Mechanika awansu w Torment Tides of Numenera

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
Na powyższym przykładzie widzisz, że najpierw musisz przejść przez cztery etapy rozwoju, by osiągnąć wyższy poziom. - Mechanika awansu w Torment Tides of Numenera - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Na powyższym przykładzie widzisz, że najpierw musisz przejść przez cztery etapy rozwoju, by osiągnąć wyższy poziom.

System zdobywania punktów doświadczenia znacząco się różni od poprzedniej odsłony gry. Domyślnie, postać zaczyna na pierwszym poziomie (Tier 1) doświadczenia. Następnym krokiem jest awans w kolejnych progach rozwoju. Po każdym takim awansie, możesz ulepszyć statystyki, zdolności i umiejętności postaci.

Nim awansujesz na kolejny poziom doświadczenia, musisz przejść przez cztery kroki, które rozwiną Twoją postać. - Mechanika awansu w Torment Tides of Numenera - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Nim awansujesz na kolejny poziom doświadczenia, musisz przejść przez cztery "kroki", które rozwiną Twoją postać.

Gdy zdobędziesz dostateczną ilość doświadczenia, na portrecie postaci pojawi się niebieski, migający plus. Symbolizuje to, że dana postać może awansować - gdy przejdziesz do ekranu awansowania, zostanie przed tobą postawiony wybór. Możesz ulepszyć postać wybierając jedną z opcji:

  • Zwiększyć pule punktów - możesz przydzielić dwa punkty na jedną ze statystyk: Siłę, Szybkość, Intelekt. Od tej pory postać będzie bieglejsza w danym obszarze i będzie mogła zużyć więcej punktów w czasie walki, czy w dialogach.
  • Zwiększyć biegłość - biegłość zapewnia premię do wszystkich akcji i wyzwań wykorzystujących daną pulę. Za każdy punkt biegłości można wykonać poziom wysiłku za darmo. Biegłość zmniejsza też kosz umiejętności i dzięki temu niektóre z nich stają się darmowe. Możesz dodać biegłość do puli Siły, Szybkości i Intelektu.
  • Wybrać umiejętność lub zdolność - Możesz ulepszyć tutaj dostępną umiejętność, co poprawi jej celność o 15% na poziom wtajemniczenia. Możesz również zdecydować się na wybór zdolności do nauczenia np.: Zwinnych rąk, przez co zdolność będzie skuteczniejsza w działaniu.

Pozyskać dodatkowy wysiłek - zwiększenie poziomu maksymalnego wysiłku sprawi, że w trakcie akcji można będzie wydać więcej punktów wysiłku. To bardzo przydatne, ponieważ możesz wydać więcej punktów na atak, by np. zwiększyć obrażenia od broni.

Musisz ulepszyć postać w każdym obszarze, rozsądnie więc dobieraj zdolności i atrybuty pod konkretną postać. Po czwartym awansie tego typu, postać awansuje na kolejny poziom. Zaowocuje to odblokowaniem nowych umiejętności, zdolności i statystyk. Jak łatwo się domyślić, punkty doświadczenia zdobywa się za rozwiązywanie zadań.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2017-07-04
01:49

Arni2015 Legionista

Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek

Komentarz: Arni2015
2017-07-10
23:02

taifang Chorąży

Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).

Komentarz: taifang
2017-08-13
19:04

Arni2015 Legionista

Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość

Komentarz: Arni2015
2017-08-18
23:19

Arni2015 Legionista

Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.

Komentarz: Arni2015
2017-08-27
22:10

Arni2015 Legionista

Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca

Komentarz: Arni2015
2017-10-28
13:51

Arni2015 Legionista

Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.

Komentarz: Arni2015
2017-10-31
16:59

Arni2015 Legionista

Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.

Komentarz: Arni2015
2017-10-31
22:41

Arni2015 Legionista

Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków

Komentarz: Arni2015
2017-11-04
22:38

Arni2015 Legionista

Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.

Komentarz: Arni2015
2024-06-25
12:04

alices Junior

TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?

Komentarz: alices

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl