Divinity Original Sin 2: Podstawowe umiejętności

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Niniejszy rozdział poświęcony jest w całości umiejętnościom ogólnodostępnym, z których korzystać może każdy bohater już od początku rozgrywki, aczkolwiek w niektórych wypadkach wymagają dodatkowego wyposażenia, aby postać mogła z nich skorzystać.

Z uwagi na fakt, iż są to zdolności podstawowe, identyczne dla każdego bohatera, do użycia nie wymagają punktów pamięci. Wyjątek stanowią tutaj jedynie zdolności powiązane z brońmi (np. pochodzące z kosturów czy dwuręcznych broni), które można usunąć lub dodać do paska przez księgę umiejętności (klawisz K).

Poniższa tabela wyjaśni omawiane zagadnienie.

Ikona

Nazwa

Koszt

Komentarz

Disarm trap - Podstawowe umiejętności w Divinity Original Sin 2 | Umiejętności - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Disarm trap

2AP

Przydatna umiejętność, która dla każdego użycia wymaga zestawu do rozbrajania pułapek. Dzięki niej możesz uniknąć wielu niebezpieczeństw, które czekają na twoją drużynę.

Lockpick - Podstawowe umiejętności w Divinity Original Sin 2 | Umiejętności - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Lockpick

2AP

Otwieranie zamków wymaga wytrycha, których w toku rozgrywki nie znajdziemy zbyt wiele. Warto kupować je gdy tylko mamy taką okazję bowiem każdy z nich jest na wagę złota. Przed otwarciem skrzyni warto zapisać stan gry, gdyż jeśli okaże się, że mamy za niski poziom dla danego zamka to wytrych przepadnie. Najlepiej wyznaczać do otwierania wszystkiego bohatera z wysoko rozwiniętą zdolności Thievery.

Unsheathe - Podstawowe umiejętności w Divinity Original Sin 2 | Umiejętności - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Unsheathe

0AP

Niektórzy bohaterowie niezależni reagują negatywnie na sytuację, gdy nasz bohater podchodzi do nich z wyciągniętą bronią. Domyślnie poza walką broń jest zawsze ukryta, ale w dowolnym momencie możesz jej dobyć. Wszystkim zarządzają odpowiednie klawisze, które znajdziesz w rozdziale o sterowaniu.

Attack Ground - Podstawowe umiejętności w Divinity Original Sin 2 | Umiejętności - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Attack Ground

2AP

Atakowanie podłoża, a konkretnie obiektów, których nie możesz otworzyć. Najczęściej obrywają drzwi i skrzynie. Pamiętaj, że jeśli po pierwszym ataku pasek wytrzymałości obiektu się nie zmienia, nie możesz pokonać go tym sposobem.

End Turn - Podstawowe umiejętności w Divinity Original Sin 2 | Umiejętności - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

End Turn

0AP

Zakończenie tury pozwala zaoszczędzić niewykorzystane punkty akcji na następną kolejkę. Przydatne szczególnie wtedy gdy jesteś na korzystnej pozycji, ale przeciwnicy są poza zasięgiem. Warto wtedy poczekać jedną turę i wykonać więcej działań kiedy będzie to już możliwe. Nie możesz mieć więcej jak 6 punktów po rozpoczęciu tury, więc warto jest wiedzieć ile punktów akcji postać ma docelowo i oszczędzić tylko tyle by dobić do liczby 6.

Sneaking - Podstawowe umiejętności w Divinity Original Sin 2 | Umiejętności - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Sneaking

1AP

Skradanie pozwala przekradać się pomiędzy przeciwnikami. Postać zamienia się w obiekt upodabniający ją do środowiska naokoło. Skuteczność działania zależy od wartości współczynnika dla zdolności Sneaking.

Flee - Podstawowe umiejętności w Divinity Original Sin 2 | Umiejętności - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Flee

0AP

Ucieczka z pola bitwy sprawdza się w sytuacji, gdy nasz bohater jest na tyle osłabiony, iż poniesie śmierć w kolejnej turze. Ucieczka przenosi go do najbliższej kapliczki, gdzie może zregenerować siły i wrócić do drużyny. Uważaj na ucieczkę postaci z nałożonym statusem, czas statusu po opuszczeniu walki liczony jest w sekundach a nie turach. Jeśli nie zdążysz szybko użyć czaru bądź mikstury możesz zginąć z dala od drużyny. Warto zaznaczyć, że ucieczka jest możliwa tylko gdy przeciwnicy nie są w bezpośrednim dystansie. Możesz temu zaradzić wybierając talent Escapist.

Guard - Podstawowe umiejętności w Divinity Original Sin 2 | Umiejętności - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Guard

0AP

Podnosi statystyki obronne postaci i opóźnia jego turę. Czyli bohater, który powinien być teraz w kolejce, jest przerzucony na koniec tury w tej i każdej kolejnej kolejce. Przydatne gdy nie możemy zrobić zbyt wiele i lepiej jest dla nas aby poczekać na ruchy sojuszników i przeciwników.

Identify - Podstawowe umiejętności w Divinity Original Sin 2 | Umiejętności - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Identify

2AP

Identyfikacja przedmiotów wspomagana jest szkłem identyfikacyjnym, aczkolwiek aby osiągnąć dobre rezultaty działania, nasz bohater musi posiadać wysoko rozwinięty współczynnik zdolności Loremaster.

Repair - Podstawowe umiejętności w Divinity Original Sin 2 | Umiejętności - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Repair

2AP

Naprawa elementów wyposażenia możliwa jest tylko przy pomocy dowolnego z narzędzi naprawczych dostępnych w grze. Jeśli nie posiadasz żadnego narzędzia, możesz dokonywać napraw wyposażenia u postaci niezależnych.

Staff of Magus - Podstawowe umiejętności w Divinity Original Sin 2 | Umiejętności - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Staff of Magus

2AP

Strumień energii ignorujący pancerz przeciwnika. W zależności od posiadanej Laski generuje obrażenia od różnych żywiołów. Poza tym ma nielimitowaną liczbę użyć i niezły zasięg. Bardzo dobrze działa u magów walczących na dystans, ale też ładnie skaluje się z premiami od zdolności Necromacer lecząc bohatera.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2025-09-14
14:52

Nibber Junior

ile można mieć maksymalnie slotów na punkty źródła?

Komentarz: Nibber
2025-09-14
18:52

boy3 Legend

Nibber

3 sloty

Komentarz: boy3
2025-01-10
17:31

djjdrjjrifd Junior

Mam tylko jedno pytanie bo nie wiem jak to zrobić jak otworzyć skrzynie w pentagramie na plaży ma klontwe bless nie pomaga ? No i kwestia tych niebieskich bram zaczarowanych jak je przejść mam pełno kluczy ksiąg poczytnych ale i też prawie wszyscy nie żyją xd

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-10
17:09

djjdrjjrifd Junior

Dziwne to jest zabiłem. Tego Greta a on później się odrodził gdzie indziej i dziękował ze go uratowałem xd layle też zabiłem też się odrodziła gdzie indziej chciałem ich zabić drugi raz ale tak ściągała mi obroże musiałem się wrócić do wcześniejszego seva bo zabiłem smoka i nie mogłem przejść dalej zabicie tych wojowników nic nie dało więc oszczędziłem smoka teraz rozkminiam czy zabić tych wojowników co uciekaja na łódkę czy nie może się odrodzą niektórzy mają nawet dobry sprzęt mam 2 sevy więc spróbuję i dam znać xdddd mam 10 lvl puki co xd bije +- 80 jak krytyczny to ponad 200 bije z kuszy

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-09
16:06

djjdrjjrifd Junior

Ej no fajnie jest jestem w 3 akcie dalej nie ściągałem obroży pierwszy i drugi akt wybity do nogi w trzecim część gada a część nie jestem przy smoku i zobaczę jaka nagrodę dostanę jak nie do zabije i smoka xd

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-09
19:44

boy3 Legend

W 2 akcie mogłeś zdjąć obroże, przegapiłeś

Komentarz: boy3
2025-01-05
15:26

djjdrjjrifd Junior

Zacznę od nowa szkoda że twórca nie przewidział takiej opcji np w Gothic 3 można zabijać wszystkich i tak się da przejść zobaczymy ile postaci ubije w drugim akcie i czy przejdę dalej dziwne że nikt nie próbował jeszcze tego

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-05
15:13

djjdrjjrifd Junior

😁

No i stało się zabiłem wszystkich co do nogi w pierwszej planszy fort radość no i w drugiej planszy wszyscy oprócz mnichów chcą się bić zemną nie ściągałem obroży ale zastanawiam się czy jak rozwalę wszystkich w drugiej to przejdę do trzeciej ( no niektórych ciężko pokonać kozaki już się robią )

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-05
15:24

boy3 Legend

Zepsułeś sobie grę, trzeba było normalnie grać

Komentarz: boy3
2025-01-03
22:34

sarge94 Junior

Burrying The Past | Reaper's Coast - to zadanie ktoś opisał po łebkach, bo da się uratować rodziców Garetha, wystarczy spotkać go najpierw w zrujnowanym domu jak stoi nad ogłuszonym Jonathanem i w trakcie rozmowy dobić ogłuszonego magistra, potem tylko próba perswazji żeby Gareth został na statku i załatwione.

