Informacje wstępne o walce i kryzysach | Torment Tides of Numenera

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Kryzys to nazwa, jaką w grze nosi potyczka z przeciwnikami. Choć większość walk w grze można uniknąć, są pewne starcia, których nie można pominąć. Potyczki są turowe i wiele z nich ma określone zadania, po których spełnieniu walka kończy się. Do swojej dyspozycji, oprócz głównej postaci masz jeszcze towarzyszy (maksymalnie 3), którzy wesprą cię w boju.

Niektóre kryzysy mają określone zadania, oparte nie tylko na walce - możesz np. zablokować fragmenty rozpaczy przy zbiornikach, czy wejść z dialog z przywódcą przeciwników i zgodzić się na kapitulację.

Poniżej znajdziesz dokładnie omówiony ekran walki:

Uwaga - Informacje wstępne o walce i kryzysach | Torment Tides of Numenera - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry?

  • 1 - Kolejność atakowania: Na górze znajdziesz dokładne informacje, jak wygląda kolejka i układ atakujących. Po najechaniu na podobizny danej postaci, zobaczysz dokładne informacje i parametry: punkty życia, stany danej postaci itp. Planuj walkę tak, by szybciej eliminować przeciwników z większa inicjatywą.
  • 2 -Ekran przedmiotów i umiejętności: Możesz tutaj wybrać, czy chcesz wykorzystać dany przedmiot/enigmat, lub jedną z umiejętności kontrolowanej obecnie postaci. Skorzystanie z nich zużywa jedną akcję, więc rozsądnie wybieraj.
  • 3 - Portrety drużyny: Na dole znajdziesz informację o pozostałych punktach życia, czy ilości dostępnych parametrów głównych (Siła, Inteligencja, Zwinność). Na bieżąco je kontroluj, by móc wykorzystywać umiejętności bojowe drużyny.
  • 4 - Cele Kryzysu: Po prawej stronie znajdziesz aktualne cele kryzysu. Najczęściej wskazane są tam opcjonalne zadania (np. rozmowa z przeciwnikiem, możliwość skorzystania z komputera, by unieszkodliwić fragment rozpaczy itp.), których wypełnienie będzie ułatwiało walkę, lub ją kończyło. Zdarza się, że cele kryzysu wraz z biegiem czasu zmieniają się.
  • 5 - Przeciwnicy: Po najechaniu na wskazanego przeciwnika, pojawi się informacja o jego pozostałych punktach zdrowia i procentowa szansa na powodzenie w ataku. Jeśli naciśniesz na przeciwnika/wykorzystasz na niego przedmiot, czy umiejętność, zostaniesz przeniesiony do ekranu rzutu na wysiłek. Możesz tam wybrać, ile chcesz wykorzystać z danej puli atrybutu, by zwiększyć szansę na trafienie, czy wpłynąć na dodatkowe obrażenia.

Uwaga! Każda z postaci, w czasie trwania swojej tury ma dwie akcje. Pierwszą akcją jest ruch - postać może np. podejść bliżej do przeciwnika, lub oddalić się do bezpiecznego miejsca. Drugą akcją jest atak/skorzystanie z przedmiotów, czy umiejętności. Sporadycznie, w potyczce można również skorzystać z elementu otoczenia, czy porozmawiać z przeciwnikiem. To również zużywa punkt akcji. Nie ma różnicy, czy zaczniesz od ruchu, czy skorzystaniu z punktu akcji.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2017-07-04
01:49

Arni2015 Legionista

Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek

Komentarz: Arni2015
2017-07-10
23:02

taifang Chorąży

Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).

Komentarz: taifang
2017-08-13
19:04

Arni2015 Legionista

Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość

Komentarz: Arni2015
2017-08-18
23:19

Arni2015 Legionista

Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.

Komentarz: Arni2015
2017-08-27
22:10

Arni2015 Legionista

Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca

Komentarz: Arni2015
2017-10-28
13:51

Arni2015 Legionista

Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.

Komentarz: Arni2015
2017-10-31
16:59

Arni2015 Legionista

Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.

Komentarz: Arni2015
2017-10-31
22:41

Arni2015 Legionista

Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków

Komentarz: Arni2015
2017-11-04
22:38

Arni2015 Legionista

Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.

Komentarz: Arni2015
2024-06-25
12:04

alices Junior

TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?

Komentarz: alices

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl