Fane | Bohaterowie fabularni w Divinity Original Sin 2

Jaką klasę postaci wybrać dla Fane'a? Dowiedz się wszystkiego o roli Fane'a w drużynie w Divinity: Original Sin 2.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Druga w kolejności postać i zarazem jedyny nieumarły (Undead) który dołączyć może do drużyny (pod warunkiem, iż nie został on wybrany jako twoja główna postać). Znajdziesz go na niewielkiej polanie zlokalizowanej na wschód od plaży. W tym rozdziale znajdziesz informacje dotyczące samej postaci, dostępnych dla niej klas (i ich opisy), a także klas rekomendowanych w przypadku wyboru Fane'a jako postaci głównej lub kompana.

Fane i jego domyślna klasa postaci, Wizard. - Fane | Bohaterowie fabularni w Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry
Fane i jego domyślna klasa postaci, Wizard.

Rekomendowana klasa postaci dla Fane'a

Fane sprawdza się najlepiej (zarówno jako towarzysz oraz jako postać główna) w roli:

  1. Inquisitor - z uwagi na fakt, iż jest on niewrażliwy na efekty krwawienia i trucizny, doskonale nadaje się do walki na pierwszej linii. W tej roli najlepiej sprawdza się klasa Inquisitor, która daje mu dodatkowo dostęp do Blood Sucker i Mosquito Swarm - pierwsza pozwoli mu wyleczyć się poprzez wchłonięcie pobliskiej kałuży krwi (którą sam tworzy raniąc wroga), druga z kolei uzdrowi go przy jednoczesnym zranieniu wroga.
  2. Rogue, Shadowblade, Wayfarer czy Ranger - wszystkie te klasy są nastawione na zadawanie obrażeń kosztem odporności, przez co bardzo szybko mogą zostać zabite przez wroga. Zdolność specjalna Play Dead jest tutaj nieoceniona - w razie kłopotów można ją aktywować, by wróg stracił postacią zainteresowanie i kontynuować walkę w kolejnej turze.

Informacje podstawowe

Nazwa

Opis

Płeć

Mężczyzna

Rasa

Nieumarły człowiek (Human Undead)

Tagi

Undead, Human, Male, Mystic, Scholar, Fane

Talenty

Undead - postać jest niewrażliwa na krwawienie i truciznę (otrzymywanie obrażeń od trucizny leczy ją), lecz normalne efekty uzdrawiające zadają jej obrażenia.

Ingenious - postać otrzymuje +2 do Inicjatywy i +5% szansy na trafienie krytyczne.

Unikalna cecha

Dzięki przedmiotowi Mask of the Shapeshifter może zmienić swoją rasę na Elf, Human, Dwarf czy Lizard. Dodatkowo, Fane ma możliwość otwierania zamków bez korzystania z wytrychów - do tego celu, jak każdy nieumarły (Undead), używa własnych palców.

Uwaga - Tagi wykorzystywane są podczas rozmów z innymi postaciami, by zyskać dostęp do unikalnych opcji dialogowych.

Specjalne zdolności

Ikona

Nazwa

Opis

Play Dead - Fane | Bohaterowie fabularni w Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Play Dead

Zdolność dostępna dla wszystkich nieumarłych (Undead). Pozwala postaci udawać martwego - wszyscy wrogowie automatycznie stracą zainteresowanie postacią, a jeśli była to jedyna postać w walce, starcie dobiegnie końca.

Efekt utrzymuje się przez 3 tury, bądź do momentu wykonania jakiejkolwiek akcji.

Time Warp - Fane | Bohaterowie fabularni w Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Time Warp

Zdolność dostępna tylko dla Fane'a. Pozwala mu nałożyć na wolną sojuszniczą postać efekt, który da jej dodatkową turę - gdy punkty akcji postaci zostaną wyczerpane, otrzyma ona nową, dodatkową turę i komplet punktów AP.

Klasy postaci Fane'a

Fane ma dostęp do 14 klas postaci, opisanych wewnątrz poniższej tabeli. W przypadku klasy wybieranej dla gracza (jeśli twoją główną postać ma stanowić Fane) możesz dowolnie modyfikować zdolności początkowe i atrybuty, jednak jeśli dobierasz klasę dla kompana, nie będziesz mieć możliwości zmiany czegokolwiek.

Klasa

Premie początkowe

Zdolności początkowe i talent

Broń początkowa

Battlemage

+1 Strength

+1 Intelligence

+1 Constitution

+1 Aerotheurge

+1 Warfare

+1 Persuasion

Blinding Radiance

Battering Ram

Shocking Touch

Talent Comeback Kid - jeśli punkty zdrowia postaci spadną do 0, zostanie ona wskrzeszona z 20% maksymalnych punktów zdrowia. Efekt aktywuje się raz w ciągu walki - jeśli postać zostanie wskrzeszona zwojem, talent będzie mógł aktywować się ponownie.

2x Sharp Stone on a Stick (jednoręczny topór, 4-5 obrażeń fizycznych)

Cleric

+1 Strength

+1 Intelligence

+1 Constitution

+1 Hydrosophist

+1 Necromancer

+1 Bartering

Decaying Touch

Restoration

Blood Sucker

Talent Hothead - gdy postać posiada 100% punktów zdrowia, otrzymuje premię +10% do szansy na trafienie krytyczne i +20% celności.

Claw Hammer (jednoręczna buława, 4-5 obrażeń fizycznych)

Makeshift Shield (tarcza, 6 punktów magicznego pancerza i 8 punktów fizycznego pancerza)

Conjurer

+1 Intelligence

+2 Constitution

+1 Summoning

+1 Loremaster

+1 Leadership

Conjure Incarnate

Dimensional Bolt

Elemental Totem

Talent Pet Pal - pozwala postaci rozmawiać ze zwierzętami.

Makeshift Wand (różdżka 2-3 obrażeń od losowo dobranego elementu)

Enchanter

+2 Intelligence

+1 Constitution

+1 Hydrosophist

+1 Aerotheurge

+1 Loremaster

Electric Discharge

Hail Strike

Rain

Talent Far Out Man - zwiększa zasięg zwojów i zaklęć o 2 metry.

Improvised Staff (kostur, 5-7 obrażeń od losowo dobranego elementu)

Fighter

+1 Strength

+2 Constitution

+1 Warfare

+1 Geomancer

+1 Bartering

 

Battle Stomp

Bouncing Shield

Fortify

Talent Opportunist - pozwala na wykonanie postaci darmowego ataku, gdy obok niej przebiega wróg.

Knife On a Stick (jednoręczny miecz, 4-5 obrażeń fizycznych)

Makeshift Shield (tarcza, 6 punktów magicznego pancerza i 8 punktów fizycznego pancerza)

Inquisitor

+1 Strength

+1 Intelligence

+1 Constitution

+1 Warfare

+1 Necromancer

+1 Telekinesis

Blood Sucker

Battering Ram

Mosquito Swarm

Talent Executioner - daje postaci 2 AP po wykonaniu ciosu, który zabije wroga. Efekt aktywuje się raz podczas rundy.

Makeshift Club (dwuręczna buława, 6-7 obrażeń fizycznych)

Knight

+2 Strength

+1 Constitution

+1 Warfare

+1 Two-Handed

+1 Bartering

Battle Stomp

Battering Ram

Crippling Blow

Talent Opportunist - pozwala na wykonanie postaci darmowego ataku, gdy obok niej przebiega wróg.

Cracked Twohander (dwuręczny miecz, 6-7 obrażeń fizycznych)

Metamorph

+2 Strength

+2 Finesse

+1 Two-Handed

+1 Polymorph

+1 Persuasion

Tentacle Lash

Chicken Claw

Bull Horns

Talent Opportunist - pozwala na wykonanie postaci darmowego ataku, gdy obok niej przebiega wróg.

Wooden Pitchfork (włócznia, 6-7 obrażeń fizycznych)

Ranger

+2 Finesse

+1 Wits

+1 Huntsman

+1 Pyrokinetic

+1 Lucky Charm

Ricochet

Peace of Mind

Elemental Arrowheads

Talent Arrow Recovery - daje postaci 33% szansy na odzyskanie specjalnej strzały po jej wystrzeleniu.

Twig With a String (łuk, 5-6 obrażeń fizycznych)

Rogue

+2 Finesse

+1 Constitution

+1 Scoundrel

+1 Sneaking

+1 Dual Wielding

Throwing Knife

Backlash

Adrenaline

Talent The Pawn - daje postaci 1 dodatkowy punkt AP na ruch. Punkt wykorzystać można na początku każdej rundy i tylko na ruch.

2x Shiv (sztylet, 3-4 obrażeń fizycznych)

Shadowblade

+2 Finesse

+2 Wits

+1 Scoundrel

+1 Polymorph

+1 Thievery

Chameleon Cloak

Backlash

Chicken Claw

Talent Guerilla - zwiększa zadawane przez postać obrażenia o 40% gdy ta się skrada (Sneaking). Nie działa podczas korzystania z efektów nakładających niewidzialność (Invisibility).

Shiv (sztylet, 3-4 obrażeń fizycznych)

Wayfarer

+2 Finesse

+1 Intelligence

+1 Huntsman

+1 Geomancer

+1 Bartering

Pin Down

Fossil Strike

Elemental Arrowheads

Talent Pet Pal - pozwala postaci rozmawiać ze zwierzętami.

Toy Crossbow (Kusza, 6-7 obrażeń fizycznych)

Witch

+1 Finesse

+1 Intelligence

+1 Constitution

+1 Scoundrel

+1 Necromancer

+1 Persuasion

Raise Bloated Corpse

Chloroform

Mosquito Swarm

Talent Leech - leczy postać, gdy ta stoi w kałuży krwi.

Shiv (sztylet, 3-4 obrażeń fizycznych)

Wizard

+2 Intelligence

+1 Constitution

+1 Pyrokinetic

+1 Geomancer

+1 Loremaster

Searing Daggers

Fossil Strike

Ignition

Talent Far Out Man - zwiększa zasięg zwojów i zaklęć o 2 metry.

Makeshift Wand (różdżka 2-3 obrażeń od losowo dobranego elementu)

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2022-10-08
01:07

mbwrobel Centurion

Dziwna sprawa: do drużyny wziąłem Fane, Czerwonego oraz Zwierza. Po jakimś czasie dwóch ostatnich wymieniłem na Sebille i Lochse - w tym składzie ukończyłem Fort Joy i wsiadłem na okręt. W pierwszej scenie na okręcie drużyna w tym właśnie składzie odłącza się i muszę ich przyłączyć ponownie, jednak - o dziwo na statku oprócz drużynowego szkieletora znajduję Czerwonego i Zwierza, których przecież zostawiłem w Fort Joy. Z braku wyboru jestem zmuszony ich przyłączyć. Po bitwie (w nowym, nieoptymalnie ułożonym składzie i ze skleconym dla nich na prędce byle jakim szpejem) spotykam pod pokładem duchy dziewczyn, które powinny być ze mną w drużynie. Ich ciała przepadły wraz z całym dobytkiem, który dałem im na przechowanie. Wychodzi na to, że raz dołączonego członka drużyny nie da się wymienić na innego, bo do następnego rozdziału i tak przejdziemy z pierwotnie skompletowaną drużyną.
To już nie jest bug - to kompromitacja developerów. Nie chce mi się po raz kolejny przechodzić od początku całego Fort Joy by sprawdzić, czy tym razem zadziała bez błędów.

Komentarz: mbwrobel
2023-12-18
10:23

lubesz Junior

Cześć, co zrobić jeżeli mi garvan uciekł, przez zabicie jego oprychów w pokoju osobistym?

Komentarz: lubesz
2025-01-02
21:30

djjdrjjrifd Junior

Mam sprawę bo nie wiem czy grać dalej zabiłem chyba wszystkich w fort radość został sklepikarz i jakiś paru ziomków zabiłem elfy co uratowałem zabiłem wszystkich na plaży królowa ślimaków etc pokonałem arenę i właśnie idę zabić strażników w więzieniu tylko że nie wiem co z obroża bo ci co mogli ja ściągnąć nie żyją będzie to problem ? Gram tylko jedna postacią wszystkich co chcieli się dołączyć zabiłem jest sens grać w drugim akcie może nie będę zabijał ale w sumie fajnie jest xd tylko że boję się że twórcy tego nie przewidzieli

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-03
22:34

sarge94 Junior

Burrying The Past | Reaper's Coast - to zadanie ktoś opisał po łebkach, bo da się uratować rodziców Garetha, wystarczy spotkać go najpierw w zrujnowanym domu jak stoi nad ogłuszonym Jonathanem i w trakcie rozmowy dobić ogłuszonego magistra, potem tylko próba perswazji żeby Gareth został na statku i załatwione.

Komentarz: sarge94
2025-01-05
15:13

djjdrjjrifd Junior

😁

No i stało się zabiłem wszystkich co do nogi w pierwszej planszy fort radość no i w drugiej planszy wszyscy oprócz mnichów chcą się bić zemną nie ściągałem obroży ale zastanawiam się czy jak rozwalę wszystkich w drugiej to przejdę do trzeciej ( no niektórych ciężko pokonać kozaki już się robią )

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-05
15:26

djjdrjjrifd Junior

Zacznę od nowa szkoda że twórca nie przewidział takiej opcji np w Gothic 3 można zabijać wszystkich i tak się da przejść zobaczymy ile postaci ubije w drugim akcie i czy przejdę dalej dziwne że nikt nie próbował jeszcze tego

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-09
16:06

djjdrjjrifd Junior

Ej no fajnie jest jestem w 3 akcie dalej nie ściągałem obroży pierwszy i drugi akt wybity do nogi w trzecim część gada a część nie jestem przy smoku i zobaczę jaka nagrodę dostanę jak nie do zabije i smoka xd

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-10
17:09

djjdrjjrifd Junior

Dziwne to jest zabiłem. Tego Greta a on później się odrodził gdzie indziej i dziękował ze go uratowałem xd layle też zabiłem też się odrodziła gdzie indziej chciałem ich zabić drugi raz ale tak ściągała mi obroże musiałem się wrócić do wcześniejszego seva bo zabiłem smoka i nie mogłem przejść dalej zabicie tych wojowników nic nie dało więc oszczędziłem smoka teraz rozkminiam czy zabić tych wojowników co uciekaja na łódkę czy nie może się odrodzą niektórzy mają nawet dobry sprzęt mam 2 sevy więc spróbuję i dam znać xdddd mam 10 lvl puki co xd bije +- 80 jak krytyczny to ponad 200 bije z kuszy

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-10
17:31

djjdrjjrifd Junior

Mam tylko jedno pytanie bo nie wiem jak to zrobić jak otworzyć skrzynie w pentagramie na plaży ma klontwe bless nie pomaga ? No i kwestia tych niebieskich bram zaczarowanych jak je przejść mam pełno kluczy ksiąg poczytnych ale i też prawie wszyscy nie żyją xd

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-09-14
14:52

Nibber Junior

ile można mieć maksymalnie slotów na punkty źródła?

Komentarz: Nibber

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl