Możesz tu wznowić gre jeśli w głównym zadaniu "Upadek na ziemię" po spotkaniu z Qorro (M2.2) wybrałeś pokojowe rozwiązanie. Od Salimeri możesz otrzymać poboczny quest "Lazaret Zdławionego Echa".
Możesz z nimi porozmawiać i wyczerpując wszystkie tematy zdobyć dodatkowe PD.
Możesz tu rozwiązać zagadkę z piramidą, która pozwala zdobyć unikatowy artefakt. Szczegóły w opisie mapy. Zbadanie piramidy pozwala zdobyć dodatkowe PD.
Min z Tan Liang - Możesz porozmawiać z kapłanem na temat zakonu i komory rezonansowej.
Możesz obejrzeć maszynę i zdobyć dodatkowe PD.
Możesz tu spotkać Callistege jeśli wcześniej odłączyła się od drużyny. Możesz ją ponownie zaprosić, ale jest to możliwe tylko jeśli z drużyną nie podróżuje Aligern.
Torment Tides of Numenera: Zakon Prawdy (Order of Truth) - mapa lokacji
W tym rozdziale dowiesz się, gdzie przebywa Salimeri i Min z Tan Liang z Zakonu Prawdy.
Aktualizacja:
Powyższa mapa prezentuje wnętrze budynku bedącego siedzibą Zakonu Prawdy (Order of Truth). Wejście do tej lokacji znajduje się w Dzielnicy Rządowej i Zakon dobrze jest odwiedzić w celu uzyskania porady odnośnie uszkodzonej komory rezonansowej. Do lokacji tej możesz też zostać przeniesiony automatycznie i stanie się tak w sytuacji gdy pierwszą konfrontację z głównego zadania Upadek na ziemię zdecydujesz się zakończyć w sposób pokojowy.
Kluczowe miejsca w siedzibie Zakonu Prawdy
1. Salimeri. Możesz tu wznowić grę jeśli w głównym zadaniu Upadek na ziemię po spotkaniu z Qorro (M2.2) wybrałeś pokojowe rozwiązanie. Alternatywnie możesz dotrzeć do Salimeri samemu. Rozmówczyni może udzielić bohaterowi cennych porad oraz zlecić mu poboczny quest Lazaret Zdławionego Echa.
3. Piramida. Obiekt ten jest dość złożoną zagadką. Możesz obejrzeć piramidę, by pozyskać dodatkowe PD, oraz podjąć się rozwiązania zagadki w celu pozyskania unikalnego enigmatu. Rozwiązanie zagadki opisane zostało poniżej.
4. Centralna część pomieszczenia. Możesz tu porozmawiać z Minem z Tan Liang i obejrzeć maszynerię i ma to na celu m.in. pozyskanie PD.
5. Miejsce pracy Callistege. Możesz tu spotkać Callistege jeśli wcześniej odłączyła się od drużyny. Możesz ją ponownie zaprosić, ale jest to możliwe tylko jeśli z drużyną nie podróżuje Aligern.
Rozwiązanie zagadki z piramidą

Piramida jest w północno-zachodniej części budynku i zaznaczona została na powyższym obrazku. Po kliknięciu na nią najpierw musisz zdecydować się na obejrzenie ramy i podstawki. W przypadku ramy do zaliczenia jest test z Percepcji, a w przypadku podstawki test z Anamnezy. Dopiero po zaliczeniu tych testów (możesz je powtórzyć w razie porażki) przejdź do właściwego rozwiązywania zagadki:
1. Przyjrzyj się kuli (Examine the sphere)
2. Dotknij kuli (Touch the sphere)
3. Weź kulę (Take the sphere)
4. Ponownie weź kulę (Take the sphere again)
5. Odłóż kulę z powrotem do ramy (Put the sphere back in the frame)
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór (Remove the sphere from the frame via the left opening)
7. Wyjmij kulę z ramy przez przedni otwór (Remove the sphere from the frame via the front opening)
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór (Remove the sphere from the frame via the right opening)
9. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór (Remove the sphere from the frame via the right opening)
10. Podnieś ramę i wyjmij kulę przez dolny otwór (Lift the frame and remove the sphere via the bottom opening)
11. Wyjmij kulę z ramy przez tylny otwór (Remove the sphere from the frame via the back opening)
12. Wyjmij kulę z ramy przez tylny otwór (Remove the sphere from the frame via the back opening)
13. Podnieś ramę i wyjmij kulę przez dolny otwór (Lift the frame and remove the sphere via the bottom opening)
14. Wyjmij kulę z ramy przez przedni otwór (Remove the sphere from the frame via the front opening)
15. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór (Remove the sphere from the frame via the left opening)
Nagroda za zaliczenie zagadki to artefakt Paciorki Wszechczasu (Beads of Time Neverending). Możesz go umieścić w inwentarzu w slocie Ozdób. Artefakt ten odblokowuje umiejętność Przyśpieszenie, która poprawia prędkość ruchu o 50% oraz uniki i ataki o 15%.
Komentarze czytelników
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Masz absolutną rację, teraz już wiem dlaczego nie mogłam rozwiązać tej zagadki według wskazówek tutaj podanych, bo to jest po prostu ŹLE.
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
Bardzo ciekawa możliwość poprowadzenia zadania wyzwoleniec (praca dla Coty'ego).
Najlepszą opcją jest zatrudnienie naszego byłego niewolnika u Sundermanów. Zadanie zakończone (25PD) + po dwóch dniach odpoczynku dostaniemy od niego całkiem pożyteczny element ekwipunku. Potem zabijamy młodego Sundermana, dochodzi do paradoksu czasowego i mamy możliwość ponownego zatrudnienia Coty'ego (np. u Memoviry) za kolejne 25PD. Polecam wpis w dzienniku :)
Sanktuarium Pana Wcieleń. Jedną z opcji podczas klikania w lustra jest uwolnienie istoty Oom (pojawia się w Samotni) i odblokowanie zadania: Sługa Nurtów.
zadanie Niestabilne fundamenty, metodą pokojową także można dostać przekształcony przedmiot Hebanowe Oczy. Po wstępnej rozmowie z Ch'kektem trzeba porozmawiać z kartografem który odpowie na pytanie gdzie mogą przenieść się stychy by nie kopać pod miastem. Następnie rozmawiamy z Ch'kektem, mówimy o nowym miejscu dla stychów, perswazją prosimy o zaprzestanie kopania pod miastem. Ważne: nie proponujemy, innych bonusów dla stichów. Wracamy do Peliai, przekazujemy informację o odejściu stychów a na pytanie czy coś jeszcze obiecaliśmy stychom, odpowiadamy: nie.
Odesłałem Rhin. Czy jeśli chcę żeby potem się do mnie przyłączyła to powinienem trzymać wolne miejsce w drużynie dla niej czy mogę do tego czasu przywołać sobie kogoś za pomocą brązowej kuli?
Nie musisz trzymać wolnego miejsca. Rhin pojawi się w momencie, w którym akurat będziesz sam z powodów fabularnych, więc spokojnie przyzywaj sobie teraz drużynę.
Co od postaci w labiryncie, to można tam też nawiązać połączenie z panem Zaliwajło Zachlajmorda ARTAGLIO. Trzeba go zmusić, żeby pochłonęła go paszcza w w Spadzie Chirurga. Ta moc daje + 20% do ataków i zwiększa szansę na trafienia krytyczne dla wszystkich członów drużyny. Ogólnie bardzo przydatna
Ktoś miał problem z wyjściem z lokacji w Zadaniu Cena Dracogena. Po wykonaniu zadania
Chodzi Ci o to, że klikasz na wyjście z lokacji, a gra nie reaguje? Jeśli tak, to wspominaliśmy o tym w poradniku - to znany bug jeszcze z bety. Zwykle pomaga albo Load Game albo wielokrotnie wciskanie przycisku.
W trakcie gry pozyskujemy dodatkowe duchy do naszego labiryntu.
Utworzenie połączenia z poszczególnymi z nich (m.in. Serią, Choi czy Inifere) daje nam jakieś specjalne zdolności.
Gdzie można sprawdzić te zdolności? Co daje konkretne połączenie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
