Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Hex Commander - poradnik do gry

Hex Commander - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Jak atakować i ustawić obronę w Hex Commander? poradnik Hex Commander

Podczas praktycznie każdej misji, możesz wykorzystać kilka prostych rozwiązań. Znajdziesz tutaj kilka pomysłów, które ułatwią rozgrywkę i pomogą lepiej opanować podstawy dowodzenia twoimi oddziałami.

Eliminuj najpierw słabe oddziały.

Koniecznie dobijaj słabe oddziały, tym bardziej gdy twoje wojska są w słabej formie. Pamiętaj, że oddział poniżej 3 ludzi zadaje mniejsze obrażenia. - Jak atakować i ustawić obronę w Hex Commander? - Hex Commander - poradnik do gry
Koniecznie dobijaj słabe oddziały, tym bardziej gdy twoje wojska są w słabej formie. Pamiętaj, że oddział poniżej 3 ludzi zadaje mniejsze obrażenia.

W sytuacji, gdy wróg atakuje dużą grupą i jedną silną jednostką, postaraj się wykończyć słabsze oddziały i na koniec zajmij się potężnym wrogiem. Jednocześnie pozostawaj poza jego zasięgiem. Świetnie się sprawdzi tutaj mag, który będzie mógł spowolnić albo rozbroić na jedną turę silnego przeciwnika, podczas gdy reszta twoich wojsk pozbędzie się pozostałych oddziałów. Jeśli jednak postąpisz odwrotnie, możesz ryzykować utrata swojej armii lub twoje wojska będą zbyt osłabione, aby zmierzyć się z pozostałymi przeciwnikami.

Szarża kawalerii

Jednostki jazdy najlepiej sprawdzają się w potyczkach na otwartej przestrzeni, natomiast nie wykorzystasz ich w pełni podczas oblężeń zamku lub walki w lesie - Jak atakować i ustawić obronę w Hex Commander? - Hex Commander - poradnik do gry

Jednostki jazdy najlepiej sprawdzają się w potyczkach na otwartej przestrzeni, natomiast nie wykorzystasz ich w pełni podczas oblężeń zamku lub walki w lesie. Przy dowodzeniu kawalerią, pamiętaj o atakowaniu w linii prostej z odległości kilku pól. Jeśli jesteś związany walką wręcz z przeciwnikiem, wycofaj się kawalerią o jedno lub dwa pola, tak abyś mógł nadal uderzyć we wroga i zyskać bonus szarży. W ten sposób nie zmarnujesz potencjału tej jednostki i nadal zadasz duże obrażenia jednostce wroga.

Kusznicy na wieże!

Twoje jednostki dystansowe mają dodatkową siłę oraz zasięg ataku, kiedy znajdują się na wzniesieniu - Jak atakować i ustawić obronę w Hex Commander? - Hex Commander - poradnik do gry

Twoje jednostki dystansowe mają dodatkową siłę oraz zasięg ataku, kiedy znajdują się na wzniesieniu. Otrzymują największe bonusy, gdy przebywają na murach lub wieżach. Dodatkowo, takie obiekty zapewniają im redukcję obrażeń. Na najwyższych punktach warto ustawić katapulty, przez co zwiększysz ich zasięg i umożliwisz atak na dużym obszarze. Pamiętaj, że na murach twoje jednostki nie mogą przenikać przez siebie, gdy się nimi poruszasz, więc musisz umieszczać ich na murach w odpowiedniej kolejności.

Wykorzystaj las i mury do blokowania linii ostrzału

Przeszkody terenowe skutecznie blokują ostrzał wrogich łuczników. Skorzystaj z tej przewagi i użyj pola z lasem lub murem do osłony przed atakami dystansowymi. W ten sposób będziesz mógł się zbliżyć bez większych strat. Wejście na pole lasu, kosztuje więcej punktów ruchu, co daje tobie przewagę podczas obrony.

Walcz z jak najmniejszymi grupami przeciwników.

Wróg nie dość, że atakuje małymi siłami, to jeszcze rozproszył swoje oddziały. To dobry moment, żeby rozgromić wroga. - Jak atakować i ustawić obronę w Hex Commander? - Hex Commander - poradnik do gry
Wróg nie dość, że atakuje małymi siłami, to jeszcze rozproszył swoje oddziały. To dobry moment, żeby rozgromić wroga.

W Hex Commander jednostki w tej grze nie odpowiadają na atak przeciwnika, najlepiej jest atakować małe grupy i eliminować je w tej samej turze. W ten sposób wróg nie zada tobie sensownych obrażeń. Bardzo ważna jest tutaj przewaga liczebna, dlatego dbaj aby w starciach zawsze mieć przewagę lub przynajmniej walczyć z taką samą liczbą jednostek wroga. Atakowanie większej liczby jednostek zawsze kończy się dużymi stratami. Jeśli nadal nie możesz sprostać liczebności wroga, wykorzystaj przeszkody terenowe i sprawdzaj zasięg ruchu jednostek przeciwnika. Planuj swoje ruchy tak, aby jak najmniej wrogów zbliżyło się do twoich pozycji. Możesz też wykorzystać zwoje i osłabić wroga, ale nie zawsze jest to możliwe.

Misje obronne

Piechota w wąskim przejściu, jednostki dystansowe na wieżach i drugiej linii - ten fort długo wytrzyma atak wroga. - Jak atakować i ustawić obronę w Hex Commander? - Hex Commander - poradnik do gry
Piechota w wąskim przejściu, jednostki dystansowe na wieżach i drugiej linii - ten fort długo wytrzyma atak wroga.

W niektórych scenariuszach masz za zadanie utrzymać pozycję obronną np. w zamku. Postaraj się o jak największą ilość jednostek atakujących na dystans. Jak najszybciej ustaw swoich żołnierzy na murach. Skup swoich ludzi na tej części muru, gdzie jest brama, ponieważ to jedyne miejsce, przez które może przedostać się przeciwnik. Warto mieć pod ręką 1-2 oddziały piechoty do obrony wejścia w razie zniszczenia bramy, ponieważ najdłużej wytrzymają atak bezpośredni. Jednostki dystansowe powinny mieć w swoim zasięgu jak największy obszar przedpola.

W innych sytuacjach np. obrona wioski i mieszkańców, postaraj się o mieszany skład swoich wojsk. Warto mieć przynajmniej jeden oddział kawalerii. Może szybko poruszać się po planszy i przy okazji zadać ogromne obrażenia. Jeśli masz za zadanie bronić jakieś jednostki, to trzymaj je w jednym miejscu, otoczone przez swoich żołnierzy. Jeśli masz taką możliwość, wybierz wąskie przejście np. most i ustaw najmocniejszą jednostkę do odpierania oddziałów wroga. Najlepszym wyborem jest często twój bohater, który ma najwięcej punktów ruchu, ataku i życia.

Mag bojowy.

Mag unieruchamia ciężką piechotę wroga, a następnie reszta twoich oddziałów dobija przeciwnika. - Jak atakować i ustawić obronę w Hex Commander? - Hex Commander - poradnik do gry
Mag unieruchamia ciężką piechotę wroga, a następnie reszta twoich oddziałów dobija przeciwnika.

To wyjątkowa jednostka, ponieważ może pozbawić wroga możliwości ataku lub ruchu. Efekt jest losowo i zostaje nałożony po ataku. Jest to idealna jednostka do powstrzymania lub osłabienia najgroźniejszych oddziałów jak kawaleria lub ciężka piechota. Co więcej, mag może razić wrogów na odległość i ignoruje obiekty, które normalnie blokują linię strzału. Mag jest jednak wątły i zadaje dobre obrażenia dopiero po kilku ulepszeniach. Warto rekrutować go po przyzwaniu kilku regularnych jednostek.