Przed wejściem do chaty stoi Kałamarz (wyznawca Wykwitu) i zleca on poboczne zadanie "Anatema".
Obok jest zbiornik wodny. Możesz napić się wody i zdobyć PD oraz uzyskać status Zaprawienie Wykwitem (ponownie napicie się zabije bohatera).
Wewnątrz chaty przebywa Ioxu. Spotkaj się z nim w ramach questu "Anatema". Możesz też z him pohandlować - oferuje przedmioty jednorazowego użytku, enigmaty, broń dystansową, peleryny i przekształcone przedmioty.
Przed wejściem możesz porozmawiać z Kroczącym Bez Strachu.
Spostrzegawcza Drobina - Możesz użyć na niej Anamnezy i porozmawiać z nią na temat Chili, Kroczącego Bez Strachu (+2PD) oraz pracy dla Coty'ego (quest "Wyzwoleniec"). Oferuje ona też odpoczynek - kosztuje on 45 błyszków od osoby.
W dalszej części gry możesz tu porozmawiać z Drobiną i otworzyć Paszczę do Gardzieli (mapa M23) w ramach głównego zadania "W głębiny".
Z Sundermunem Młodszym możesz jedynie porozmawiać.
Możesz porozmawiać z Sundermunem Starszym na temat pracy dla Coty'ego (quest "Wyzwoleniec").
Sundermun Starszy sprzedaje zbroje, broń białą, enigmaty, przedmioty jednorazowego użytku i przekształcone przedmioty.
Od Grisselera i innych kupców możesz dowiedzieć się o tym, że placówka handlowa pożarta została przez Wykwit (główne zadanie "Cena Dracogena") i że będziesz musiał znaleźć inną drogę.
W dalszej części gry (podczas pobytu w Placówce Handlowej) możesz tu odblokować przejście.
Porozmawiaj z Arechim, by odblokować poboczne zadanie "Utkwiłeś na Obcym Wybrzeżu".
Możesz ją obejrzeć i jej dotknąć. Załączy się wizja i nie próbuj się z niej wydostać. Powtórz tę czynność po tym jak pierwsza wizja zostanie zakończona. Docelowo cysta eksploduje i ucieknie z niej Abykos (zdobędziesz też trochę PD). Zbadaj pozostałości cysty żeby zdobyć Hipnotyczną rękojeść i odblokować poboczne zadanie "Rękojeść bez ostrza".
Torment Tides of Numenera: Wykwit Rozległe Trzewia (Vast Interior) - mapa lokacji
Aktualizacja:
Powyższa mapa prezentuje Rozległe Trzewia (Vast Interior) i jest to jedna z kilku lokacji wchodzących w skład Wykwitu (Bloom) będącego gigantycznym żyjącym organizmem. Podczas pobytu w Trzewiach możesz spotkać się z kilkoma osobami w celu zorganizowania odpoczynku, nabycia nowego sprzętu czy odblokowania nowych pobocznych zadań. W Rozległych Trzewiach znajdują się ponadto przejścia do aż sześciu innych lokacji Wykwitu.
Uwaga - Chata Ioxu i Świątynia Chili to malutkie lokacje i nie mają one odrębnych stron w naszym poradniku. Zostały one opisane na mapie oraz poniżej.
Miejsce do odpoczynku w Rozległych Trzewiach

W sprawie zorganizowania odpoczynku musisz udać się do Świątyni Chili zlokalizowanej we wschodniej części Trzewi (M16.2). Porozmawiaj tam na ten temat ze Spostrzegawczą Drobiną. Zażąda ona opłaty w wysokości 45 błyszków od osoby (kompletna czteroosobowa drużyna zapłaci więc 180 błyszków za odpoczynek).
Inne kluczowe miejsca w Rozległych Trzewiach
1. Chata Ioxu. Przed wejściem do chaty stoi Kałamarz (wyznawca Wykwitu) i może ci on zlecić poboczne zadanie Anatema. Obok jest zbiornik wodny. Możesz napić się wody i zdobyć PD oraz uzyskać status Zaprawienie Wykwitem (ponownie napicie się zabije bohatera i wyląduje on w Labiryncie).
Wewnątrz chaty przebywa Ioxu. Spotkaj się z nim w ramach questu Anatema (jeśli masz zamiar zneutralizować Ioxu na życzenie wyznawców Wykwitu to uważaj na kontrolowanego przez niego konstrukta i rozważ sabotowanie urządzenia z centralnej części chatki).
Możesz też pohandlować z Ioxu - oferuje on przedmioty jednorazowego użytku, enigmaty, broń dystansową, peleryny i przekształcone przedmioty.
2. Świątynia Chili. Przed wejściem do światyni możesz porozmawiać z Kroczącym Bez Strachu.
Spostrzegawcza Drobina - Możesz użyć na niej Anamnezy i porozmawiać z nią na temat Chili, Kroczącego Bez Strachu (+2PD) oraz pracy dla Coty'ego (quest Wyzwoleniec). Oferuje ona też odpoczynek - kosztuje on 45 błyszków od osoby.
W dalszej części gry możesz tu porozmawiać z Drobiną i otworzyć Paszczę do Gardzieli (mapa M23) w ramach głównego zadania W głębiny.
3. Sundermun i Sundermun. Z Sundermunem Młodszym możesz jedynie porozmawiać. Możesz porozmawiać z Sundermunem Starszym na temat pracy dla Coty'ego (quest "Wyzwoleniec"). Sundermun Starszy sprzedaje zbroje, broń białą, enigmaty, przedmioty jednorazowego użytku i przekształcone przedmioty.
4. Kupcy. Od Grisselera i innych kupców możesz dowiedzieć się o tym, że Placówka Handlowa pożarta została przez Wykwit (główne zadanie Cena Dracogena) i że będziesz musiał znaleźć inną drogę do niej.
W dalszej części gry (po odnalezieniu alternatywnej drogi do Placówki Handlowej i zdobyciu Magmatycznego Anuletu) możesz tu odblokować przejście i dzięki niemu swobodnie podróżować pomiędzy Trzewiami i Placówką Handlową.
5. Grupka opancerzonych ludzi. Porozmawiaj z Arechim, by odblokować poboczne zadanie Utkwiłeś na Obcym Wybrzeżu".
6. Cysta. Możesz ją obejrzeć i jej dotknąć. Załączy się wizja i nie próbuj się z niej wydostać. Powtórz tę czynność po tym jak pierwsza wizja zostanie zakończona. Docelowo cysta eksploduje i ucieknie z niej Abykos (zdobędziesz też trochę PD). Zbadaj pozostałości cysty żeby zdobyć Hipnotyczną rękojeść i odblokować poboczne zadanie Rękojeść bez ostrza. To dość ważny quest, dzięki któremu będziesz mógł łatwiej otwierać Paszcze w różnych częściach Wykwitu.
- Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
- Torment Tides of Numenera: Opis przejścia
- Wykwit: Rozległe Trzewia (Vast Interior)
- Torment Tides of Numenera: Wykwit Rozległe Trzewia (Vast Interior) - mapa lokacji
- Torment Tides of Numenera: Utkwiłeś na Obcym Wybrzeżu (Marooned on an Alien Shore) - poboczne zadanie
- Torment Tides of Numenera: Rękojeść bez ostrza (A Hilt Without a Blade)
- Torment Tides of Numenera: Anatema (Anathema)
- Wykwit: Rozległe Trzewia (Vast Interior)
- Torment Tides of Numenera: Opis przejścia
Komentarze czytelników
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Masz absolutną rację, teraz już wiem dlaczego nie mogłam rozwiązać tej zagadki według wskazówek tutaj podanych, bo to jest po prostu ŹLE.
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
Bardzo ciekawa możliwość poprowadzenia zadania wyzwoleniec (praca dla Coty'ego).
Najlepszą opcją jest zatrudnienie naszego byłego niewolnika u Sundermanów. Zadanie zakończone (25PD) + po dwóch dniach odpoczynku dostaniemy od niego całkiem pożyteczny element ekwipunku. Potem zabijamy młodego Sundermana, dochodzi do paradoksu czasowego i mamy możliwość ponownego zatrudnienia Coty'ego (np. u Memoviry) za kolejne 25PD. Polecam wpis w dzienniku :)
Sanktuarium Pana Wcieleń. Jedną z opcji podczas klikania w lustra jest uwolnienie istoty Oom (pojawia się w Samotni) i odblokowanie zadania: Sługa Nurtów.
zadanie Niestabilne fundamenty, metodą pokojową także można dostać przekształcony przedmiot Hebanowe Oczy. Po wstępnej rozmowie z Ch'kektem trzeba porozmawiać z kartografem który odpowie na pytanie gdzie mogą przenieść się stychy by nie kopać pod miastem. Następnie rozmawiamy z Ch'kektem, mówimy o nowym miejscu dla stychów, perswazją prosimy o zaprzestanie kopania pod miastem. Ważne: nie proponujemy, innych bonusów dla stichów. Wracamy do Peliai, przekazujemy informację o odejściu stychów a na pytanie czy coś jeszcze obiecaliśmy stychom, odpowiadamy: nie.
Odesłałem Rhin. Czy jeśli chcę żeby potem się do mnie przyłączyła to powinienem trzymać wolne miejsce w drużynie dla niej czy mogę do tego czasu przywołać sobie kogoś za pomocą brązowej kuli?
Nie musisz trzymać wolnego miejsca. Rhin pojawi się w momencie, w którym akurat będziesz sam z powodów fabularnych, więc spokojnie przyzywaj sobie teraz drużynę.
Co od postaci w labiryncie, to można tam też nawiązać połączenie z panem Zaliwajło Zachlajmorda ARTAGLIO. Trzeba go zmusić, żeby pochłonęła go paszcza w w Spadzie Chirurga. Ta moc daje + 20% do ataków i zwiększa szansę na trafienia krytyczne dla wszystkich członów drużyny. Ogólnie bardzo przydatna
Ktoś miał problem z wyjściem z lokacji w Zadaniu Cena Dracogena. Po wykonaniu zadania
Chodzi Ci o to, że klikasz na wyjście z lokacji, a gra nie reaguje? Jeśli tak, to wspominaliśmy o tym w poradniku - to znany bug jeszcze z bety. Zwykle pomaga albo Load Game albo wielokrotnie wciskanie przycisku.
W trakcie gry pozyskujemy dodatkowe duchy do naszego labiryntu.
Utworzenie połączenia z poszczególnymi z nich (m.in. Serią, Choi czy Inifere) daje nam jakieś specjalne zdolności.
Gdzie można sprawdzić te zdolności? Co daje konkretne połączenie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
