Divinity Original Sin 2: Doświadczenie i poziomy

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Awans bohatera w Divinity: Original Sin II jest możliwy tylko poprzez zdobywanie punktów doświadczenia. W zależności od wybranego poziomu trudności punkty generowane są w różny sposób.

Explorer jest zdecydowanie łatwiejszy, przeciwnicy są słabsi, doświadczenia zdobywamy za wykonanie zadania oraz dodatkowe punkty za odkrywanie nowych miejsc.

W trybie Classic, Tactician lub Honor punkty doświadczenia zdobędziesz poprzez pokonywanie przeciwników lub realizację zadań. Przeciwnicy mają większą wytrzymałość i zdecydowanie ciężej się z nimi uporać. W trybie Tactician przeciwnicy dysponują dodatkowymi zdolnościami i są trudniejsi do pokonania, a tryb Honour wprowadza dodatkowo ograniczenie dotyczące zapisywania gry - nie da się tego robić ręcznie, gra zapisuję się automatycznie, a jeśli cała drużyna gracza zginie, to zapis zostaje usunięty i trzeba rozpocząć rozgrywkę od samego początku.

Wybierz:

W zależności od tego czy bardziej interesuje cię eksploracja lokacji i poznawanie opowieści, czy chcesz przy tym jeszcze stawić czoła większym wyzwaniom w postaci przeciwników, możesz wybrać odpowiedni poziom trudności.

Poniżej znajdziesz kilka sekcji, które przybliżą ci jak w Divinity: Original Sin II działa rozwój drużyny.

Przydzielanie doświadczenia

Gra nie dzieli punktów pomiędzy członków drużyny tylko zawsze przydziela z góry ustaloną ilość każdemu z nich. Nie ma więc znaczenia, że kończący cios na przeciwniku zadaje zawsze ten sam bohater, każdy z nich będzie tak samo nagradzany tak długo jak należy do drużyny. Zawsze tak samo i tyle samo.

Uwaga:

Niezależnie od tego czy grasz samodzielnie czy korzystasz z pomocy innych graczy lub bohaterów sterowanych przez komputer, zawsze dostaniesz taką samą ilość doświadczenia.

Z chwilą przyjęcia do drużyny nowego bohatera, jego poziom będzie podniesiony do poziomu pozostałych członków drużyny.

Drzewko awansu

Przy każdym poziomie liczyć możesz na 2 punkty atrybutów (Attribute) i 1 punkt bojowy (Combat), jednak z punktami cywilnymi (Civil) i talentami (Talent) sytuacja wygląda inaczej, gdyż przydzielane są co konkretną ilość poziomów. Wszystko rozpisane zostało wewnątrz poniższej tabeli.

Poziom

Łączna ilość PD

Ilość PD wymagana na następny poziom

Bonus za awans na poziom

1

0

2,000

Brak - postać rozpoczyna z tym poziomem

2

2,000

6,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt cywilny

3

8,000

12,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy

4

20,000

20,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt talentu

5

40,000

30,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy

6

70,000

42,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt cywilny

7

112,000

56,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy

8

168,000

72,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy

9

240,000

90,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy

10

330,000

110,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt cywilny, 1 punkt talentu

11

440,000

132,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy

12

572,000

156,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy

13

728,000

182,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy

14

910,000

210,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt cywilny

15

1,120,000

240,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy

16

1,360,000

272,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt talentu

17

1,632,000

306,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy

18

1,938,000

342,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt cywilny

19

2,280,000

380,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy

20

2,660,000

420,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy

21

3,080,000

462,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy

22

3,542,000

506,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt cywilny, 1 punkt talentu

23

4,048,000

552,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy

24

4,600,000

600,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy

25

5,200,000

650,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy

26

5,850,000

702,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt cywilny

27

6,552,000

756,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy

28

7,308,000

812,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt talentu

29

8,120,000

870,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy

30

8,990,000

930,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt cywilny, 1 punkt talentu

Wartości przedstawione wewnątrz powyższej tabeli mogą trochę przerażać, jednak poziomy zdobywa się stosunkowo szybko, gdyż ilość pozyskiwanego doświadczenia rośnie w zawrotnym tempie. Najważniejszą rzeczą, o której należy pamiętać, to odpowiedni przydział punktów - tyczy się to szczególnie talentów, które w znaczącym stopniu wpłynąć mogą na skuteczność postaci, a które przydziela się najrzadziej ze wszystkich punktów.

