Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Divinity: Original Sin 2 - poradnik do gry

Divinity: Original Sin 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Jaką drużynę stworzyć w Divinity: Original Sin 2? | Drużyna poradnik Divinity: Original Sin 2

Dowiedz się, kogo wziąć do drużyny w Divinity: Original Sin 2. Na tej stronie poznasz nasze sposoby na stworzenie dream team i skompletowanie najlepszego składu drużyny.

W Divinity: Original Sin 2 wybierać można spośród 14 predefiniowanych klas postaci, a w walce korzystać z aż 14 różnorakich grup zdolności. To z kolei pozwala na stworzenie dziesiątek kombinacji drużyn, które, z mniejszą lub większą skutecznością, spiszą się w walce (i nie tylko). W tym rozdziale poznasz kilka skutecznych kombinacji drużyn, które umożliwią bezproblemowe ukończenie gry.

Odpowiedni skład drużyny to klucz do sukcesu. - Jaką drużynę stworzyć w Divinity: Original Sin 2? | Drużyna - Divinity: Original Sin 2 - poradnik do gry
Odpowiedni skład drużyny to klucz do sukcesu.

Klasyczna drużyna

Jest to klasyczna drużyna, która sprawdza się w większości gier RPG - wytrzymały wojownik skupiający na sobie uwagę wrogów, łucznik walczący z bezpiecznej odległości i dwójka magów, która ma dostęp do szerokiej gamy zaklęć.

Klasa

Rozwijane szkoły

Zdolności

Funkcja + dlaczego

Fighter

Warfare, Polymorph, Single-Handed

Battle Stomp, Bouncing Shield, Whirlwind, Provoke, Battering Ram, Phoenix Dive, Crippling Blow, Tentacle Lash, Spread Your Wings, Medusa Head, Skin Graft, Onslaught

Funkcja: tank i zadawanie obrażeń z bliska

Postać doskonale spisuje się w walce na bliskim dystansie i służy do zadawania obrażeń i zbierania ciosów wroga na siebie.

Zdolności Warfare wykorzystywane są do rozbijania wrogiego pancerza fizycznego i nakładania rozmaitych statusów, Polymorph umożliwia zadawanie dużych obrażeń i sprawne przemieszczanie się po polu walki.

Najlepsza rasa dla tej klasy:

- Krasnolud (Dwarf) - talent zwiększający żywotność i unik

- Człowiek (Human) - talent zwiększający inicjatywę i szansę na trafienie krytyczne i zdolność Encourage.

Ranger

Huntsman, Scoundrel, Ranged

Tactical Retreat, Elemental Arrowheads, Sky Shot, Pin Down, Ricochet, Barrage, First Aid, Ballistic Shot, Marksman's Fang, Arrow Spray, Adrenaline, Cloak and Dagger, Chloroform

Funkcja: zadawanie obrażeń z dystansu

Postać w 100% nastawiona na zadawanie obrażeń z dystansu, z tego też powodu większość punktów należy zainwestować w Huntsman i Ranged, dodając (lub zdobywając z uzbrojenia) kilka do Scoundrel.

Postać ta pozwala skutecznie radzić sobie z fizycznym pancerzem (przy użyciu zdolności i zwykłych ataków), jak i magicznym (przy użyciu strzał). Posiada dwie zdolności teleportacyjne i jedną, która pozwala zyskać dodatkowe 2 AP w razie, gdyby trzeba było kogoś dobić, bądź uciec.

Najlepsza rasa dla tej klasy:

- Krasnolud (Dwarf) - talent zwiększający żywotność i unik

- Elf - zdolność Flesh Sacrifice dająca dodatkowe punkty AP i zwiększająca zadawane obrażenia

Enchanter

Hydrosophist, Aerotheurge, Necromancer

Rain, Healing Ritual, Restoration, Ice Fan, Winter Blast, Armour of Frost, Global Cooling, Electrical Discharge, Dazing Bolt, Tornado, Teleport, Pressure Spike, Chain Lightning, Raise Bone Widow, Mosquito Swarm

Funkcja: zadawanie obrażeń magicznych i wsparcie

Jeden z dwójki magów w tej drużynie, który skupia się na żywiołach powietrza i wody. Jego głównym zadaniem jest przebijanie pancerza magicznego wrogów (zdolności Aerotheurge), nakładanie na nich rozmaitych statusów (Frozen, Stunned) i wspomaganie drużyny uzdrowieniami i wzmocnieniem pancerza magicznego.

Zdolności z drzewka Necromancer pozwalają zadawać obrażenia fizyczne, nakładać na wrogów mnóstwo statusów i w krytycznej sytuacji wspomagać sojuszników. Najważniejszym zaklęciem jest tutaj Rise Bone Widow, które pozwala przyzwać pająka - z kilkoma punktami w zdolności Summoning (które łatwo można zdobyć z przedmiotów) pająk ten będzie silniejszy niż większość wrogów.

Najlepsza rasa dla tej klasy:

- Nieumarły (Undead)

Wizard

Geomancer, Pyrokinetic, Summoning

Fireball, Haste, Fire Whip, Laser Ray, Peace of Mind, Epidemic of Fire, Poison Dart, Poison Wave, Acid Spores, Earthquake, Impalement, Fortify, Fossil Strike, Conjure Incarnate, Elemental Totem, Dominate Mind

Funkcja: zadawanie obrażeń magicznych i przywoływanie stworów

Drugi mag, tym razem skupiający się na żywiołach ognia, ziemi i trucizny. Zdolności z drzewka Pyrokinetic pozwalają zadawać spore obrażenia od ognia i wspomagać sojuszników. Geomancer z kolei daje dostęp do zdolności nakładających liczne statusy (jak Slowed czy Crippled) i służące do regenerowania pancerza fizycznego sojuszników.

Na uwagę zasługuje tutaj zdolność Dominate Mind - można dzięki niej przejąć kontrolę nad dowolnym wrogiem (gdy ten nie posiada pancerza magicznego), bądź wykorzystać ją, by usunąć ten efekt z sojusznika będącego pod kontrolą wroga.

Najlepsza rasa dla tej klasy:

- Jaszczur (Lizard) - talent zwiększający odporność na truciznę i ogień i zdolność Dragon's Blaze.

Kilka porad dotyczących tego składu drużyny:

  1. Warto zainwestować w talent Stench, który zmniejsza szansę na to, że postać zostanie zaatakowana przez wroga. Talent ten odblokuj na wszystkich postaciach, z wyjątkiem Fightera - w ten sposób wrogowie będą na nim skupiać swoją uwagę.
  2. W przypadku postaci Enchantera i Wizarda, warto zainwestować kilka punktów w zdolność Summoning i Necromancer, a następnie odblokować zaklęcie Raise Bone Widow. Pozwala to przywołać potężnego pająka, który jest w stanie poradzić sobie z kilkoma wrogami, zanim zostanie powalony - szczególnie, jeśli rzucający ma rozwiniętą zdolność Summoning.
  3. Fighter powinien posiadać bardzo wysoki współczynnik pancerza magicznego i fizycznego (najlepiej rozłożony w stosunku 40:60), u pozostałej trójki lepiej skupić się na większej ilości pancerza magicznego, gdyż będą oni częściej rażeni czarami, a nie atakami fizycznymi.
  4. Fightera wyposaż w granaty, by mógł ciskać we wrogów, do których nie jest w stanie się dostać, a Rangera w strzały, które pozwolą mu nakładać na wrogów różnorakie statusy. Przedmioty z obu grup dość łatwo jest stworzyć, można je też rzecz jasna kupić czy ukraść.
  5. Ranger może zostać zastąpiony przez zabójcę (Rogue bądź Shadowblade), jednak wymaga to całkowicie odmiennego stylu gry (atakowanie wrogów od tyłu).

Drużyna hybrydowa

Jest to drużyna, która łączy różne, zdawałoby się mało kompatybilne, szkoły zdolności - zabójca zdolny leczyć sojuszników i zadawać obrażenia magiczne czy strzelec ciskający we wrogów czarami opartymi o żywioł ziemi.

Klasa

Rozwijane szkoły

Zdolności

Funkcja + dlaczego

Rogue

Hydrosophist, Scoundrel

Adrenaline, Chloroform, Throwing Knife, Rupture Tendoms, Backlash, Rain, Restoration, Healing Ritual, Hail Strike, Ice Fan

Funkcja: zadawanie obrażeń z ukrycia i wspomaganie magią

Jest w stanie zadawać duże obrażenia, w szczególności od tyłu. W przypadku sytuacji zagrażającej zgonem, może wykorzystać dwa dodatkowe punkty akcji na ucieczkę.

Posiada jednak także ataki dystansowe, które nie eliminują jej w trackie gdy zostanie unieruchomiona. Dodatkowo dysponuje dwoma czarami leczącymi, w tym jednym grupowym, co przydaje się na trudniejsze potyczki.

Najlepsza rasa dla tej klasy:

- Człowiek (Human) - talent zwiększający inicjatywę i szansę na trafienie krytyczne i zdolność Encourage.

Wayfarer

Huntsman, Geomancer

Sky Shot, First Aid, Pin Down, Elemental Arrowheads, Fortify, Throw Dust, Reactive Armour, Impalement, Encourage (Człowiek), Flesh Sacrifice (Elf)

Funkcja: zadawanie obrażeń z dystansu i wspomaganie magią

Specjalizuje się w ataku z dystansu, z którego zadaje duże obrażenia. Jednak w przypadku gdy przeciwnik się zbliży, może wykorzystać swój fizyczny pancerz do ataku. Może wykorzystywać, pole walki do pozyskania strzał żywiołów i nakładania dodatkowych statusów na przeciwników.

Najlepsza rasa dla tej klasy:

- Człowiek (Human) - talent zwiększający inicjatywę i szansę na trafienie krytyczne i zdolność Encourage.

- Elf - zdolność Flesh Sacrifice dająca dodatkowe punkty AP i zwiększająca zadawane obrażenia

Metamorph

Polymorph, Pyrokinetic

Bleed Fire, Laser Ray, Fireball, Fire Whip, Tentacle Lash, Spread Your Wings, Spider Legs, Flesh Sacrafice (Elf)

Funkcja: walka na krótkim dystansie i osłabianie wrogów

Główna jednostka do walki na bliski dystans. Możesz szybko przemieszczać się między przeciwnikami, oraz skutecznie ich unieruchamiać. Posiada także ataki dystansowe, które zapewniają użyteczność postaci w przypadku unieruchomienia

Najlepsza rasa dla tej klasy:

- Elf - zdolność Flesh Sacrifice dająca dodatkowe punkty AP i zwiększająca zadawane obrażenia

Battlemage

Necromancer, Warfare, Aerotheurge

Boucing Shield, Provoke, Blood Sucker, Death Wish, Livin On The Edge, Bone Cage, Vaccum Touch, Infect, Electric Discharge, Closed Circuit

Funkcja: tank i walka na krótkim dystansie

Chociaż jest to mag, to jego głównym zadaniem jest walka na bliski dystans. Jego zadaniem jest odwrócenie uwagi od wrażliwszych członków drużyny. Stąd zdolności podtrzymujące go przy życiu oraz zadające duże obrażenia z bliska.

Zaklęcia ze szkoły Aerotheurge przydają się do niszczenia wrogiego pancerza magicznego, zaś zdolności Warfare do przebijania fizycznego.

Najlepsza rasa dla tej klasy:

- Elf - zdolność Flesh Sacrifice dająca dodatkowe punkty AP i zwiększająca zadawane obrażenia

Kilka porad dotyczących tego składu drużyny:

  1. Warto zainwestować w talent Stench, który zmniejsza szansę na to, że postać zostanie zaatakowana przez wroga. Talent ten odblokuj na postaciach Rogue i Wayfarer - dzięki temu zabójca będzie w stanie łatwiej zaatakować wroga od tyłu, a łucznik nie będzie musiał zmieniać pozycji.
  2. Postać Rogue wykorzystaj do eliminowania wrażliwych celów znajdujących się na tyłach wroga - magów i łuczników. Dzięki swoim obrażeniom będzie on w stanie wyłączyć ich z walki podczas jednej rundy.
  3. Battlemage powinien posiadać bardzo wysoki współczynnik pancerza magicznego i fizycznego (najlepiej rozłożony w stosunku 40:60), który pozwoli mu przetrzymać natarcie wrogów.