Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy - poradnik do gry

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Ogólne porady | Crash Bandicoot N. Sane Trilogy Poradnik Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

Poniżej znajduje się szereg ogólnych wskazówek i podpowiedzi, o których dobrze jest pamiętać podczas ogrywania wszystkich gier z serii Crash Bandicoot. Zapoznanie się z nimi jest szczególnie wskazane jeśli masz zamiar rozpocząć od pierwszej części trylogii. Gra ta ma wysoki poziom trudności i nie wybacza nawet najmniejszych błędów.

  • W grach z serii Crash Bandicoot sterowany bohater nie posiada paska zdrowia i w rezultacie już pojedynczy kontakt z przeszkodą lub przeciwnikiem oznacza natychmiastową śmierć i powrót do ostatniego punktu kontrolnego. Wyjątkiem jest sytuacja dysponowania maską Aku Aku. Możesz po odnalezieniu jej trzech fragmentów stać się na chwilę nieśmiertelnym lub otrzymać ją od gry po tym jak zginiesz zbyt wiele pod rząd. W tym drugim przypadku maska zostanie "poświęcona" w wyniku kontaktu z pułapką lub potworem i pomimo popełnienia błędu będziesz mógł kontynuować zabawę. Uwaga - Maski Aku Aku nie chronią w sytuacji spadnięcia w przepaść i wtedy zawsze się ginie.
  • W każdej z gier wchodzących w skład trylogii Crash Bandicoot gromadzi się życia, czy to odnajdując je w skrzynkach czy zdobywając każdorazowo za uzbieranie 100 jabłek. Staraj się je "magazynować" i odkładać sobie na przyszłość, gdyż w późniejszych etapach bardzo łatwo można je zużyć w dużych ilościach. Jest to szczególnie istotne w pierwszej grze z serii, w której dalsze poziomy cechują się o wiele wyższym poziomem trudności. Uwaga - Podczas niszczenia skrzynek w etapach unikaj dwukrotnego używania ataku Spin, bo możesz w ten sposób przez przypadek odrzucić jabłka lub (o wiele gorszy scenariusz) dodatkowe życia.
  • Wiele etapów stawia na bardzo dokładne poznanie trasy podróży, tak więc nie przejmuj się jeśli podczas zaliczania danego poziomu po raz pierwszy będziesz co chwila wpadał na nieprzewidziane pułapki czy na pojawiające się nagle potwory. Jeśli nie chcesz tracić niepotrzebnie zgromadzonych żyć to manualnie zapisuj stan gry przed każdym nowo rozpoczętym etapem. Po tym jak go już dostatecznie poznasz możesz zdecydować się na załadowanie stanu gry i ponownie go zaliczyć, tym razem wiedząc jakich nieprzyjemnych niespodzianek należy się spodziewać.
  • W każdym z rozgrywanych poziomów do zniszczenia jest kilkadziesiąt skrzynek, przy czym nie zawsze do wszystkich tego typu obiektów można od razu dotrzeć (może to wynikać np. z braku dysponowania klejnotem o odpowiednim kolorze). Do każdego etapu możesz na szczęście bezproblemowo powrócić w dalszej części gry i powalczyć wtedy o odnalezienie wszystkich sekretów.
  • Podczas walk z bossami nie próbuj zadawać im obrażeń w standardowy sposób, tj. polegając na ataku Spin. Każdego tego typu unikalnego przeciwnika można osłabić dopiero po wykonaniu ściśle określonych czynności. W oddzielnej części naszego poradnika znajduje się rozbudowany rozdział z opisami wszystkich pojedynków z bossami.
  • W wybranych etapach możliwe jest rozgrywanie bonusowych rund. Zdecydowanie staraj się rozglądać za okazjami do ich odblokowania (różnią się one w zależności od gry z kolekcji), gdyż w wielu przypadkach pozwalają one na łatwe zdobycie kilku dodatkowych żyć (doprowadzenie do śmierci Crasha w tych rundach nie odejmuje żyć z "globalnej puli"). Dodatkowo w momencie skorzystania z portalu prowadzącego do bonusowej rundy w "głównym" etapie utworzony zostanie nowy punkt kontrolny. Jest to bardzo pomocne w tych misjach, w których domyślnie nie ma zbyt wiele punktów kontrolnych (np. w etapie Slippery Climb z pierwszej części Crash Bandicoota domyślnie jest tylko jeden checkpoint).
  • Jeżeli gry z kolekcji przechodzisz w kolejności chronologicznej to po rozpoczęciu przygody z Crash Bandicoot 2: Cortex Strike Back zwróć koniecznie uwagę na kilka nowych ruchów Crasha, które były niedostępne w pierwszej odsłonie cyklu. Wszystkie nowe akcje powiązane są z wciskaniem Kółka na padzie. Możesz w ten sposób nakazywać postaci żeby przykucnęła, wykonała wślizg (tylko jeśli aktualnie biegnie) lub uderzyła z dużą siłą w ziemię (tylko jeśli aktualnie jest w powietrzu). Czynności te są pomocne w unikaniu niektórych pułapek oraz w rozbijaniu pozornie niezniszczalnych skrzynek (więcej szczegółów bezpośrednio w opisie przejście Crasha 2).