Opis rozwoju postaci pod kątem konkretnych ról (takich jak wojownik nastawiony na obronę, wojownik skupiający się na zadawaniu obrażeń, kilka rodzajów magów czy zabójca) znajdziesz w oddzielnych rozdziałach tego poradnika.

Uwaga

w grze istnieje możliwość zresetowania wydanych na rozwój postaci punktów. Sposób na tą czynność znajdziesz w poradniku w rozdziale "Jak przywrócić punkty wydane na rozwój postaci?".

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2025-09-14
14:52

Nibber Junior

ile można mieć maksymalnie slotów na punkty źródła?

Komentarz: Nibber
2025-09-14
18:52

boy3 Legend

Nibber

3 sloty

Komentarz: boy3
2025-01-10
17:31

djjdrjjrifd Junior

Mam tylko jedno pytanie bo nie wiem jak to zrobić jak otworzyć skrzynie w pentagramie na plaży ma klontwe bless nie pomaga ? No i kwestia tych niebieskich bram zaczarowanych jak je przejść mam pełno kluczy ksiąg poczytnych ale i też prawie wszyscy nie żyją xd

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-10
17:09

djjdrjjrifd Junior

Dziwne to jest zabiłem. Tego Greta a on później się odrodził gdzie indziej i dziękował ze go uratowałem xd layle też zabiłem też się odrodziła gdzie indziej chciałem ich zabić drugi raz ale tak ściągała mi obroże musiałem się wrócić do wcześniejszego seva bo zabiłem smoka i nie mogłem przejść dalej zabicie tych wojowników nic nie dało więc oszczędziłem smoka teraz rozkminiam czy zabić tych wojowników co uciekaja na łódkę czy nie może się odrodzą niektórzy mają nawet dobry sprzęt mam 2 sevy więc spróbuję i dam znać xdddd mam 10 lvl puki co xd bije +- 80 jak krytyczny to ponad 200 bije z kuszy

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-09
16:06

djjdrjjrifd Junior

Ej no fajnie jest jestem w 3 akcie dalej nie ściągałem obroży pierwszy i drugi akt wybity do nogi w trzecim część gada a część nie jestem przy smoku i zobaczę jaka nagrodę dostanę jak nie do zabije i smoka xd

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-09
19:44

boy3 Legend

W 2 akcie mogłeś zdjąć obroże, przegapiłeś

Komentarz: boy3
2025-01-05
15:26

djjdrjjrifd Junior

Zacznę od nowa szkoda że twórca nie przewidział takiej opcji np w Gothic 3 można zabijać wszystkich i tak się da przejść zobaczymy ile postaci ubije w drugim akcie i czy przejdę dalej dziwne że nikt nie próbował jeszcze tego

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-05
15:13

djjdrjjrifd Junior

😁

No i stało się zabiłem wszystkich co do nogi w pierwszej planszy fort radość no i w drugiej planszy wszyscy oprócz mnichów chcą się bić zemną nie ściągałem obroży ale zastanawiam się czy jak rozwalę wszystkich w drugiej to przejdę do trzeciej ( no niektórych ciężko pokonać kozaki już się robią )

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-05
15:24

boy3 Legend

Zepsułeś sobie grę, trzeba było normalnie grać

Komentarz: boy3
2025-01-03
22:34

sarge94 Junior

Burrying The Past | Reaper's Coast - to zadanie ktoś opisał po łebkach, bo da się uratować rodziców Garetha, wystarczy spotkać go najpierw w zrujnowanym domu jak stoi nad ogłuszonym Jonathanem i w trakcie rozmowy dobić ogłuszonego magistra, potem tylko próba perswazji żeby Gareth został na statku i załatwione.

Komentarz: sarge94
2025-01-02
21:30

djjdrjjrifd Junior

Mam sprawę bo nie wiem czy grać dalej zabiłem chyba wszystkich w fort radość został sklepikarz i jakiś paru ziomków zabiłem elfy co uratowałem zabiłem wszystkich na plaży królowa ślimaków etc pokonałem arenę i właśnie idę zabić strażników w więzieniu tylko że nie wiem co z obroża bo ci co mogli ja ściągnąć nie żyją będzie to problem ? Gram tylko jedna postacią wszystkich co chcieli się dołączyć zabiłem jest sens grać w drugim akcie może nie będę zabijał ale w sumie fajnie jest xd tylko że boję się że twórcy tego nie przewidzieli

Komentarz: djjdrjjrifd
2023-12-18
10:23

lubesz Junior

Cześć, co zrobić jeżeli mi garvan uciekł, przez zabicie jego oprychów w pokoju osobistym?

Komentarz: lubesz
2022-10-08
01:07

mbwrobel Centurion

Dziwna sprawa: do drużyny wziąłem Fane, Czerwonego oraz Zwierza. Po jakimś czasie dwóch ostatnich wymieniłem na Sebille i Lochse - w tym składzie ukończyłem Fort Joy i wsiadłem na okręt. W pierwszej scenie na okręcie drużyna w tym właśnie składzie odłącza się i muszę ich przyłączyć ponownie, jednak - o dziwo na statku oprócz drużynowego szkieletora znajduję Czerwonego i Zwierza, których przecież zostawiłem w Fort Joy. Z braku wyboru jestem zmuszony ich przyłączyć. Po bitwie (w nowym, nieoptymalnie ułożonym składzie i ze skleconym dla nich na prędce byle jakim szpejem) spotykam pod pokładem duchy dziewczyn, które powinny być ze mną w drużynie. Ich ciała przepadły wraz z całym dobytkiem, który dałem im na przechowanie. Wychodzi na to, że raz dołączonego członka drużyny nie da się wymienić na innego, bo do następnego rozdziału i tak przejdziemy z pierwotnie skompletowaną drużyną.
To już nie jest bug - to kompromitacja developerów. Nie chce mi się po raz kolejny przechodzić od początku całego Fort Joy by sprawdzić, czy tym razem zadziała bez błędów.

Komentarz: mbwrobel
2021-02-22
02:54

SzalonaKrewetka Junior

Co do zabicia demona w misji Więzy Bólu to pomimo błędu da się go zabić. Osobiście udało mi się mając przyzwanie trupiej wdowy (która umie się dostać na dół) i jej nie jest w stanie przejąć. Ważne jest żeby wszystkimi postaciami się odsunąć na tyle, żeby jedyną osobą w walce była wspomniana wdowa. Pomimo nakładanych efektów dalej bije się z demonem.

Komentarz: SzalonaKrewetka
2021-01-04
19:40

zanonimizowany1314152 Pretorianin

1

Może się będę wymądrzał bo poradziłem sobie bez poradnika, ale przestańcie robić jakąś schizę z tym kotem. Jest tyle rzeczy w tej grze, które mogą być fajne i dające sporo frajdy i satysfakcji, natomiast ochrona czarnego kota, który przykleił mi się do tyłka z niewiadomych względów ain't one.

1. Trzeba zbierać expa!!!! Nie ma skalowania trudności, a przeciwnicy mają poziom jakby oczyścić mapę do zera z doświadczenia.
2. Jest kilka walk w tej grze bez których ani rusz, a które nie są przyjazne. Czasem wystarczy save & load i czekać na pomyłkę przeciwnika, a czasem trzeba poszukać innej taktyki. Z tego co pamiętam to z 10 ich było.
3. Bez spiny. Nie wiem czy bym wytrzymał 80h w ciągu 12 kolejnych dni z tą grą, gdybym nie grał na swoistej "wyjebce". Zresztą bardzo łatwy explorer ukończyło tylko 2% więcej graczy niż standardowy classic, więc nie tylko trudność jest w tej grze przeszkodą.
4. Nie można myśleć o tej grze jak o super rozrywkowym arcydziele. Te wszystkie peany pochodzą od Himalaistów wysławiających Mount Everest (metafora).

Komentarz: zanonimizowany1314152
2020-04-29
14:15

pietrzus Junior

W Płonących świniach Feder jak wchodzi do wody w sanktuarium Amadii, to nie zamienia się w człowieka. Ktoś wie ocb?

Komentarz: pietrzus
2020-04-29
15:15

neXus Senator

neXus

Użyj statuy - woda sama w sobie nic nie daje, dopiero jak jej użyjesz woda staje się pobłogosławiona.

Komentarz: neXus
2019-12-07
09:31

Ecko09 Centurion

Co mam zrobić w Cena miłości, gdy gram Red Princem? Po spotkaniu z Zharahą, mam wizje Red Princess i tyle. Nic więcej się nie dzieje, a quest nadal aktywny, każe mi jej szukać.

Agnieszka Adamus i Jakub Bugielski

Komentarz: Ecko09
2019-07-13
19:59

zimer Junior

jak dokładnie wykonać srebrny drążek z kąd wziasc skadniki

Komentarz: zimer
2019-06-10
20:41

Wodzu15 Junior

Mam pakiet premium a dalej nie widzę całego artykuły WTF?

Komentarz: Wodzu15

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl