Mechanika awansu w Torment Tides of Numenera
Aktualizacja:

System zdobywania punktów doświadczenia znacząco się różni od poprzedniej odsłony gry. Domyślnie, postać zaczyna na pierwszym poziomie (Tier 1) doświadczenia. Następnym krokiem jest awans w kolejnych progach rozwoju. Po każdym takim awansie, możesz ulepszyć statystyki, zdolności i umiejętności postaci.

Gdy zdobędziesz dostateczną ilość doświadczenia, na portrecie postaci pojawi się niebieski, migający plus. Symbolizuje to, że dana postać może awansować - gdy przejdziesz do ekranu awansowania, zostanie przed tobą postawiony wybór. Możesz ulepszyć postać wybierając jedną z opcji:
- Zwiększyć pule punktów - możesz przydzielić dwa punkty na jedną ze statystyk: Siłę, Szybkość, Intelekt. Od tej pory postać będzie bieglejsza w danym obszarze i będzie mogła zużyć więcej punktów w czasie walki, czy w dialogach.
- Zwiększyć biegłość - biegłość zapewnia premię do wszystkich akcji i wyzwań wykorzystujących daną pulę. Za każdy punkt biegłości można wykonać poziom wysiłku za darmo. Biegłość zmniejsza też kosz umiejętności i dzięki temu niektóre z nich stają się darmowe. Możesz dodać biegłość do puli Siły, Szybkości i Intelektu.
- Wybrać umiejętność lub zdolność - Możesz ulepszyć tutaj dostępną umiejętność, co poprawi jej celność o 15% na poziom wtajemniczenia. Możesz również zdecydować się na wybór zdolności do nauczenia np.: Zwinnych rąk, przez co zdolność będzie skuteczniejsza w działaniu.
Pozyskać dodatkowy wysiłek - zwiększenie poziomu maksymalnego wysiłku sprawi, że w trakcie akcji można będzie wydać więcej punktów wysiłku. To bardzo przydatne, ponieważ możesz wydać więcej punktów na atak, by np. zwiększyć obrażenia od broni.
Musisz ulepszyć postać w każdym obszarze, rozsądnie więc dobieraj zdolności i atrybuty pod konkretną postać. Po czwartym awansie tego typu, postać awansuje na kolejny poziom. Zaowocuje to odblokowaniem nowych umiejętności, zdolności i statystyk. Jak łatwo się domyślić, punkty doświadczenia zdobywa się za rozwiązywanie zadań.
0
- Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
- Torment: Tides of Numenera - przewodnik do gry
- Podstawy rozgrywki
- Opis karty postaci w Torment Tides of Numenera
- Atrybuty i biegłość postaci w Torment Tides of Numenera
- Mechanika wysiłku w Torment Tides of Numenera
- Odporności i stany postaci w Torment Tides of Numenera
- Zdolności eksploracyjne postaci w Torment Tides of Numenera
- Gdzie można odpocząć w grze i jak odnowić główne statystyki w Torment?
- Nurty a osobowość postaci w Torment Tides of Numenera
- Mechanika awansu w Torment Tides of Numenera
- Artefakty i enigmaty w Torment Tides of Numenera
- Do czego służą osobliwości w Torment Tides of Numenera?
- Przedmioty przekształcone (Bonded items) w Torment Tides of Numenera
- Choroba enigmatoidalna (Cypher Sickness) w Torment Tides of Numenera
- Zadania czasowe, questy na czas - najważniejsze informacje
- Implanty i zabiegi chirurgiczne w Torment Tides of Numenera
- Podstawy rozgrywki
- Torment: Tides of Numenera - przewodnik do gry
Komentarze czytelników
Arni2015 Legionista
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
taifang Chorąży
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Arni2015 Legionista
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Arni2015 Legionista
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Arni2015 Legionista
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Arni2015 Legionista
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Arni2015 Legionista
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Arni2015 Legionista
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Arni2015 Legionista
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
alices Junior
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
