Podstawowe umiejętności w Divinity Original Sin 2 | Umiejętności
Aktualizacja:
Niniejszy rozdział poświęcony jest w całości umiejętnościom ogólnodostępnym, z których korzystać może każdy bohater już od początku rozgrywki, aczkolwiek w niektórych wypadkach wymagają dodatkowego wyposażenia, aby postać mogła z nich skorzystać.
Z uwagi na fakt, iż są to zdolności podstawowe, identyczne dla każdego bohatera, do użycia nie wymagają punktów pamięci. Wyjątek stanowią tutaj jedynie zdolności powiązane z brońmi (np. pochodzące z kosturów czy dwuręcznych broni), które można usunąć lub dodać do paska przez księgę umiejętności (klawisz K).
Poniższa tabela wyjaśni omawiane zagadnienie.
Ikona | Nazwa | Koszt | Komentarz |
| Disarm trap | 2AP | Przydatna umiejętność, która dla każdego użycia wymaga zestawu do rozbrajania pułapek. Dzięki niej możesz uniknąć wielu niebezpieczeństw, które czekają na twoją drużynę. |
| Lockpick | 2AP | Otwieranie zamków wymaga wytrycha, których w toku rozgrywki nie znajdziemy zbyt wiele. Warto kupować je gdy tylko mamy taką okazję bowiem każdy z nich jest na wagę złota. Przed otwarciem skrzyni warto zapisać stan gry, gdyż jeśli okaże się, że mamy za niski poziom dla danego zamka to wytrych przepadnie. Najlepiej wyznaczać do otwierania wszystkiego bohatera z wysoko rozwiniętą zdolności Thievery. |
| Unsheathe | 0AP | Niektórzy bohaterowie niezależni reagują negatywnie na sytuację, gdy nasz bohater podchodzi do nich z wyciągniętą bronią. Domyślnie poza walką broń jest zawsze ukryta, ale w dowolnym momencie możesz jej dobyć. Wszystkim zarządzają odpowiednie klawisze, które znajdziesz w rozdziale o sterowaniu. |
| Attack Ground | 2AP | Atakowanie podłoża, a konkretnie obiektów, których nie możesz otworzyć. Najczęściej obrywają drzwi i skrzynie. Pamiętaj, że jeśli po pierwszym ataku pasek wytrzymałości obiektu się nie zmienia, nie możesz pokonać go tym sposobem. |
| End Turn | 0AP | Zakończenie tury pozwala zaoszczędzić niewykorzystane punkty akcji na następną kolejkę. Przydatne szczególnie wtedy gdy jesteś na korzystnej pozycji, ale przeciwnicy są poza zasięgiem. Warto wtedy poczekać jedną turę i wykonać więcej działań kiedy będzie to już możliwe. Nie możesz mieć więcej jak 6 punktów po rozpoczęciu tury, więc warto jest wiedzieć ile punktów akcji postać ma docelowo i oszczędzić tylko tyle by dobić do liczby 6. |
| Sneaking | 1AP | Skradanie pozwala przekradać się pomiędzy przeciwnikami. Postać zamienia się w obiekt upodabniający ją do środowiska naokoło. Skuteczność działania zależy od wartości współczynnika dla zdolności Sneaking. |
| Flee | 0AP | Ucieczka z pola bitwy sprawdza się w sytuacji, gdy nasz bohater jest na tyle osłabiony, iż poniesie śmierć w kolejnej turze. Ucieczka przenosi go do najbliższej kapliczki, gdzie może zregenerować siły i wrócić do drużyny. Uważaj na ucieczkę postaci z nałożonym statusem, czas statusu po opuszczeniu walki liczony jest w sekundach a nie turach. Jeśli nie zdążysz szybko użyć czaru bądź mikstury możesz zginąć z dala od drużyny. Warto zaznaczyć, że ucieczka jest możliwa tylko gdy przeciwnicy nie są w bezpośrednim dystansie. Możesz temu zaradzić wybierając talent Escapist. |
| Guard | 0AP | Podnosi statystyki obronne postaci i opóźnia jego turę. Czyli bohater, który powinien być teraz w kolejce, jest przerzucony na koniec tury w tej i każdej kolejnej kolejce. Przydatne gdy nie możemy zrobić zbyt wiele i lepiej jest dla nas aby poczekać na ruchy sojuszników i przeciwników. |
| Identify | 2AP | Identyfikacja przedmiotów wspomagana jest szkłem identyfikacyjnym, aczkolwiek aby osiągnąć dobre rezultaty działania, nasz bohater musi posiadać wysoko rozwinięty współczynnik zdolności Loremaster. |
| Repair | 2AP | Naprawa elementów wyposażenia możliwa jest tylko przy pomocy dowolnego z narzędzi naprawczych dostępnych w grze. Jeśli nie posiadasz żadnego narzędzia, możesz dokonywać napraw wyposażenia u postaci niezależnych. |
| Staff of Magus | 2AP | Strumień energii ignorujący pancerz przeciwnika. W zależności od posiadanej Laski generuje obrażenia od różnych żywiołów. Poza tym ma nielimitowaną liczbę użyć i niezły zasięg. Bardzo dobrze działa u magów walczących na dystans, ale też ładnie skaluje się z premiami od zdolności Necromacer lecząc bohatera. |
0
Komentarze czytelników
mbwrobel Centurion
Dziwna sprawa: do drużyny wziąłem Fane, Czerwonego oraz Zwierza. Po jakimś czasie dwóch ostatnich wymieniłem na Sebille i Lochse - w tym składzie ukończyłem Fort Joy i wsiadłem na okręt. W pierwszej scenie na okręcie drużyna w tym właśnie składzie odłącza się i muszę ich przyłączyć ponownie, jednak - o dziwo na statku oprócz drużynowego szkieletora znajduję Czerwonego i Zwierza, których przecież zostawiłem w Fort Joy. Z braku wyboru jestem zmuszony ich przyłączyć. Po bitwie (w nowym, nieoptymalnie ułożonym składzie i ze skleconym dla nich na prędce byle jakim szpejem) spotykam pod pokładem duchy dziewczyn, które powinny być ze mną w drużynie. Ich ciała przepadły wraz z całym dobytkiem, który dałem im na przechowanie. Wychodzi na to, że raz dołączonego członka drużyny nie da się wymienić na innego, bo do następnego rozdziału i tak przejdziemy z pierwotnie skompletowaną drużyną.
To już nie jest bug - to kompromitacja developerów. Nie chce mi się po raz kolejny przechodzić od początku całego Fort Joy by sprawdzić, czy tym razem zadziała bez błędów.
lubesz Junior
Cześć, co zrobić jeżeli mi garvan uciekł, przez zabicie jego oprychów w pokoju osobistym?
djjdrjjrifd Junior
Mam sprawę bo nie wiem czy grać dalej zabiłem chyba wszystkich w fort radość został sklepikarz i jakiś paru ziomków zabiłem elfy co uratowałem zabiłem wszystkich na plaży królowa ślimaków etc pokonałem arenę i właśnie idę zabić strażników w więzieniu tylko że nie wiem co z obroża bo ci co mogli ja ściągnąć nie żyją będzie to problem ? Gram tylko jedna postacią wszystkich co chcieli się dołączyć zabiłem jest sens grać w drugim akcie może nie będę zabijał ale w sumie fajnie jest xd tylko że boję się że twórcy tego nie przewidzieli
sarge94 Junior
Burrying The Past | Reaper's Coast - to zadanie ktoś opisał po łebkach, bo da się uratować rodziców Garetha, wystarczy spotkać go najpierw w zrujnowanym domu jak stoi nad ogłuszonym Jonathanem i w trakcie rozmowy dobić ogłuszonego magistra, potem tylko próba perswazji żeby Gareth został na statku i załatwione.
djjdrjjrifd Junior
No i stało się zabiłem wszystkich co do nogi w pierwszej planszy fort radość no i w drugiej planszy wszyscy oprócz mnichów chcą się bić zemną nie ściągałem obroży ale zastanawiam się czy jak rozwalę wszystkich w drugiej to przejdę do trzeciej ( no niektórych ciężko pokonać kozaki już się robią )
djjdrjjrifd Junior
Zacznę od nowa szkoda że twórca nie przewidział takiej opcji np w Gothic 3 można zabijać wszystkich i tak się da przejść zobaczymy ile postaci ubije w drugim akcie i czy przejdę dalej dziwne że nikt nie próbował jeszcze tego
djjdrjjrifd Junior
Ej no fajnie jest jestem w 3 akcie dalej nie ściągałem obroży pierwszy i drugi akt wybity do nogi w trzecim część gada a część nie jestem przy smoku i zobaczę jaka nagrodę dostanę jak nie do zabije i smoka xd
djjdrjjrifd Junior
Dziwne to jest zabiłem. Tego Greta a on później się odrodził gdzie indziej i dziękował ze go uratowałem xd layle też zabiłem też się odrodziła gdzie indziej chciałem ich zabić drugi raz ale tak ściągała mi obroże musiałem się wrócić do wcześniejszego seva bo zabiłem smoka i nie mogłem przejść dalej zabicie tych wojowników nic nie dało więc oszczędziłem smoka teraz rozkminiam czy zabić tych wojowników co uciekaja na łódkę czy nie może się odrodzą niektórzy mają nawet dobry sprzęt mam 2 sevy więc spróbuję i dam znać xdddd mam 10 lvl puki co xd bije +- 80 jak krytyczny to ponad 200 bije z kuszy
djjdrjjrifd Junior
Mam tylko jedno pytanie bo nie wiem jak to zrobić jak otworzyć skrzynie w pentagramie na plaży ma klontwe bless nie pomaga ? No i kwestia tych niebieskich bram zaczarowanych jak je przejść mam pełno kluczy ksiąg poczytnych ale i też prawie wszyscy nie żyją xd
Nibber Junior
ile można mieć maksymalnie slotów na punkty źródła?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.











