Zdolności eksploracyjne postaci w Torment Tides of Numenera
Aktualizacja:
Zdolności eksploracyjne zapewniają premię do wszystkich akcji i wyzwań, zwiększając szansę na sukces. Z niektórymi łączą się też dodatkowe korzyści, takie jak zwiększenie zdrowia, czy liczby enigmatów, które możesz bezpiecznie nosić. Oto spis dostępnych zdolności eksploracyjnych w grze, z dodatkowym opisem przydatności:
Nazwa zdolności | Opis | Przydatność |
Rozwalenie | Premia +15% na poziom wykonywania trudnych akcji związanych z tą zdolnością. | 2/5, bardzo sporadycznie możesz skorzystać z tej opcji. |
Zwinne ręce | Premia +15% na poziom wykonywania trudnych akcji związanych z tą zdolnością. | 3/5, od czasu do czasu możesz skorzystać z tej opcji. |
Bieganie | Premia do zasięgu ruchu w trakcie każdego kryzysu. | 1/5, choć dodatkowy ruch może być |
Wytrzymałość | +5 pkt zdrowia na poziom. Brak wyszkolenia zmniejsza zdrowie o 2 pkt. | 4/5, dodatkowe punkty życia zawsze się przydadzą. |
Ukrycie | Premia +15% na poziom podczas użycia umiejętności ukrywania się. Dostępne tylko podczas kryzysu. | 2/5, ukrywanie się przydaje się bardzo sporadycznie. |
Perswazja | Premia +15% na poziom wykonywania trudnych akcji związanych z tą zdolnością. | 4/5, bardzo przydatna zdolność, szczególnie dla graczy, którzy stawiają na dyplomacje. |
Wiedza o naturze | Premia +15% na poziom wykonywania trudnych akcji związanych z tą zdolnością. | 2/5, bardzo sporadycznie możesz skorzystać z tej opcji. |
Wiedza o maszynerii | Premia +15% na poziom wykonywania trudnych akcji związanych z tą zdolnością. | 2/5, bardzo sporadycznie możesz skorzystać z tej opcji. |
Leczenie | Używając zdolności lub przedmiotów leczniczych, przywracasz +5pkt zdrowia na poziom. | 4/5, dodatkowe leczenie zdecydowanie się przyda. |
Oszustwo | Premia +15% na poziom wykonywania trudnych akcji związanych z tą zdolnością. | 4/5, bardzo przydatna zdolność, szczególnie dla graczy, którzy stawiają na dyplomacje. |
Koncentracja | Zmniejsza kary za noszenie przekształconych artefaktów. Maksymalne wyszkolenie umożliwia dodanie do ekwipunku przekształconych artefaktów na obu miejscach bez wywoływania, negatywnych efektów. | 5/5, jedna z najważniejszych zdolności. Artefakty są niezwykle przydatne i warto się nimi posługiwać bez ujemnych kar do statystyk. |
Percepcja | Odblokowuje opcje dialogowe oraz dodaje premię +15% na poziom do wykonywania trudnych akcji związanych z tą zdolnością. | 4/5, bardzo przydatna zdolność, która jako jedna z nielicznych odblokowuje nowe ścieżki dialogowe. |
Wiedza mistyczna | Premia +15% na poziom wykonywania trudnych akcji związanych z tą zdolnością. | 2/5, bardzo sporadycznie możesz skorzystać z tej opcji. |
Zastraszenie | Premia +15% na poziom wykonywania trudnych akcji związanych z tą zdolnością. | 3/5, od czasu do czasu możesz skorzystać z tej opcji. |
Użycie enigmatu | Zwiększa limit noszonych przez postać enigmatów o 2 na każdy poziom wyszkolenia. Brak wyszkolenia zmniejsza limit o jeden. | 5/5, enigmaty zdecydowanie ułatwiają grę i późniejsze potyczki. Warto je "chomikować" na przyszłość, co ułatwia noszenie wielu na raz. |
Anamneza | Premia +15% na poziom wykonywania trudnych akcji związanych z tą zdolnością. | 5/5, jedna z lepszych umiejętności w grze. Anamneza przewija się przez praktycznie całą grę, a jej użycie umożliwia zdobycie dodatkowych punktów doświadczenia. |
Jedność z nurtem | Odblokowuje trudniejsze opcje Wezbrania nurtu. | Umiejętność nabyta fabularnie, odblokowuje unikatowe możliwości interakcji z innymi. |
Ponadto, każda ze zdolności posiada dwa poziomy wyszkolenia, które dodatkowo zwiększają specjalizacje. Często jednak zdarza się tak, że nie warto maksymalnie ulepszyć zdolności - dodatkowe 15% powodzenia w akcji po prostu się nie opłacają. Warto więc planować rozwój z pewnym wyprzedzeniem i postawić na uniwersalność postaci. Dobrym posunięciem jest również specjalizowanie każdej postaci z drużyny w innym zdolnościach eksploracyjnych.
0
- Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
- Torment: Tides of Numenera - przewodnik do gry
- Podstawy rozgrywki
- Opis karty postaci w Torment Tides of Numenera
- Atrybuty i biegłość postaci w Torment Tides of Numenera
- Mechanika wysiłku w Torment Tides of Numenera
- Odporności i stany postaci w Torment Tides of Numenera
- Zdolności eksploracyjne postaci w Torment Tides of Numenera
- Gdzie można odpocząć w grze i jak odnowić główne statystyki w Torment?
- Nurty a osobowość postaci w Torment Tides of Numenera
- Mechanika awansu w Torment Tides of Numenera
- Artefakty i enigmaty w Torment Tides of Numenera
- Do czego służą osobliwości w Torment Tides of Numenera?
- Przedmioty przekształcone (Bonded items) w Torment Tides of Numenera
- Choroba enigmatoidalna (Cypher Sickness) w Torment Tides of Numenera
- Zadania czasowe, questy na czas - najważniejsze informacje
- Implanty i zabiegi chirurgiczne w Torment Tides of Numenera
- Podstawy rozgrywki
- Torment: Tides of Numenera - przewodnik do gry
Komentarze czytelników
Arni2015 Legionista
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
taifang Chorąży
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Arni2015 Legionista
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Arni2015 Legionista
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Arni2015 Legionista
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Arni2015 Legionista
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Arni2015 Legionista
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Arni2015 Legionista
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Arni2015 Legionista
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
alices Junior
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
