Hojna oferta | Wybrzeże Żniwiarza | Solucja Divinity Original Sin 2

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
1 - Hojna oferta | Wybrzeże Żniwiarza | Solucja Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

1. Kamienny ogród - Ryker

2. Czarne doły - wejście do jaskini

W Kamienny ogród natrafisz na rezydencje, którą zamieszkuje Ryker. Poprosi cię on o odnalezienie pewnego przedmiotu. Tabliczka, bo o niej mowa, znajduje się w jaskini w Czarne doły.

Jeśli byłeś w Czarnych dołach wcześniej to powinieneś mieć już otwartą bramę. Jeśli nie musisz ją otworzyć. Istnieją dwa sposoby. Pierwszym jest walka z pilnującymi jej magistrami. W ciele jednego z nich znajdziesz klucz do bramy. Drugi sposób będzie dostępny tylko, gdy rozmawiałeś w Kłodzie z magistrem Reimondem i ten dał ci pisemne upoważnienie. Wówczas możesz pokazać je pilnującym bramy magistrom. Wejście do jaskini znajduje się obok platform, na których wisi Gwydian (patrz zadanie W zawieszeniu).

Pierwsza komora jaskini, najeżona jest pułapkami. Sposobów na ich uniknięcie jest kilka. Możesz je rozbrajać, użyć zdolności Teleportacja lub skorzystać z Piramidy teleportacyjnej. W kolejnej sali znajdziesz przejście na niższy poziom. Musisz jednak najpierw pokonać Pustkowców.

Gdy zejdziesz niżej, uważaj na Wrzaskuna pilnującego dalszej drogi. Zniszczyć go możesz za pomocą zdolności Source Vampirism. Jeśli nie posiadasz ten zdolności, a posiadasz jeszcze Różdżki oczyszczenia, którą zdobyłeś w Forcie Radość, to możesz skorzystać właśnie z niego.

Idąc dalej natrafisz na rozwidlenie. W jednej z komnat natrafisz na magistrów walczących z Pustkowcami. Możesz przyłączyć się do walki. Po pokonaniu Pustkowców jednak jeśli nie będziesz miał odpowiednio rozwiniętej zdolności perswazji, to będziesz musiał stoczyć walkę z magistrami.

Po tym możesz swobodnie eksplorować tą komnatę. Znajdziesz tam dwie Tabliczki, jednak nie są to te o które chodziło Rykerowi. Jeśli zabiłeś magistrów, to przy jednym z nich znajdziesz także klucz do zamkniętego pokoju.

W drugiej komnacie ponownie napotkasz grupę magistrów. Tym razem będziesz musiał walczyć. W tym pomieszczeniu znajduje się również przejście do Pradawnej świątyni. Otwarcie go wymaga podpalenia znajdujących się przy nim beczek z olejem.

Wchodząc do Pradawnej świątyni, odkryjesz że cały niższy poziom jest chroniony przez pole siłowe. Jedynym sposobem na jego zlikwidowanie jest aktywowanie posągów Bogów w odpowiedniej kolejności. Prawidłowe rozwiązanie zawarte jest w rymowance, którą wypowiada znajdujący się na środku obiekt.

Rozwiązanie tej zagadki nie jest jednak możliwe, dopóki nie odkryje się jaki żywioł symbolizuje dany Bóg - Hojna oferta | Wybrzeże Żniwiarza | Solucja Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Rozwiązanie tej zagadki nie jest jednak możliwe, dopóki nie odkryje się jaki żywioł symbolizuje dany Bóg. Odpowiedź znajdziesz w szkielecie, leżącym obok obiektu. Znajdziesz w nim dziennik, który wskazuje odpowiednie dopasowanie. Mając oba teksty można już rozwiązać zagadkę. Prawidłowa kolejność to: Amadia, Tir-Cendelius, Duna, Zorl Stissa, Xantessa, Vrogir, Rhalic.

Tablet znajduje się w pojemniku znajdujących się na niższym poziomie.

Po wszystkim wróć do Rykera - Hojna oferta | Wybrzeże Żniwiarza | Solucja Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Po wszystkim wróć do Rykera. Okaże się, że udał się on do swoich prywatnych komnat. Wejście do nich stanowi właz w podłodze jego gabinetu.

Ryker nauczy cię gromadzić dodatkowy Source Point, pod warunkiem że masz ich mniej niż trzy - Hojna oferta | Wybrzeże Żniwiarza | Solucja Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Ryker nauczy cię gromadzić dodatkowy Source Point, pod warunkiem że masz ich mniej niż trzy. Tam będziesz miał również okazję zdecydować, czy oddać czy zachować Tabliczkę. Nieważne jaką decyzję podejmiesz Ryker i tak cię zaatakuje. W czasie walki skup się wyłącznie na nim. Wszyscy jego sojusznicy są utrzymywani, przy życiu właśnie przez niego.

Nagroda: 4 nagrody gwarantowane + 1 z 4 do wyboru w zależności od klasy postaci

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2022-10-08
01:07

mbwrobel Centurion

Dziwna sprawa: do drużyny wziąłem Fane, Czerwonego oraz Zwierza. Po jakimś czasie dwóch ostatnich wymieniłem na Sebille i Lochse - w tym składzie ukończyłem Fort Joy i wsiadłem na okręt. W pierwszej scenie na okręcie drużyna w tym właśnie składzie odłącza się i muszę ich przyłączyć ponownie, jednak - o dziwo na statku oprócz drużynowego szkieletora znajduję Czerwonego i Zwierza, których przecież zostawiłem w Fort Joy. Z braku wyboru jestem zmuszony ich przyłączyć. Po bitwie (w nowym, nieoptymalnie ułożonym składzie i ze skleconym dla nich na prędce byle jakim szpejem) spotykam pod pokładem duchy dziewczyn, które powinny być ze mną w drużynie. Ich ciała przepadły wraz z całym dobytkiem, który dałem im na przechowanie. Wychodzi na to, że raz dołączonego członka drużyny nie da się wymienić na innego, bo do następnego rozdziału i tak przejdziemy z pierwotnie skompletowaną drużyną.
To już nie jest bug - to kompromitacja developerów. Nie chce mi się po raz kolejny przechodzić od początku całego Fort Joy by sprawdzić, czy tym razem zadziała bez błędów.

Komentarz: mbwrobel
2023-12-18
10:23

lubesz Junior

Cześć, co zrobić jeżeli mi garvan uciekł, przez zabicie jego oprychów w pokoju osobistym?

Komentarz: lubesz
2025-01-02
21:30

djjdrjjrifd Junior

Mam sprawę bo nie wiem czy grać dalej zabiłem chyba wszystkich w fort radość został sklepikarz i jakiś paru ziomków zabiłem elfy co uratowałem zabiłem wszystkich na plaży królowa ślimaków etc pokonałem arenę i właśnie idę zabić strażników w więzieniu tylko że nie wiem co z obroża bo ci co mogli ja ściągnąć nie żyją będzie to problem ? Gram tylko jedna postacią wszystkich co chcieli się dołączyć zabiłem jest sens grać w drugim akcie może nie będę zabijał ale w sumie fajnie jest xd tylko że boję się że twórcy tego nie przewidzieli

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-03
22:34

sarge94 Junior

Burrying The Past | Reaper's Coast - to zadanie ktoś opisał po łebkach, bo da się uratować rodziców Garetha, wystarczy spotkać go najpierw w zrujnowanym domu jak stoi nad ogłuszonym Jonathanem i w trakcie rozmowy dobić ogłuszonego magistra, potem tylko próba perswazji żeby Gareth został na statku i załatwione.

Komentarz: sarge94
2025-01-05
15:13

djjdrjjrifd Junior

😁

No i stało się zabiłem wszystkich co do nogi w pierwszej planszy fort radość no i w drugiej planszy wszyscy oprócz mnichów chcą się bić zemną nie ściągałem obroży ale zastanawiam się czy jak rozwalę wszystkich w drugiej to przejdę do trzeciej ( no niektórych ciężko pokonać kozaki już się robią )

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-05
15:26

djjdrjjrifd Junior

Zacznę od nowa szkoda że twórca nie przewidział takiej opcji np w Gothic 3 można zabijać wszystkich i tak się da przejść zobaczymy ile postaci ubije w drugim akcie i czy przejdę dalej dziwne że nikt nie próbował jeszcze tego

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-09
16:06

djjdrjjrifd Junior

Ej no fajnie jest jestem w 3 akcie dalej nie ściągałem obroży pierwszy i drugi akt wybity do nogi w trzecim część gada a część nie jestem przy smoku i zobaczę jaka nagrodę dostanę jak nie do zabije i smoka xd

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-10
17:09

djjdrjjrifd Junior

Dziwne to jest zabiłem. Tego Greta a on później się odrodził gdzie indziej i dziękował ze go uratowałem xd layle też zabiłem też się odrodziła gdzie indziej chciałem ich zabić drugi raz ale tak ściągała mi obroże musiałem się wrócić do wcześniejszego seva bo zabiłem smoka i nie mogłem przejść dalej zabicie tych wojowników nic nie dało więc oszczędziłem smoka teraz rozkminiam czy zabić tych wojowników co uciekaja na łódkę czy nie może się odrodzą niektórzy mają nawet dobry sprzęt mam 2 sevy więc spróbuję i dam znać xdddd mam 10 lvl puki co xd bije +- 80 jak krytyczny to ponad 200 bije z kuszy

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-10
17:31

djjdrjjrifd Junior

Mam tylko jedno pytanie bo nie wiem jak to zrobić jak otworzyć skrzynie w pentagramie na plaży ma klontwe bless nie pomaga ? No i kwestia tych niebieskich bram zaczarowanych jak je przejść mam pełno kluczy ksiąg poczytnych ale i też prawie wszyscy nie żyją xd

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-09-14
14:52

Nibber Junior

ile można mieć maksymalnie slotów na punkty źródła?

Komentarz: Nibber

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl