Torment Tides of Numenera: Prawo do istnienia (The Right To Exist)
W tym rozdziale dowiesz się, jak dojść do ostatniego bossa w Torment: Tides of Numenera oraz walczyć z napotkanymi Porzuconymi.
Aktualizacja:
Sposób odblokowania: Automatycznie po ukończeniu głównego zadania W głębiny.
Jest to ostatnie główne zadanie, które rozpocznie się po zakończeniu kryzysu w Fortecy Memoviry oraz spotkaniu się w Samotni z Widmem Kobiety. Podzielone jest ono na kilka części i nie wszystkie musisz ukończyć w stu procentach żeby dotrzeć do ścisłego finału.
- Odnalezienie towarzyszy
- Przeprawa przez Meander Wiecznej Bitwy
- Wizyta w Meandrze Pierwszej
- Przeprawa przez Spaczony Meander
- Otwarcie drzwi do Rezonansu w Najgłębszym Meandrze
- Spotkanie z Fantomem (potencjalny finałowy boss)
Odnalezienie towarzyszy

Jak zapewne zauważyłeś, po przeniesieniu się do Samotni "utraciłeś" swoich towarzyszy. Członkowie drużyny również znajdują się w iluzji Labiryntu, aczkolwiek odnalezienie ich nie jest sprawą obowiązkową. Równie dobrze możesz dotrzeć do finału gry w pojedynkę. Jeśli planujesz ponownie przyłączyć towarzyszy to odnajdziesz ich w opcjonalnych Meandrach, do których prowadzą portale zlokalizowane w różnych częściach Samotni. Po odnalezieniu każdej z tych postaci musisz ją dodatkowo wyrwać z iluzji dzięki odpowiedniemu poprowadzeniu rozmowy. Oto lista miejsc odnajdywania członków drużyny:
- Matkinę odnajdziesz w Meandrze Wioski. Wyczerp wszystkie opcje zachowania i daj się Matkinie zabić. Stracisz kilka punktów zdrowia, ale Matkina powróci do pełni świadomości i będziesz mógł ją "zrekrutować".
- Tybira odnajdziesz w Meandrze Oazy. Pozwól na rozegranie się sceny z Auvignem i zaproś Tybira do drużyny.
- Callistege odnajdziesz w Meandrze Oazy. Potrząśnij ją i nie wysyłaj jej do datasfery tylko zaproś z powrotem do drużyny.
Uwaga - Za każdego ponownie przyłączonego towarzysza otrzymasz 40 PD.
Uwaga - Oprócz zagubionych członków drużyny w dodatkowych Meandrach możesz też odnaleźć inne osoby. Będą to wybrani ważniejsi NPC'e, którzy zginęli w trakcie gry.
Przeprawa przez Meander Wiecznej Bitwy

Do Meandra Wiecznej Bitwy (M26.1) możesz dotrzeć po skorzystaniu z portalu w Samotni (tego zlokalizowanego najbliżej miejsca rozpoczęcia questu). W lokacji tej możesz zostać zmuszony do wzięcia udziału w trzech kryzysach. Pierwszy z nich to spotkanie z Raimą (M26.2). Możesz się tu zachować na trzy zasadnicze sposoby:
- Wybrać opcję poddania się. Zginiesz i przeniesiony zostaniesz do Meandra Fantoma. Tam z kolei znajduje się portal do Meandra Pierwszej. Wybór tej opcji zachowania jest wskazany tylko jeśli zależy ci na szybkim dotarciu do finału.
- Przekonać Raimę, że znajduje się w iluzji. Jeżeli poprawnie uda ci się użyć Zwinnych rąk lub Jedności z Nurtem to przeciągniesz Raimę na swoją stronę i pozostanie "tylko" problem innych wrogów.
- Zaatakować Raimę i innych wrogów.
Jeżeli rozpoczęła się dalsza część kryzysu z Raimą to możesz go zakończyć pokonując wszystkich przeciwników lub niszcząc kryształy po prawej stronie. Możesz do tego doprowadzić dwukrotnie używając na kryształach Rozwalenia.

Drugi kryzys w Meandrze Wiecznej Bitwy dotyczy spotkania z Andronusem Piaskorękim (M26.3). Spotkanie to cechuje się podobnymi założeniami. Po przystąpieniu do kryzysu możesz podjąć próbę wyzwolenia Andronusa z iluzji dzięki skorzystaniu z umiejętności Jedność z Nurtem, Perswazja lub Rozwalanie.
Zostało jeszcze 67% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla CiebieKomentarze czytelników
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Masz absolutną rację, teraz już wiem dlaczego nie mogłam rozwiązać tej zagadki według wskazówek tutaj podanych, bo to jest po prostu ŹLE.
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
Bardzo ciekawa możliwość poprowadzenia zadania wyzwoleniec (praca dla Coty'ego).
Najlepszą opcją jest zatrudnienie naszego byłego niewolnika u Sundermanów. Zadanie zakończone (25PD) + po dwóch dniach odpoczynku dostaniemy od niego całkiem pożyteczny element ekwipunku. Potem zabijamy młodego Sundermana, dochodzi do paradoksu czasowego i mamy możliwość ponownego zatrudnienia Coty'ego (np. u Memoviry) za kolejne 25PD. Polecam wpis w dzienniku :)
Sanktuarium Pana Wcieleń. Jedną z opcji podczas klikania w lustra jest uwolnienie istoty Oom (pojawia się w Samotni) i odblokowanie zadania: Sługa Nurtów.
zadanie Niestabilne fundamenty, metodą pokojową także można dostać przekształcony przedmiot Hebanowe Oczy. Po wstępnej rozmowie z Ch'kektem trzeba porozmawiać z kartografem który odpowie na pytanie gdzie mogą przenieść się stychy by nie kopać pod miastem. Następnie rozmawiamy z Ch'kektem, mówimy o nowym miejscu dla stychów, perswazją prosimy o zaprzestanie kopania pod miastem. Ważne: nie proponujemy, innych bonusów dla stichów. Wracamy do Peliai, przekazujemy informację o odejściu stychów a na pytanie czy coś jeszcze obiecaliśmy stychom, odpowiadamy: nie.
Odesłałem Rhin. Czy jeśli chcę żeby potem się do mnie przyłączyła to powinienem trzymać wolne miejsce w drużynie dla niej czy mogę do tego czasu przywołać sobie kogoś za pomocą brązowej kuli?
Nie musisz trzymać wolnego miejsca. Rhin pojawi się w momencie, w którym akurat będziesz sam z powodów fabularnych, więc spokojnie przyzywaj sobie teraz drużynę.
Co od postaci w labiryncie, to można tam też nawiązać połączenie z panem Zaliwajło Zachlajmorda ARTAGLIO. Trzeba go zmusić, żeby pochłonęła go paszcza w w Spadzie Chirurga. Ta moc daje + 20% do ataków i zwiększa szansę na trafienia krytyczne dla wszystkich członów drużyny. Ogólnie bardzo przydatna
Ktoś miał problem z wyjściem z lokacji w Zadaniu Cena Dracogena. Po wykonaniu zadania
Chodzi Ci o to, że klikasz na wyjście z lokacji, a gra nie reaguje? Jeśli tak, to wspominaliśmy o tym w poradniku - to znany bug jeszcze z bety. Zwykle pomaga albo Load Game albo wielokrotnie wciskanie przycisku.
W trakcie gry pozyskujemy dodatkowe duchy do naszego labiryntu.
Utworzenie połączenia z poszczególnymi z nich (m.in. Serią, Choi czy Inifere) daje nam jakieś specjalne zdolności.
Gdzie można sprawdzić te zdolności? Co daje konkretne połączenie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
