Wybór umiejętności, zdolności i cechy przewodniej | Torment Tides of Numenera
Aktualizacja:

Po wstępnych decyzjach, w kreatorze zaprezentowane zostaną kolejne kroki tworzenia postaci. Cały proces składa się z 7 etapów:
- Typ - wybierasz tutaj jedną z trzech głównych klas w grze. Do wyboru są: Glewia, Szelma i Nano. Więcej na ten temat przeczytasz w rozdziale: Którą klasę postaci wybrać?
- Pule - możesz tutaj rozdysponować wolne punkty na trzy główne statystyki w grze: Siłę, Szybkość i Intelekt. Pule punktów to zasoby, które używasz, by zastosować wysiłek albo użyć umiejętność. Glewie zwykle preferują siłę/szybkość, a Nano intelekt. Szelmy warto rozwijać w zrównoważony sposób.
- Umiejętności - wybierasz tutaj umiejętności startowe swojej postaci. Umiejętności pozwalają na wykonywanie specjalnych akcji w trakcie walki, zapewniają bonusy z których można skorzystać podczas eksploracji i rozmowy oraz zapewniają bierne premie.
- Zdolność eksploracyjna - zdolności tego typu zapewniają premię do wszystkich akcji i wyzwań, zwiększając szansę na sukces. Niektóre z nich zwiększają zdrowie, czy liczbę enigmatów, które możesz bezpiecznie posiadać przy sobie. Zauważ, że każda zdolność posiada trzy poziomy. Dwa puste pola reprezentują poziom nowicjusza, jedna niebieska kula wskazuje na wyszkolenie w danej zdolności, a dwie wskazuje na poziom mistrzowski. Dwie czerwone kule wskazują na brak wyszkolenia - wiąże się to z karami za ich używanie. Aby tego uniknąć, należy ulepszyć zdolność, która awansuje wtedy na poziom nowicjusza.
- Władanie bronią - zdolności tego typu pozwalają skutecznie używać uzbrojenia i zwiększyć szansę na trafienie przeciwnika. Tylko Glewia może wybierać spośród tych umiejętności.
- Cecha przewodnia - wybierzesz tu jedną, dominującą cechę charakteru głównej postaci. Wpłynie to na dodatkowe bonusy i kary do różnych umiejętności. Zestawienie cech znajdziesz w kolejnym rozdziale.
0
Komentarze czytelników
Arni2015 Legionista
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
taifang Chorąży
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Arni2015 Legionista
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Arni2015 Legionista
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Arni2015 Legionista
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Arni2015 Legionista
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Arni2015 Legionista
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Arni2015 Legionista
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Arni2015 Legionista
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
alices Junior
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
