Doświadczenie i poziomy w Divinity Original Sin 2 | Rozwój bohatera
Aktualizacja:
Awans bohatera w Divinity: Original Sin II jest możliwy tylko poprzez zdobywanie punktów doświadczenia. W zależności od wybranego poziomu trudności punkty generowane są w różny sposób.
Explorer jest zdecydowanie łatwiejszy, przeciwnicy są słabsi, doświadczenia zdobywamy za wykonanie zadania oraz dodatkowe punkty za odkrywanie nowych miejsc.
W trybie Classic, Tactician lub Honor punkty doświadczenia zdobędziesz poprzez pokonywanie przeciwników lub realizację zadań. Przeciwnicy mają większą wytrzymałość i zdecydowanie ciężej się z nimi uporać. W trybie Tactician przeciwnicy dysponują dodatkowymi zdolnościami i są trudniejsi do pokonania, a tryb Honour wprowadza dodatkowo ograniczenie dotyczące zapisywania gry - nie da się tego robić ręcznie, gra zapisuję się automatycznie, a jeśli cała drużyna gracza zginie, to zapis zostaje usunięty i trzeba rozpocząć rozgrywkę od samego początku.
Wybierz:
W zależności od tego czy bardziej interesuje cię eksploracja lokacji i poznawanie opowieści, czy chcesz przy tym jeszcze stawić czoła większym wyzwaniom w postaci przeciwników, możesz wybrać odpowiedni poziom trudności.
Poniżej znajdziesz kilka sekcji, które przybliżą ci jak w Divinity: Original Sin II działa rozwój drużyny.
Przydzielanie doświadczenia
Gra nie dzieli punktów pomiędzy członków drużyny tylko zawsze przydziela z góry ustaloną ilość każdemu z nich. Nie ma więc znaczenia, że kończący cios na przeciwniku zadaje zawsze ten sam bohater, każdy z nich będzie tak samo nagradzany tak długo jak należy do drużyny. Zawsze tak samo i tyle samo.
Uwaga:
Niezależnie od tego czy grasz samodzielnie czy korzystasz z pomocy innych graczy lub bohaterów sterowanych przez komputer, zawsze dostaniesz taką samą ilość doświadczenia.
Z chwilą przyjęcia do drużyny nowego bohatera, jego poziom będzie podniesiony do poziomu pozostałych członków drużyny.
Drzewko awansu
Przy każdym poziomie liczyć możesz na 2 punkty atrybutów (Attribute) i 1 punkt bojowy (Combat), jednak z punktami cywilnymi (Civil) i talentami (Talent) sytuacja wygląda inaczej, gdyż przydzielane są co konkretną ilość poziomów. Wszystko rozpisane zostało wewnątrz poniższej tabeli.
Poziom | Łączna ilość PD | Ilość PD wymagana na następny poziom | Bonus za awans na poziom |
1 | 0 | 2,000 | Brak - postać rozpoczyna z tym poziomem |
2 | 2,000 | 6,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt cywilny |
3 | 8,000 | 12,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy |
4 | 20,000 | 20,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt talentu |
5 | 40,000 | 30,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy |
6 | 70,000 | 42,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt cywilny |
7 | 112,000 | 56,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy |
8 | 168,000 | 72,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy |
9 | 240,000 | 90,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy |
10 | 330,000 | 110,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt cywilny, 1 punkt talentu |
11 | 440,000 | 132,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy |
12 | 572,000 | 156,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy |
13 | 728,000 | 182,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy |
14 | 910,000 | 210,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt cywilny |
15 | 1,120,000 | 240,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy |
16 | 1,360,000 | 272,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt talentu |
17 | 1,632,000 | 306,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy |
18 | 1,938,000 | 342,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt cywilny |
19 | 2,280,000 | 380,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy |
20 | 2,660,000 | 420,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy |
21 | 3,080,000 | 462,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy |
22 | 3,542,000 | 506,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt cywilny, 1 punkt talentu |
23 | 4,048,000 | 552,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy |
24 | 4,600,000 | 600,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy |
25 | 5,200,000 | 650,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy |
26 | 5,850,000 | 702,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt cywilny |
27 | 6,552,000 | 756,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy |
28 | 7,308,000 | 812,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt talentu |
29 | 8,120,000 | 870,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy |
30 | 8,990,000 | 930,000 | 2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt cywilny, 1 punkt talentu |
Wartości przedstawione wewnątrz powyższej tabeli mogą trochę przerażać, jednak poziomy zdobywa się stosunkowo szybko, gdyż ilość pozyskiwanego doświadczenia rośnie w zawrotnym tempie. Najważniejszą rzeczą, o której należy pamiętać, to odpowiedni przydział punktów - tyczy się to szczególnie talentów, które w znaczącym stopniu wpłynąć mogą na skuteczność postaci, a które przydziela się najrzadziej ze wszystkich punktów.
Opis rozwoju postaci pod kątem konkretnych ról (takich jak wojownik nastawiony na obronę, wojownik skupiający się na zadawaniu obrażeń, kilka rodzajów magów czy zabójca) znajdziesz w oddzielnych rozdziałach tego poradnika.
Uwaga
w grze istnieje możliwość zresetowania wydanych na rozwój postaci punktów. Sposób na tą czynność znajdziesz w poradniku w rozdziale "Jak przywrócić punkty wydane na rozwój postaci?".
0
Komentarze czytelników
mbwrobel Centurion
Dziwna sprawa: do drużyny wziąłem Fane, Czerwonego oraz Zwierza. Po jakimś czasie dwóch ostatnich wymieniłem na Sebille i Lochse - w tym składzie ukończyłem Fort Joy i wsiadłem na okręt. W pierwszej scenie na okręcie drużyna w tym właśnie składzie odłącza się i muszę ich przyłączyć ponownie, jednak - o dziwo na statku oprócz drużynowego szkieletora znajduję Czerwonego i Zwierza, których przecież zostawiłem w Fort Joy. Z braku wyboru jestem zmuszony ich przyłączyć. Po bitwie (w nowym, nieoptymalnie ułożonym składzie i ze skleconym dla nich na prędce byle jakim szpejem) spotykam pod pokładem duchy dziewczyn, które powinny być ze mną w drużynie. Ich ciała przepadły wraz z całym dobytkiem, który dałem im na przechowanie. Wychodzi na to, że raz dołączonego członka drużyny nie da się wymienić na innego, bo do następnego rozdziału i tak przejdziemy z pierwotnie skompletowaną drużyną.
To już nie jest bug - to kompromitacja developerów. Nie chce mi się po raz kolejny przechodzić od początku całego Fort Joy by sprawdzić, czy tym razem zadziała bez błędów.
lubesz Junior
Cześć, co zrobić jeżeli mi garvan uciekł, przez zabicie jego oprychów w pokoju osobistym?
djjdrjjrifd Junior
Mam sprawę bo nie wiem czy grać dalej zabiłem chyba wszystkich w fort radość został sklepikarz i jakiś paru ziomków zabiłem elfy co uratowałem zabiłem wszystkich na plaży królowa ślimaków etc pokonałem arenę i właśnie idę zabić strażników w więzieniu tylko że nie wiem co z obroża bo ci co mogli ja ściągnąć nie żyją będzie to problem ? Gram tylko jedna postacią wszystkich co chcieli się dołączyć zabiłem jest sens grać w drugim akcie może nie będę zabijał ale w sumie fajnie jest xd tylko że boję się że twórcy tego nie przewidzieli
sarge94 Junior
Burrying The Past | Reaper's Coast - to zadanie ktoś opisał po łebkach, bo da się uratować rodziców Garetha, wystarczy spotkać go najpierw w zrujnowanym domu jak stoi nad ogłuszonym Jonathanem i w trakcie rozmowy dobić ogłuszonego magistra, potem tylko próba perswazji żeby Gareth został na statku i załatwione.
djjdrjjrifd Junior
No i stało się zabiłem wszystkich co do nogi w pierwszej planszy fort radość no i w drugiej planszy wszyscy oprócz mnichów chcą się bić zemną nie ściągałem obroży ale zastanawiam się czy jak rozwalę wszystkich w drugiej to przejdę do trzeciej ( no niektórych ciężko pokonać kozaki już się robią )
djjdrjjrifd Junior
Zacznę od nowa szkoda że twórca nie przewidział takiej opcji np w Gothic 3 można zabijać wszystkich i tak się da przejść zobaczymy ile postaci ubije w drugim akcie i czy przejdę dalej dziwne że nikt nie próbował jeszcze tego
djjdrjjrifd Junior
Ej no fajnie jest jestem w 3 akcie dalej nie ściągałem obroży pierwszy i drugi akt wybity do nogi w trzecim część gada a część nie jestem przy smoku i zobaczę jaka nagrodę dostanę jak nie do zabije i smoka xd
djjdrjjrifd Junior
Dziwne to jest zabiłem. Tego Greta a on później się odrodził gdzie indziej i dziękował ze go uratowałem xd layle też zabiłem też się odrodziła gdzie indziej chciałem ich zabić drugi raz ale tak ściągała mi obroże musiałem się wrócić do wcześniejszego seva bo zabiłem smoka i nie mogłem przejść dalej zabicie tych wojowników nic nie dało więc oszczędziłem smoka teraz rozkminiam czy zabić tych wojowników co uciekaja na łódkę czy nie może się odrodzą niektórzy mają nawet dobry sprzęt mam 2 sevy więc spróbuję i dam znać xdddd mam 10 lvl puki co xd bije +- 80 jak krytyczny to ponad 200 bije z kuszy
djjdrjjrifd Junior
Mam tylko jedno pytanie bo nie wiem jak to zrobić jak otworzyć skrzynie w pentagramie na plaży ma klontwe bless nie pomaga ? No i kwestia tych niebieskich bram zaczarowanych jak je przejść mam pełno kluczy ksiąg poczytnych ale i też prawie wszyscy nie żyją xd
Nibber Junior
ile można mieć maksymalnie slotów na punkty źródła?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
