Torment: Tides of Numenera M23 - Wykwit: Gardziel / Komnata Kości
Torment: Tides of Numenera M23 - Wykwit: Gardziel / Komnata Kości
Miejsce startu
Rozpoczynasz tu eksplorację Gardzieli. Nie możesz powrócić do Świątyni Chili (M16.2) dopóki nie odnajdziesz Serca Wykwitu.
Korytarz z Drapieżnymi Echami
Możesz podjąć z nimi walkę (nie jest ona trudna) lub przenieść je do innej części Wykwitu po wejściu w interakcję z zachodnią Zbitką Językową (użyj Intelektu).
Morden
Możesz użyć Koncentracji żeby się do niego zbliżyć i następnie go ogłuszyć lub zabić. Zdobędziesz Syntowe Jajo (przedmiot questowy) i Automat z cukierkami. Obejrzenie automatu i ściśnięcie jego rączek pozwala zdobyć enigmat Pastelowo Niebieski Cukierek (regeneracja zdrowia i permanentne zwiększenie Intelektu o 1 punkt).
Wir
Możesz zatamować miejsca, w których spływa substancja (M23.5)(M23.6) oraz sabotować kanały (M23.11) i opróżnić dzięki temu zbiornik. Odblokuje to dziurę do Najniższej Komory (M24). Możesz od razu zejść lub użyć Posłusznej Liny (M23.12) żeby uniknąć obrażeń.
W pobliżu wiru stoi Siowan. Wyczerp wszystkie tematy rozmowy. Jeśli posiadasz Międzywymiarowy Skalpel to możesz go zabić (+2PD).
Płynąca substancja
Możesz zatrzymać jej przepływ dzięki użyciu Sprayu Wypełniającego lub Bomby Wypełniającej (M23.10). Obniży to poziom substancji w zbiorniku z wirem.
Płynąca substancja
Możesz zatrzymać jej przepływ dzięki użyciu Bomby Wypełniającej (M23.10) lub Syntowego Jaja (M23.3). Obniży to poziom substancji w zbiorniku z wirem.
Boczne pomieszczenie
Jeśli poświęciłeś Artaglio w Spadzie Chiurga (M18.1) do otwarcia Paszczy to możesz go tu spotkać. Możesz użyć na nim umiejętności Jedność z Nurtem (2PD) i zaprosić go do Labiryntu w umyśle bohatera (3PD).
Paszcza
Może się tu pojawić Paszcza jeśli wejdziesz w interakcję ze Zbitką Językową i użyjesz Intelektu. Możesz rozciąć Paszczę Międzywymiarowym Skalpelem i odblokować portal do Komnaty Kości (M23.9).
Portal w Komnaście Kości
Możesz tu rozpocząć eksplorację Komnaty Kości po tym jak otworzysz Paszczę w Gardzieli (M23.8).
Duża metalowa zbroja
Możesz zbadać zbroję i zdobyć 2 przedmioty questowe - Spray Wypełniający i Bombę Wypełniającą (użyj Zwinnych rąk żeby pozyskać ten przedmiot).
Obok stoi Dakore. Możesz z nim porozmawiać.
Kanały
Możesz użyć Zwinnych rąk i obniżyć poziom substancji w zbiorniku z wirem.
Pomieszczenie z Drapieżnymi Echami
Jeśli poświęciłeś kogoś w Małym Nihilesh (M19.5) do otwarcia Paszczy to możesz tu spotkać tę osobę. Rozmowa może mieć pokojowy przebieg lub zakończy się walką.
Możesz podjąć walkę z Drapieżnymi Echami. Po pokonaniu ich zbadaj zwłoki obiekty. Odnajdziesz Posłuszną Linę, która może posłużyć do bezpiecznego zejścia przez dziurę w zbiorniku z wirem (M23.4).
Skrytka
Oprócz błyszków i przedmiotu jednorazowego użytku odnajdziesz tu też Pierścienie z Czarnego Kamienia. Zbadaj je żeby zdobyć enigmat Pierścienie Zdrajcy.
Mózg
Możesz go dokładniej obejrzeć i użyć umiejętności Jedność z Nurtem by przywrócić jego aktywność.
Żołądek
Możesz użyć Zwinnych rąk żeby go otworzyć. Odblokuje to portal do Zapomnianej Niszy. W lokacji tej znajdziesz błyszki, Płynny Pancerz, enigmat Zmiatająca Rękawica, Gwiazdogogle i potężny Młot Galwaniczny (zbadaj szkielet).
Dziura do: Najniższa Komora. Możesz z niej skorzystać dopiero po opróżnieniu zbiornika z wirem (M23.4).
Błyszki, przedmiot jednorazowego użytku, miecz Ostrze Zakłócenia.
Błyszki.
Błyszki, przedmiot jednorazowego użytku.
Błyszki, przedmiot jednorazowego użytku.

Gardziel (The Cullet) i Komnata Kości (Chamber of Bones) M23

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
Portal do Gardzieli uaktywnia się w Świątyni Chili w Rozległych Trzewiach - Gardziel (The Cullet) i Komnata Kości (Chamber of Bones) M23 - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Portal do Gardzieli uaktywnia się w Świątyni Chili w Rozległych Trzewiach

Powyższa mapa prezentuje Gardziel (The Gullet) oraz Komnatę Kości (Chamber of Bones). Są to dwie części Wykwitu (ogromnego żyjącego organizmu), do których możesz dotrzeć dopiero po przystąpieniu do głównego zadania W głębiny. Staje się to konkretnie możliwe po doprowadzeniu do otwarcia się Paszczy w Świątyni Chili zlokalizowanej w Rozległych Trzewiach (M16.2). Dokładny opis jak tego dokonać znajduje się w omówieniu wspomnianego głównego questu.

Gardziel odwiedza się w drodze do Serca Wykwitu, którego odnalezienie jest jednym z najważniejszych celów questu W głębiny. W Gardzieli przebywa kilka wrogo nastawionych postaci, aczkolwiek stoczenie z nimi walk nie jest obowiązkowe. Możesz tu też odnaleźć trochę skarbów i część z nich skrywa mniejsza lokacja o nazwie Komnata Kości, do której możesz dotrzeć po otwarciu nowej Paszczy.

Uwaga - Po znalezieniu się w Gardzieli nie będziesz już mógł powrócić do Rozległych Trzewi, tak więc dobrze przygotuj się do podróży. To samo tyczy się zejścia do kolejnej dużej lokacji Wykwitu - Najniższej Komory (mapa M24). Po tym jak tam dotrzesz powrót do Gardzieli przestanie być możliwy. Wykorzystaj okazję i przy pierwszej wizycie pozbieraj wszystkie najcenniejsze przedmioty.

Kluczowe miejsca w Gardzieli i Komnacie Kości

2. Korytarz z Drapieżnymi Echami. Możesz podjąć z nimi walkę (nie są to zbyt wymagające potyczki) lub przenieść echa do innej części Wykwitu po wejściu w interakcję z zachodnią Zbitką Językową (konieczne jest zaliczenie próby z użycia Intelektu).

3. Morden. Możesz użyć Koncentracji żeby się do niego zbliżyć i następnie go ogłuszyć lub zabić. Zdobędziesz Syntowe Jajo (przedmiot questowy) i Automat z cukierkami. Obejrzenie automatu i ściśnięcie jego rączek pozwala zdobyć enigmat Pastelowo Niebieski Cukierek (regeneracja zdrowia i permanentne zwiększenie Intelektu o 1 punkt po użyciu enigmatu).

4. Wir. Możesz zatamować miejsca, w których spływa substancja (M23.5)(M23.6) oraz sabotować kanały (M23.11) i opróżnić dzięki temu zbiornik. Odblokuje to dziurę do Najniższej Komory (M24). Możesz od razu zejść do nowej lokacji lub użyć Posłusznej Liny (M23.12) żeby uniknąć obrażeń.

W pobliżu wiru stoi Siowan. Wyczerp wszystkie tematy rozmowy. Jeśli posiadasz Międzywymiarowy Skalpel to możesz go zabić (+2PD).

8. Paszcza do Komnaty Kości. Może się tu pojawić Paszcza jeśli wejdziesz w interakcję ze Zbitką Językową i zaliczysz próbę z użycia Intelektu. Możesz rozciąć Paszczę Międzywymiarowym Skalpelem i odblokować portal do Komnaty Kości (M23.9). Jest to niewielka opcjonalna lokacja, której pilnują Korpuskularne Paszcze.

10. Duża metalowa zbroja. Możesz zbadać zbroję i zdobyć 2 przedmioty questowe - Spray Wypełniający i Bombę Wypełniającą (użyj Zwinnych rąk żeby pozyskać drugi z wymienionych przedmiotów). Obok stoi Dakore. Możesz z nim porozmawiać.

12. Pomieszczenie z Drapieżnymi Echami. Jeśli poświęciłeś kogoś w Małym Nihilesh (M19.5) do otwarcia Paszczy to możesz tu spotkać tę osobę. Rozmowa może mieć pokojowy przebieg lub zakończy się walką.

Możesz podjąć walkę z Drapieżnymi Echami. Po pokonaniu ich zbadaj zwłoki obiekty. Odnajdziesz Posłuszną Linę, która może posłużyć do bezpiecznego zejścia przez dziurę w zbiorniku z wirem (M23.4).

15. Żołądek w Komnacie Kości. Możesz użyć Zwinnych rąk żeby go otworzyć. Odblokuje to portal do Zapomnianej Niszy. W lokacji tej znajdziesz błyszki, Płynny Pancerz, enigmat Zmiatająca Rękawica, Gwiazdogogle i potężny Młot Galwaniczny (zbadaj szkielet).

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2017-07-04
01:49

Arni2015 Legionista

Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek

Komentarz: Arni2015
2017-07-10
23:02

taifang Chorąży

Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).

Komentarz: taifang
2017-08-13
19:04

Arni2015 Legionista

Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość

Komentarz: Arni2015
2017-08-18
23:19

Arni2015 Legionista

Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.

Komentarz: Arni2015
2017-08-27
22:10

Arni2015 Legionista

Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca

Komentarz: Arni2015
2017-10-28
13:51

Arni2015 Legionista

Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.

Komentarz: Arni2015
2017-10-31
16:59

Arni2015 Legionista

Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.

Komentarz: Arni2015
2017-10-31
22:41

Arni2015 Legionista

Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków

Komentarz: Arni2015
2017-11-04
22:38

Arni2015 Legionista

Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.

Komentarz: Arni2015
2024-06-25
12:04

alices Junior

TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?

Komentarz: alices

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl