Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Divinity: Original Sin 2 - poradnik do gry

Divinity: Original Sin 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wayfarer | Klasy poradnik Divinity: Original Sin 2

W przypadku tej klasy szala przechylona jest na stronę walki na dystans, aczkolwiek warto korzystać z dodatkowych umiejętności, które niejednokrotnie pozwolą uniknąć trudnych sytuacji. Warto równomiernie rozwijać oba aspekty, aczkolwiek wszystko zależy od tego jak skomponowana jest drużyna. Jeśli drużyna dysponuje już strzelcem to warto w dalszym etapie gry rozwinąć strategiczne zagrywki, aby nie dublować talentów.

Pamiętaj o umiejętnościach, które pozwalają spalać i zatruwać przeciwników. Staraj się wykorzystywać je podczas potyczek, a twoja pierwsza linia będzie miała znacznie ułatwione zadanie.

Wayfarer na ekranie wyboru klasy postaci. - Wayfarer | Klasy - Divinity: Original Sin 2 - poradnik do gry
Wayfarer na ekranie wyboru klasy postaci.

Poniżej znajdzie parametry wyjściowe dla wskazanej klasy.

Atrybuty

W przypadku Wędrowca domyślnie zostały wzmocnione dwa atrybuty.

Nazwa atrybutu

Wartość

Znaczenie

Finesse

+2

Walka na daleki zasięg wymaga odpowiedniego wsparcia dla finezji, gdyż z tym atrybutem skaluje się większość wyposażenia pozwalającego na walkę w ten sposób.

Intellignece

+1

Rozmaite korzyści wynikające z umiejętności startowych powinny być podparte odpowiednim rozwojem bohatera w aspekcie omawianego atrybutu. Dzięki temu utrzyma skuteczność w korzystaniu ze swoich atutów, co może okazać się szczególnie pomocne w trudnych potyczkach.

Zdolności i Talent

W przypadku Wędrowca rozwinięto trzy zdolności.

Nazwa

Wartość

Komentarz

Huntsman

1

Daje postaci dostęp do zdolności powiązanych z wykorzystaniem łuku/kuszy, a także premię do atakowania ze wzniesienia.

Geomancer

1

Zdolność pomaga w skutecznym korzystaniu z umiejętności startowych, a przy tym pozwala na lepszą regenerację pancerza, która zastępuje siły witalne postaci w pierwszych turach.

Bartering

1

Korzystanie z dobrodziejstw handlu znalezionym wyposażeniem pozwalają utrzymać przypływ złota na prawidłowym poziomie. Warto mieć w drużynie przynajmniej jednego bohatera wyspecjalizowanego w tej dziedzinie, aby być gotowym na każdy wydatek.

Talent

Pet Pal - pozwala rozmawiać ze zwierzętami.

Umiejętności startowe

Ikona

Nazwa

Komentarz

Pin Down - Wayfarer | Klasy - Divinity: Original Sin 2 - poradnik do gry

Pin Down

Pozwala postaci zadać obrażenia przy pomocy ataku dystansowego i nałożyć na postać efekt Crippled (jeśli ta nie ma pancerza fizycznego) - efekt ten sprawia, iż wróg nie może się poruszać.

Elemental Arrowheads - Wayfarer | Klasy - Divinity: Original Sin 2 - poradnik do gry

Elemental Arrowheads

Jedna z najbardziej unikalnych zdolności w grze, która pozwala łucznikowi zamoczyć groty strzał w elemencie, który znajduje się w jego pobliżu - ogień daje obrażenia od ognia, krew powoduje krwawienie, a olej ma szansę spowolnienia wroga.

Fossil Strike - Wayfarer | Klasy - Divinity: Original Sin 2 - poradnik do gry

Fossil Strike

Bohater wysyła kulę ziemi, która zadaje obrażenia w chwili zderzenia a poza tym zostawia po sobie plamę oleju. Warto zawsze mieć w zanadrzu kilka butelek zapalających by maksymalnie podnieść skuteczność zaklęcia.

Wędrowiec a Rasy

Rasa

Predyspozycje

Komentarz

Elf

Duże

Typowo dla klas opartych na walce w dalekim dystansie, najlepsze predyspozycje w tym zakresie prezentują elfy. Dobrą zagrywką jest zjadanie znalezionych części ciała by utworzyć wokół siebie plamy krwi. Następnie można cofnąć się i zamienić je w truciznę co łatwo przeszkodzi każdemu przeciwnikowi, który spróbuje się zbliżyć.

Człowiek

Średnie

Duża inicjatywa może przesądzić o zajęciu lepszej pozycji lub odpowiednim wykorzystaniu kombinacji posiadanych przedmiotów użytkowych lub umiejętności startowych.

Krasnolud

Brak

Brak naturalnych predyspozycji.

Jaszczur

Średnie

Premia do inteligencji z pewnością poprawi skuteczność w operowaniu gamą dostępnych umiejętności startowych. Jednakże próba przemianowania naturalnie uformowanego maga na postać walczącą na dystans może ograniczyć jego skuteczność w początkowej fazie gry.

Które zdolności wybrać?

Wayfarer posiada dostęp do dwóch szkół (Huntsman i Geomancer), przez co wybierać może spośród 8 startowych zdolności. Dwie z trzech zdolności sa tutaj kluczowe, jedną można spokojnie podmienić - co zostało zaprezentowane wewnątrz zponiższej tabeli.

Ikona

Nazwa

Komentarz

Pin Down - Wayfarer | Klasy - Divinity: Original Sin 2 - poradnik do gry

Pin Down

Umiejętność ekstremalnie przydatna dla tej postaci, nie należy jej zmieniać.

Elemental Arrowheads - Wayfarer | Klasy - Divinity: Original Sin 2 - poradnik do gry

Elemental Arrowheads

Umiejętność, która jest skuteczna przez całą grę, więc także jej nie zmieniaj.

Fortify - Wayfarer | Klasy - Divinity: Original Sin 2 - poradnik do gry

Fortify

Zdolność znacznie skuteczniejsza od Fossil Strike, gdyż łatwo pozyskać w grze strzały spowalniające (Slowdown Arrow), które z powodzeniem zastąpić mogą efekt tworzony przez Fossil Strike. Fortify pozwoli postaci zwiększyć pancerz fizyczny i (co najważniejsze) uniemożliwi wrogom przeteleportowanie postaci na inną pozycję.