Komentarz: sarge94
2025-01-02
21:30

djjdrjjrifd Junior

Mam sprawę bo nie wiem czy grać dalej zabiłem chyba wszystkich w fort radość został sklepikarz i jakiś paru ziomków zabiłem elfy co uratowałem zabiłem wszystkich na plaży królowa ślimaków etc pokonałem arenę i właśnie idę zabić strażników w więzieniu tylko że nie wiem co z obroża bo ci co mogli ja ściągnąć nie żyją będzie to problem ? Gram tylko jedna postacią wszystkich co chcieli się dołączyć zabiłem jest sens grać w drugim akcie może nie będę zabijał ale w sumie fajnie jest xd tylko że boję się że twórcy tego nie przewidzieli

Komentarz: djjdrjjrifd
2023-12-18
10:23

lubesz Junior

Cześć, co zrobić jeżeli mi garvan uciekł, przez zabicie jego oprychów w pokoju osobistym?

Komentarz: lubesz
2022-10-08
01:07

mbwrobel Centurion

Dziwna sprawa: do drużyny wziąłem Fane, Czerwonego oraz Zwierza. Po jakimś czasie dwóch ostatnich wymieniłem na Sebille i Lochse - w tym składzie ukończyłem Fort Joy i wsiadłem na okręt. W pierwszej scenie na okręcie drużyna w tym właśnie składzie odłącza się i muszę ich przyłączyć ponownie, jednak - o dziwo na statku oprócz drużynowego szkieletora znajduję Czerwonego i Zwierza, których przecież zostawiłem w Fort Joy. Z braku wyboru jestem zmuszony ich przyłączyć. Po bitwie (w nowym, nieoptymalnie ułożonym składzie i ze skleconym dla nich na prędce byle jakim szpejem) spotykam pod pokładem duchy dziewczyn, które powinny być ze mną w drużynie. Ich ciała przepadły wraz z całym dobytkiem, który dałem im na przechowanie. Wychodzi na to, że raz dołączonego członka drużyny nie da się wymienić na innego, bo do następnego rozdziału i tak przejdziemy z pierwotnie skompletowaną drużyną.
To już nie jest bug - to kompromitacja developerów. Nie chce mi się po raz kolejny przechodzić od początku całego Fort Joy by sprawdzić, czy tym razem zadziała bez błędów.

Komentarz: mbwrobel
2021-02-22
02:54

SzalonaKrewetka Junior

Co do zabicia demona w misji Więzy Bólu to pomimo błędu da się go zabić. Osobiście udało mi się mając przyzwanie trupiej wdowy (która umie się dostać na dół) i jej nie jest w stanie przejąć. Ważne jest żeby wszystkimi postaciami się odsunąć na tyle, żeby jedyną osobą w walce była wspomniana wdowa. Pomimo nakładanych efektów dalej bije się z demonem.

Komentarz: SzalonaKrewetka
2021-01-04
19:40

zanonimizowany1314152 Pretorianin

1

Może się będę wymądrzał bo poradziłem sobie bez poradnika, ale przestańcie robić jakąś schizę z tym kotem. Jest tyle rzeczy w tej grze, które mogą być fajne i dające sporo frajdy i satysfakcji, natomiast ochrona czarnego kota, który przykleił mi się do tyłka z niewiadomych względów ain't one.

1. Trzeba zbierać expa!!!! Nie ma skalowania trudności, a przeciwnicy mają poziom jakby oczyścić mapę do zera z doświadczenia.
2. Jest kilka walk w tej grze bez których ani rusz, a które nie są przyjazne. Czasem wystarczy save & load i czekać na pomyłkę przeciwnika, a czasem trzeba poszukać innej taktyki. Z tego co pamiętam to z 10 ich było.
3. Bez spiny. Nie wiem czy bym wytrzymał 80h w ciągu 12 kolejnych dni z tą grą, gdybym nie grał na swoistej "wyjebce". Zresztą bardzo łatwy explorer ukończyło tylko 2% więcej graczy niż standardowy classic, więc nie tylko trudność jest w tej grze przeszkodą.
4. Nie można myśleć o tej grze jak o super rozrywkowym arcydziele. Te wszystkie peany pochodzą od Himalaistów wysławiających Mount Everest (metafora).

Komentarz: zanonimizowany1314152
2020-04-29
14:15

pietrzus Junior

W Płonących świniach Feder jak wchodzi do wody w sanktuarium Amadii, to nie zamienia się w człowieka. Ktoś wie ocb?

Komentarz: pietrzus
2020-04-29
15:15

neXus Senator

neXus

Użyj statuy - woda sama w sobie nic nie daje, dopiero jak jej użyjesz woda staje się pobłogosławiona.

Komentarz: neXus
2019-12-07
09:31

Ecko09 Centurion

Co mam zrobić w Cena miłości, gdy gram Red Princem? Po spotkaniu z Zharahą, mam wizje Red Princess i tyle. Nic więcej się nie dzieje, a quest nadal aktywny, każe mi jej szukać.

Agnieszka Adamus i Jakub Bugielski

Komentarz: Ecko09
2019-07-13
19:59

zimer Junior

jak dokładnie wykonać srebrny drążek z kąd wziasc skadniki

Komentarz: zimer
2019-06-10
20:41

Wodzu15 Junior

Mam pakiet premium a dalej nie widzę całego artykuły WTF?

Komentarz: Wodzu15

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl