Flakon duszy Withermoore'a | Fort Joy | Solucja Divinity Original Sin 2

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

W Grotach spotkasz małego chłopca o imieniu Mody, bardzo łatwo go zauważyć, gdyż będzie bawił się tuż koło wejścia do jaskini. Po rozpoczęciu rozmowy będzie chciał się z tobą bawić. Jeśli podejmiesz temat to zaproponuje ci zabawę w chowanego.

1 - Flakon duszy Withermoorea | Fort Joy | Solucja Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Etap 1: Znajdź właz

W pierwszej turze znajdziesz go na drewnianym podeście[1] - Flakon duszy Withermoorea | Fort Joy | Solucja Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

W pierwszej turze znajdziesz go na drewnianym podeście[1]. Chłopiec pochwali twoją spostrzegawczość i przed kolejną turą stanie się niewidzialny.

Ostatecznie znajdziesz go w skalnej wnęce, w pobliżu wejścia[2]. Tym razem Mody postanowi, że przedstawi cię swojemu przyjacielowi.

UWAGA:

Jeśli w drużynie nie masz żadnego jaszczura, to koniecznie musisz mieć łopatę, gdyż bez tego nie będziesz mógł kontynuować zadania.

Chłopiec ukryje się w małej jaskini[1], a tobie zaproponuje lepsze rozwiązanie, z którego będziesz mógł skorzystać po przeszukaniu kopca[2] - Flakon duszy Withermoorea | Fort Joy | Solucja Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Chłopiec ukryje się w małej jaskini[1], a tobie zaproponuje lepsze rozwiązanie, z którego będziesz mógł skorzystać po przeszukaniu kopca[2]. Za pomocą łopaty bądź pazurów odkopiesz właz.

Etap 2: Lord Withermoore

Właz prowadzi do Zapomnianej celi - Flakon duszy Withermoorea | Fort Joy | Solucja Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Właz prowadzi do Zapomnianej celi. Chłopca znajdziesz w pobliżu wysokiego pomnika. Mody poinformuje cię, że to jest jego przyjaciel. Po krótkiej wymianie zdań pomiędzy nimi wejdź w interakcję z pomnikiem.

W toku rozmowy dowiesz się, że Lord Withermoore został zamieniony w kamień tysiąc lat wcześniej. Poprosi cię, byś wyjął z jego piersi Włócznia Braccusa Reksa, dzięki czemu będzie w stanie się poruszać.

Włócznię Braccusa Rexa możesz wyciągnąć lub zniszczyć. Jeśli zdecydowałeś się na pierwszą opcję trafi ona do twojego ekwipunku. W obu przypadkach zaś bohater zadania przestanie być pomnikiem. Okazuje się jednak, że z więzi go coś znacznie silniejszego niż tylko petryfikacja. Poprosi cię, byś znalazł więzienie dla jego duszy wewnątrz Fortu i ją uwolnił.

Zanim odejdziesz by kontynuować zadanie zapytaj chłopca o to, czy nie będzie tęsknił za przyjacielem. Później poinformuj go, że jest ci coś winien za uratowanie jego przyjaciela. Chłopiec wskaże ci na mapie położenie swojego najcenniejszego skarbu.

Etap 3: Wejście do Fortu

Po wyjściu z Grot skieruj się do kapliczki Siedmiu, o której wspomniał Withermoore - Flakon duszy Withermoorea | Fort Joy | Solucja Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Po wyjściu z Grot skieruj się do kapliczki Siedmiu, o której wspomniał Withermoore. Wejdź w interakcję z nią a zauważysz, że pojawiła się dodatkowa opcja dialogowa. Wybierz nową linię, która odnosi się do ukrytej dźwigni za pomnikiem, a tuż obok niego pojawi się właz.

Po zejściu na niższy poziom nie natkniesz się na żadnych przeciwników, ale za to na swojej drodze trafisz na szereg skrzyń, które mogą kryć skarby - Flakon duszy Withermoorea | Fort Joy | Solucja Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Po zejściu na niższy poziom nie natkniesz się na żadnych przeciwników, ale za to na swojej drodze trafisz na szereg skrzyń, które mogą kryć skarby. Ostatecznie dojdziesz do drzwi, a tuż obok nich będzie widoczna na obrazku kapliczka. Drzwi możesz otworzyć przy pomocy wytrycha, jednak aby to było możliwe, postać która zmierzy się z zamkiem musi mieć zdolność Złodziejstwo na poziomie co najmniej 2.

Lokacja do której wszedłeś to Areszt. Podążaj do końca korytarza, tam stocz walkę z Magistrami. Możesz oszczędzić rannego Magistra, jeśli nie zabiłeś go podczas walki, ale najbardziej powinien zainteresować cię klucz otwierający wyższy poziom Fortu, który znajdziesz na podłodze na polu walki. Jeśli nie dostrzegasz go na pierwszy rzut oka to naciśnij klawisz "ALT" a z pewnością zauważysz fioletowy napis, który wskaże ci jego położenie.

Etap 4: Dzbany duszy

Będąc w Fort Joy Więzienie musisz skorzystać z tajemnego uchwytu widocznego na powyższym obrazku - Flakon duszy Withermoorea | Fort Joy | Solucja Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Będąc w Fort Joy Więzienie musisz skorzystać z tajemnego uchwytu widocznego na powyższym obrazku. Dzięki temu odkryjesz tajemny właz, który prowadzi na Pradawne przejście.

Drogę blokują dwie pułapki z trucizną[1] - Flakon duszy Withermoorea | Fort Joy | Solucja Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Drogę blokują dwie pułapki z trucizną[1]. Przesuń na pułapki pobliskie dzbany, blokując kanały z których wydobywa się gaz. Możesz również wykorzystać zestawy do rozbrajania pułapek lub wypalić truciznę ogniem.

Przed tobą będzie duża komnata[2] a w jej centralnym punkcie pięć dzbanów. Jeden z nich wiąże duszę Lorda Withermoore i ten właśnie dzban jest twoim celem. Zanim przystąpisz do realizacji zadania rozejrzyj się po komnacie, przeszukaj sarkofagi[3], aczkolwiek pod żadnym pozorem nie dotykaj żadnego z dzbanów.

Nad pomieszczeniem góruje pomnik Baraccus'a[4] z którym możesz wejść w interakcję. Po wykonaniu działania zobaczysz tylko komunikat z wypowiedzią bohatera. Jeśli jednak masz postać z rozwiniętym atrybutem Wits na poziomie 15, pojawi się lista dialogów. Po zakończonym dialogu będziesz mógł ponownie wejść w interakcję z pomnikiem i zyskasz nogawce Baraccus'a.

Na powyższym obrazku zaznaczono dzban z którym musisz wejść w interakcję by przejść do dalszej części zadania - Flakon duszy Withermoorea | Fort Joy | Solucja Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Na powyższym obrazku zaznaczono dzban z którym musisz wejść w interakcję by przejść do dalszej części zadania. Pod każdym z dzbanów jest tabliczka określająca Lord'a Withermoore w inny sposób, ciebie interesuje tylko ten pod którym widnieje napis "Withermoore the Supplicant".

Interakcja z niewłaściwym pojemnikiem może przyzwać dodatkowych przeciwników. Jeśli masz chęć zdobyć trochę dodatkowego doświadczenia to możesz je wywołać.

Ostatecznie po interakcji z właściwym dzbanem pojawi się lista dialogowa. Gdy wybierzesz opcję związaną z podjęciem działania, zostaniesz przeniesiony do dialogu wewnątrz drużyny, gdzie wspólnie zadecydujecie co należy uczynić.

Wybór 1: Zniszcz Dzban

Energia zawarta w pojemniku zostanie uwolniona, a Lord Withermoore ostatecznie umrze. Jeśli wybrałeś tą opcję to w Gargulcowym labiryncie Lord Whitermoore pomoże zlikwidować magiczną barierę.

Nagroda: 1400 punktów doświadczenia

Wybór 2: Pochłoń energię

Energia zawarta w pojemniku zostanie wchłonięta przez postać, która wykona interakcję. Jest to możliwe tylko po wykonaniu zadania Obręcz.

Nagroda: 1 Punkt Źródła

Podobało się?

