Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Divinity: Original Sin 2 - poradnik do gry

Divinity: Original Sin 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Enchanter | Klasy poradnik Divinity: Original Sin 2

Kolejna hybrydowa klasa postaci, która w większej mierze koncentruje się na efektywności serwowanych zaklęć, a przy tym nadal zdolna jest zadawać obrażenia przy użyciu broni konwencjonalnej. Charakterystyka zaklęć sprowadza go głównie do roli postaci wspierającej, która może leczyć członków drużyny, zadaje niewielkie obrażenia za pomocą zaklęć, ale przy tym nakłada efekty, które pozwalają skutecznie eliminować przeciwników. Ze względu na duży udział współczynnika Inteligencji, warto wybrać do tej klasy Jaszczura.

Enchanter na ekranie wyboru klasy postaci. - Enchanter | Klasy - Divinity: Original Sin 2 - poradnik do gry
Enchanter na ekranie wyboru klasy postaci.

Poniżej znajdzie parametry wyjściowe dla wskazanej klasy.

Atrybuty

W przypadku Zaklinacza domyślnie zostały wzmocnione dwa atrybuty.

Nazwa atrybutu

Wartość

Znaczenie

Intelligence

+2

Kolejna z postaci wsparcia. Tyma razem współczynnik inteligencji wzmocni skuteczność rzucanych czarów, bowiem to na nich opiera się Zaklinacz.

Constitution

+1

Premia zwiększy ilość punktów zdrowia postaci, co zawsze się przydaje, niezależnie od klasy postaci.

Zdolności i Talent

W przypadku Zaklinacza rozwinięto trzy zdolności.

Nazwa

Wartość

Komentarz

Hydrosophist

1

Jego startowe umiejętności opierają się na wyróżnionej tutaj szkole, więc dodatkowa premia do leczenia w ich zakresie pozwoli dłużej pozostać samowystarczalnym.

Aerotheurge

1

Premia do przebicia magicznego pozwoli na zadawanie dotkliwych obrażeń, nawet za pomocą podstawowego zestawu umiejętności.

Loremaster

1

Większa wiedza o przeciwnikach i elementach wyposażenia działa dla dobra każdej drużyny.

Talent

Far Out Man - Zwiększony zasięg czarów i użycia zwojów.

Umiejętności startowe

Ikona

Nazwa

Komentarz

Electric Discharge - Enchanter | Klasy - Divinity: Original Sin 2 - poradnik do gry

Electric Discharge

Dla Zaklinacza stopień zadawanych obrażeń nie musi być najważniejszym czynnikiem. O wiele ważniejsza jest możliwość unieruchomienia przeciwnika. Co ważne, dzięki większej wiedzy o przeciwnikach może być o wiele bardziej skuteczny w działaniu.

Rain - Enchanter | Klasy - Divinity: Original Sin 2 - poradnik do gry

Rain

Zdolność pozwalająca zesłać na pole walki ulewny deszcz, który gasi płomienie, nakładając na cele efekt Wet. Doskonale współgra ze zdolnościami powodującymi efekt Shocked i Ice - zmoczone cele łatwiej jest ogłuszyć lub zamrozić.

Hail Strike - Enchanter | Klasy - Divinity: Original Sin 2 - poradnik do gry

Hail Strike

Kolejna z umiejętności, które poza zadawaniem obrażeń pozwalają na nakładanie negatywnych efektów na przeciwnika. Warto dokładnie zapoznać się ze specyfiką zaklęcia, żeby osiągać jak największe korzysci.

Zaklinacz a Rasy

Rasa

Predyspozycje

Komentarz

Elf

Brak

W tym przypadku następuje spora rozbieżność pomiędzy atutami rasowymi, a bazowymi współczynnikami dla klasy.

Człowiek

Średnie

Dzięki rasowej premii do dowcipu, człowiek może osiągnąć znacznie lepsze efekty decydując się na tę klasę, niż inne rasy. Dzięki większej inicjatywie może nakładać na przeciwników rozmaite efekty, neutralizując ich w ten sposób.

Krasnolud

Średnie

Podobnie jak u Elfa, Krasnolud nie ma rasowych predyspozycji do prowadzenia tej klasy, ale dzięki wykorzystaniu jego umiejętności rasowej może być skuteczną postacią wsparcia.

Jaszczur

Duże

Tak jak w pozostałych przypadkach, Jaszczury mają wysokie predyspozycje dla wszystkich klas, które oparte są na Inteligencji. Wysoki współczynnik tego atrybutu zwiększy skuteczność zaklęć, co pomoże utrzymać drużynę przy życiu.

Które zdolności wybrać?

Enchanter posiada dostęp do dwóch szkół (Aerotheurge i Hydrosophist), przez co wybierać może spośród 8 startowych zdolności. Warto wprowadzić lekkie modyfikacje i wybrać zdolności przedstawione w poniższej tabeli.

Ikona

Nazwa

Komentarz

Electric Discharge - Enchanter | Klasy - Divinity: Original Sin 2 - poradnik do gry

Electric Discharge

Zdolność ustawiona domyślnie - nie ma potrzeby jej zmieniać.

Restoration - Enchanter | Klasy - Divinity: Original Sin 2 - poradnik do gry

Restoration

Warto podmienić zdolność Rain na Restoration - leczenie przyda się od samego początku gry, gdy drużynie brakuje zdolności leczących i mikstur, a zwoje z zaklęciem Rain jest dość łatwo pozyskać.

Hail Strike - Enchanter | Klasy - Divinity: Original Sin 2 - poradnik do gry

Hail Strike

Kolejna zdolność, którą lepiej jest zostawić, gdyż przydaje się na początku gry.