Bojowe | Zdolności w Divinity Original Sin 2
Aktualizacja:
Zdolności bojowe będą tym drzewkiem, po które będziesz sięgał najczęściej. Za ich sprawą twoja postać zyskuje dodatkowe modyfikatory, które w trakcie potyczki mogą przeważyć szalę na twoją korzyść. Poszczególne sekcje bojowe odpowiadają za skalowanie obrażeń, redukcję otrzymywanych obrażeń, lub premię do umiejętności powiązanych z rozwijaną szkołą.

Przed poświęceniem cennych punktów na dowolną zdolność warto zastanowić się, w którym kierunku chcesz rozwijać postać. Zdecydowanie nie warto marnować punktów przydzielając ich do wszystkich zdolności, zamiast mocniej rozwijać wybrane kierunki. Pamiętaj, żeby nie robić postaci zbyt wielozadaniową, gdyż szybko odbije się to na jakości wykonywanych przez nią działań.
Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje o wszystkich zdolnościach bojowych.
- Dual Wielding
- Ranged
- Single-Handed
- Two-Handed
- Leadership
- Perseverance
- Retribution
- Aerotheurge
- Geomancer
- Huntsman
- Hydrosophist
- Necromancer
- Polymorph
- Pyrokinetic
- Scoundrel
- Summoning
- Warfare
Uzbrojenie (Weapons)
W skład sekcji wchodzą cztery umiejętności, które determinują to w jaki sposób bohater posługuje się bronią konwencjonalną i z jakiego typu broni korzysta, by osiągać najlepsze rezultaty.
Dual Wielding
Zwiększone obrażenia i większa szansa na unik gdy bohater korzysta z dwóch broni jednoręcznych.
Z pewnością najlepsze rozwiązanie dla postaci, które trudnią się skrytobójczym eliminowaniem przeciwników. W większości tego typu bohater posługuje się parą noży lub sztyletów, które znakomicie wpisują się w koncepcję danej zdolności. Przydatne również dla wszystkich bohaterów, którzy nie będą korzystać z tarczy, ani broni dwuręcznej, a nie opierają swoich ataków na magii.
Premia:
| Poziom | Obrażenia | Szansa na unik | 
| 1 | +5% | +1% | 
| 2 | +10% | +2% | 
| 3 | +15% | +3% | 
| 4 | +20% | +4% | 
| 5 | +25% | +5% | 
| 6 | +30% | +6% | 
| 7 | +35% | +7% | 
| 8 | +40% | +8% | 
| 9 | +45% | +9% | 
| 10 | +50% | +10% | 
Ranged
Zwiększone obrażenia i szansa na trafienie krytyczne z wykorzystaniem broni dalekiego zasięgu.
Zdolność podstawowa dla każdego bohatera, który walczy na dystans. W tym przypadku jest to absolutnie konieczne dla Strażnika i Wędrowca, ale jeśli masz własną wizję bohatera, który korzysta z broni miotającej, to śmiało możesz ją rozwijać.
Premia:
| Poziom | Obrażenia | Szansa na trafienie krytyczne | 
| 1 | +5% | +1% | 
| 2 | +10% | +2% | 
| 3 | +15% | +3% | 
| 4 | +20% | +4% | 
| 5 | +25% | +5% | 
| 6 | +30% | +6% | 
| 7 | +35% | +7% | 
| 8 | +40% | +8% | 
| 9 | +45% | +9% | 
| 10 | +50% | +10% | 
Single-Handed
Zwiększone obrażenia podstawowe i celności dla postaci korzystającej z broni jednoręcznej.
W tym przypadku może być duża ilość klas, które mogą czerpać korzyści z rozwijania omawianej umiejętności. Oczywiście musisz dokładnie rozważyć, czy dla klas podpartych magią jest sens w nią inwestować, ale może to być ciekawe rozwiązanie dla maga, który został zmuszony do walki w bezpośrednim zasięgu. Dla wszystkich postaci walczących w zwarciu z tarczą jest to pozycja obowiązkowa.
Premia:
| Poziom | Obrażenia | Celność | |
| 1 | +5% | +5% | |
| 2 | +10% | +10% | |
| 3 | +15% | +15% | |
| 4 | +20% | +20% | |
| 5 | +25% | +25% | |
| 6 | +30% | +30% | |
| 7 | +35% | +35% | |
| 8 | +40% | +40% | |
| 9 | +45% | +45% | |
| 10 | +50% | +50% | 
Two-Handed
Zwiększone obrażenia podstawowe plus premia do mnożnika obrażeń krytycznych.
Podobnie jak w przypadku walki bronią dystansową, z broni dwuręcznej nie skorzysta wiele klas, ale warto poświęcić jej szczególną uwagę, gdyż jej właściwości zwiększają mnożnik obrażeń krytycznych. Nie wpływa to oczywiście na szansę na ich zadanie, ale jeśli cios wejdzie jako krytyczny, to przeciwnik ma dużą szansę na natychmiastową śmierć.
Premia:
| Poziom | Obrażenia | Premia do mnożnika trafień krytycznych | 
| 1 | +5% | +5% | 
| 2 | +10% | +10% | 
| 3 | +15% | +15% | 
| 4 | +20% | +20% | 
| 5 | +25% | +25% | 
| 6 | +30% | +30% | 
| 7 | +35% | +35% | 
| 8 | +40% | +40% | 
| 9 | +45% | +45% | 
| 10 | +50% | +50% | 
Obronne (Defence)
W sekcji poświęconej zdolnościom obronnym znajdziesz trzy zróżnicowane parametry, które w różny sposób wpłyną na wytrzymałość postaci (i towarzyszy). Leadership zwiększa zdolności defensywne pobliskich towarzyszy (ale nie postaci, która z tego korzysta), Perserverance pozwala odzyskać część pancerza fizycznego bądź magicznego po zakończeniu się efektu ograniczającego kontrolę, a Retribution pozwala odbijać obrażenia, co rani każdego wroga atakującego postać.
Leadership
Zdolność, która roztacza wokół postaci aurę zwiększającą zdolności defensywne sojuszników - szansę na unik i odporności na wszystkie żywioły.
Jest to potężna umiejętność, która znacznie zwiększa przeżywalność wszystkich postaci. Dość powiedzieć, że tylko 1 poziom umiejętności daje 5% szansy na unik, co jest odpowiednikiem 5 punktów rozdysponowanych w finezję (Finesse)! Największym problemem tej zdolności jest jednak fakt, iż nie działa ona na postać, która z niej korzysta (objęte zasięgiem są wszystkie sojusznicze cele, prócz "rzucającego") i to, że efekt ma bardzo mały zasięg - zaledwie 5 metrów. Z tego powodu lepiej jest korzystać z tej zdolności na postaci, która znajduje się przy sojusznikach (a nie na wojowniku, który walczy na pierwszej linii frontu) - chociażby w formie przedmiotu, który daje do tej statystyki premię.
Kilka punktów tej umiejętności, wraz z odpornościami na żywioły towarzyszy może sprawić, że będą oni bardzo odporni na obrażenia pochodzące od wszystkich żywiołów. Dodatkowa szansa na unik przyda się z kolei w walce w zwarciu, by uniknąć potężnych ataków wrogów, którzy zechcą załatwić twoich magów / łuczników. Dlatego tez lepiej jest korzystać z tej zdolności właśnie na postaciach, które pozostają z tyłu.
Premia:
| Poziom | Szansa na unik | Odporność na wszystkie żywioły | 
Zostało jeszcze 66% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie0
Komentarze czytelników
mbwrobel Centurion
Dziwna sprawa: do drużyny wziąłem Fane, Czerwonego oraz Zwierza. Po jakimś czasie dwóch ostatnich wymieniłem na Sebille i Lochse - w tym składzie ukończyłem Fort Joy i wsiadłem na okręt. W pierwszej scenie na okręcie drużyna w tym właśnie składzie odłącza się i muszę ich przyłączyć ponownie, jednak - o dziwo na statku oprócz drużynowego szkieletora znajduję Czerwonego i Zwierza, których przecież zostawiłem w Fort Joy. Z braku wyboru jestem zmuszony ich przyłączyć. Po bitwie (w nowym, nieoptymalnie ułożonym składzie i ze skleconym dla nich na prędce byle jakim szpejem) spotykam pod pokładem duchy dziewczyn, które powinny być ze mną w drużynie. Ich ciała przepadły wraz z całym dobytkiem, który dałem im na przechowanie. Wychodzi na to, że raz dołączonego członka drużyny nie da się wymienić na innego, bo do następnego rozdziału i tak przejdziemy z pierwotnie skompletowaną drużyną.
To już nie jest bug - to kompromitacja developerów. Nie chce mi się po raz kolejny przechodzić od początku całego Fort Joy by sprawdzić, czy tym razem zadziała bez błędów.
lubesz Junior
Cześć, co zrobić jeżeli mi garvan uciekł, przez zabicie jego oprychów w pokoju osobistym?
djjdrjjrifd Junior
Mam sprawę bo nie wiem czy grać dalej zabiłem chyba wszystkich w fort radość został sklepikarz i jakiś paru ziomków zabiłem elfy co uratowałem zabiłem wszystkich na plaży królowa ślimaków etc pokonałem arenę i właśnie idę zabić strażników w więzieniu tylko że nie wiem co z obroża bo ci co mogli ja ściągnąć nie żyją  będzie to problem ? Gram tylko jedna postacią wszystkich co chcieli się dołączyć zabiłem jest sens grać w drugim akcie może nie będę zabijał ale w sumie fajnie jest xd tylko że boję się że twórcy tego nie przewidzieli 
sarge94 Junior
Burrying The Past | Reaper's Coast - to zadanie ktoś opisał po łebkach, bo da się uratować rodziców Garetha, wystarczy spotkać go najpierw w zrujnowanym domu jak stoi nad ogłuszonym Jonathanem i w trakcie rozmowy dobić ogłuszonego magistra, potem tylko próba perswazji żeby Gareth został na statku i załatwione.
djjdrjjrifd Junior
No i stało się zabiłem wszystkich co do nogi w pierwszej planszy fort radość no i w drugiej planszy wszyscy oprócz mnichów chcą się bić zemną nie ściągałem obroży ale zastanawiam się czy jak rozwalę wszystkich w drugiej to przejdę do trzeciej ( no niektórych ciężko pokonać kozaki już się robią )
djjdrjjrifd Junior
Zacznę od nowa szkoda że twórca nie przewidział takiej opcji np w Gothic 3 można zabijać wszystkich i tak się da przejść zobaczymy ile postaci ubije w drugim akcie i czy przejdę dalej dziwne że nikt nie próbował jeszcze tego
djjdrjjrifd Junior
Ej no fajnie jest jestem w 3 akcie dalej nie ściągałem obroży pierwszy i drugi akt wybity do nogi w trzecim część gada a część nie jestem przy smoku i zobaczę jaka nagrodę dostanę jak nie do zabije i smoka xd
djjdrjjrifd Junior
Dziwne to jest zabiłem. Tego Greta a on później się odrodził gdzie indziej i dziękował ze go uratowałem xd layle też zabiłem też się odrodziła gdzie indziej chciałem ich zabić drugi raz ale tak ściągała mi obroże musiałem się wrócić do wcześniejszego seva bo zabiłem smoka i nie mogłem przejść dalej zabicie tych wojowników nic nie dało więc oszczędziłem smoka teraz rozkminiam czy zabić tych wojowników co uciekaja na łódkę czy nie może się odrodzą niektórzy mają nawet dobry sprzęt mam 2 sevy więc spróbuję i dam znać xdddd mam 10 lvl puki co xd bije +- 80 jak krytyczny to ponad 200 bije z kuszy
djjdrjjrifd Junior
Mam tylko jedno pytanie bo nie wiem jak to zrobić jak otworzyć skrzynie w pentagramie na plaży ma klontwe bless nie pomaga ? No i kwestia tych niebieskich bram zaczarowanych jak je przejść mam pełno kluczy ksiąg poczytnych ale i też prawie wszyscy nie żyją xd
Nibber Junior
ile można mieć maksymalnie slotów na punkty źródła?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
