Nano | Torment Tides of Numenera

W tym rozdziale dowiesz się, jak rozwijać nano i czy warto wybrać nano w nowym Tormencie.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Nano - można śmiało nazwać ich archetypem magów w świecie gry - Nano | Torment Tides of Numenera - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry

Nano - można śmiało nazwać ich archetypem magów w świecie gry. Są mistrzami tajemnej wiedzy, zdolni do manipulowania rzeczywistością i umysłami innych ludzi. To doskonały wybór dla osób, które chcą grać bardzo inteligentną postacią, która będzie używać zaklęć w interakcji z innymi.

Cechy:

  1. +2 do puli intelektu,
  2. Otrzymuje 2 punkty do rozdysponowania między dowolne pule,
  3. Otrzymuje 2 umiejętności na każdym poziomie,
  4. Na poziomie 1. Może wybrać 1 zdolność związaną z wiedzą.

Odblokowane umiejętności:

  1. Natarcie - Atak, działający na 1 wroga. Wybierz rodzaj obrażeń, zadaj obrażenia (5) tego typu i wywołaj dodatkowo niewielki efekt. Premia do obrażeń na poziom wysiłku: 1 (maks. 6).

Dla kogo jest ta klasa?

Nano jest odpowiednikiem maga, czarnoksiężnika w świecie gry. Są najbardziej tajemniczy i posiadają dostęp do zaklęć, co ma bardzo urozmaicony wpływ na grę. Jedna z pierwszych umiejętności, sondowanie umysłu stanowi niezwykle interesujący przykład głębi tej postaci. Umożliwia ona bowiem poznanie powierzchownych myśli większości ludzi i istot z którymi rozmawiasz. Stwarza to doskonałą imersję wcielenia się w skórę maga, który czyta w umysłach innych. Ponadto, nano się świetnie nadaje do używania licznych enigmatów. Kluczowym aspektem gry nano jest jego intelekt - grając tą postacią musisz bardzo dobrze rozwijać ten parametr, co przekłada się na liczne, dodatkowe interakcje ze światem gry.

No i chyba najważniejsze, klasa ta ma dostęp do bardzo silnych "zaklęć" i umiejętności. Jest doskonałym uzupełnieniem każdej drużyny i posiada sporą wiedzę o otaczającej rzeczywistości. Jeśli chcesz wcielić się w postać inteligentnego i potężnego maga, strasznego w walce i błyskotliwego w konwersacjach, wybierz tę klasę.

Podsumowując, klasa ta jest idealna dla graczy, którzy chcą poznać świat gry oczami czarodzieja, sondującego umysły innych i mającego dostęp do potężnych umiejętności.

Wir to potężne zaklęcie. - Nano | Torment Tides of Numenera - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Wir to potężne zaklęcie.

Jak rozwijać nano?

Z biegiem czasu nano stają się niezwykle potężnymi istotami i niezbędnymi członkami drużyny. Choć pełnią funkcję magów, są na tyle wszechstronni, że potrafią poradzić sobie nawet na pierwszej linii walki. Nie bój się więc ryzykować i pamiętaj o paru umiejętnościach, które powinny stać się nieodłączną taktyką każdego nano.

Potężne umiejętności nano:

Przystosowanie (Adaptation) - umiejętność 1 poziomu - obszarowe zaklęcie ochronne, które szczególnie na początku rozgrywki potrafi uczynić drużynę niemal niezniszczalną. Przystosowanie nadaje status Chroniony (Protected) (Pancerz (Armor) +2, Odporność (Resistance) +1) oraz wywołuje premię do pancerza i odporności zależną od poziomu. Nawet na późniejszych rozgrywki warto rzucać Przystosowanie na początku każdego kryzysu, gdy drużyna stoi razem, a członkowie drużyny walczący w zwarciu nie ruszyli jeszcze na pierwszą linię.

Splot Międzywymiarowy (Dimensional Superposition) - umiejętność 1 poziomu - zaklęcie teleportacji. Teleportacja w Torment: Tides of Numenera jest niezwykle przydatna. Nie tylko możesz uciec przed wrogiem lub przemieścić się na pozycję, z której możesz razić zaklęciami, ale także po każdym użyciu nano dostaje efekt Przesunięcia fazowego (Phased), którego powoduje wzrost siły zaklęć ofensywnych. Co więcej,  umiejętność nie zużywa akcji (action), lecz ruch (consumes movement), co oznacza, że po użyciu teleportu możesz jeszcze atakować. Warto przed każdym rzuceniem ofensywnego zaklęcia użyć teleportu, aby wzmocnić swój atak.

Błysk (Flash) - umiejętność 2 poziomu - zaklęcie szczególnie przydatne na początku rozgrywki przez wzgląd na relatywnie wysokie obrażenia i obszarowy charakter rażenia. Szczególną zaletą Błysku jest fakt, że razi tylko i wyłącznie wrogów. Nadaje się więc do atakowania skupisk przeciwników, z którymi aktualnie walczą Twoje postacie w zwarciu.

Ożywienie Ognia (Animate Balefire) - umiejętność 4 poziomu - niezwykle użyteczna zdolność i obowiązek każdego nano. Umiejętność przywołuje konstrukt z ognia, który walczy po Twojej stronie i skupia na sobie ataki wrogów. Ożywieniec ma wysoki współczynnik aggro (prowokuje wrogów do ataku, którzy w mniejszym stopniu zwracają uwagę na resztę drużyny) i potrafi dać kilka tur na przegrupowanie lub zaplanowanie kontrataku.

Wir (Maelstrom) - umiejętność 4 poziomu - najpotężniejszy atak magiczny. Zadaje łącznie 12 punktów obrażeń różnego typu na bardzo dużym obszarze. W połączeniu z wysiłkiem i pasywnymi bonusami zaklęcie potrafi mocno przerzedzić zastępy wrogów.

Te kilka umiejętności pozwala wyjść cało niemal z każdego kryzysu. Wystarczy na początku rzucać Przystosowanie, później Ożywienie ognia, a na końcu Wir lub Błysk poprzedzony Splotem Międzywymiarowym. Pamiętaj, że wirem należy operować z rozwagą, ponieważ razi także członków drużyny. Warto celować zaklęciem tak, aby trafiać tylko w przeciwników. Możesz użyć do tego między innymi Ożywienia Ognia, aby skupić ataki wrogów tylko na jednej postaci.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2017-07-04
01:49

Arni2015 Legionista

Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek

Komentarz: Arni2015
2017-07-10
23:02

taifang Chorąży

Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).

Komentarz: taifang
2017-08-13
19:04

Arni2015 Legionista

Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość

Komentarz: Arni2015
2017-08-18
23:19

Arni2015 Legionista

Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.

Komentarz: Arni2015
2017-08-27
22:10

Arni2015 Legionista

Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca

Komentarz: Arni2015
2017-10-28
13:51

Arni2015 Legionista

Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.

Komentarz: Arni2015
2017-10-31
16:59

Arni2015 Legionista

Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.

Komentarz: Arni2015
2017-10-31
22:41

Arni2015 Legionista

Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków

Komentarz: Arni2015
2017-11-04
22:38

Arni2015 Legionista

Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.

Komentarz: Arni2015
2024-06-25
12:04

alices Junior

TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?

Komentarz: alices

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl