Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Porady ogólne do Divinity Original Sin 2 Divinity Original Sin 2 poradnik, solucja

Porady dotyczące sekretów, eksploracji, walki i rozwoju postaci - zestaw tipsów, które pomoże ci lepiej zrozumieć mechanikę Divinity: Original Sin 2.

Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019

Divinity: Original Sin 2 to gra złożona, szczególnie jeśli przyjrzeć się walce, choć na rozgrywkę składają się też zadania, eksploracja i relacje z innymi postaciami. W tym rozdziale znajdziesz kilkadziesiąt porad, które przydadzą się podczas obcowania z produkcją.

Ogólne porady dotyczące rozgrywki

1. Przed rozpoczęciem rozgrywki zastanów się, jaki skład drużyny najbardziej odpowiadać będzie twojemu stylowi gry. Najprostszym wyborem jest połączenie wojownika, łotrzyka i dwóch magów, jednak śmiało można stworzyć drużynę złożoną z samych magów, czy, przy wykorzystaniu talentów Lone Wolf, tylko dwóch postaci.

2. Przejrzyj także wszystkie dostępne "tryby" gry. Jeśli nie chcesz za bardzo męczyć się w walkach i zdobywać więcej doświadczenia, wybierz tryb Explorer. Jeśli interesuje cię bardziej typowa rozgrywka, do wyboru są cztery pozostałe tryby, które różnią się poziomem trudności - ostatni z nich dodatkowo nie pozwala na ręczne zapisywanie gry.

3. Jak najszybciej skompletuj drużynę. Walka w pojedynkę, przy wykorzystaniu tylko głównej postaci, jest bardzo trudna i zarezerwowana jest wyłącznie dla doświadczonych graczy. Lokalizację wszystkich potencjalnych towarzyszy znajdziesz na mapie Fort Joy. KONIECZNIE zajrzyj do rozdziału: Rekomendowany skład drużyny.

4. Nowych członków drużyny można sobie w miarę dowolnie dostosować. Podczas pierwszej rozmowy z nimi będziesz w stanie zadecydować, którą klasę postaci będą reprezentować - wpłynie to na ich atrybuty, jak i umiejętności. Szczegółowe informacje dotyczące klas znajdziesz w rozdziale "Klasy".

5. Ilość doświadczenia zdobywanego za wykonywanie zadań i uśmiercanie wrogów jest jednakowa, niezależnie od tego, czy grasz przy pomocy 2 czy 4 postaci.

Rzemiosło pozwala stworzyć praktycznie każdy przedmiot w grze. - Porady ogólne do Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry
Rzemiosło pozwala stworzyć praktycznie każdy przedmiot w grze.

6. Staraj się, w miarę możliwości, wykonywać wszystkie zadania. Część z nich wymaga minimalnego nakładu pracy, a oferuje cenne nagrody - czy to dostęp do unikalnych przedmiotów, czy sporo punktów doświadczenia. Opis wszystkich zadań znajdziesz rzecz jasna w tym poradniku.

7. W grze porozrzucane są dziesiątki rozmaitych skarbów, mniej i bardziej użytecznych dla gracza. W większości przypadków wystarczy się do nich dostać, ewentualnie wykopać je z ziemi, by dobrać się do skrywających je nagród. Ich lokalizacja zaznaczona będzie na mapach wszystkich lokacji.

8. Zainwestuj punkty w umiejętność Persuasion i wykorzystuj postać posiadającą je do rozmowy z innymi. Dzięki temu część zadań czy czynności rozwiązać będzie można w pokojowy sposób, czy po prostu pomijając pewne kroki. Dzięki tej zdolności można także liczyć na lepsze nagrody za wykonywanie zadań.

9. Rozmawiaj z każdą napotkaną na drodze postacią. Spora ich część będzie mieć coś ciekawego na sprzedaż, może zdradzić ci ciekawą informację, czy zapoczątkować zadanie. Jeśli z którąś osobą nie da się porozmawiać, zmień aktualnie zaznaczoną postać i spróbuj ponownie - część NPC ma uprzedzenia do niektórych ras / płci i nie będą chcieli mieć z nimi niczego do czynienia.

10. Zainwestuj punkty w umiejętność Lucky Charm i zaglądaj do każdego pojemnika, na który trafisz. Im wyższy poziom tej zdolności, tym większa szansa, że wewnątrz dowolnego kontenera znajdziesz potężny przedmiot - nie ma tutaj znaczenia, czy jest to skrzynia, czy beczka. Z ciał pokonanych wrogów wyciągaj przedmioty przy pomocy postaci, która ma rozwiniętą wspomniana zdolność - także wpłynie to na szansę zdobycia lepszych i/lub dodatkowych przedmiotów.

11. Wykorzystaj umiejętność skradania się (klawisz "C"), by kraść. Po tym wystarczy tylko omijać wskaźniki prezentujące pole widzenia innych postaci, by móc spokojnie kraść przedmioty. Pamiętaj tylko o jednym - jeśli ktoś cię zauważy, będzie chciał przeglądnąć zawartość twojego plecaka, co zakończy się skonfiskowaniem całego skradzionego dobytku. Z sytuacji wyplątać się można przy pomocy zdolności Persuasion, lub płacąc łapówkę. TUTAJ nauczymy cię kraść bez konsekwencji.

