Na tropie konstruktora (On the Builder's Trail) - zadanie główne
W tym rozdziale dowiesz się, gdzie jest Mistrz Rennio oraz jak wynająć statek i polecieć do Doliny Poległych Bohaterów.
Aktualizacja:
Sposób odblokowania: Zadanie odblokowuje się po ukończeniu głównego questu Chłodny, opanowany szelma.

O potrzebie dotarcia do Doliny Poległych Bohaterów możesz dowiedzieć się z rozmowy z Matkiną, do której dochodzi jeszcze podczas zaliczania głównego questu Chłodny, opanowany szelma. Nie można tam dotrzeć "na piechotę" i w rezultacie konieczne jest skorzystanie z transportu powietrznego. Statki powietrzne znajdują się w dzielnicy Karawanseraj i po dotarciu do niej udaj się na spotkanie z Mistrzem Rennio (M7.2).
Zapytaj się Mistrza Rennio o możliwość wykonania przelotu do Doliny. Sytuacja może rozwinąć się na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest uiszczenie opłaty w wysokości 600 błyszków. Drugi wariant to zaliczenie zlecanego przez Mistrza Rennio pobocznego zadania Kradzież latającego okrętu, które powiązane jest z potencjalnym członkiem drużyny Erritisem (quest ten automatycznie rozpocznie się jeśli Erritis będzie podróżował z drużyną w momencie spotkania z Mistrzem Rennio).
Niezależnie jak się zachowałeś Mistrz Rennio da ci czas na przygotowanie się do podróży. Wykorzystaj to żeby zaliczyć wszystkie opcjonalne zadania z Klifów Sagusa, bo w momencie opuszczenia miasta aktywne poboczne questy zostałyby anulowane. Dobrze jest także odpocząć, bo tuż po dotarciu do Doliny Poległych Bohaterów konieczne może okazać się stoczenie walki. Nie musisz natomiast "oczyszczać" inwentarza, gdyż w Dolinie przebywa nowy handlarz.
Uwaga - Jeśli w pobocznym zadaniu Ułaskawienie podburzyłeś tłum to Ris poprzysiągł zemstę Tybirowi. Może się tu pojawić i utrudnić opuszczenie miasta. Użyj zastraszenia lub pokonaj go w walce (szczegóły w opisie przejścia tego questu).

Po przybyciu do Doliny Poległych Bohaterów czeka cię konfrontacja z podejrzaną grupką.
Po dotarciu do Doliny Poległych Bohaterów czeka Cię od razu spotkanie z grupą osobników dowodzonych przez Klin'Kara i reprezentujących interesy organizacji o nazwie Dzieci Wiecznych Wrót. Klin'Kar zażąda od bohatera by ten znalazł dwójkę ukrywających się Memorialistów. Możesz zachować się na następujące sposoby:
- Zaatakować Klin'Kara i jego ludzi - Do rozegrania jest dość wymagająca potyczka, gdyż wrogowie dysponują zaawansowanymi umiejętnościami. Po walce pojawi się Beltrax, jeden z poszukiwanych Memorialistów. Poprosi on o rozprawienie się z Dziećmi Wiecznych Wrót, którzy opanowali Dolinę. Otrzymasz od Memorialistów poboczne zadanie Strach bez końca (jego opis jest w rozdziale o Dolinie Poległych Bohaterów).
- Zgodzić się na poszukiwania - Memoralistów znajdziesz w jaskini, za deskami (nie możesz przejść obok Klin'Kara i jego podwładnych dopóki nie zaliczysz poszukiwań). Możesz pomóc Memorialistom, zacierając ślady lub zgładzić ich, zabierając kamień, co spowoduje zawalenie jaskini. Możesz również nakazać im wyjść na zewnątrz i pozwolić Dzieciom Wiecznych Wrót dokonać egzekucji. Jeśli pośrednio, lub bezpośrednio wpłyniesz na śmierć Memorialistów, dostaniesz od Dzieci Wiecznych Wrót poboczne zadanie Zagadka opiekunów (jego opis jest w rozdziale o Dolinie Poległych Bohaterów).
- Zastraszyć/użyć perswazji na Klin'Karze i jego ludziach - Pozwoli ci przekonac Dzieci Wiecznych Wrót, żeby odeszli bez dalszej konfrontacji. Memorialiści wyjdą wtedy z kryjówki i poproszą o pomoc. Jeśli się zgodzisz otrzymasz od Memorialistów poboczne zadanie Strach bez końca (jego opis jest w rozdziale o Dolinie Poległych Bohaterów).
Niezależnie jak zachowałeś się po przybyciu do Doliny musisz dotrzeć do Nekropolii, bo to właśnie tam znajduje się portal do poszukiwanego grobowca Pierwszej Porzuconej. Skieruj się do centralnej części mapy i skorzystaj z portalu Jasny Minnim (M12.3). Przeniesie on drużynę na wschodnie górne mury i możesz dotrzeć do ich północnej części gdzie zlokalizowane jest wejście do Nekropolii.

Tuż po wkroczeniu do Nekropolii czeka Cię spotkanie z Pstrym, który jest członkiem sekty Dzieci Walecznych Wrót. Będzie on przetrzymywał nowych Materialistów i próbował wydobyć od nich hasło do zamka szeptowego blokującego dostępu do terminalu w Nekropolii (M13.3). Jest to poważny problem, gdyż bez zneutralizowania tego zamka nie będziesz mógł użyć teleportu żeby przenieść się do grobowca Porzuconej.
Możesz się tu zachować na dwa główne sposoby:
1) Pomóc Dzieciom Walecznych Wrót w zdobyciu hasła. Jeśli chcesz pomóc kultystom to swoje usługi możesz zaoferować w trakcie rozmowy z Pstrym. Będzie to łatwiejsze jeśli wcześniej pomogłeś Klin'Karowi, bo wstawi się on za głównym bohaterem. W przeciwnym razie konieczne może okazać się skorzystanie z Perswazji. Hasła nie zdołasz wydobyć w trakcie rozmowy od przetrzymywanej Memorialistki Taliry Kyo. Zamiast tego powróć do Doliny Poległych Bohaterów i skieruj się do obozowiska Memorialistów w jej zachodniej części (M12.6). Porozmawiaj tam z Ronosem Cai'Sul i zdobądź hasło (Guni) podstępem.
Powiedz Pstremu jakie jest hasło, dzięki czemu zostanie zdjęta blokada (M13.3) i otrzymasz 25 PD. Możesz pozwolić kultystom na zamordowanie Memorialistów lub wstawić się za nimi. Musiałbyś użyć Zastraszenia i Zwodzenia żeby przepędzić kultystów z Nekropolii (Pstry pozostawiłby po sobie notkę z kodem).

2) Uratować Memorialistów poprzez zaatakowanie Dzieci Walecznych Wrót. Jeśli chcesz pomóc Memorialistom to możesz zdecydować się na zaatakowanie członków Dzieci Walecznych Wrót. Możesz tego dokonać tuż po wkroczeniu do Nekropolii lub dopiero po odbyciu rozmowy z więzioną Talirą Kyo. Wygranie bitwy z kultystami nie jest zbyt proste, choć pomimo wyraźnej przewagi liczebnej mogą oni dość szybko ginąć. Postaraj się najpierw zabić "elitarnych" wrogów i dopiero wtedy zająć się podrzędnymi kultystami.
Po wygranej bitwie porozmawiaj z Talirą Kyo na temat wyłączenia zamka szeptowego (M13.3).

Oba opisane wyżej warianty mają taki sam główny cel i jest to zdjęcie zamka szeptowego, który uniemożliwiał skorzystanie z terminalu w Nekropolii (M13.3). Po tym jak tego dokonasz wejdź w interakcję z terminalem i wprowadź znany drużynie kod 3431. Przeniesiesz się do Grobowca Pierwszej Porzuconej (M13.7). Zacznij tu od zbadania dwóch interaktywnych fryzów na prawej ścianie grobowca. Dopiero w następnej kolejności podejdź do ogromnych drzwi i wybierz pierwszą opcję zachowania (dotknięcie drzwi czołem w taki sam sposób jak w obejrzanym wspomnieniu) żeby je otworzyć. Odblokujesz sobie dzięki temu portal do lokacji Miel Avest. Otrzymasz 100 PD i rozpocznie się kolejne główne zadanie - Sanktuarium Miel Avest.
Uwaga - Zanim opuścisz Nekropolię i Dolinę Upadłych Bohaterów postaraj się zaliczyć inne poboczne questy z tych map oraz odwiedzić pozostałe grobowce (ich zestawienie jest na stronie z opisem mapy M13). Oprócz tego przed przejściem przez portal warto skorzystać z opcji odpoczynku.
0
Komentarze czytelników
Arni2015 Legionista
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
taifang Chorąży
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Arni2015 Legionista
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Arni2015 Legionista
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Arni2015 Legionista
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Arni2015 Legionista
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Arni2015 Legionista
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Arni2015 Legionista
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Arni2015 Legionista
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
alices Junior
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
