Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zagadki i sekrety w Nameless Isle | Divinity Original Sin 2 Divinity Original Sin 2 poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019

W tym rozdziale poznasz rozwiązanie wszystkich kluczowych zagadek, na które trafić można podczas przemierzania niewielkiej wyspy Nameless Isle.

Usuwanie iluzorycznej ściany w jaskini

Usuwanie iluzji przy pomocy hełmu Cowl of True Sight. - Zagadki i sekrety w Nameless Isle | Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry
Usuwanie iluzji przy pomocy hełmu Cowl of True Sight.

Wchodząc do jednej z kilku jaskiń na Nameless Isle natrafisz na, dosłownie, ścianę, która blokuje dalsze postępy. Interakcje ze stojącym obok ołtarzem nic nie da, trzeba poradzić sobie z tym inaczej. Sama ściana to iluzja, a by ją usunąć można posłużyć się dwoma różnymi sposobami. Możesz położyć na ołtarzu głowę Alexandara, bądź wykorzystać specjalny hełm (Cowl of True Sight), który możesz dostać od tej samej postaci (Alexandar) - w hełmie zaklęta jest zdolność Dispel Illussion, która usunie iluzoryczną ścianę

Głowę zdobędziesz, jeśli podczas zadania "The Sallow Man" zdecydujesz się zabić Alexandara, hełm z kolei pozyskasz podczas zadania "An Unlikely Patron", jeśli zdecydujesz się wspomóc Alexandara i zabić Sallow Mana. Warto zaznaczyć, iż oba zadania się wykluczają - nie można ukończyć dwóch na raz.

Lunar Shrine

W centralnym punkcie Nameless Isle znajdziesz obiekt o nazwie Lunar Shrine. W centrum znajduje się specyficzny filar, a dookoła niego niewielkie ołtarze poświęcone wszystkim rasom świata gry. Twoim celem jest odpowiednie ustawienie symboli nad ołtarzami. By to uczynić, wpierw musisz poznać, która rasa faworyzuje symbol księżyca, a która słońca - zrobić to można zwiedzając wyspę i wykonując zadania, bądź kończąc zadanie An Unlikely Patron.

Widoczne nad ołtarzami ikony - przypominające strzałkę i słońce. - Zagadki i sekrety w Nameless Isle | Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry
Widoczne nad ołtarzami ikony - przypominające strzałkę i słońce.

Odpowiednie ustawienie symboli wygląda następująco:

  • Imp - ikona strzałki;
  • Elf - ikona strzałki;
  • Orc - ikona słońca;
  • Human - ikona słońca;
  • Wizard - ikona strzałki;
  • Dwarf - ikona strzałki;
  • Lizard - ikona słońca.
Po ustawieniu symboli wystarczy umieścić Phase Capacitor na przycisku i otworzyć wejście do Academy. - Zagadki i sekrety w Nameless Isle | Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry
Po ustawieniu symboli wystarczy umieścić Phase Capacitor na przycisku i otworzyć wejście do Academy.

Następnie musisz podejść do bramy osłoniętej barierą i umieścić przedmiot o nazwie Phase Capacitor (kilka sztuk zdobyć można podczas zwiedzania mapy i wykonywania misji) na przycisk z ikoną błyskawicy. Następnie wystarczy przeciągnąć dźwignię, a bariera zniknie i będzie można wejść do nowej lokalizacji - Academy.

Zablokowane drzwi w Academy

1 - Zagadki i sekrety w Nameless Isle | Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry
Na końcowym etapie rozgrywki na Nameless Isle trafisz do Academy - Zagadki i sekrety w Nameless Isle | Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Na końcowym etapie rozgrywki na Nameless Isle trafisz do Academy. Drzwi do jednego z pomieszczeń w północno-wschodniej będą zamknięte. By je otworzyć, rozdziel wszystkich członków drużyny, po czym wyślij ich w odpowiednie miejsca (oznaczone na powyższych obrazkach):

  • Jedną postać ustaw na guziku znajdującym się w centralnej części pomieszczenia;
  • Drugą postać wyślij, by przełączyła guzik we wschodniej części pomieszczenia;
  • Trzecią postać wyślij, by weszła w interakcję z obiektem o nazwie Unusual Tablet
  • Czwartą postać wyślij, by przeciągnęła dźwignie przy drzwiach prowadzących na północ - pamiętaj, by przeciągnąć dźwignie po prawej stronie!

Po wszystkim drzwi zostaną otwarte i będzie można wejść do środka.

Bariera w Academy

Po dotarciu do Academy, zauważysz, iż droga do wyznaczonego przez zadanie miejsca będzie zablokowana - na drodze będzie pole siłowe. Przy barierze znajdziesz trzy przyciski-ikonki z wizerunkiem błyskawicy - musisz dostarczyć do tych miejsc elektryczność. Są dwa sposoby, by to uczynić. Pierwszy, znacznie mniej czasochłonny, wymaga rzucenia zaklęcia Rain, tak, by objęło ikonki błyskawic, a następnie uderzenia w nie zaklęciem ze szkoły Aerotheurge, które powoduje obrażenia od powietrza (Air). Jeśli nie zdążysz aktywować wszystkich, rzuć ponownie zaklęcie Rain i ponów próbę, aż wszystkie 3 obiekty zostaną naelektryzowane.