Inwestycja w Persuasion pozwoli na łatwiejsze wpływanie na postacie podczas rozmowy. - Porady ogólne do Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry
Inwestycja w Persuasion pozwoli na łatwiejsze wpływanie na postacie podczas rozmowy.

12. Skradanie wykorzystać można do kieszonkowstwa. Wystarczy tylko zajść postać od tyłu i wejść z nią w interakcję. Na ekranie wyświetlone zostaną wszystkie posiadane przez postać przedmioty, a także wskaźniki prezentujące stopień "zaalarmowania" okradanej postaci. Im więcej ukradniesz, tym bardziej się on zapełni - gdy dojdzie do końca, postać cię wykryje.

13. Warto zainwestować kilka punktów w zdolność Telekinesis. Dzięki niej postać będzie w stanie przesuwać przedmioty na większą odległość (i operować cięższymi przedmiotami). Przydaje się to także do zbierania niedostępnych przedmiotów - ulokowanych na skałach grzybów, czy skrzynek, które znajdują się na wzniesieniu.

14. Korzystaj ze zdolności Teleportacji. Dostęp do niej zdobędziesz podczas zadania The Teleporter, można także nauczyć ją jedną z postaci, która posiada rozwiniętą zdolności Aerothurge. Dzięki teleportacji będziesz w stanie dostać się w niedostępne miejsca - na wzniesienia czy za okratowane przejście.

15. Loremaster to jedna z najważniejszych zdolności "niebojowych". Pozwala na identyfikację przedmiotów (postać musi jednak posiadać przedmiot Magnifying Glass) i przeciwników - w tym drugim przypadku można poznać ich odporności na dane żywioły, czy punkty zainwestowane w konkretne zdolności. By identyfikować przedmiot / wroga wystarczy kliknąć nań prawym przyciskiem myszy i wybrać opcję "Examine".

16. Mimo, iż ciężko jest zniszczyć sobie broń, monitoruj stan "techniczny" oręża, w który wyposażona jest postać. Tyczy się to głównie postaci walczących w zwarciu - a więc wojowników i zabójców. Broń normalnie niszczy się bardzo wolno, jednak częste rozbijanie drzwi, skrzyń czy krat może szybko ją uszkodzić.

17. Każda z postaci wyposażona jest w szereg TAG-ów. Są to specjalne oznaczenia, które po prostu charakteryzują postać. Każda postać posiada ich przynajmniej 5, a dzięki nim bohater będzie w stanie wykorzystać dodatkową opcję dialogową w czasie rozmowy z niektórymi postaciami. TAG-i przejrzeć można w zakładce "TAGS" w oknie postaci.

Walka

1. Zanim podejmiesz się walki z jakąkolwiek grupą wrogów, sprawdź (jeśli masz taką możliwość), jakie posiadają odporności. Uczynić to można klikając na wrogu prawym przyciskiem myszy i wybierając przycisk "Examine". Jeśli zamierzasz walczyć z wrogiem niewrażliwym na ogień (przez co będzie się on leczył od obrażeń od ognia), nie ma sensu wykorzystywać zaklęć z tej szkoły magii i lepiej wyposażyć postać w inne.

2. Po rozpoczęciu starcia rozejrzyj się po polu walki i zlokalizuj kluczowe miejsca. Wzniesienie jest dobrym miejscem do umieszczenia postaci walczącej z dystansu (łuczników ze zdolnością Huntsman), gdyż zwiększa to zadawane przez nią obrażenia, a beczka z olejem może zostać rzucona we wroga przy pomocy Teleportacji, a następnie podpalona, by zadać dodatkowe obrażenia. Pamiętaj jednak, iż wróg także może wykorzystać teren na swoją korzyść.

3. Na początku każdej walki sprawdź dokładnie wszystkich przeciwników. Wrogowie posiadający sporą ilość pancerza fizycznego często mają bardzo małą ilość tego magicznego, przez co podatni są na zaklęcia powodujące ogłuszenie (Stun) czy zamrożenie (Frozen), które wyłączą ich z walki. Z kolei wrogowie z niewielką ilością pancerza fizycznego wrażliwi są na efekty obalenia (Knockdown) czy okaleczenia (Crippled).

Podpalenie plamy oleju wyrządzi postaciom sporo szkód. - Porady ogólne do Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry
Podpalenie plamy oleju wyrządzi postaciom sporo szkód.

4. Staraj się nie trzymać jednostek bardzo blisko siebie, gdyż wrogowie będą w stanie zaatakować kilku bohaterów jednocześnie przy pomocy granatów, zaklęć, czy strzał.

5. Zdolność Teleportacji przydaje się tak podczas eksploracji, jak i walki. W tym drugim przypadku wykorzystać można ją, by przenieść wrogiego łucznika w pobliże twojego wojownika, czy by wyrzucić wroga po za teren walki, wyłączając go ze starcia na kilka tur. Zdolność ta dostępna jest w drzewku Aerothurge czy dzięki przedmiotowi Gloves of Teleportation (szczegóły w opisie zadania "The Teleporter").

6. Jeśli zamierzasz rzucić zaklęcie uzdrawiające i/lub wykorzystać miksturę przywracającą punkty zdrowia, sprawdź status swoich postaci. Jeśli któraś ma nałożony efekt Decaying, to zamiast odzyskać punkty zdrowia otrzyma spore obrażenia, co bardzo często kończy się śmiercią. Efekt ten często nakładają zabójcy wroga.

Kolejność akcji podejrzeć można u góry ekranu. - Porady ogólne do Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry
Kolejność akcji podejrzeć można u góry ekranu.

7. Starcia podzielone są na tury, podczas których każda postać rusza się tylko raz. Kolejność wykonywania akcji zależy z kolei od atrybutu inicjatywy (Initiative) - postacie z najwyższym współczynnikiem ruszają się pierwsze. Warto z tego powodu zadbać o to, by inicjatywa na postaciach była możliwie jak najwyższa.

8. Jeśli postać zginie w walce, konieczne będzie jej wskrzeszenie. Do tego celu wykorzystać można zwoje wskrzeszenia (Scroll of Resurrection) - wystarczy tylko wybrać postać, a następnie wskazać miejsce, w którym się odrodzi. Warto wybrać "ustronną" lokalizację i wskrzesić bohatera daleko od zagrożenia.

9. Zdolności Perseverance i Retribution są bardzo użyteczne podczas walki. Pierwsza sprawia, iż bohater odzyska część pancerza magicznego / fizycznego gdy zakończy się efekt ograniczenia kontroli, co doskonale spisuje się na mniej opancerzonych postaciach. Drugi z kolei odbija część obrażeń na wroga - doskonale więc nadaje się dla wytrzymałego wojownika walczącego na froncie.

Rozwój postaci

1. Wraz z kolejnymi poziomami doświadczenia, każda awansująca postać otrzymuje określoną ilość punktów atrybutów i umiejętności, które można rozdysponować. Szczegółowe informacje, wraz z tabelą przedstawiająca ilość potrzebnego do awansu doświadczenia znajdziesz w rozdziale "Doświadczenie i poziomy".

2. Ilość punktów służących do rozwijania postaci jest ograniczona. Tyczy się to szczególnie punktów z zakładki Combat, które w największym stopniu wpływają na walkę. Z tego też powodu lepiej specjalizować się w 2-3 szkołach magii / rodzajach oręża, niż wsadzić po 1 punkcie do wszystkiego.

3. Początkowo gracz nie ma możliwości odzyskania zainwestowanych punktów, jednak w dalszej części gry (w momencie odblokowania statku Lady Vengeance - po 10-15 godzinach gry) pojawia się taka opcja. Szczegółowe informacje dotyczące tego tematu znajdziesz w rozdziale "Resetowanie punktów umiejętności".

4. Zaplanuj odpowiednio rozwój postaci. Dobrym pomysłem jest posiadanie dwóch dedykowanych magów specjalizujących się w 2-3 szkołach. Dla przykładu, jeden korzystać może z Aerothurge, Hydrosophist i Necromancer, drugi z kolei z Pirokinetic, Geomancer i Summoning - w ten sposób twoja drużyna będzie mieć dostęp do sporej ilości różnorakich czarów.

5. Zainwestuj kilka punktów u każdej postaci w atrybut Memory. Każdy punkt zwiększa ilość zdolności, z których postać może korzystać w danym momencie, co szczególnie przydaje się u magów, którzy mają dostęp do dziesiątek zdolności. Dobrym wyborem jest także talent Mnemonic, który podnosi atrybut Memory o 3 punkty. W dalszej części gry pojawiają się przedmioty, które oferują od 3 do nawet 5 punktów Memory.

6. Przynajmniej jedna postać w drużynie powinna posiadać rozwiniętą zdolność Loremaster, inna Thievery, a jeszcze inna Persuasion. Dzięki temu ktoś będzie dobrze radził sobie z identyfikowaniem przedmiotów / wrogów, inna postać będzie w stanie rozbroić każdy zamek, a bohater z rozwiniętym Persuasion będzie miał lepszy start w rozmowach z innymi NPC.

7. Pamiętaj, iż braki w niektórych atrybutach i/lub umiejętnościach zniwelować można przy pomocy przedmiotów. Czasami warto jest zostawić na postaci teoretycznie słabszy przedmiot, dający mniej pancerza, lecz oferujący przydatny bonus, jak znaczne zwiększenie szansy na trafienie krytyczne, czy premię do kluczowej dla postaci zdolności.

8. Warto wyposażyć jedną z postaci w umiejętność Leadership. Zdolność ta oferuje niewielką na pierwszy rzut oka premię do obrony pobliskich postaci, jednak dzięki wykorzystaniu sporej części przedmiotów da się ją rozwinąć do wysokiego poziomu. Zdolność ta najlepiej działa na postaciach, które znajdują się w centrum drużyny - na łuczniku, bądź magu, który stoi niedaleko kompanów. Nie ma sensu korzystać z niej na wojowniku, który walczy w dużej odległości od drużyny.