Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Divinity: Original Sin 2 - poradnik do gry

Divinity: Original Sin 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Cywilne | Zdolności poradnik Divinity: Original Sin 2

Drzewko zdolności cywilnych nie jest zbyt rozbudowane, ale większość przydatnych zdolności została ujęta kompleksowo. Z tego względu warto zwrócić też uwagę na fakt, że w kreatorze postaci lub dla każdej postaci z pierwszym poziomem doświadczenia mamy tylko jeden punkt, który możemy przeznaczyć na zdolność tego typu. Co więcej, dzięki ścisłemu podziałowi pomiędzy zdolności bojowe i cywilne, gra niejako zmusza nas do tego byśmy nie zaniedbywali obszaru, któremu poświęcono ten rozdział poradnika.

Zdolności cywilne postaci możemy sprawdzić za pośrednictwem odpowiedniego panelu na karcie bohatera. - Cywilne | Zdolności - Divinity: Original Sin 2 - poradnik do gry
Zdolności cywilne postaci możemy sprawdzić za pośrednictwem odpowiedniego panelu na karcie bohatera.

Nie ulega wątpliwości, że nawet w tak okrojonym obszarze rozwoju bohatera nie uda nam się stworzyć bohatera, który byłby silny w każdej kategorii, więc warto już od początku gry budować unikatowy charakter bohatera i nie rozwijać więcej jak dwóch obszarów. Oczywiście wszystko zależy od tego jaką mamy wizję drużyny, aczkolwiek poruszanie zbyt wielu obszarów może obniżyć skuteczność postaci w każdym z nich.

Poniżej znajdziesz wszystkie zdolności cywilne dostępne w grze.

Osobowość (Personality)

Bartering

Z każdym kolejnym poziomem ceny przedmiotów, które możesz zakupić będą spadać o określony procent w stosunku do podstawowej wartości. W ten sam sposób rosną zyski z przedmiotów, które sprzedasz.

Umiejętność sprawnego handlu jest kluczowym narzędziem dla regularnego bogacenia się. Tak długo jak uda ci się kupować przedmioty po jak najniższej cenie i drożej je sprzedawać masz gwarancję, że twoja drużyna będzie wyposażona w niezbędne zasoby i przedmioty. Jeśli w drużynie masz postać o szczególnie rozwiniętych zdolnościach handlowych, postaraj się, żeby przez jej ręce przechodziły wszystkie transakcje. Będzie to stosunkowo łatwe, z uwagi na fakt, że możesz wymieniać zawartość ekwipunku pomiędzy członkami drużyny.

Premia:

Poziom

Cena zakupu

Cena sprzedaży

1

-10%

+10%

2

-20%

+20%

3

-30%

+30%

4

-40%

+40%

5

-50%

+50%

6

-60%

+60%

7

-70%

+70%

8

-80%

+80%

9

-90%

+90%

10

-100%

+100%

Uwaga - jak widać, przy 10 punktach zainwestowanych w Bartering, postać będzie w stanie sprzedawać przedmioty za podwójną cenę, a kupować za darmo. Wymaga to dużej ilości punktów, lecz jest pełni możliwe.

Lucky Charm

Każdy kolejny poziom zdolności zwiększa szanse bohatera na znalezienie dodatkowych skarbów podczas przeszukiwania skrzyń (lub innych pojemników).

Zawartość skrzyń w Divinity: Original Sin II jest generowana losowo, więc nigdy nie możemy jasno przewidzieć, co zyskamy po pokonaniu przeciwnika lub złamaniu zamka do skrzyni. Dzięki wysoko rozwiniętej zdolności Lucky Charm, mamy większą szansę na znalezienie naprawdę wartościowych przedmiotów, a co za tym idzie, podnieść swoje statystyki lub ilość złota. Jeśli masz w drużynie postać, która szczególnie wysoko rozwinęła tę zdolność to postaraj się, by jako pierwsza badała wszelkie obiekty, które mogą kryć jakiś ekwipunek.

Premia:

Poziom

Premia do "szczęścia"

1

+1

2

+2

3

+3

4

+4

5

+5

6

+6

7

+7

8

+8

9

+9

10

+10

Persuasion

Każdy kolejny punkt zdolności dodaje 4 punkty do próby nacisku na postać niezależną.

Umiejętne używanie perswazji może pomóc nam w realizacji zadań oraz osiągać cele ogólne bez uciekania się do rozwiązań siłowych. Ważne jest, aby przynajmniej jeden bohater w drużynie dysponował nawet minimalną premią. Dzięki temu będziesz mógł wystawiać go do najtrudniejszych konwersacji gdy inne metody zawiodą.

Premia:

Poziom

Punkty wpływu

1

+4

2

+4

Rzemiosło (Craftmanship)

Loremaster

Zdolność pozwala badać przeciwników by zyskać na ich temat dokładne informacje. Poza tym dzięki zdolności bohater może identyfikować przedmioty.

Mistrz opowieści to bardzo ważna zdolność, szczególnie w toku dłuższej rozgrywki. Bohater z wysoko rozwiniętą zdolnością może identyfikować przedmioty, dzięki czemu poznaje ich ukryte walory a dodatkowo może na nich więcej zarobić. Im wyższy współczynnik zdolności, tym szybciej może dokonać identyfikacji. Poza tym warto zbierać informacje o niebezpiecznych istotach, by wiedzieć jak z nimi walczyć oraz czego można się po nich spodziewać.

Telekinesis

Każdy kolejny poziom pozwala przenosić dużo cięższe przedmioty na dużo dalszą odległość.

Z tej zdolności nie będziesz korzystał zbyt wiele na początku rozgrywki, więc nie inwestuj w nią zbyt wiele na początkowych poziomach. Ogólnie bardzo przydatna umiejętność, szczególnie jeśli zdobędziesz możliwość teleportowania członków drużyny. Bez rozwiniętej zdolności może się okazać, że nie będziesz w stanie wykonać przeniesienia na wymaganą odległość, natomiast dzięki niej może być to możliwe. Pamiętaj, że zdolność przenoszenia przedmiotów możesz wykorzystać również w walce, bowiem każdy podniesiony przedmiot (lub postać) możesz upuścić na przeciwnika. W tej sytuacji obrażenia odniesie i przeciwnik i obiekt, z tym, że będą one tym większe, im cięższy przenoszony obiekt.

Przebiegłość (Nasty Deeds)

Sneaking

Każdy kolejny poziom zdolności pozwala ci szybciej poruszać się podczas skradania oraz zwiększa twoją szansę na pozostanie niewykrytym.

Skradanie ma szczególne znaczenie dla wszystkich postaci skrytobójczych. Warto rozwijać wskazaną zdolność, aby móc poruszać się szybciej, co w parze z dodatkowymi czynnikami pozwoli na skuteczne akcje i pozostanie w ukryciu.

Thievery

Rozwijanie zdolności ułatwia kradzież kieszonkową i otwieranie zamków.

O ile kradzież kieszonkowa jest jedną z korzystnych mechanik to jej próby bez dobrze rozwiniętej zdolności mogą skończyć się marnie. Warto próbować, w ostateczności można wrócić do zapisanego stanu gry. Z dwóch premiowanych umiejętności, większe znaczenie ma jednak otwieranie zamków, gdyż dzięki niej możemy otwierać przejścia i skrzynie, które są bardzo wytrzymałe i mogłyby zniszczyć naszą broń. Warto pamiętać by przed próbą otwarcia zamka zapisywać stan gry, gdyż każda próba kosztuje jeden wytrych.