Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Polymorph | Szkoły magii i umiejętności w Divinity Original Sin 2 Divinity Original Sin 2 poradnik, solucja

Umiejętności ze szkoły Polymorph pozwalają nakładać wiele negatywnych statusów na wrogów, a także wzmacniać własną postać, zwiększając jej pancerz fizyczny, czy dając możliwość latania po polu walki. Zdolność ta doskonale spisuje się w przypadku klas walczących w zwarciu, szczególnie tych polegających na sile (Strength), jak Fighter czy Paladin. Dodatkowo, każdy zainwestowany w nią punkt daje postaci 1 dodatkowy punkt Atrybutu.

Uwaga - jeśli masz problem ze znalezieniem sprzedawców oferujących dane książki umiejętności, zajrzyj do rozdziału z mapą Fort Joy, Reaper's Coast, Nameless Isle i Arx, gdzie znajdziesz wszystkich sprzedawców z gry.

Ikona

Nazwa + Opis

Koszt

Dlaczego warto z niej korzystać

Apotheosis - zmniejsza koszt w Source Points wszystkich zdolności o 3 na 2 tury - Polymorph | Szkoły magii i umiejętności w Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Apotheosis - zmniejsza koszt w Source Points wszystkich zdolności o 3 na 2 tury.

2 Memory

3 AP

6 tur odnowienia

Odpowiednio wykorzystana, zdolność ta jest jedną z najskuteczniejszych w całej grze - dzięki niej można bez przeszkód korzystać z najpotężniejszych zdolności, gdyż każda z nich przez 2 tury będzie kosztować 0 SP.

Bull Horns - dodaje postaci 1 punkt do zdolności Retribution i pozwala skorzystać ze zdolności Bull Rush - Polymorph | Szkoły magii i umiejętności w Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Bull Horns - dodaje postaci 1 punkt do zdolności Retribution i pozwala skorzystać ze zdolności Bull Rush.

Zdolność niekompatybilna z Medusa Head.

1 Memory

0 AP

6 tur odnowienia

Ciekawa zdolność, która nie kosztuje ani 1 punktu AP - dopiero skorzystanie z Bull Rush wymaga zużycia punktów. Bull Rush to jedna z najbardziej unikalnych zdolności w grze - pozwala zaszarżować na wroga, zadając mu czyste obrażenia (pure damage), które przebijają pancerze.

Warto korzystać z tej zdolności do momentu, aż odblokujesz Spread Your Wings.

Charmeleon Cloak - pozwala nałożyć na postać efekt Invisibility - Polymorph | Szkoły magii i umiejętności w Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Charmeleon Cloak - pozwala nałożyć na postać efekt Invisibility.

1 Memory

1 AP

6 tur odnowienia

Potężna zdolność, która szczególnie przydaje się łucznikom i zabójcom, dzięki czemu mogą w bardzo prosty ( i tani!) sposób zniknąć z pola widzenia wroga.

Chicken Claw - pozwala nałożyć na cel status Chicken Form na 2 tury - Polymorph | Szkoły magii i umiejętności w Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Chicken Claw - pozwala nałożyć na cel status Chicken Form na 2 tury.

1 Memory

2 AP

6 tur odnowienia

Potężna zdolność, pod warunkiem, iż cel nie posiada fizycznego pancerza - w tym wypadku zamieniony zostanie on w kurczaka i przez 2 tury będzie błąkał się bez celu, a wróg straci nad nim kontrolę.

Equalise - Vitality i punkty pancerza fizycznego i magicznego zostają zsumowane i rozłożone równomiernie pomiędzy wszystkie cele - Polymorph | Szkoły magii i umiejętności w Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Equalise - Vitality i punkty pancerza fizycznego i magicznego zostają zsumowane i rozłożone równomiernie pomiędzy wszystkie cele.

2 Memory

1 AP

2 SP

1 tur odnowienia

Kolejna sytuacyjna zdolność - może posłużyć do wyleczenia sojuszników, którzy zostali dotkliwie ranieni, lecz w większości walk nawet z niej nie skorzystasz.

Flaming Skin - postać zyskuje niewrażliwość na Fire, jednak zmniejszona zostaje odporność na Water - Polymorph | Szkoły magii i umiejętności w Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Flaming Skin - postać zyskuje niewrażliwość na Fire, jednak zmniejszona zostaje odporność na Water. Postać krwawi ogniem.

2 Memory

1 AP

1 SP

5 tur odnowienia

Użyteczna zdolność, gdy przyjdzie ci walczyć z wrogiem zadającym duże obrażenia od żywiołu Water.

Postać krwawi ogniem - każde obrażenia zadane witalności sprawiają, że pod postacią pojawia się plama ognia.

Flay Skin - niszczy część pancerza magicznego i zmniejsza odporności celu na wszystkie żywioły o połowę, pod warunkiem, iż nie jest on chroniony pancerzem magicznym - Polymorph | Szkoły magii i umiejętności w Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Flay Skin - niszczy część pancerza magicznego i zmniejsza odporności celu na wszystkie żywioły o połowę, pod warunkiem, iż nie jest on chroniony pancerzem magicznym.

1 Memory

3 AP

5 tur odnowienia

Odpowiednio wykorzystana, może znacznie osłabić cel - pamiętaj jednak, by po skorzystaniu z niej cel został pozbawiony pancerza magicznego.

Forced Exchange - zamienia wartości procentowe Vitality rzucającego i celu - Polymorph | Szkoły magii i umiejętności w Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Forced Exchange - zamienia wartości procentowe Vitality rzucającego i celu.

2 Memory

1 AP

2 SP

1 tur odnowienia

Bardzo sytuacyjna zdolność, jednak odpowiednio wykorzystana może zmienić ekstremalnie trudne starcie w banalną walkę. Jeśli wróg nie posiada fizycznego pancerza, to jego wartość procentowa Vitality zostanie zamieniona z postacią. Dla przykładu - jeśli rzucający ma 10% punktów zdrowia a cel 90%, po zaklęciu postać będzie mieć 90%, a cel 10%. W ten sposób można pozbawić wroga tysięcy punktów zdrowia.

Heart of Steel - postać regeneruje fizyczny pancerz co turę, przez 4 tury - Polymorph | Szkoły magii i umiejętności w Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Heart of Steel - postać regeneruje fizyczny pancerz co turę, przez 4 tury.

1 Memory

2 AP

5 tur odnowienia

Bardzo użyteczna zdolność, szczególnie dla postaci, które służą do zbierania na siebie wrogich ciosów (tank) - dzięki temu mogą zregenerować sporą część utraconego pancerza.

Icy Skin - postać zyskuje niewrażliwość na Water, jednak zmniejszona zostaje odporność na Fire - Polymorph | Szkoły magii i umiejętności w Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Icy Skin - postać zyskuje niewrażliwość na Water, jednak zmniejszona zostaje odporność na Fire. Postać krwawi lodem.

2 Memory

1 AP

1 SP

5 tur odnowienia

Użyteczna zdolność, gdy przyjdzie ci walczyć z wrogiem zadającym duże obrażenia od żywiołu Water.

Postać krwawi lodem - każde obrażenia zadane witalności sprawiają, że pod postacią pojawia się warstwa lodu.

Jellyfish Skin - postać zyskuje niewrażliwość na Air, jednak zmniejszona zostaje odporność na Poison - Polymorph | Szkoły magii i umiejętności w Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Jellyfish Skin - postać zyskuje niewrażliwość na Air, jednak zmniejszona zostaje odporność na Poison. Postać krwawi lodem.

2 Memory

1 AP

1 SP

5 tur odnowienia

Użyteczna zdolność, gdy przyjdzie ci walczyć z wrogiem zadającym duże obrażenia od żywiołu Air.

Postać krwawi naelektryzowaną wodą - każde obrażenia zadane witalności sprawiają, że pod postacią pojawia się plama naelektryzowanej wody.

Medusa Head - z głowy postaci wyrastają węże, a wszyscy znajdujący się w pobliżu wrogowie zostają zamienieni w kamień (Petrified), jeśli nie są chronieni magicznym pancerzem - Polymorph | Szkoły magii i umiejętności w Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Medusa Head - z głowy postaci wyrastają węże, a wszyscy znajdujący się w pobliżu wrogowie zostają zamienieni w kamień (Petrified), jeśli nie są chronieni magicznym pancerzem.

Odblokowuje zdolność Petrifying Visage.

Zdolność niekompatybilna z Bull Horns.

1 Memory

2 AP

5 tur odnowienia

Kolejna sytuacyjna zdolność, która jednak może odwrócić losy całego starcia. Jeśli w pobliżu postaci znajdą się wrogowie, którzy nie posiadają magicznego pancerza, co turę będą zmieniani w kamień.

Dodatkowo, zdolność odblokowuje zaklęcie Petrifying Visage - zadaje ono olbrzymie obrażenia na wielkim obszarze i zamienia wrogów w kamień, jeśli ci nie posiadają magicznego pancerza.

Poisonous Skin - postać zyskuje niewrażliwość na Poison, jednak zmniejszona zostaje odporność na Air - Polymorph | Szkoły magii i umiejętności w Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Poisonous Skin - postać zyskuje niewrażliwość na Poison, jednak zmniejszona zostaje odporność na Air. Postać krwawi trucizną.

2 Memory

1 AP

1 SP

5 tur odnowienia

Użyteczna zdolność, gdy przyjdzie ci walczyć z wrogiem zadającym duże obrażenia od żywiołu Poison.

Postać krwawi trucizną - każde obrażenia zadane witalności sprawiają, że pod postacią pojawia się chmura trucizny.

Skin Graft- czasy odnowienia wszystkich zdolności zostają wyzerowane - Polymorph | Szkoły magii i umiejętności w Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Skin Graft- czasy odnowienia wszystkich zdolności zostają wyzerowane.

Usuwa efekty Burning, Necrofire, Poisoned i Bleeding.

2 Memory

2 AP

1 SP

5 tur odnowienia

Potężna zdolność, która pozwala zresetować czas odnowienia wszystkich zdolności, przez co z niektórych z nich (jak Tornado, które posiada aż 10 tur odnowienia) można ponownie skorzystać w czasie jednej walki.

Spider Legs - postaci wyrastają pajęcze nogi i zyskuje zdolność Web - Polymorph | Szkoły magii i umiejętności w Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Spider Legs - postaci wyrastają pajęcze nogi i zyskuje zdolność Web.

Web tworzy na podłożu pajęczynę, która unieruchamia każdego, kto na nią wejdzie.

Zdolność niekompatybilna ze Spread Your Wings.

1 Memory

1 AP

5 tur odnowienia

Potężna zdolność, która pozwala z łatwością nakładać jeden z najskuteczniejszych efektów ograniczenia kontroli - Enweb. Przed tym efektem nie ma ratunku - nie chroni przed nim pancerz fizyczny ani magiczny, a gdy wróg zostanie spętany, traci wszystkie punkty AP.

Postać korzystająca ze Spider Legs jest niewrażliwa na efekt Enweb.

Spread Your Wings - postaci wyrastają skrzydła, staje się ona niewrażliwa na efekty podłoża i może wykorzystać zdolność Fly - Polymorph | Szkoły magii i umiejętności w Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Spread Your Wings - postaci wyrastają skrzydła, staje się ona niewrażliwa na efekty podłoża i może wykorzystać zdolność Fly.

Fly pozwala postaci dolecieć do wybranego miejsca.

Zdolność niekompatybilna ze Spider Legs.

1 Memory

1 AP

6 tur odnowienia

Jedna z najlepszych zdolności w całej grze. Nie dość, że postać co turę może korzystać z możliwości lotu, to jeszcze staje się ona niewrażliwa na efekty podłoża - nie może wywrócić się na lodzie, olej jej nie spowolni, a ogień nie zada obrażeń.

Zdolność przydatna dla każdej postaci.

Summon Oily Blob - pozwala wezwać na pole walki Oil Blob, stwora, który zadaje obrażenia od Earth i zostawia wszędzie plamę oleju - Polymorph | Szkoły magii i umiejętności w Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Summon Oily Blob - pozwala wezwać na pole walki Oil Blob, stwora, który zadaje obrażenia od Earth i zostawia wszędzie plamę oleju.

1 Memory

2 AP

6 tur odnowienia

Użyteczne zaklęcie, gdy potrzebny jest olej - stwór może stworzyć bardzo dużą ilość tej substancji. W przeciwnym wypadku nie ma sensu z niej korzystać.

Tentacle Lash - pozwala zadać obrażenia ze średniego dystansu, nakładając na wroga efekt Atrophy - Polymorph | Szkoły magii i umiejętności w Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Tentacle Lash - pozwala zadać obrażenia ze średniego dystansu, nakładając na wroga efekt Atrophy.

Atrophy uniemożliwia wrogowi korzystanie z broni i umiejętności związanych z nią.

1 Memory

2 AP

3 tur odnowienia

Jedna z najlepszych zdolności z tego drzewka, szczególnie, jeśli korzysta z niej postać z dużym atrybutem Strength - w tym wypadku jest w stanie zadań olbrzymie obrażenia.

Efekt Atrophy wyłącza z walki większość wrogów na 1 turę.

Terrain Transmutation - pozwala zamienić miejscami dwie różne powierzchnie - Polymorph | Szkoły magii i umiejętności w Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Terrain Transmutation - pozwala zamienić miejscami dwie różne powierzchnie.

1 Memory

1 AP

2 tur odnowienia

Bardzo sytuacyjne, lecz także bardzo skuteczne zaklęcie. Dzięki niemu gracz może zamienić miejscami dwie powierzchnie - wyciągając Necrofire spod nóg swoich postaci (i zastępując go "czystym terenem") i rzucając Necrofire pod nogi wroga. Olbrzymim atutem jest niski koszt i krótki czas odnowienia.