1

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2022-10-08
01:07

mbwrobel Centurion

Dziwna sprawa: do drużyny wziąłem Fane, Czerwonego oraz Zwierza. Po jakimś czasie dwóch ostatnich wymieniłem na Sebille i Lochse - w tym składzie ukończyłem Fort Joy i wsiadłem na okręt. W pierwszej scenie na okręcie drużyna w tym właśnie składzie odłącza się i muszę ich przyłączyć ponownie, jednak - o dziwo na statku oprócz drużynowego szkieletora znajduję Czerwonego i Zwierza, których przecież zostawiłem w Fort Joy. Z braku wyboru jestem zmuszony ich przyłączyć. Po bitwie (w nowym, nieoptymalnie ułożonym składzie i ze skleconym dla nich na prędce byle jakim szpejem) spotykam pod pokładem duchy dziewczyn, które powinny być ze mną w drużynie. Ich ciała przepadły wraz z całym dobytkiem, który dałem im na przechowanie. Wychodzi na to, że raz dołączonego członka drużyny nie da się wymienić na innego, bo do następnego rozdziału i tak przejdziemy z pierwotnie skompletowaną drużyną.
To już nie jest bug - to kompromitacja developerów. Nie chce mi się po raz kolejny przechodzić od początku całego Fort Joy by sprawdzić, czy tym razem zadziała bez błędów.

Komentarz: mbwrobel
2023-12-18
10:23

lubesz Junior

Cześć, co zrobić jeżeli mi garvan uciekł, przez zabicie jego oprychów w pokoju osobistym?

Komentarz: lubesz
2025-01-02
21:30

djjdrjjrifd Junior

Mam sprawę bo nie wiem czy grać dalej zabiłem chyba wszystkich w fort radość został sklepikarz i jakiś paru ziomków zabiłem elfy co uratowałem zabiłem wszystkich na plaży królowa ślimaków etc pokonałem arenę i właśnie idę zabić strażników w więzieniu tylko że nie wiem co z obroża bo ci co mogli ja ściągnąć nie żyją będzie to problem ? Gram tylko jedna postacią wszystkich co chcieli się dołączyć zabiłem jest sens grać w drugim akcie może nie będę zabijał ale w sumie fajnie jest xd tylko że boję się że twórcy tego nie przewidzieli

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-03
22:34

sarge94 Junior

Burrying The Past | Reaper's Coast - to zadanie ktoś opisał po łebkach, bo da się uratować rodziców Garetha, wystarczy spotkać go najpierw w zrujnowanym domu jak stoi nad ogłuszonym Jonathanem i w trakcie rozmowy dobić ogłuszonego magistra, potem tylko próba perswazji żeby Gareth został na statku i załatwione.

Komentarz: sarge94
2025-01-05
15:13

djjdrjjrifd Junior

😁

No i stało się zabiłem wszystkich co do nogi w pierwszej planszy fort radość no i w drugiej planszy wszyscy oprócz mnichów chcą się bić zemną nie ściągałem obroży ale zastanawiam się czy jak rozwalę wszystkich w drugiej to przejdę do trzeciej ( no niektórych ciężko pokonać kozaki już się robią )

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-05
15:26

djjdrjjrifd Junior

Zacznę od nowa szkoda że twórca nie przewidział takiej opcji np w Gothic 3 można zabijać wszystkich i tak się da przejść zobaczymy ile postaci ubije w drugim akcie i czy przejdę dalej dziwne że nikt nie próbował jeszcze tego

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-09
16:06

djjdrjjrifd Junior

Ej no fajnie jest jestem w 3 akcie dalej nie ściągałem obroży pierwszy i drugi akt wybity do nogi w trzecim część gada a część nie jestem przy smoku i zobaczę jaka nagrodę dostanę jak nie do zabije i smoka xd

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-10
17:09

djjdrjjrifd Junior

Dziwne to jest zabiłem. Tego Greta a on później się odrodził gdzie indziej i dziękował ze go uratowałem xd layle też zabiłem też się odrodziła gdzie indziej chciałem ich zabić drugi raz ale tak ściągała mi obroże musiałem się wrócić do wcześniejszego seva bo zabiłem smoka i nie mogłem przejść dalej zabicie tych wojowników nic nie dało więc oszczędziłem smoka teraz rozkminiam czy zabić tych wojowników co uciekaja na łódkę czy nie może się odrodzą niektórzy mają nawet dobry sprzęt mam 2 sevy więc spróbuję i dam znać xdddd mam 10 lvl puki co xd bije +- 80 jak krytyczny to ponad 200 bije z kuszy

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-10
17:31

djjdrjjrifd Junior

Mam tylko jedno pytanie bo nie wiem jak to zrobić jak otworzyć skrzynie w pentagramie na plaży ma klontwe bless nie pomaga ? No i kwestia tych niebieskich bram zaczarowanych jak je przejść mam pełno kluczy ksiąg poczytnych ale i też prawie wszyscy nie żyją xd

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-09-14
14:52

Nibber Junior

ile można mieć maksymalnie slotów na punkty źródła?

Komentarz: Nibber

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl