Panel, przy którym możesz nadpisać inteligencję Niezrównanego. Każdy z paneli dezaktywuje grupkę robotów, oraz oferuje wyleczenie drużyny z ran.
Panel, przy którym możesz nadpisać inteligencję Niezrównanego. Każdy z paneli dezaktywuje grupkę robotów, oraz oferuje wyleczenie drużyny z ran.
Panel, przy którym możesz nadpisać inteligencję Niezrównanego. Każdy z paneli dezaktywuje grupkę robotów, oraz oferuje wyleczenie drużyny z ran.
Przejście, którym dotrzesz do głównej komnaty z Niezrównanym. Musisz go dezaktywować lub zniszczyć, by w pełni oczyścić Lazaret z jego wpływu.
To górny poziom Lazaretu. Na dolny możesz zejść po zaliczeniu rozmowy lub rozegraniu walki.
Tu rozpoczynasz eksplorację dolnego poziomu Lazaretu.
Torment Tides of Numenera: Lazaret Zdławionego Echa (The Anechoic Lazaret) - poboczne zadanie
Aktualizacja:
Sposób odblokowania: Rozmowa z Salimeri w siedzibie Zakon Prawdy w Dzielnicy Rządowej (M8.1).

Zadanie to odblokować możesz w dowolnym momencie podczas rozmowy z Salimeri, głową Zakonu Prawdy. Wejście do siedziby organizacji znajdziesz w północnej części Dzielnicy Rządowej (M5.2), a samą Salimeri wewnątrz niewielkiego pomieszczenia (M8.1). Dobór opcji dialogowych nie ma większego znaczenia, lecz gdy postać zapyta się, czy zechcesz jej pomóc w jej problemie przytaknij, wybierając krótką opcję "Tak". Otrzymasz nowy przedmiot, Metaliczne Oko i wytyczne, by udać się do budowli zwanej Lazaratedm Zdławionego Echa. Znajdziesz ją we wschodniej części dzielnicy Rafy Upadłych Światów (M2.4). Zbliż się do wejścia i wejdź z nim w interakcję. Następnie wybierz pierwszą opcję dialogową, by otworzyć sobie wejście.

Po wejściu do Lazaretu sytuacja może rozwinąć się na dwa sposoby. Jeśli Qorro przeżył spotkanie z głównym bohaterem w początkowej fazie gry to wpadniesz tu właśnie na niego. Wybierz dowolną opcję dialogową - nie ma to żadnego wpływu na przebieg fabuły. Gdy rozmowa dobiegnie końca, wejdź w interakcję z konsolą znajdującą się po prawej stronie pomieszczenia.
Jeśli Qorro zginął to po wejściu do Lazaretu spotkasz grupę Murdenów, którzy są nekrofagami. Możesz przepędzić te ptakopodobne kreatury wybierając odpowiednie opcje i zaliczając jeden z dostepnych testów (użycie Perswazji lub Zastraszenia) lub zaatakować Murdeny. W tym drugim przypadku zwróć uwagę na to, że każdy z wrogów jest otoczony polem statycznym i w rezultacie dobrze jest dążyć do walki na dystans. Po wygranej bitwie skorzystaj z przejścia na dolny poziom Lazaretu.

Na dole powitają cię stworzenia o imieniu Niezrównane (Peerless), które nakażą ci opuścić to miejsce. Dyplomacja na nic się nie zda, należy oczyścić Lazaret z przeciwników. Zadanie nie jest zbyt trudne, bo same bestie mają tylko 7 (małe osobniki) i 23 (większe) punktów życia i walczą w małych grupkach. Systematycznie oczyszczaj kolejne pomieszczenia z przeciwników.
Alternatywnym rozwiązaniem jest uaktywnienie umiejętności skradania się (musisz ją osobno załączyć dla każdego członka drużyny). Możesz dzięki temu pomijać walki i przekradać się do kolejnych lokacji związanych z zaliczeniem opisywanego questu.

W pierwszej kolejności kieruj się na północ - znajdziesz wielki panel, Umysł Lazaretu(M9.1). Wykorzystaj wiedzę o maszynerii, by nadpisać informację o Nierównanym, co pozwoli w pełni wyleczyć całą drużynę. Warto z tego skorzystać po kilku potyczkach, gdy twoja drużyna będzie mocno osłabiona. Następnie udaj się do dwóch kolejnych paneli (M9.2, M9.3). Wraz z kolejnym wymazywaniem inteligencji, drony przestaną cię atakować. Co więcej, mogą one zacząć atakować inne (czerwone) drony pomagając ci w oczyszczeniu Lazaretu.
Na sam koniec dotrzyj do głównego sprawcy spaczenia komnaty (M9.4). Dezaktywuj lub zniszcz go, według własnego uznania. Lazaret zostanie oczyszczony- udaj się na górne piętro.

Qorro poprosi cię, żebyś opowiedział, że pomógł ci z twoją ekspedycją. Warto się zgodzić, ale wcześniej wynegocjować, by oprócz sekretów podarował ci coś więcej. Wracaj do zakonu, podzielić się wieściami o powodzeniu. W nagrodę dostaniesz 40 PD, 80 błyszków i dwa egzemplarze artefaktu, Pierścień Splątania - dwie postacie noszące te pierścienie dzielą wszystkie stany i 25% regenerowanych statystyk. Dodatkowo, jeśli w czasie zadania kilka dronów przeżyło, zdobędziesz Aref, tajemniczą połowę pierścienia, która przyda się w późniejszym etapie gry.
Komentarze czytelników
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Masz absolutną rację, teraz już wiem dlaczego nie mogłam rozwiązać tej zagadki według wskazówek tutaj podanych, bo to jest po prostu ŹLE.
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
Bardzo ciekawa możliwość poprowadzenia zadania wyzwoleniec (praca dla Coty'ego).
Najlepszą opcją jest zatrudnienie naszego byłego niewolnika u Sundermanów. Zadanie zakończone (25PD) + po dwóch dniach odpoczynku dostaniemy od niego całkiem pożyteczny element ekwipunku. Potem zabijamy młodego Sundermana, dochodzi do paradoksu czasowego i mamy możliwość ponownego zatrudnienia Coty'ego (np. u Memoviry) za kolejne 25PD. Polecam wpis w dzienniku :)
Sanktuarium Pana Wcieleń. Jedną z opcji podczas klikania w lustra jest uwolnienie istoty Oom (pojawia się w Samotni) i odblokowanie zadania: Sługa Nurtów.
zadanie Niestabilne fundamenty, metodą pokojową także można dostać przekształcony przedmiot Hebanowe Oczy. Po wstępnej rozmowie z Ch'kektem trzeba porozmawiać z kartografem który odpowie na pytanie gdzie mogą przenieść się stychy by nie kopać pod miastem. Następnie rozmawiamy z Ch'kektem, mówimy o nowym miejscu dla stychów, perswazją prosimy o zaprzestanie kopania pod miastem. Ważne: nie proponujemy, innych bonusów dla stichów. Wracamy do Peliai, przekazujemy informację o odejściu stychów a na pytanie czy coś jeszcze obiecaliśmy stychom, odpowiadamy: nie.
Odesłałem Rhin. Czy jeśli chcę żeby potem się do mnie przyłączyła to powinienem trzymać wolne miejsce w drużynie dla niej czy mogę do tego czasu przywołać sobie kogoś za pomocą brązowej kuli?
Nie musisz trzymać wolnego miejsca. Rhin pojawi się w momencie, w którym akurat będziesz sam z powodów fabularnych, więc spokojnie przyzywaj sobie teraz drużynę.
Co od postaci w labiryncie, to można tam też nawiązać połączenie z panem Zaliwajło Zachlajmorda ARTAGLIO. Trzeba go zmusić, żeby pochłonęła go paszcza w w Spadzie Chirurga. Ta moc daje + 20% do ataków i zwiększa szansę na trafienia krytyczne dla wszystkich członów drużyny. Ogólnie bardzo przydatna
Ktoś miał problem z wyjściem z lokacji w Zadaniu Cena Dracogena. Po wykonaniu zadania
Chodzi Ci o to, że klikasz na wyjście z lokacji, a gra nie reaguje? Jeśli tak, to wspominaliśmy o tym w poradniku - to znany bug jeszcze z bety. Zwykle pomaga albo Load Game albo wielokrotnie wciskanie przycisku.
W trakcie gry pozyskujemy dodatkowe duchy do naszego labiryntu.
Utworzenie połączenia z poszczególnymi z nich (m.in. Serią, Choi czy Inifere) daje nam jakieś specjalne zdolności.
Gdzie można sprawdzić te zdolności? Co daje konkretne połączenie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