Lokalizacja pomieszczenia na mapie... - Zagadki i sekrety w Nameless Isle | Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry
Lokalizacja pomieszczenia na mapie...
... i przycisk w sali bankietowej. - Zagadki i sekrety w Nameless Isle | Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry
... i przycisk w sali bankietowej.

Drugi sposób wymaga zwiedzenia wszystkich pomieszczeń Academy i zebrania 3 sztuk przedmiotów Phase Capacitor. Gdy to uczynisz, udaj się do pomieszczenia przypominającego salę bankietową, gdzie na podłodze znajdziesz znany ci symbol błyskawicy (lokalizacja widoczna na powyższym obrazku). Rzuć na niego jeden ze znalezionych przedmiotów i poczekaj na reakcję. Teraz musisz podążać za wiązką energii i przestawiać obiekty o nazwie Eternal Reflector tak, by nie blokowały jej tylko wysyłały dalej - nie da się tutaj pomylić, wystarczy kilka razy obrócić obiekt, a wiązka pójdzie dalej. Powtarzaj proces do momentu, aż promień dojdzie do bariery, a następnie rzuć dwa pozostałe Phase Capacitor na symbole błyskawicy na podłodze, przy barierze - gdy to uczynisz, bariera zostanie zdjęta i będzie można przejść dalej.

Impish Pocket Realm / Xantezza's Pocket Plane

W czasie rozmowy wybierz opcję [MYSTIC]. - Zagadki i sekrety w Nameless Isle | Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry
W czasie rozmowy wybierz opcję [MYSTIC].

Na zachód od kapliczki teleportacyjnej The Lunar Gate znajdziesz parę wilków strzegącą przedmiot o nazwie Large Ruby. Pokonaj wilki i rozpocznij rozmowę z kamieniem przy pomocy postaci, która posiada tag Mystic (np. The Red Prince, Fane). W czasie rozmowy dwukrotnie wybierz opcję dialogową z [MYSTIC], co po chwili przeniesie całą drużynę do alternatywnego wymiaru. Jeśli wybierzesz inną opcję dialogową, możliwość wejścia do wymiaru zostanie zaprzepaszczona - masz tylko jedną szansę!

Lokalizacja wszystkich 4 przycisków. - Zagadki i sekrety w Nameless Isle | Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry
Lokalizacja wszystkich 4 przycisków.

Zignoruj spowolnienie nałożone na drużynę i zlokalizuj wszystkie skrzynki (Heavy Metal Crate) w okolicy - potrzebujesz 4, by aktywować 4 przełączniki. Ustaw skrzynki na przełącznikach, a po chwili otworzy się brama prowadząca na północ.

Przedostań się przez bramę i przekręć znajdujący się za nią zawór. - Zagadki i sekrety w Nameless Isle | Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry
Przedostań się przez bramę i przekręć znajdujący się za nią zawór.

Podążaj cały czas w kierunku północnym / północno-zachodnim, unikając przycisków na podłodze, aż dotrzesz do pomieszczenia z olbrzymim kryształem. Dookoła kryształu znajdują się pułapki - możesz je rozbroić, bądź zignorować. Udaj się na północ od kryształu, otwórz przy pomocy wytrychów drzwi i w nowym pomieszczeniu przekręć zawór o nazwie HYPERDRIVE PROTOCOL, co zaoferuje twojej drużynie efekt Hasted.

Musisz dotrzeć do rdzenia (The Core) zanim wróg będzie mógł wykonać ruch. - Zagadki i sekrety w Nameless Isle | Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry
Musisz dotrzeć do rdzenia (The Core) zanim wróg będzie mógł wykonać ruch.

Udaj się teraz do drzwi zlokalizowanych po przeciwnej stronie, na południe od kryształu. Gdy tylko je przekroczysz, rozpocznie się specyficzna walka. Twoim celem nie jest pokonanie wroga, a dotarcie i wejście w interakcję z rdzeniem (obiekt, który z tobą rozmawia - The Core). Na wszystko masz tylko jedną turę - jeśli ci się nie uda, wszystkie postacie z drużyny zginą. By dostać się do rdzenia wykorzystaj zdolności teleportacji czy doskoku (jak Phoenix Dive, Cloak & Dagger, Spread Your Wings) - wystarczy, że na miejsce dotrze tylko jedna postać. Po wszystkim rozpocznie się rozmowa, a po niej będzie można wybrać nagrodę za ukończone zadanie. Możesz teraz na spokojnie zbadać całą lokację i pozbierać wszystkie leżące tutaj przedmioty.