Torment: Tides of Numenera M25 - Wykwit: Forteca Memoviry
Torment: Tides of Numenera M25 - Wykwit: Forteca Memoviry
Miejsce startu
W tej części Fortecy odbywają się spotkania z Memovirą w głównym zadaniu "W głębiny". Później rozpoczyna się tu też jeden z krzysyów.
Panel aktywacji komory rezonansowej
Przebywa tu Mazzof. Jeśli zaatakowałeś Memovirę to musisz najpierw powstrzymać Mazzofa przed aktywacją komory rezonansowej.
Cząstki Rozpaczy
Zaczną się tu one pojawiać po tym jak rozpocznie się atak Rozpaczy. Dodatkowo będą się tu rozprzestrzeniać płomienie Rozpaczy, których warto unikać.
Rozpacz
Pojawia się tu ona podczas ładowania się komory rezonansowej. Trzymaj się z dala od Rozpaczy i nie próbuj jej atakować.
Ściany ochronne
Są one utrudnieniem jeśli zaatakowałeś Memovirę. Możesz je wyłączyć z pomocą Rozwalania lub Zwinnych Rąk lub dzięki dotarciu do panelu sterowania komory rezonansowej.
Teleporty
Możesz je odblokować dzięki użyciu umiejętności. Każdy z nich pozwoli przenieść członka drużyny w pobliże panelu aktywacji komory rezonansowej.
Pojawi się on tu dopiero po tym jak go odnajdziesz w głównym queście "W głębiny".
Mogą się one tu pojawić podczas kryzysu.
Ściany ochronne
Są one utrudnieniem jeśli zaatakowałeś Memovirę. Możesz je wyłączyć z pomocą Rozwalania lub Zwinnych Rąk lub dzięki dotarciu do panelu sterowania komory rezonansowej.
Teleporty
Możesz je odblokować dzięki użyciu umiejętności. Każdy z nich pozwoli przenieść członka drużyny w pobliże panelu aktywacji komory rezonansowej.
Teleporty
Możesz je odblokować dzięki użyciu umiejętności. Każdy z nich pozwoli przenieść członka drużyny w pobliże panelu aktywacji komory rezonansowej.

Torment Tides of Numenera: Forteca Memoviry (Memovira's Fortress)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Powyższa mapa prezentuje Fortecę Memoviry (Memovira's Fortress). Jest to część Wykwitu (ogromnego żyjącego organizmu) sąsiadująca z Dziedzińcem Memoviry (mapa M15). Lokacja ta jest siedzibą tytułowej Memoviry (jej prawdziwą tożsamość możesz poznać w dalszej części gry), która zarządza z niej "miastem". Jest to równoznaczne z tym, że Fortecy nie możesz odwiedzać gdy tylko przyjdzie ci na to ochota. Spotkania z Memovirą są odgórnie zaplanowane i dochodzi do nich przede wszystkim podczas zaliczania głównego zadania W głębiny. W końcowej części wspomnianego głównego questu załącza się w Fortecy kryzys i dopiero wtedy po raz pierwszy będziesz mógł w niej na dłużej pozostac i ją trochę lepiej poznać. Niestety nie ma tu żadnych skarbów, a jedynie interaktywne urządzenia, z których podczas kryzysu będziesz mógł skorzystać.

Kluczowe miejsca w Fortecy Memoviry

1. Miejsce startu. W tej części Fortecy odbywają się spotkania z Memovirą w głównym zadaniu W głębiny. Początkowo w Fortecy będziesz zaliczał jedynie krótkie rozmowy, po zakończeniu których automatycznie powrócisz do Dziedzińca Memoviry. Dopiero później rozgrywa się tu jeden z ważniejszych kryzysów gry.

2. Panel aktywacji komory rezonansowej. Przebywa tu Mazzof. Jeśli zaatakowałeś Memovirę to musisz najpierw powstrzymać Mazzofa przed aktywacją komory rezonansowej.

3. Cząstki Rozpaczy. Zaczną się tu one pojawiać po tym jak rozpocznie się atak Rozpaczy. Dodatkowo będą się tu rozprzestrzeniać płomienie Rozpaczy, których warto unikać.

4. Rozpacz. Pojawia się tu ona podczas ładowania się komory rezonansowej. Trzymaj się z dala od Rozpaczy i nie próbuj jej atakować, bo oznaczałoby to natychmiastową śmierć członków drużyny.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2024-06-25
12:04

alices Junior

TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?

Komentarz: alices
2017-11-04
22:38

Arni2015 Legionista

Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.

Komentarz: Arni2015
2017-10-31
22:41

Arni2015 Legionista

Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków

Komentarz: Arni2015
2017-10-31
16:59

Arni2015 Legionista

Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.

Komentarz: Arni2015
2017-10-28
13:51

Arni2015 Legionista

Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.

Komentarz: Arni2015
2017-08-27
22:10

Arni2015 Legionista

Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca

Komentarz: Arni2015
2017-08-18
23:19

Arni2015 Legionista

Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.

Komentarz: Arni2015
2017-08-13
19:04

Arni2015 Legionista

Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość

Komentarz: Arni2015
2017-07-10
23:02

taifang Chorąży

1

Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).

Komentarz: taifang
2024-06-25
12:11

alices Junior

1

Masz absolutną rację, teraz już wiem dlaczego nie mogłam rozwiązać tej zagadki według wskazówek tutaj podanych, bo to jest po prostu ŹLE.

Komentarz: alices
2017-07-04
01:49

Arni2015 Legionista

1

Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek

Komentarz: Arni2015
2017-07-02
05:09

adigor Junior

Bardzo ciekawa możliwość poprowadzenia zadania wyzwoleniec (praca dla Coty'ego).
Najlepszą opcją jest zatrudnienie naszego byłego niewolnika u Sundermanów. Zadanie zakończone (25PD) + po dwóch dniach odpoczynku dostaniemy od niego całkiem pożyteczny element ekwipunku. Potem zabijamy młodego Sundermana, dochodzi do paradoksu czasowego i mamy możliwość ponownego zatrudnienia Coty'ego (np. u Memoviry) za kolejne 25PD. Polecam wpis w dzienniku :)

Komentarz: adigor
2017-06-24
23:30

Arni2015 Legionista

Sanktuarium Pana Wcieleń. Jedną z opcji podczas klikania w lustra jest uwolnienie istoty Oom (pojawia się w Samotni) i odblokowanie zadania: Sługa Nurtów.

Komentarz: Arni2015
2017-06-24
21:12

Arni2015 Legionista

zadanie Niestabilne fundamenty, metodą pokojową także można dostać przekształcony przedmiot Hebanowe Oczy. Po wstępnej rozmowie z Ch'kektem trzeba porozmawiać z kartografem który odpowie na pytanie gdzie mogą przenieść się stychy by nie kopać pod miastem. Następnie rozmawiamy z Ch'kektem, mówimy o nowym miejscu dla stychów, perswazją prosimy o zaprzestanie kopania pod miastem. Ważne: nie proponujemy, innych bonusów dla stichów. Wracamy do Peliai, przekazujemy informację o odejściu stychów a na pytanie czy coś jeszcze obiecaliśmy stychom, odpowiadamy: nie.

Komentarz: Arni2015
2017-03-18
23:08

mohenjodaro Legend

mohenjodaro

Odesłałem Rhin. Czy jeśli chcę żeby potem się do mnie przyłączyła to powinienem trzymać wolne miejsce w drużynie dla niej czy mogę do tego czasu przywołać sobie kogoś za pomocą brązowej kuli?

Komentarz: mohenjodaro
2017-03-20
15:41

Zmroku Konsul

1
Zmroku

Nie musisz trzymać wolnego miejsca. Rhin pojawi się w momencie, w którym akurat będziesz sam z powodów fabularnych, więc spokojnie przyzywaj sobie teraz drużynę.

Komentarz: Zmroku
2017-03-17
09:55

Sir Elton Chorąży

😜

Co od postaci w labiryncie, to można tam też nawiązać połączenie z panem Zaliwajło Zachlajmorda ARTAGLIO. Trzeba go zmusić, żeby pochłonęła go paszcza w w Spadzie Chirurga. Ta moc daje + 20% do ataków i zwiększa szansę na trafienia krytyczne dla wszystkich członów drużyny. Ogólnie bardzo przydatna

Komentarz: Sir Elton
2017-03-16
05:02

diego1818 Legionista

Ktoś miał problem z wyjściem z lokacji w Zadaniu Cena Dracogena. Po wykonaniu zadania

Komentarz: diego1818
2017-03-16
14:25

Zmroku Konsul

Zmroku

Chodzi Ci o to, że klikasz na wyjście z lokacji, a gra nie reaguje? Jeśli tak, to wspominaliśmy o tym w poradniku - to znany bug jeszcze z bety. Zwykle pomaga albo Load Game albo wielokrotnie wciskanie przycisku.

Komentarz: Zmroku
2017-03-11
13:47

mohenjodaro Legend

mohenjodaro

W trakcie gry pozyskujemy dodatkowe duchy do naszego labiryntu.

Utworzenie połączenia z poszczególnymi z nich (m.in. Serią, Choi czy Inifere) daje nam jakieś specjalne zdolności.

Gdzie można sprawdzić te zdolności? Co daje konkretne połączenie?

Komentarz: mohenjodaro

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl