Nieumarli w Divinity Original Sin 2 | Drużyna
Czy warto prowadzić nieumarłego w Divinity: Original Sin 2? Sprawdź, jakie zalety ma nieumarły!
Aktualizacja:
Nieumarli nie są oddzielną rasą, gdyż występują w czterech wersjach: nieumarły elf, człowiek, krasnolud i jaszczur. Z tego też powodu traktować należy ich raczej jako wariant wymienionych ras. Dzięki specjalnemu przedmiotowi mogą także przyjąć postać każdej z czterech "żyjących" ras, zyskując dostęp do ich talentów i zdolności specjalnych - o tym jednak przeczytasz w rozdziale "Żywy lub nieumarły - jak nieumarły zmienia rozgrywkę?".
Pamiętaj:
Niezależnie od tego, czy twój nieumarły przyjął maskę krasnoluda czy człowieka, wciąż będzie potrafił otwierać drzwi palcami!
- Umiejętność specjalna
- Talenty - nieumarły elf
- Talenty - nieumarły człowiek
- Talenty - nieumarły krasnolud
- Talenty - nieumarły jaszczur

Umiejętność specjalna
Nazwa | Play Dead | Dome of Protection |
Ikona | ![]() | ![]() |
Opis | Pozwala oszukać wrogów, przez co myślą, że postać została zabita. Odnowienie wszystkich zdolności zostanie wstrzymane, a każda akcja podjęta przez postać przerwie efekt. | Tworzy barierę ochronną, która regeneruje utracone punkty pancerza fizycznego i magicznego co każdą turę, a także zwiększa odporności na wszystkie żywioły. |
Specjalne | 100% szansa na zmianę statusu na 3 tury | Odnawia X punktów pancerza fizycznego i magicznego co turę przez okres 5 tur. Ilość odnawianych punktów zależy od poziomu postaci. |
Koszt | 0 punktów akcji / 0 slotów pamięci | 1 punkt akcji / 0 slotów pamięci / 1 Source Point |
Czas odnowienia | 6 tur | 6 tur |
Komentarz | Ciekawa, acz bardzo sytuacyjna zdolność. Udawanie trupa podczas walki pozwala postaci zdjąć z siebie uwagę wrogów, przez co ci skupią się na pozostałych postaciach. Problemem jest jednak fakt, iż postać w tym czasie dalej będzie otrzymywać obrażenia od efektów (jak podpalenie) i jej zdolności nie będą się odnawiać. Ze zdolności lepiej korzystać w naprawdę kryzysowych sytuacjach - w większości przypadków lepiej jest po prostu wykorzystać inne zdolności do przeżycia. | Jedna z unikalnych zdolności startowych, która dostępna jest jedynie dla postaci stworzonej przez gracza. Zdolność pozwala stworzyć niewielką barierę ochronną, wewnątrz której wszyscy sojusznicy będą mieć zwiększoną odporność na wszystkie żywioły i każdej tury odzyskiwać będą punkty pancerza fizycznego i magicznego. Dokładna ilość uzależniona jest poziomu postaci, która rzuca zaklęcie. Jest to jedna z najlepszych zdolności wsparcia w grze. Objęte nią postacie są praktycznie niemożliwe do zabicia, nie licząc sytuacji, w których jedna z nich otrzymuje obrażenia od kilku przeciwników po kolei. Doskonale nadaje się do niwelowania skutków zdolności i ataków obszarowych. Pamiętać należy jednak, iż zdolność działa tylko wtedy, gdy postacie znajdują się wewnątrz bańki - gdy ją opuszczą, efekt minie. Ze zdolności tej można korzystać dopiero wtedy, gdy postać dla której jest ona dostępna nie będzie już mieć u szyi obroży (Collar) i będzie mieć dostęp do punktów Source Points. Sposoby na zdjęcie obroży i zdobycie Source Points znajdziesz w rozdziałach "Jak zdjąć obrożę?" i "Jak zdobyć Source Points?". |
Uwaga - nieumarli posiadają te same zdolności specjalne, niezależnie od tego, jakiej rasy są.
