10 przydatnych przepisów do craftingu w Divinity Original Sin 2 | Szybki start
Rzemiosło w Divinity: Original Sin 2 potrafi pomóc twojej drużynie, szczególnie na początku rozgrywki. Dlatego przedstawiamy przydatne przepisy na crafting w Original Sin 2!
Aktualizacja:
W grze są setki różnorakich przepisów, które pozwalają wytwarzać użyteczne przedmioty, jednak wśród nich jest kilka, które przydają się (i gracz może z nich skorzystać) już na początku gry. Poniżej znajdziesz opis 10 przepisów rzemieślniczych, które pomogą ci na początku gry!
- Większa mikstura lecznicza
- Granat z gwoźdźmi
- Granat niszczący magiczny pancerz
- 4 x wytrychy
- Antypoślizgowe buty
- Mikstura z trucizną
- Zatrucie broni
- Święty granat
- Butelka z trucizną
- Strzała zatruta lub spowalniająca
Większa mikstura lecznicza

Minor Healing Potion + Minor Healing Potion = Medium Healing Potion (+140 Vitality)
Można zmieszać ze sobą dwie najprostsze mikstury leczące, by zyskać jedną, która jest znacznie skuteczniejsza w leczeniu.
Możesz zastąpić "Minor Healing Potion" przy pomocy "Medium Healing Potion", by zyskać "Healing Potion", który przywraca 330 Vitality, bądź wykorzystać 2x "Healing Potion" by stworzyć "Huge Healing Potion" przywracający aż 870 punktów Vitality.
Granat z gwoźdźmi

Empty Grenade + Nails = Nailbomb Grenade
Prosty przepis na granat, który zadaje dobre obrażenia fizyczne i nakłada na cele efekt Bleeding.
Obydwa składniki można tanio kupić bądź ukraść.
Granat niszczący magiczny pancerz

Empty Canister + Intestines = Chemical Warfare Grenade
Pozwala stworzyć granat, który niszczy pancerz magiczny wroga i nakłada na niego efekt Diseased. Efekt ten zmniejsza atrybut Constitution postaci (zmniejsza ilość punktów zdrowia o 21%) i zadawane przez nią obrażenia o 35%.
Przedmiot Intestines często znaleźć można w ciałach poległych przeciwników, łatwo też kupić go od handlarzy, przez co sam granat jest bardzo łatwy do stworzenia.
4 x wytrychy

Hammer + Nails = 4x Lockpick
Banalnie prosty przepis na stworzenie wytrychów (Lockpick). Warto mieć na uwadze fakt, iż przedmiot Hammer nie jest zużywany podczas produkcji - można więc przy pomocy jednej sztuki stworzyć nieskończenie wiele wytrychów (tak długo, jak masz Nails).
Antypoślizgowe buty

Dowolne buty + Nails = Winter Boots
Dzięki temu przepisowi możesz wzmocnić dowolne buty postaci, nakładając na nie efekt dający niewrażliwość na efekt Frozen - postać biegająca po zamarzniętej powierzchni nie będzie mogła się już przewrócić.
Mikstura z trucizną

Zaikk's Talon + dowolna mikstura lecznicza = Mikstura z trucizną (Poison Bottle)
Dzięki temu połączeniu możesz zatruć dowolną miksturę leczniczą, przez co nie będzie ona teraz leczyć, a zatruwać. Jest to bardzo przydatne, gdy w drużynie jest postać nieumarła (Undead), która może leczyć się jedynie przy pomocy trucizn - dzięki temu zyska ona swoje własne mikstury lecznicze.
Przedmiot Zaikk's Talon wypada czasami z przeciwników, można też kupić go w sklepie z materiałami rzemieślniczymi).Jakoś mikstury z trucizną zależy od jakości wykorzystanej mikstury leczniczej.
Zatrucie broni

