Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Divinity: Original Sin 2 - poradnik do gry

Divinity: Original Sin 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Doświadczenie i poziomy | Rozwój bohatera poradnik Divinity: Original Sin 2

Awans bohatera w Divinity: Original Sin II jest możliwy tylko poprzez zdobywanie punktów doświadczenia. W zależności od wybranego poziomu trudności punkty generowane są w różny sposób.

Explorer jest zdecydowanie łatwiejszy, przeciwnicy są słabsi, doświadczenia zdobywamy za wykonanie zadania oraz dodatkowe punkty za odkrywanie nowych miejsc.

W trybie Classic, Tactician lub Honor punkty doświadczenia zdobędziesz poprzez pokonywanie przeciwników lub realizację zadań. Przeciwnicy mają większą wytrzymałość i zdecydowanie ciężej się z nimi uporać. W trybie Tactician przeciwnicy dysponują dodatkowymi zdolnościami i są trudniejsi do pokonania, a tryb Honour wprowadza dodatkowo ograniczenie dotyczące zapisywania gry - nie da się tego robić ręcznie, gra zapisuję się automatycznie, a jeśli cała drużyna gracza zginie, to zapis zostaje usunięty i trzeba rozpocząć rozgrywkę od samego początku.

Wybierz:

W zależności od tego czy bardziej interesuje cię eksploracja lokacji i poznawanie opowieści, czy chcesz przy tym jeszcze stawić czoła większym wyzwaniom w postaci przeciwników, możesz wybrać odpowiedni poziom trudności.

Poniżej znajdziesz kilka sekcji, które przybliżą ci jak w Divinity: Original Sin II działa rozwój drużyny.

Przydzielanie doświadczenia

Gra nie dzieli punktów pomiędzy członków drużyny tylko zawsze przydziela z góry ustaloną ilość każdemu z nich. Nie ma więc znaczenia, że kończący cios na przeciwniku zadaje zawsze ten sam bohater, każdy z nich będzie tak samo nagradzany tak długo jak należy do drużyny. Zawsze tak samo i tyle samo.

Uwaga:

Niezależnie od tego czy grasz samodzielnie czy korzystasz z pomocy innych graczy lub bohaterów sterowanych przez komputer, zawsze dostaniesz taką samą ilość doświadczenia.

Z chwilą przyjęcia do drużyny nowego bohatera, jego poziom będzie podniesiony do poziomu pozostałych członków drużyny.

Drzewko awansu

Przy każdym poziomie liczyć możesz na 2 punkty atrybutów (Attribute) i 1 punkt bojowy (Combat), jednak z punktami cywilnymi (Civil) i talentami (Talent) sytuacja wygląda inaczej, gdyż przydzielane są co konkretną ilość poziomów. Wszystko rozpisane zostało wewnątrz poniższej tabeli.

Poziom

Łączna ilość PD

Ilość PD wymagana na następny poziom

Bonus za awans na poziom

1

0

2,000

Brak - postać rozpoczyna z tym poziomem

2

2,000

6,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt cywilny

3

8,000

12,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy

4

20,000

20,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt talentu

5

40,000

30,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy

6

70,000

42,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt cywilny

7

112,000

56,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy

8

168,000

72,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy

9

240,000

90,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy

10

330,000

110,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt cywilny, 1 punkt talentu

11

440,000

132,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy

12

572,000

156,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy

13

728,000

182,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy

14

910,000

210,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt cywilny

15

1,120,000

240,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy

16

1,360,000

272,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt talentu

17

1,632,000

306,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy

18

1,938,000

342,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt cywilny

19

2,280,000

380,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy

20

2,660,000

420,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy

21

3,080,000

462,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy

22

3,542,000

506,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt cywilny, 1 punkt talentu

23

4,048,000

552,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy

24

4,600,000

600,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy

25

5,200,000

650,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy

26

5,850,000

702,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt cywilny

27

6,552,000

756,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy

28

7,308,000

812,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt talentu

29

8,120,000

870,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy

30

8,990,000

930,000

2 punkty atrybutów, 1 punkt bojowy, 1 punkt cywilny, 1 punkt talentu

Wartości przedstawione wewnątrz powyższej tabeli mogą trochę przerażać, jednak poziomy zdobywa się stosunkowo szybko, gdyż ilość pozyskiwanego doświadczenia rośnie w zawrotnym tempie. Najważniejszą rzeczą, o której należy pamiętać, to odpowiedni przydział punktów - tyczy się to szczególnie talentów, które w znaczącym stopniu wpłynąć mogą na skuteczność postaci, a które przydziela się najrzadziej ze wszystkich punktów.

Opis rozwoju postaci pod kątem konkretnych ról (takich jak wojownik nastawiony na obronę, wojownik skupiający się na zadawaniu obrażeń, kilka rodzajów magów czy zabójca) znajdziesz w oddzielnych rozdziałach tego poradnika.

Uwaga

w grze istnieje możliwość zresetowania wydanych na rozwój postaci punktów. Sposób na tą czynność znajdziesz w poradniku w rozdziale "Jak przywrócić punkty wydane na rozwój postaci?".