fortecę Fort Joy. Innymi słowy, musisz po prostu zaprowadzić kota do The Hollow Marshes. Aby utrzymać kota przy życiu, musisz pamiętać o paru ważnych czynnikach:
- Nie podchodź z kotem zbyt blisko strażników (magistrów). Strażnicy chyba niespecjalnie przepadają za kotami i możliwe jest, że jeden z nich pośle w stronę czarnego kotka strzałę, kończąc jego wszystkie 7 żyć.
- Kto przyczepia się do JEDNEGO z członków twojej drużyny, nie wszystkich. Oznacza to, że możesz odciągać opiekuna czarnego kota na bok, aby nie wystawiać samego zwierzęcia na ostrzał. Jeśli musisz porozmawiać ze strażnikami, zaczekaj wybranym członkiem drużyny i kotem w bezpiecznej odległości.
- Kot ucieka i nie obowiązują go tury! Oznacza to, że po rozpoczęci walki kot zacznie uciekać w bezpieczne miejsce. Czarnego kota nie obowiązują tury, porusza się w czasie rzeczywistym do momentu, aż uzna, że jest bezpieczny.
- Kot lubi znikać po ucieczce! Po wywiązaniu się walki, czarny kot najczęściej odbiega kilkadziesiąt metrów dalej i po walce automatycznie wraca do swojego opiekuna. Nie dzieje się tak jednak zawsze, zdarza się, że kaprysem kota będzie przebiegnięcie całej mapy i wydostanie się jednym z jej wyjść! Dzieje się tak zwłaszcza w podziemiach Fort Joy (np. Underground Tunnel, w którym spotykamy ogniste ślimaki). Nie przejmuj się jednak - po walce zostaw loot (zbierzesz go później) i skieruj się do tego samego wyjścia, którym pobiegł twój kot. Kot pojawi się obok ciebie po wyjściu z lokacji. Będziesz zmuszony porozmawiać z nim ponownie, aby na powrót "przyczepił się" do ciebie.
- Kot na mapie oznaczany jest jako żółta kropka - cały czas miej go na oku!
- Kot jest podatny na podłoża i statusy! Choć szybko ucieka, zdarza się, że przebiegnie po truciźnie lub ogniu. Lecz go więc, ponieważ szybko traci życie.
- Czarny kot nie lubi szybkiej podróży. Zapomnij więc na chwilę o używaniu ołtarzy teleportujących cię między fortem a miastem. Zdecydowanie bezpiecznej będzie, jeśli nadłożysz drogi i udasz się do miasta/do fortu na około, nie używając teleportów. Jeśli jednak użyjesz ołtarza, kot nie przeniesie się z tobą. W większości przypadków będzie na ciebie wiernie czekał przy ołtarzu do twojego powrotu, zwłaszcza, jeśli skoczyłeś tylko na szybkie zakupy w mieście i natychmiast wrócisz.
- UWAGA: Zdarza się, że jeśli zostawisz kota, ten zniknie. Zdarzy się tak np., jeśli go zostawisz w podziemiach, skorzystasz z teleportu, a następnie weźmiesz udział w walkach na arenie (Arena of the One, zadanie The Collar). Zdecydowanie lepiej jest wrócić kotem na piechotę i razem z nim wziąć udział w walkach na arenie. Wtedy kot poczeka na ciebie grzecznie, aż skończysz walkę.

Nagroda za uratowanie czarnego kota
Gdy w końcu uda ci sie cudem zachować czarnego kota przy życiu i dotrzesz z nim do The Hallow Marshes (obojętnie jaką drogą), czarny kot zniknie. Zostaniesz powiadomiony, że w podzięce za eskortę, kotek stał się twoim przyjacielem. Rozwiązanie zadania z czarnym kotem nagrodzi cię specjalną umiejętnością. Black Cat skill pozwoli ci przyzwać czarnego kota w walce (bez użycia Source Pointów). Oprócz wsparcia w walce, kotek posiada umiejętności skakania oraz podmiany miejsca ze swoim właścicielem. Oznacza to, że możesz wysłać kotka obok wrogiego maga, a następnie podmienić miejsca ze swoim wojownikiem, który w mgnieniu oka znajdzie się obok przeciwnika. Umiejętne użycie kotka daje ogromną przewagę w walce. Traktuj go jako dodatkową teleportację, która nie zużywa punktów akcji twojej drużyny!
Umiejętności czarnego kota
Nasz czarny przyjaciel posiada dwie bardzo przydatne umiejętności:
- Feline Leap - kot może skakać w czasie walki. To bardzo przydatny skill, jeśli chcesz przeskoczyć przeszkodzę lub dostać się wyżej.
- Swap Places - to umiejętność teleportacyjna. Twój kot może podmienić się miejscem z jego panem. Bardzo przydatne w czasie ataku lub ucieczki.
Statystyki summona czarnego kota zależą od aktualnego poziomu doświadczenia właściciela oraz jego poziomu umiejętności Summoning. Rozważ przyznanie punktu do tego skilla przy awansie, jeśli planujesz częściej korzystać z pomocy czarnego kota.