Ooze Barrel + dowolna broń = Zatrucie broni (Poison Damage)
Pozwala zatruć broń, co dodaje jej kilka punktów obrażeń od trucizny. Warto mieć na uwadze fakt, iż nie nadpisuje to innego efektu - broń może więc zadawać jednocześnie obrażenia od ognia i trucizny.
Ooze Barrel można wykorzystywać nielimitowaną ilość razy - warto więc wrzucić beczkę do plecaka jednej z postaci i regularnie z niej korzystać. Obrażenia od trucizny rosną wraz z poziomem postaci w momencie nakładania efektu.
Święty granat

Sovereign's Orb + Pixie Dust / Starfish = Holy Hand Grenade
Jedyny w swoim rodzaju granat, który przywraca celom punkty zdrowia (efekt uzdrowienia). Co więcej, jest to ekstremalnie skuteczna broń na nieumarłych (Undead) i postacie pod wpływem efektu Decaying, którym zada spore obrażenia fizyczne.
Sovereign's Orb można czasami znaleźć w ciałach poległych wrogów, a także kupić u handlarzy z materiałami rzemieślniczymi - podobnie jest w przypadku Pixie Dust. Starfish znaleźć można na plażach i kupić od handlarzy.
Butelka z trucizną

Ooze Barrel + Empty Potion Bottle = Poison Bottle
Pozwala tworzyć własne mikstury z trucizną (Poison Bottle), które przydadzą się zarówno dla postaci nieumarłej (Undead) by ta mogła się leczyć, jak i do zdobycia dodatkowego złota - każda mała fiolka z trucizną (Small Poison Bottle) warta jest 20 sztuk złota. Ooze Barrel można wykorzystywać nielimitowaną ilość razy.
Strzała zatruta lub spowalniająca