Talenty - nieumarły elf
Nazwa | Undead | Corpse Eater |
Opis | Sprawia, iż trucizna leczy postać, lecz normalne efekty uzdrawiające powodują obrażenia. | Może pożerać zwłoki by uzyskać dostęp do wspomnień ich właściciela. |
Komentarz | Potężny talent, jednak trzeba nauczyć się z niego korzystać. Postać na starcie otrzymuje 200% odporności na truciznę, przez co wszystkie efekty trucizny (zaklęcia, obrażenia i trujące jedzenie) sprawia, iż odnawia się jej zdrowie. Problemem jest jednak fakt, iż normalne efekty uzdrawiające ranią postać - wrogowie mogą więc wykorzystać przeciwko niej zdolności nakładające regenerację, by zadawać obrażenia. Dobrym sposobem radzenia sobie z tym efektem jest wyposażenie postaci w dużą ilość pancerza fizycznego, gdyż efekty uzdrawiające muszą się najpierw przez niego przebić (a nie jak w przypadku "normalnych" zaklęć przez pancerz magiczny), zanim zaczną ranić postać. | Bardzo ciekawa zdolność, która przemawia za tym, by zawsze mieć przynajmniej jednego elfa w swojej drużynie. Za pomocą tej umiejętności nasz bohater może sięgnąć do wspomnień zmarłego i poznać jego wspomnienia, dodatkowo zjedzenie części ciała leczy bohatera o 60 punktów zdrowia. Co najważniejsze nasz elf może w ten sposób nauczyć się nowych zdolności, które znane były zmarłemu i nie potrzebuje do tego księgi umiejętności. Oczywiście nie masz wpływu na to jaką umiejętność pozna bohater, ale skoro to bonus to nie można narzekać. W oddzielnym rozdziale tego poradnika znajdziesz informacje dotyczące tego, które zdolności zyskać można poprzez zjadanie poszczególnych części ciała. |
Talenty - nieumarły człowiek
Nazwa | Undead | Ingenious |
Opis | J/w | Bierny bonus +2 do Inicjatywy i 5% szans na trafienie krytyczne. |
Komentarz | J/w | Talent, który przyda się tak naprawdę każdej postaci. Zwiększenie Inicjatywy pozwoli postaci wykonać ruch przed innymi. Talent ten także podnosi szansę na trafienie krytyczne o aż 5%. Daje to także doskonałe podwaliny pod postacie, które cenią sobie wysoką szansę na trafienie krytyczne, tacy jak zabójcy czy łucznicy. |
Talenty - nieumarły krasnolud
Nazwa | Undead | Strudy |
Opis | J/w | Bierny bonus, zwiększający punkty zdrowia (Vitality) o 10% i szansę na unik (Dodge) o 5%. |
Komentarz | J/w | Bardzo użyteczny talent, który przyda się tak postaci walczącej na dystans, jak i wojownikowi skupiającemu na sobie uwagę pobliskich wrogów. |
Talenty - nieumarły jaszczur
Nazwa | Undead | Sophisticated |
Opis | j/w | Bierny bonus +2 odporności na ogień (Fire Resistance) i 10% odporności na truciznę (Poison Resistance). |
Komentarz | j/w | Bardzo użyteczny talent, który oferuje dość spory bonus do odporności na ogień i truciznę. Przydaje się głównie dla wojowników i postaci walczących w zwarciu, którzy narażeni są na te dwa żywioły najbardziej, jednak dodatkowa odporność zawsze jest w cenie. |
0
Komentarze czytelników
mbwrobel Centurion
Dziwna sprawa: do drużyny wziąłem Fane, Czerwonego oraz Zwierza. Po jakimś czasie dwóch ostatnich wymieniłem na Sebille i Lochse - w tym składzie ukończyłem Fort Joy i wsiadłem na okręt. W pierwszej scenie na okręcie drużyna w tym właśnie składzie odłącza się i muszę ich przyłączyć ponownie, jednak - o dziwo na statku oprócz drużynowego szkieletora znajduję Czerwonego i Zwierza, których przecież zostawiłem w Fort Joy. Z braku wyboru jestem zmuszony ich przyłączyć. Po bitwie (w nowym, nieoptymalnie ułożonym składzie i ze skleconym dla nich na prędce byle jakim szpejem) spotykam pod pokładem duchy dziewczyn, które powinny być ze mną w drużynie. Ich ciała przepadły wraz z całym dobytkiem, który dałem im na przechowanie. Wychodzi na to, że raz dołączonego członka drużyny nie da się wymienić na innego, bo do następnego rozdziału i tak przejdziemy z pierwotnie skompletowaną drużyną.
To już nie jest bug - to kompromitacja developerów. Nie chce mi się po raz kolejny przechodzić od początku całego Fort Joy by sprawdzić, czy tym razem zadziała bez błędów.
lubesz Junior
Cześć, co zrobić jeżeli mi garvan uciekł, przez zabicie jego oprychów w pokoju osobistym?
djjdrjjrifd Junior
Mam sprawę bo nie wiem czy grać dalej zabiłem chyba wszystkich w fort radość został sklepikarz i jakiś paru ziomków zabiłem elfy co uratowałem zabiłem wszystkich na plaży królowa ślimaków etc pokonałem arenę i właśnie idę zabić strażników w więzieniu tylko że nie wiem co z obroża bo ci co mogli ja ściągnąć nie żyją będzie to problem ? Gram tylko jedna postacią wszystkich co chcieli się dołączyć zabiłem jest sens grać w drugim akcie może nie będę zabijał ale w sumie fajnie jest xd tylko że boję się że twórcy tego nie przewidzieli
sarge94 Junior
Burrying The Past | Reaper's Coast - to zadanie ktoś opisał po łebkach, bo da się uratować rodziców Garetha, wystarczy spotkać go najpierw w zrujnowanym domu jak stoi nad ogłuszonym Jonathanem i w trakcie rozmowy dobić ogłuszonego magistra, potem tylko próba perswazji żeby Gareth został na statku i załatwione.
djjdrjjrifd Junior
No i stało się zabiłem wszystkich co do nogi w pierwszej planszy fort radość no i w drugiej planszy wszyscy oprócz mnichów chcą się bić zemną nie ściągałem obroży ale zastanawiam się czy jak rozwalę wszystkich w drugiej to przejdę do trzeciej ( no niektórych ciężko pokonać kozaki już się robią )
djjdrjjrifd Junior
Zacznę od nowa szkoda że twórca nie przewidział takiej opcji np w Gothic 3 można zabijać wszystkich i tak się da przejść zobaczymy ile postaci ubije w drugim akcie i czy przejdę dalej dziwne że nikt nie próbował jeszcze tego
djjdrjjrifd Junior
Ej no fajnie jest jestem w 3 akcie dalej nie ściągałem obroży pierwszy i drugi akt wybity do nogi w trzecim część gada a część nie jestem przy smoku i zobaczę jaka nagrodę dostanę jak nie do zabije i smoka xd
djjdrjjrifd Junior
Dziwne to jest zabiłem. Tego Greta a on później się odrodził gdzie indziej i dziękował ze go uratowałem xd layle też zabiłem też się odrodziła gdzie indziej chciałem ich zabić drugi raz ale tak ściągała mi obroże musiałem się wrócić do wcześniejszego seva bo zabiłem smoka i nie mogłem przejść dalej zabicie tych wojowników nic nie dało więc oszczędziłem smoka teraz rozkminiam czy zabić tych wojowników co uciekaja na łódkę czy nie może się odrodzą niektórzy mają nawet dobry sprzęt mam 2 sevy więc spróbuję i dam znać xdddd mam 10 lvl puki co xd bije +- 80 jak krytyczny to ponad 200 bije z kuszy
djjdrjjrifd Junior
Mam tylko jedno pytanie bo nie wiem jak to zrobić jak otworzyć skrzynie w pentagramie na plaży ma klontwe bless nie pomaga ? No i kwestia tych niebieskich bram zaczarowanych jak je przejść mam pełno kluczy ksiąg poczytnych ale i też prawie wszyscy nie żyją xd
Nibber Junior
ile można mieć maksymalnie slotów na punkty źródła?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.


