Do czego służą osobliwości w Torment Tides of Numenera?
W tym rozdziale dowiesz się, czym są tajemnicze przedmioty w grze nazywane osobliwościami. Dowiesz się, do czego służą oraz jak ich użyć. Osobliwości to loot w Torment: Tides of Numenera.
Aktualizacja:

Osobliwości to trzeci typ numener (obok enigmatów i artefaktów). Jak sama nazwa wskazuje, osobliwości są bardzo specyficznym i dodającym smaczku elementem gry. Są to przedmioty, które nie mają zbyt dużej wartości praktycznej i zazwyczaj w żadnym stopniu nie pomagają w walce. Są one jednym z elementów budujących świat gry i bardzo często stanowią interesujący dodatek do fabuły i rozwoju wydarzeń. Z powodzeniem można je również wykorzystać jako element wymiany, czy niewielkie, dodatkowe źródło dochodu w sklepie. Bardzo sporadycznie, niektóre osobliwości można również wykorzystać w interakcji z innymi postaciami, czy światem.
Osobliwości to przede wszystkim nic innego jak specyficzny dla świata Tides of Numenera loot - przedmioty, które zbieramy, aby móc je sprzedać w sklepie. Bez przeszkód możesz je więc kolekcjonować i sprzedawać handlarzom. Wraz z biegiem czasu, dzięki sprzedaży tego typu przedmiotów, drużyna może dorobić się sporej sumy błyszków, które może wykorzystać na nowe bronie, uzbrojenie, czy enigmaty. Od czasu do czasu, niektóre osobliwości można dodatkowo użyć (należy wejść w ekwipunek postaci, wybrać przedmiot i sprawdzić, czy jest tam opcja użycia), co czasami zwiększy parametry głównej postaci itp.
Przykładem osobliwości może być np.: urządzenie tworzące hologram ludzkiej twarzy, które zmienia swoją ekspresję przy ruchu, czy roślina, która rozkwita tylko w całkowitych ciemnościach.
0
- Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
- Torment: Tides of Numenera - przewodnik do gry
- Podstawy rozgrywki
- Opis karty postaci w Torment Tides of Numenera
- Atrybuty i biegłość postaci w Torment Tides of Numenera
- Mechanika wysiłku w Torment Tides of Numenera
- Odporności i stany postaci w Torment Tides of Numenera
- Zdolności eksploracyjne postaci w Torment Tides of Numenera
- Gdzie można odpocząć w grze i jak odnowić główne statystyki w Torment?
- Nurty a osobowość postaci w Torment Tides of Numenera
- Mechanika awansu w Torment Tides of Numenera
- Artefakty i enigmaty w Torment Tides of Numenera
- Do czego służą osobliwości w Torment Tides of Numenera?
- Przedmioty przekształcone (Bonded items) w Torment Tides of Numenera
- Choroba enigmatoidalna (Cypher Sickness) w Torment Tides of Numenera
- Zadania czasowe, questy na czas - najważniejsze informacje
- Implanty i zabiegi chirurgiczne w Torment Tides of Numenera
- Podstawy rozgrywki
- Torment: Tides of Numenera - przewodnik do gry
Komentarze czytelników
Arni2015 Legionista
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
taifang Chorąży
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Arni2015 Legionista
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Arni2015 Legionista
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Arni2015 Legionista
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Arni2015 Legionista
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Arni2015 Legionista
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Arni2015 Legionista
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Arni2015 Legionista
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
alices Junior
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
