Divinity Original Sin 2: Zagadki i sekrety w Cytadeli
Aktualizacja:
W tym rozdziale poznasz rozwiązanie wszystkich kluczowych zagadek, na które trafić można podczas przemierzania ostatniej dużej lokacji w Divinity Original Sin 2, Cytadeli (Arx).
- Dotarcie do gildii złodziei
- Ukryte dźwignie (zadanie Gdy uderza Młot)
- Przedmioty do zadania Im starsze tym lepsze
- Sekretne pomieszczenie w Skarbiec Lindera Kenma
- Zagadka z rurami (zadanie Gdy uderza młot)
Dotarcie do gildii złodziei

Gildia złodziei (Thieves Guild) to lokacja poboczna - jej odwiedzenie nie jest wymagane, by móc ukończyć grę, jednak jest niezbędne, by odkryć sekretne pomieszczenie w Skarbiec Lindera Kenma. By dostać się do gildii, trzeba najpierw wejść do kanałów (Sewers) - lokalizacja wejścia pokazana została na powyższym obrazku.

Po wejściu do kanału, aktywuj kapliczkę teleportacyjną, miń ją i wykorzystaj drabinę, by zejść na niższy poziom. Teraz wystarczy tylko przedrzeć się do północno-wschodniej części podziemia, gdzie trafisz do pomieszczenia z pudłami pełnymi Trupiej mgły. Zbliż postać, która posiada rozwinięty atrybut Wits do wschodniej ściany, a odkryte zostanie sekretne wejście do poszukiwanej gildii złodziei (na mapie widać żółte ikonki reprezentujące znajdujące się tam postacie).
Ukryte dźwignie (zadanie Gdy uderza Młot)

Podczas wykonywania zadania Gdy uderza młot (quest Hammerfall) trafisz do pomieszczenia, w którym będzie mieć miejsce walka z Źródłowymi Lalkami Bojowymi. Po starciu zauważysz, iż w okolicy znajduje się kilkanaście różnorakich dźwigni - trzeba będzie aktywować tylko te konkretne, w określonej kolejności. Kolejność wygląda następująco: Inicjatywa, Odwaga, Krystaliczność, Szlachetność, Bystrość. Gdy przeciągniesz je w tej kolejności, przejście się otworzy - jeśli popełnisz błąd, trzeba będzie aktywować je od początku.
Przedmioty do zadania Im starsze tym lepsze

Zadanie Im starsze tym lepsze wymaga od gracza znalezienia 3 unikatowych przedmiotów znajdujących się w lokacji Skarbiec Lindera Kemma - dotrzesz tam podczas wykonywania zadania o tej samej nazwie. Pierwszy przedmiot, którego szukasz, to Malowido Świętej - obraz znajdziesz w ukrytym pomieszczeniu (do odkrycia wejścia wymagany jest wysoki atrybut Wits), we wschodniej części lokacji.

Po drugi przedmiot skieruj się na wschód od miejsca, w którym był obraz -Zwój wieczności znajdziesz na regale niedaleko schodów prowadzących na górę.

Ostatni przedmiot, Kielich Królów, znajdziesz w północno-zachodniej części pomieszczenia - kielich stoi na stole. Gdy zbierzesz je trzy, wystarczy wrócić do osoby, która zleciła zadanie i je zakończyć.
Sekretne pomieszczenie w Skarbiec Lindera Kenma

By dotrzeć do sekretnego pomieszczenia w Skarbiec Lindera Kemma, musisz w pierwszej kolejności zdobyć specjalny obraz - Osobliwe Malowidło. Ten znajdziesz w Gildii Złodziei - stoi obok potwora o nazwie Latif. Zbliż się do obrazu, porozmawiaj z potworem, a następnie z Duża Tommora. Podczas konwersacji z dzieckiem będzie można zdobyć malowidło.

Gdy je już uzyskasz, udaj się do lokacji Skarbiec Lindera Kemma i dostań się do południowego krańca pomieszczenia. Stań pomiędzy dwoma malowidłami i skorzystaj ze zdolności Source Vision. Wejdź następnie w interakcję z obrazem, który się pojawił i umieść w jego miejsce malowidło, które udało ci się pozyskać.

Wbiegnij do odblokowanej części, pozbieraj wszystkie przedmioty, a także obraz Odpowiedzialnośc ze ściany (przyda się on wkrótce) i zbliż się do ściany pomiędzy dwoma biblioteczkami. Na półce prawej biblioteczki znajdziesz książkę Księga Króla Boga - kliknij na nią, by otworzyć kolejne tajemne przejście i zejdź do podziemi.

Zbierz znajdującą się tutaj tarczę i zbliż się do ołtarza. Po krótkiej wymianie zdań postaw na ołtarzu obraz Odpowiedzialność, który przed momentem udało ci się zdobyć. Czynność ta otworzy kolejne przejście. Na dolnym poziomie znajdziesz postać, Karon, uwięzioną w klatce oraz znajdujący się obok pentagram - jednoczesne podpalenie wszystkich palenisk na ołtarzu (np. za pomocą czaru Kula ognia) sprawi, iż rozpocznie się dość trudna walka.
Zagadka z rurami (zadanie Gdy uderza młot)

Podczas wykonywania zadania Hammerfall trafisz do pomieszczenia pod lokacją Katedra, gdzie dalsze postępy będą niemożliwe z uwagi na pole siłowe. W pierwszej kolejności rzuć zaklęcie Deszcz Krwi na pobliską kratkę ściekową (jak na powyższym obrazku) lub wytwórz tam krew w dowolny sposób (korzystając ze zdolności Elfów Ofiara ciała, bądź atakując własną postać), a następnie rzuć na nią czar Błogosławieństwo.

Gdy to uczynisz, wejdź w interakcję z ołtarzem i wybierz drugą opcję dialogową. Teraz twoim celem jest ułożenie rur w taki sposób, by Błogosławiona Krew, Błogosławiony Ogień i Błogosławiona Woda popłynęły do góry, kierując się do odpowiednich zbiorników. Gdy skończysz układanie, wejdź ponownie w interakcję z ołtarzem i wybierz 3 opcję dialogową. Jeśli wszystko poszło sprawnie, odpowiednie substancje popłyną w odpowiednie miejsca, co ujawni ukryte wejście. Jeśli masz problem z układanką, obejrzyj film załączony powyżej, który przedstawia proces rozwiązywania tej zagadki.
Komentarze czytelników
mbwrobel Centurion
Dziwna sprawa: do drużyny wziąłem Fane, Czerwonego oraz Zwierza. Po jakimś czasie dwóch ostatnich wymieniłem na Sebille i Lochse - w tym składzie ukończyłem Fort Joy i wsiadłem na okręt. W pierwszej scenie na okręcie drużyna w tym właśnie składzie odłącza się i muszę ich przyłączyć ponownie, jednak - o dziwo na statku oprócz drużynowego szkieletora znajduję Czerwonego i Zwierza, których przecież zostawiłem w Fort Joy. Z braku wyboru jestem zmuszony ich przyłączyć. Po bitwie (w nowym, nieoptymalnie ułożonym składzie i ze skleconym dla nich na prędce byle jakim szpejem) spotykam pod pokładem duchy dziewczyn, które powinny być ze mną w drużynie. Ich ciała przepadły wraz z całym dobytkiem, który dałem im na przechowanie. Wychodzi na to, że raz dołączonego członka drużyny nie da się wymienić na innego, bo do następnego rozdziału i tak przejdziemy z pierwotnie skompletowaną drużyną.
To już nie jest bug - to kompromitacja developerów. Nie chce mi się po raz kolejny przechodzić od początku całego Fort Joy by sprawdzić, czy tym razem zadziała bez błędów.
lubesz Junior
Cześć, co zrobić jeżeli mi garvan uciekł, przez zabicie jego oprychów w pokoju osobistym?
djjdrjjrifd Junior
Mam sprawę bo nie wiem czy grać dalej zabiłem chyba wszystkich w fort radość został sklepikarz i jakiś paru ziomków zabiłem elfy co uratowałem zabiłem wszystkich na plaży królowa ślimaków etc pokonałem arenę i właśnie idę zabić strażników w więzieniu tylko że nie wiem co z obroża bo ci co mogli ja ściągnąć nie żyją będzie to problem ? Gram tylko jedna postacią wszystkich co chcieli się dołączyć zabiłem jest sens grać w drugim akcie może nie będę zabijał ale w sumie fajnie jest xd tylko że boję się że twórcy tego nie przewidzieli
sarge94 Junior
Burrying The Past | Reaper's Coast - to zadanie ktoś opisał po łebkach, bo da się uratować rodziców Garetha, wystarczy spotkać go najpierw w zrujnowanym domu jak stoi nad ogłuszonym Jonathanem i w trakcie rozmowy dobić ogłuszonego magistra, potem tylko próba perswazji żeby Gareth został na statku i załatwione.
djjdrjjrifd Junior
No i stało się zabiłem wszystkich co do nogi w pierwszej planszy fort radość no i w drugiej planszy wszyscy oprócz mnichów chcą się bić zemną nie ściągałem obroży ale zastanawiam się czy jak rozwalę wszystkich w drugiej to przejdę do trzeciej ( no niektórych ciężko pokonać kozaki już się robią )
djjdrjjrifd Junior
Zacznę od nowa szkoda że twórca nie przewidział takiej opcji np w Gothic 3 można zabijać wszystkich i tak się da przejść zobaczymy ile postaci ubije w drugim akcie i czy przejdę dalej dziwne że nikt nie próbował jeszcze tego
djjdrjjrifd Junior
Ej no fajnie jest jestem w 3 akcie dalej nie ściągałem obroży pierwszy i drugi akt wybity do nogi w trzecim część gada a część nie jestem przy smoku i zobaczę jaka nagrodę dostanę jak nie do zabije i smoka xd
djjdrjjrifd Junior
Dziwne to jest zabiłem. Tego Greta a on później się odrodził gdzie indziej i dziękował ze go uratowałem xd layle też zabiłem też się odrodziła gdzie indziej chciałem ich zabić drugi raz ale tak ściągała mi obroże musiałem się wrócić do wcześniejszego seva bo zabiłem smoka i nie mogłem przejść dalej zabicie tych wojowników nic nie dało więc oszczędziłem smoka teraz rozkminiam czy zabić tych wojowników co uciekaja na łódkę czy nie może się odrodzą niektórzy mają nawet dobry sprzęt mam 2 sevy więc spróbuję i dam znać xdddd mam 10 lvl puki co xd bije +- 80 jak krytyczny to ponad 200 bije z kuszy
djjdrjjrifd Junior
Mam tylko jedno pytanie bo nie wiem jak to zrobić jak otworzyć skrzynie w pentagramie na plaży ma klontwe bless nie pomaga ? No i kwestia tych niebieskich bram zaczarowanych jak je przejść mam pełno kluczy ksiąg poczytnych ale i też prawie wszyscy nie żyją xd
Nibber Junior
ile można mieć maksymalnie slotów na punkty źródła?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