Ooze Barrel + Arrowhead = Poisoned Arrowhead
Oil Barrel + Arrowhead = Slowdown Arrowhead
Pozwala stworzyć specjalny grot strzały (Slowdown Arrowhead), który można wykorzystać do stworzenia strzały spowalniającej (Slowdown Arrow) - efekt tej strzały. Drugi przepis pozwala stworzyć zatruty grot (Poisoned Arrowhead), który z kolei wykorzystuje się to tworzenia zatrutych strzał (Poisoned Arrow).
Wystarczy potem wymieszać Slowdown / Poisoned Arrowhead z Arrow Shaft, by stworzyć upragnioną strzałę. Zarówno Oil Barrel jak i Ooze Barrel można wykorzystać nielimitowaną ilość razy.
0
- Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry
- Przewodnik po grze
- Szybki start
- 10 umiejętności przydatnych na początku gry Divinity 2 | Szybki start
- Porady na start w Divinity Original Sin 2 | Szybki start
- Czego nie robić w Divinity: Original Sin 2? | Szybki start
- Porady ogólne do Divinity Original Sin 2
- Jak kraść bez konsekwencji w Divinity Original Sin 2? | Szybki start
- 10 przydatnych przepisów do craftingu w Divinity Original Sin 2 | Szybki start
- Szybki start
- Przewodnik po grze
Komentarze czytelników
mbwrobel Centurion
Dziwna sprawa: do drużyny wziąłem Fane, Czerwonego oraz Zwierza. Po jakimś czasie dwóch ostatnich wymieniłem na Sebille i Lochse - w tym składzie ukończyłem Fort Joy i wsiadłem na okręt. W pierwszej scenie na okręcie drużyna w tym właśnie składzie odłącza się i muszę ich przyłączyć ponownie, jednak - o dziwo na statku oprócz drużynowego szkieletora znajduję Czerwonego i Zwierza, których przecież zostawiłem w Fort Joy. Z braku wyboru jestem zmuszony ich przyłączyć. Po bitwie (w nowym, nieoptymalnie ułożonym składzie i ze skleconym dla nich na prędce byle jakim szpejem) spotykam pod pokładem duchy dziewczyn, które powinny być ze mną w drużynie. Ich ciała przepadły wraz z całym dobytkiem, który dałem im na przechowanie. Wychodzi na to, że raz dołączonego członka drużyny nie da się wymienić na innego, bo do następnego rozdziału i tak przejdziemy z pierwotnie skompletowaną drużyną.
To już nie jest bug - to kompromitacja developerów. Nie chce mi się po raz kolejny przechodzić od początku całego Fort Joy by sprawdzić, czy tym razem zadziała bez błędów.
lubesz Junior
Cześć, co zrobić jeżeli mi garvan uciekł, przez zabicie jego oprychów w pokoju osobistym?
djjdrjjrifd Junior
Mam sprawę bo nie wiem czy grać dalej zabiłem chyba wszystkich w fort radość został sklepikarz i jakiś paru ziomków zabiłem elfy co uratowałem zabiłem wszystkich na plaży królowa ślimaków etc pokonałem arenę i właśnie idę zabić strażników w więzieniu tylko że nie wiem co z obroża bo ci co mogli ja ściągnąć nie żyją będzie to problem ? Gram tylko jedna postacią wszystkich co chcieli się dołączyć zabiłem jest sens grać w drugim akcie może nie będę zabijał ale w sumie fajnie jest xd tylko że boję się że twórcy tego nie przewidzieli
sarge94 Junior
Burrying The Past | Reaper's Coast - to zadanie ktoś opisał po łebkach, bo da się uratować rodziców Garetha, wystarczy spotkać go najpierw w zrujnowanym domu jak stoi nad ogłuszonym Jonathanem i w trakcie rozmowy dobić ogłuszonego magistra, potem tylko próba perswazji żeby Gareth został na statku i załatwione.
djjdrjjrifd Junior
No i stało się zabiłem wszystkich co do nogi w pierwszej planszy fort radość no i w drugiej planszy wszyscy oprócz mnichów chcą się bić zemną nie ściągałem obroży ale zastanawiam się czy jak rozwalę wszystkich w drugiej to przejdę do trzeciej ( no niektórych ciężko pokonać kozaki już się robią )
djjdrjjrifd Junior
Zacznę od nowa szkoda że twórca nie przewidział takiej opcji np w Gothic 3 można zabijać wszystkich i tak się da przejść zobaczymy ile postaci ubije w drugim akcie i czy przejdę dalej dziwne że nikt nie próbował jeszcze tego
djjdrjjrifd Junior
Ej no fajnie jest jestem w 3 akcie dalej nie ściągałem obroży pierwszy i drugi akt wybity do nogi w trzecim część gada a część nie jestem przy smoku i zobaczę jaka nagrodę dostanę jak nie do zabije i smoka xd
djjdrjjrifd Junior
Dziwne to jest zabiłem. Tego Greta a on później się odrodził gdzie indziej i dziękował ze go uratowałem xd layle też zabiłem też się odrodziła gdzie indziej chciałem ich zabić drugi raz ale tak ściągała mi obroże musiałem się wrócić do wcześniejszego seva bo zabiłem smoka i nie mogłem przejść dalej zabicie tych wojowników nic nie dało więc oszczędziłem smoka teraz rozkminiam czy zabić tych wojowników co uciekaja na łódkę czy nie może się odrodzą niektórzy mają nawet dobry sprzęt mam 2 sevy więc spróbuję i dam znać xdddd mam 10 lvl puki co xd bije +- 80 jak krytyczny to ponad 200 bije z kuszy
djjdrjjrifd Junior
Mam tylko jedno pytanie bo nie wiem jak to zrobić jak otworzyć skrzynie w pentagramie na plaży ma klontwe bless nie pomaga ? No i kwestia tych niebieskich bram zaczarowanych jak je przejść mam pełno kluczy ksiąg poczytnych ale i też prawie wszyscy nie żyją xd
Nibber Junior
ile można mieć maksymalnie slotów na punkty źródła?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
