Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Sekrety największego erpega tego roku. Poradnik do gry Divinity: Original Sin II zawiera m.in. opis mechanizmów rozgrywki, porady ogólne, listę i sposób rozwiązania wszystkich zadań, a także polecane buildy postaci i składy drużyny.

Poniższy poradnik do Divinity: Original Sin II stanowi kompletny zbiór najważniejszych porad przydatnych na początku rozgrywki oraz w trakcie realizowania zadań fabularnych. Znajdziesz tutaj pomocne informacje na każdym etapie rozgrywki, niezależnie od tego, czy jesteś wytrawnym graczem, czy dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z grami komputerowymi.

Teleportacja do kluczowych porad:

  1. Opis przejścia Fort Joy - pierwsza duża lokacja w grze;
  2. Którą rasę wybrać?
  3. Tworzenie bohatera - jak stworzyć wymarzoną postać?
  4. Jak uratować czarnego kota? - odsłaniamy tajemnicę.
  5. Czego NIE robić w Divinity: Original Sin 2? - rzeczy, które wpędzą cię do grobu.

Poszczególne rozdziały dostarczą ci wielu przydatnych informacji dotyczących przebiegu gry, sterowania, obsługi interfejsu i prowadzenia walki. W poradniku znajdziesz też szereg wskazówek związanych z wyborem lub tworzeniem własnego bohatera, ze szczególnym naciskiem na wyjaśnienie poszczególnych atrybutów i modyfikatorów. Dla twojej wygody wszystkie najistotniejsze porady zostaną zebrane w rozdziale "porady ogólne".

Szczególnie ważną częścią poradnika jest opis wszystkich zadań dostępnych w grze, zarówno związanych z głównym wątkiem fabularnym, jak i tych, które są opcjonalne. Integralną częścią solucji są ilustracje, które uwypuklają najważniejsze lokacje i ułatwiają nawigację w treści poradnika. Poza tym w dedykowanych rozdziałach znajdziesz mapy wszystkich lokacji, informacje dotyczące postaci niezależnych i dostępnego w grze ekwipunku.

Ważną częścią poradnika będzie bestiariusz oraz rozdziały poświęcone walce z bossami. W każdym przypadku poza podstawowymi informacjami, znajdziecie szereg porad, które ułatwią starcia.

Jaką ocenę wystawiliśmy Divinity: Original Sin 2?

Sprawdź nasze opinie o jednej z najważniejszych gier RPG 2017 roku.

Poradnik do gry Divinity: Original Sin II zawiera:

  1. instrukcję tworzenia własnego bohatera wraz ze wskazówkami ułatwiającymi personalizację;
  2. omówienie i wyjaśnienie wszelkich przeliczników i modyfikatorów wpływających na rozgrywkę;
  3. objaśnienie mechaniki rozgrywki i praw rządzących potyczkami;
  4. bogato ilustrowaną solucję dotyczącą wszystkich zadań głównych i pobocznych w grze;
  5. mapy wszystkich najważniejszych obszarów;
  6. rozdział "Tips & Tricks" skupiający wszystkie najistotniejsze uwagi oraz chwyty poniżej pasa;
  7. informacje o wszystkich postaciach niezależnych w grze;
  8. opis wszystkich elementów wyposażenia, które napotkasz w toku rozgrywki;
  9. porady dotyczące tworzenia własnego wyposażenia wraz z gotowymi recepturami;

Agnieszka Adamus & Jakub Bugielski (www.gry-online.pl)

Informacje o Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Autorzy : Łukasz Keczup Wiśniewski, Agnieszka aadamus Adamus, Jakub Bugielski

Poradnik zawiera : strony: 217, ilustracje: 713 , mapy i obrazki z oznaczeniami: 8.

Przewodnik po grze

Ostatnia aktualizacja : 29 września 2017, odwiedź Przewodnik po grze

Opis przejścia

Ostatnia aktualizacja : 26 października 2017, odwiedź Opis przejścia

Popularne strony w Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Komentarze Czytelników (128)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
16.10.2017 08:45
odpowiedz
2 odpowiedzi
Xazax44
1
Junior

Withermoore's Soul Jar ktoś wie jak wysokie loremaster ma być aby dostać z posągu element setu moja postać ma rozwinięte do 5 i ciągle brak możliwości dialogowych

17.10.2017 00:09
Sir klesk
odpowiedz
3 odpowiedzi
Sir klesk
197
...ślady jak sanek płoza

Co wybraliscie na Namless Isle -

spoiler start

pomoc Zakonowi w zabiciu Sallow One, czy Black Ring i zlecenie na glowe Alexadara? Ja wlasnie wpadlem na tajne wejscie do Akademii i wychodzi na to, ze mozna chyba olac obu Panow?

spoiler stop

19.10.2017 23:08
Sir klesk
odpowiedz
Sir klesk
197
...ślady jak sanek płoza
Image

Jak otworzyc skrzynie (screen) w pomieszczeniu zaraz obok miejsca

spoiler start

w ktorym po raz pierwszy spotykamy krolowa dwarfow. Scenka ze straznikiem, ktory odrazu nas zagaduje, a my ostatecznie ladujemy w dziurze pelnej kwasu - btw ciezka walka ale cale szczescie skill Dome of Protection jest troche OP. ;)

spoiler stop

Arx poki co jest w porzadku. Rzeczywiscie pojawily sie dziwne zadania, ktore zamykaly sie po 1-3 wpisach. Widze tez, ze sporo questów sie ze soba przeplata przez co czasami zapomne, ktory z nich akurat probuje posunac do przodu. :D Ale walki sa ciekawe (Isbeil / pajaki w kanalach). Doskwiera troche brak roznorodnosci otoczenia ale chociaz podziemia/kanaly sa poki co ok. :)

PS.
RIP

spoiler start

Lady Vengeance :(

spoiler stop

20.10.2017 19:21
odpowiedz
4 odpowiedzi
nocnawilczyca
1
Junior

Mam pytanko - sprzedalam przez przypadek laske z ta umiejetnoscia, co zabija shriekerow, i to chyba nawt jakiemus sprzedawcy z fort joy, a przeszlam dalej do reapers coast i okazalo sie ze tu tez sa shriekery...
jak myslicie zaczynac od poczatku gre? czy da sie przejsc jednak bez tej laski?
Nie rozumiem czemu przedmioty misji nei sa zablokowane do sprzedazy :/

21.10.2017 00:16
Sir klesk
👍
odpowiedz
1 odpowiedź
Sir klesk
197
...ślady jak sanek płoza

Hehe to chyba juz nawet wiem gdzie jestes ;) port w Blackpits? Tam rzeczywiscie do shriekerow nie da sie podejsc od frontu bo sa na podwyzszeniu i dysponuja zwiekszonym zasiegiem/polem widzenia. Poza tym jednym miejscem chyba nie bedzie juz problemow z zasiegiem. :) ale w razie co to tutaj rowniez mozna bylo sie najpierw bezpiecznie teleportowac za ich plecy i wtedy rzucic vampirism.

21.10.2017 00:33
Sir klesk
odpowiedz
1 odpowiedź
Sir klesk
197
...ślady jak sanek płoza

Ja te walke musialem sobie troche ulatwic i jednym z patentow jest zajscie budynku od tylu, otworzenie drzwi i teleportowanie wiezniow spod nosa Magistrow - na szczescie lub ku wielkiemu rozczarowaniu nikt sie nie zorientuje. :D
Niestety to nie zalatwia sprawy bo shackle ktorych uzywa ten Magister wydaja sie miec nieskonczony zasieg... juz nie chcialo mi sie tego sprawdzac... ale na bank lapal w zasieg wiezniow, gdy stali na schodach przy tych dwoch shriekerach.
W kazdym razie wiezniowie byli bezpieczni przed innymi NPC, a ja staralem sie trzymac w CC/stunach goscia od lancuchow.

Ogolnie to byla dla mnie jedna z najbardziej upierdliwych walk w Reapers Coast i jedna z trzech ktore musialem odpuscic, podlevelowac i wrocic. :)

Edit
Znow zamiast odpowiedziec dodalem nowego posta. Ja lece spac, zachecam do dalszego zadawania pytan. Jezeli nie ja to na pewno odpowie ktos inny. :)

post wyedytowany przez Sir klesk 2017-10-21 00:40:50
24.10.2017 02:12
Sir klesk
👍
odpowiedz
Sir klesk
197
...ślady jak sanek płoza
Image

Około 1,9mln expa za jedna walke - to lubie. :D

25.10.2017 15:27
odpowiedz
Gordek
143
Generał

Kolejne możliwości, które można dodać do poradnika.

The Armoury - nie trzeba mieć Band of Braccus, wystarczy którykolwiek z artefaktów.

The Vault Of Braccus Rex - zdziwiłem się czytając kwestię z pytaniami, bo u mnie nic takiego nie było. Okazało się, że nie pogadałem ze statuą, bo ją przeoczyłem, a drzwi otworzyłem wytrychem, mając 1 punkt w thievery.

The Voices | Fort Joy - do Hall od Echos mogłem się udać po rozmowie z innym posągiem niż podany w poradniku, tym zaraz obok miejsca walki z Voidem.

Na razie to tyle. :D

post wyedytowany przez Gordek 2017-10-25 15:32:27
29.10.2017 11:52
MANTISTIGER
odpowiedz
MANTISTIGER
26
Pretorianin

Nasze relacje z towarzyszami sprawdzamy:Klikamy na towarzysza Examine pojawia nam się lista statystyk naszej postaci odszukujemy Attitude i tu mamy nasz stosunek do postaci jeśli mamy wysoki postać zostanie jeśli na -odejdzie od nas bezpowrotnie.

18.11.2017 17:24
odpowiedz
Daro85
15
Legionista

A kiedy można pobrać opis przejścia?

28.11.2017 08:57
odpowiedz
1 odpowiedź
Xaoo
4
Junior

W tym poradniku nie ma opisu przejscia!
Kiedy zostanie to uzupełnione?

28.11.2017 10:08
odpowiedz
1 odpowiedź
Xaoo
4
Junior

Uwaga!!!!!!
Solucja i poradnik to dwa różne produkty.
Kupno całości to koszt 16zl.
Przed kupnem upewnijcie się czy aby napewno kupujecie solucję do gry.
Bo poradnik to jedna wielka kpina więcej darmowych informacji można wygrzebać na forach.
To są zagrania poniżej ....szkoda słów.

28.11.2017 14:44
odpowiedz
Gordek
143
Generał

To korzystając z tego, że autorzy poradników się odezwali, to jest szansa na aktualizację? Bo wg informacji wyświetlanych w poradniku ostatnia odbyła się pod koniec października.

23.04.2018 09:48
odpowiedz
2 odpowiedzi
Gordek
143
Generał

W związku z pojawieniem się oficjalnego spolszczenia gry, chciałbym się dowiedzieć, czy będziecie aktualizowali poradnik o polskie nazwy?

Muszę przyznać, że trochę dziwnie się patrzy na niektóre nazwy własne, które spolszczono, gdy wcześniej przez kilkadziesiąt godzin grałem po angielsku, ale jeśli jest to oficjalne tłumaczenie, to chyba przydałoby się uaktualnić poradnik.

Z ciekawszych:
nasz towarzysz Beast - Zwierz
Shriekers - Wrzaskuny
Driftwood - Kłoda
Malady - Zaraza
Godwoken - Pomazaniec
statek Lady Venegance - Pani Zemsty
Fort Joy - Fort Radość
Reaper's Coast - Wybrzeże Żniwiarza
Sourcerers - Czerpiący

post wyedytowany przez Gordek 2018-04-23 10:00:05
24.04.2018 18:16
odpowiedz
2 odpowiedzi
krishome
1
Junior

czasami któryś z członków drużyny nie chce iść z zespołem-czy to bug czy mój błąd

24.04.2018 21:30
DavidG
odpowiedz
1 odpowiedź
DavidG
14
Legionista

może ktoś kto robił ten samouczek poprawi żeby wszystko było po polsku z tytułami questów

13.05.2018 03:09
w.l.o.p
odpowiedz
w.l.o.p
22
Legionista

Czy ktoś wie jak pokonać strachy na wróble i czy to jest częsc jakiegos zadania czy to tylko zwykły przeciwnik?Mam też problem w zadaniu z dziewczyną,w którym trzeba walczyć z jej lękami.Leją mnie te "stwory" strasznie.

16.05.2018 13:02
Zły Wilk
odpowiedz
1 odpowiedź
Zły Wilk
17
Centurion

Czy zadanie z odczarowaniem dwóch krów trzeba wykonywać w jakiejś kolejności? A może jest zabugowane?

spoiler start

Bo zrobiłem miksturę, zabiłem żabę, odczarowałem obie krowy, zabiłem wiedźmę, "krowy" stoją i handlują na placu, a zadanie wciąż jest aktywne.

spoiler stop

18.05.2018 00:43
w.l.o.p
odpowiedz
w.l.o.p
22
Legionista

Gdzieś czytałem ze to bug ale nie wiem na 100 %

01.06.2018 09:27
odpowiedz
legoras
56
Centurion

Szkoda że poradnik jest nie kompletny, brak map / sekretow na pozostałych lokacjach, lista umiejętności u kilku 'prawie' kompletna, a w większości umiejętności ponad połowy ich nie ma, formatowanie tekstu też inne, jakby różne osoby to robiły. Szkoda..

post wyedytowany przez legoras 2018-06-01 09:29:41
03.08.2018 23:25
odpowiedz
Zarovith
6
Legionista

W zadaniu: "Potraktowani jak bydło" Do wytworzenia mikstury wiedzmy potrzebny jest Borowik a nie Farhangora, proszę to poparwić :)

08.09.2018 13:25
odpowiedz
WarriorOI
21
Konsul

akutalizacja poradnika do definitive edition bedzie?

29.09.2018 21:44
onizuka81
odpowiedz
onizuka81
62
Centurion

W Krypcia Luciana przy interakcji z ołtarzem nie pojawia mi się tabliczka z możliwością obrotu rurami. Czegoś nie zrobilem?

post wyedytowany przez onizuka81 2018-09-29 21:45:33
22.10.2018 11:42
odpowiedz
3 odpowiedzi
Sid1969
1
Junior

Hej, problem... Jak naładować ( lub czym ) Różdżkę Oczyszczenia? Ewentualnie czy znajde jakiś skill book z czarem Oczyszczenia? Wykorzystałem oby dwie różdżki i mam teraz problem z Wrzaskunami?

20.11.2018 19:42
odpowiedz
makskk
1
Junior

Odnośnie konsulate quest to w mojej drużynie był smoczy książe i otrzymałem smocze jajo, które pozwala na przyzywanie małego smoczątka.

11.02.2019 10:52
odpowiedz
Bizonsky
8
Legionista

Niedawno rozpocząłem nową przygodę, trochę pograłem .... i już mam ochotę rozpocząć od nowa Mam odczucie że źle dobrałem swoją postać i umiejętności towarzyszy
Wybrałem postać fabularną Red Prince, a że grając w cRPG zazwyczaj jestem dobry i pomagam innym, tak nie potrafię się przestawić żeby grać nadętym szlachcicem. Mam do Was pytanie czy wy stworzyliście swoją postać, czy wybraliście fabularną? Mam wrażenie że te gotowe postaci są świetnie przygotowane pod towarzyszy i tal lepiej poznawać ich historię, a pod główną postacią przez wybory gracza spłyca się ich charakter (jak w moim przypadku) myślę że zacznę po prostu deafultową postacią.
Jeszcze odnośnie samych taktyk walki i doboru umiejętności, mam pytanie czy moja taktyka z D:OS 1 się sprawdzi. A mianowicie miałem 3 magów mających swoje czary przyzywające oraz wojownika przyzywający Nicka - u mnie początek walki wyglądał tak że przyzywałem kreatury w pobliżu wrogów, Ci się zajmowali moimi przywołańcami, a reszta drużyny walczyła z dystansu (głównie czary), w większości przypadków walki to była bułka z masłem. Tylko tutaj widzę że jest osobna dziedzina magii przywołania, w D:OS 1 każda szkoła magii miała swoich przywołańców. Na pewno będę chciał mieć przynajmniej 2 magów, którzy będą mieli kombinacje ogień+ziemia i woda+powietrze, teraz nie wiem czy dobierać im magię przywoływać jako trzecią dziedzinę, czy np. zrobić osobnego 3 maga nekromancja+przywoływanie.
Jakie kombinacje szkół daliście swoim postaciom? Czy da się wymaksować 3 szkoły magii?

24.03.2019 14:11
odpowiedz
zimer
5
Junior

Ten poradnik to porażka. Wydajecie go w pdf aby można było sobie wydrukować a dajecie co drugą stronę mapę w takiej rozdzielczości że co chwilę trzeba zmieniać ustawienia drukarki. W dodatku wszystkie mapy na czarnym tle. Wsadzcie se te solucje wiecie gdzie. A jak zapomnieliscie jak solucja powinna wyglądać to se odpalcie swoją solucje np Baldurs gate 2

01.04.2019 17:18
odpowiedz
rzeszut79
1
Junior

Witam, mam problem z zebraniem artefaktów Rexa .. mam cztery elementy tj głowa, klata, nogi i buty ale nie mam rękawic - jestem w wieży Rexa w Gargoyle's Maze Tower
, dotarłem do sarkofagów - lewy się otwiera a prawy nawet nie drgnie - bystrość 17, siła 18 w postaci... dlaczego nie mogę wejść w interakcję z tym sarkofagiem?? to ostatnia rzecz, która trzyma mnie w Forcie - resztę zadań łącznie z walką z Alexandrem mam już zrobione..

post wyedytowany przez rzeszut79 2019-04-01 17:19:44
10.06.2019 20:41
odpowiedz
Wodzu15
1
Junior

Mam pakiet premium a dalej nie widzę całego artykuły WTF?

13.07.2019 19:59
odpowiedz
zimer
5
Junior

jak dokładnie wykonać srebrny drążek z kąd wziasc skadniki

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
Divinity: Original Sin II - Definitive Edition - screen - 2018-08-02 - 379413Divinity: Original Sin II - Definitive Edition - screen - 2018-08-02 - 379412Divinity: Original Sin II - Definitive Edition - screen - 2018-08-02 - 379411Divinity: Original Sin II - Definitive Edition - screen - 2018-08-02 - 379410Divinity: Original Sin II - Definitive Edition - screen - 2018-08-02 - 379409Divinity: Original Sin II - Definitive Edition - screen - 2018-08-02 - 379408Divinity: Original Sin II - Definitive Edition - screen - 2018-08-02 - 379407Divinity: Original Sin II - Definitive Edition - screen - 2018-08-02 - 379406Divinity: Original Sin II - Definitive Edition - screen - 2018-08-02 - 379405