0
- Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry
- Przewodnik po grze
- Pytania i odpowiedzi
- Jak zdobywać Source Points w Divinity Original Sin 2? | Pytania i odpowiedzi
- Jak uciec z Fort Joy w Divinity Original Sin 2? | Pytania i odpowiedzi
- Jak uratować czarnego kota w Fort Joy w Divinity 2? | Pytania i odpowiedzi
- Jak zdobyć łopatę i śpiwór w Divinity Original Sin 2? | Pytania i odpowiedzi
- Co daje pożeranie zwłok w Divinity 2? Talent Corpse Eater | Pytania i odpowiedzi
- Jak zdobyć Pancerz Braccusa Rexa w Divinity 2? | Pytania i odpowiedzi
- The Historian - Jak ugasić Historyka w Divinity Original Sin 2?
- Pytania i odpowiedzi
- Przewodnik po grze
Komentarze czytelników
mbwrobel Centurion
Dziwna sprawa: do drużyny wziąłem Fane, Czerwonego oraz Zwierza. Po jakimś czasie dwóch ostatnich wymieniłem na Sebille i Lochse - w tym składzie ukończyłem Fort Joy i wsiadłem na okręt. W pierwszej scenie na okręcie drużyna w tym właśnie składzie odłącza się i muszę ich przyłączyć ponownie, jednak - o dziwo na statku oprócz drużynowego szkieletora znajduję Czerwonego i Zwierza, których przecież zostawiłem w Fort Joy. Z braku wyboru jestem zmuszony ich przyłączyć. Po bitwie (w nowym, nieoptymalnie ułożonym składzie i ze skleconym dla nich na prędce byle jakim szpejem) spotykam pod pokładem duchy dziewczyn, które powinny być ze mną w drużynie. Ich ciała przepadły wraz z całym dobytkiem, który dałem im na przechowanie. Wychodzi na to, że raz dołączonego członka drużyny nie da się wymienić na innego, bo do następnego rozdziału i tak przejdziemy z pierwotnie skompletowaną drużyną.
To już nie jest bug - to kompromitacja developerów. Nie chce mi się po raz kolejny przechodzić od początku całego Fort Joy by sprawdzić, czy tym razem zadziała bez błędów.
lubesz Junior
Cześć, co zrobić jeżeli mi garvan uciekł, przez zabicie jego oprychów w pokoju osobistym?
djjdrjjrifd Junior
Mam sprawę bo nie wiem czy grać dalej zabiłem chyba wszystkich w fort radość został sklepikarz i jakiś paru ziomków zabiłem elfy co uratowałem zabiłem wszystkich na plaży królowa ślimaków etc pokonałem arenę i właśnie idę zabić strażników w więzieniu tylko że nie wiem co z obroża bo ci co mogli ja ściągnąć nie żyją będzie to problem ? Gram tylko jedna postacią wszystkich co chcieli się dołączyć zabiłem jest sens grać w drugim akcie może nie będę zabijał ale w sumie fajnie jest xd tylko że boję się że twórcy tego nie przewidzieli
sarge94 Junior
Burrying The Past | Reaper's Coast - to zadanie ktoś opisał po łebkach, bo da się uratować rodziców Garetha, wystarczy spotkać go najpierw w zrujnowanym domu jak stoi nad ogłuszonym Jonathanem i w trakcie rozmowy dobić ogłuszonego magistra, potem tylko próba perswazji żeby Gareth został na statku i załatwione.
djjdrjjrifd Junior
No i stało się zabiłem wszystkich co do nogi w pierwszej planszy fort radość no i w drugiej planszy wszyscy oprócz mnichów chcą się bić zemną nie ściągałem obroży ale zastanawiam się czy jak rozwalę wszystkich w drugiej to przejdę do trzeciej ( no niektórych ciężko pokonać kozaki już się robią )
djjdrjjrifd Junior
Zacznę od nowa szkoda że twórca nie przewidział takiej opcji np w Gothic 3 można zabijać wszystkich i tak się da przejść zobaczymy ile postaci ubije w drugim akcie i czy przejdę dalej dziwne że nikt nie próbował jeszcze tego
djjdrjjrifd Junior
Ej no fajnie jest jestem w 3 akcie dalej nie ściągałem obroży pierwszy i drugi akt wybity do nogi w trzecim część gada a część nie jestem przy smoku i zobaczę jaka nagrodę dostanę jak nie do zabije i smoka xd
djjdrjjrifd Junior
Dziwne to jest zabiłem. Tego Greta a on później się odrodził gdzie indziej i dziękował ze go uratowałem xd layle też zabiłem też się odrodziła gdzie indziej chciałem ich zabić drugi raz ale tak ściągała mi obroże musiałem się wrócić do wcześniejszego seva bo zabiłem smoka i nie mogłem przejść dalej zabicie tych wojowników nic nie dało więc oszczędziłem smoka teraz rozkminiam czy zabić tych wojowników co uciekaja na łódkę czy nie może się odrodzą niektórzy mają nawet dobry sprzęt mam 2 sevy więc spróbuję i dam znać xdddd mam 10 lvl puki co xd bije +- 80 jak krytyczny to ponad 200 bije z kuszy
djjdrjjrifd Junior
Mam tylko jedno pytanie bo nie wiem jak to zrobić jak otworzyć skrzynie w pentagramie na plaży ma klontwe bless nie pomaga ? No i kwestia tych niebieskich bram zaczarowanych jak je przejść mam pełno kluczy ksiąg poczytnych ale i też prawie wszyscy nie żyją xd
Nibber Junior
ile można mieć maksymalnie slotów na punkty źródła?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
