Efekty podłoża i kombinacje w Divinity 2 | Efekty i kombinacje w walce
Aktualizacja:
Efekty podłoża tworzy się wykorzystując dany element, bądź ich kombinację na danym terenie. W poniższej tabeli znajdziesz wszystkie możliwe kombinacje, wraz ze sposobami na stworzenie i zniwelowanie ich.
Efekty podłoża

Efekt | Jak stworzyć | Opis + jak zniwelować |
Fire | Wykorzystać zaklęcie ze szkoły Pyrokinetic, zdolność Dragon's Blaze, granaty bądź strzały ogniste. | Nakłada status Burning na postać, który co turę zadaje obrażenia od ognia - efekt blokowany jest przez magiczny pancerz. Usuwa status Wet. Można zniwelować efekt za pomocą elementów Ice i Water - tworzy wtedy chmurę dymu (Smoke Cloud). Wybucha, gdy połączy się go z efektem Poison. Ulega zapłonowi, gdy połączy się go z efektem Oil. |
Water | Wykorzystać zaklęcie ze szkoły Hydrosophist, granaty lub strzały wodne. | Nakłada efekt Wet na postać i usuwa efekt Burning. Można zamienić w parę wodną (Steam) przy pomocy elementu Fire, zamrozić przy pomocy Ice i porazić prądem (Shock) dzięki efektowi Air. |
Blood | Zadając wrogom obrażenia fizyczne, wykorzystując zdolności ze szkoły Necromancer. | Można zamrozić przy pomocy efektu Ice i naelektryzować przy pomocy Air. |
Oil | Zdolności ze szkoły Geomancer i przedmiot Oil Flask. | Nakładają na cel efekt Slowed, zmniejszając prędkość poruszania się - efekt ignoruje pancerz postaci (nie da się go zablokować). Ulega zapłonowi, gdy połączy się go z efektem Fire. |
Poison | Zdolności ze szkoły Geomancer, strzały i granaty. | Nakłada na postać efekt Poisoned, zadając obrażenia co turę - efekt blokowany przez magiczny pancerz. Wybucha, gdy połączy się go z efektem Fire. |
Electrified Water | Nałożenie efektu Shock na wodną (Water) powierzchnię. | Zadaje obrażenia od powietrza (Air) i nakłada na postacie efekt Shocked, a następnie Stunned. Można zniwelować powierzchnie przy pomocy żywiołu Fire - powstanie wtedy elektryczna chmura (Electrified Steam Cloud). |
Electrified Blood | Nałożenie efektu Shock na krwawą (Blood) powierzchnię. | Zadaje obrażenia od powietrza (Air) i nakłada na postacie efekt Shocked, a następnie Stunned. Można zniwelować powierzchnie przy pomocy żywiołu Fire - powstanie wtedy elektryczna chmura krwi (Electrified Blood Cloud). |
Frozen | Nałożenie efektu Ice na wodną (Water) powierzchnię. | Szansa na nałożenie efektu Knocked Down. Można zmienić ją w wodną powierzchnię przy pomocy efektu Fire. |
Frozen Blood | Nałożenie efektu Ice na krwawą (Blood) powierzchnię. | Szansa na nałożenie efektu Knocked Down. Można zmienić ją w krwawą powierzchnię przy pomocy efektu Fire, bądź usunąć przy pomocy zaklęcia Tornado. |
Web | Nakładane przez niektórych przeciwników i zdolność Spider Legs (Polymorph). | Szansa na nałożenie efektu Web, który unieruchamia postać. Efekt ignoruje pancerz postaci - nie da się go uniknąć. Można usunąć przy pomocy zaklęcia Tornado. |
Source | Nie da się go stworzyć - występuje naturalnie na mapie. | Pozwala postaci uzyskać punkty Source Points. |
Efekty podłoża z efektem Bless
Na opisane wcześniej efekty podłoża nałożyć można efekt Bless - błogosławi to daną powierzchnię, całkowicie zmieniając jej działanie.

Efekt | Jak stworzyć | Opis + jak zniwelować |
Blessed Fire | Nałożenie efektu Bless na płonące (Fire) podłoże. | Zapewnia postaci niewrażliwość na efekt Frozen i uzdrawia ją. Zadaje obrażenia nieumarłym (Undead). Można zniwelować efekt za pomocą Ice i Water - tworzy wtedy chmurę dymu (Blessed Smoke Cloud). Można zniwelować przy pomocy efektu Curse i zaklęcia Tornado. |
Blessed Water | Nałożenie efektu Bless na wodną (Water) powierzchnię. | Uzdrawia postać i zadaje obrażenia nieumarłym (Undead). Może zostać zmieniona w Blessed Steam Cloud przy pomocy efektu Fire, bądź w Blessed Ice przy pomocy efektu Ice. Można zniwelować przy pomocy efektu Curse i zaklęcia Tornado.. |
Blessed Blood | Nałożenie efektu Bless na krwawą (Blood) powierzchnię. | Uzdrawia postać. Może zostać zmieniona w Blessed Blood Cloud przy pomocy efektu Fire. Można zniwelować przy pomocy efektu Curse i zaklęcia Tornado. |
Blessed Poison | Nałożenie efektu Bless na zatrutą (Poison) powierzchnię. | Nakłada efekt regeneracji na postać. Można zniwelować przy pomocy efektu Curse i zaklęcia Tornado. |
Blessed Oil | Nałożenie efektu Bless na olej (Oil). | Nakłada na postać efekt Fortified, zwiększając pancerz fizyczny. Usuwa z postaci efekt Stun i Petrified. Można zniwelować przy pomocy efektu Curse i zaklęcia Tornado. |
Blessed Ice | Nałożenie efektu Bless na zamarzniętą (Frozen) powierzchnię. | Nakłada na postać efekt Magic Shell, zwiększając jej magiczny pancerz. Można zniwelować przy pomocy efektu Curse i zaklęcia Tornado. |
Blessed Electrified Water | Nałożenie efektu Shock na efekt Blessed Water. | Nakłada na postacie efekt Haste, który zwiększa ich prędkość poruszania się i zapewnia 1 dodatkowy punkt AP na turę. Można zniwelować przy pomocy efektu Curse i zaklęcia Tornado. |
Blessed Electrified Blood | Nałożenie efektu Shock na efekt Blessed Blood. | Nakłada na postacie efekt Haste, który zwiększa ich prędkość poruszania się i zapewnia 1 dodatkowy punkt AP na turę. Można zniwelować przy pomocy efektu Curse i zaklęcia Tornado. |
Blessed Web | Nałożenie efektu Bless na efekt Web. | Nakłada na postacie efekt Haste, który zwiększa ich prędkość poruszania się i zapewnia 1 dodatkowy punkt AP na turę. Można zniwelować przy pomocy efektu Curse i zaklęcia Tornado. |
Efekty podłoża z efektem Curse
Podobnie jak wcześniej, na efekty podłoża nałożyć można efekt Curse - przeklina to daną powierzchnię, całkowicie zmieniając jej działanie na negatywne. Efekt ten nakładany jest przez sporą część wrogów.

Efekt | Jak stworzyć | Opis + jak zniwelować |
Cursed Fire | Nałożenie efektu Curse na płonące (Fire) podłoże. | Tworzy efekt Necrofire, który przypomina normalne podpalenie, z tym że nie da się go ugasić wodą. Efekty blokowane są przez magiczny pancerz. Można zniwelować efekt za pomocą Ice i Water - tworzy wtedy chmurę dymu (Cursed Smoke Cloud). Można zniwelować przy pomocy efektu Bless i zaklęcia Tornado. |
Cursed Water | Nałożenie efektu Curse na wodną (Water) powierzchnię. | Nakłada na postacie efekt Decaying - efekty uzdrawiające zadają im obrażenia. Efekt blokowany jest przez fizyczny pancerz. Może zostać zmieniona w Cursed Steam Cloud przy pomocy efektu Fire, bądź w Cursed Ice przy pomocy efektu Ice. Można zniwelować przy pomocy efektu Bless i zaklęcia Tornado. |
Cursed Blood | Nałożenie efektu Curse na krwawą (Blood) powierzchnię. | Nakłada na postacie efekt Decaying - efekty uzdrawiające zadają im obrażenia. Efekt blokowany jest przez fizyczny pancerz. Może zostać zmieniona w Cursed Steam Cloud przy pomocy efektu Fire, bądź w Cursed Ice przy pomocy efektu Ice. Można zniwelować przy pomocy efektu Bless i zaklęcia Tornado. |
Cursed Poison | Nałożenie efektu Curse na zatrutą (Poison) powierzchnię. | Nakłada na postać efekt Acid, który co turę pozbawia postać części pancerza fizycznego i efekt Poisoned, który co turę zadaje obrażenia. Można zniwelować przy pomocy efektu Bless i zaklęcia Tornado. |
Cursed Oil | Nałożenie efektu Curse na olej (Oil). | Nakłada na postać efekt Slowed, zmniejszając jej prędkość poruszania się. Efekt ignoruje pancerz - nie da się go uniknąć. Z każdym krokiem postać ma szansę na wywołanie eksplozji. Można zniwelować przy pomocy efektu Bless i zaklęcia Tornado. |
Cursed Electrified Water | Nałożenie efektu Shock na efekt Cursed Water. | Nakłada na postać efekt Stunned, ogłuszając postać na jedną turę i zadaje obrażenia od powietrza (Air). Efekty blokowane są przez magiczny pancerz. Można zniwelować przy pomocy efektu Bless i zaklęcia Tornado. |
Cursed Electrified Blood | Nałożenie efektu Shock na efekt Cursed Blood. | Nakłada na postać efekt Stunned, ogłuszając postać na jedną turę i zadaje obrażenia od powietrza (Air). Efekty blokowane są przez magiczny pancerz. Można zniwelować przy pomocy efektu Bless i zaklęcia Tornado. |
Cursed Web | Nałożenie efektu Curse na efekt Web. | Nakłada na postać efekt Web, unieruchamiając postać. Efekt ignoruje pancerz - nie da się go uniknąć. Można zniwelować przy pomocy efektu Bless i zaklęcia Tornado. |
0
Komentarze czytelników
Nibber Junior
ile można mieć maksymalnie slotów na punkty źródła?
djjdrjjrifd Junior
Mam tylko jedno pytanie bo nie wiem jak to zrobić jak otworzyć skrzynie w pentagramie na plaży ma klontwe bless nie pomaga ? No i kwestia tych niebieskich bram zaczarowanych jak je przejść mam pełno kluczy ksiąg poczytnych ale i też prawie wszyscy nie żyją xd
djjdrjjrifd Junior
Dziwne to jest zabiłem. Tego Greta a on później się odrodził gdzie indziej i dziękował ze go uratowałem xd layle też zabiłem też się odrodziła gdzie indziej chciałem ich zabić drugi raz ale tak ściągała mi obroże musiałem się wrócić do wcześniejszego seva bo zabiłem smoka i nie mogłem przejść dalej zabicie tych wojowników nic nie dało więc oszczędziłem smoka teraz rozkminiam czy zabić tych wojowników co uciekaja na łódkę czy nie może się odrodzą niektórzy mają nawet dobry sprzęt mam 2 sevy więc spróbuję i dam znać xdddd mam 10 lvl puki co xd bije +- 80 jak krytyczny to ponad 200 bije z kuszy
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.