Torment Tides of Numenera: Zadania czasowe, questy na czas - najważniejsze informacje
Aktualizacja:
W pewnych zadaniach, aspekt czasu i szybkość wykonania ma bardzo duże znaczenie. Jeśli pominiesz niektóre zadania, które ewidentnie widać, że są pilne (lincz na postaci, czy seryjna morderca na wolności) wpłynie to na świat gry. Warto więc nadawać priorytety pewnym zadaniom, by uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji. Poniżej znajdziesz spis zadań czasowych, które warto rozwiązywać w pierwszej kolejności.
Ułaskawienie (Klify Sagusa)

Jeśli nie pomożesz Risowi, mężczyzna zostanie stracony.
W dzielnicy Mały Rynek napotkasz na Risa, przyjaciela Tybira. Mężczyzna jest w trakcie procesu i ma zostać stracony. Jeśli długo będziesz odwlekał pomoc, mężczyzna zostanie zabity i realizacja zadania będzie niemożliwa.
Czerwone Kręgi (Klify Sagusa)

Jeśli wskażesz niewłaściwie, lub nie zajmiesz się sprawą morderstw - pojawią się kolejne ofiary.
W zadaniu możesz wskazać winnego zabójstwa. Jeśli wskażesz Młota lub G'zei, zostaną oni powieszeni - są jednak niewinni. Sprawcą jest Kiyatawa i to ją warto wskazać. Jeśli kobieta zostanie na wolności, nastąpią kolejne morderstwa - ginąć będą przypadkowi npc, w tym jedna z handlarek.
Uzupełnienie: Podróże do innych części świata gry
Oprócz wymienionych wyżej zadań czasowych musisz też mieć świadomość tego, że awansowanie w głównej fabule i przeniesienie się do kolejnej lokacji świata gry może doprowadzić do przedwczesnego anulowania aktualnie posiadanych pobocznych zadań. Utracisz wtedy bezpowrotnie możliwość dokończenia ich oraz zdobycia związanych z nimi nagród. Tego typu miejsca "bez powrotu" wymienione zostały poniżej. Zanim wyruszysz w dalszą podróż upewnij się więc czy pozaliczałeś wszystkie questy i czy wykonałeś inne dodatkowe czynności (np. nabyłeś unikalne artefakty u handlarzy).

W Klifach Sagusa postaraj się wykonać wszystkie poboczne zadania zanim w trakcie rozmowy z Mistrzem Rennio w Karawanseraj (M7.2) podejmiesz decyzję o odbyciu podróży statkiem powietrznym. Jest to częścią głównego zadania Na tropie konstruktora.

W Dolinie Poległych Bohaterów i Nekropolii postaraj się wykonać wszystkie poboczne zadania zanim odbierzesz od Aadiriis retrospektor Mazzofa. Jest to częścią głównego zadania Sanktuarium Miel Avest i mowa tu o lokacji o tej samej nazwie (M14.5).

W Wykwicie postaraj się wykonać wszystkie poboczne zadania zanim po powrocie z Serca Wykwitu (mapa M24) w ramach głównego zadania W głębiny udasz się na ponowne spotkanie z Memovirą w Fortecy Memoviry.
- Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
- Torment: Tides of Numenera - przewodnik do gry
- Torment Tides of Numenera: Podstawy rozgrywki
- Torment Tides of Numenera: Opis karty postaci
- Torment Tides of Numenera: Atrybuty i biegłość postaci
- Torment Tides of Numenera: Mechanika wysiłku
- Torment Tides of Numenera: Odporności i stany postaci
- Torment Tides of Numenera: Zdolności eksploracyjne postaci
- Torment Tides of Numenera: Gdzie można odpocząć w grze i jak odnowić główne statystyki w Torment?
- Torment Tides of Numenera: Nurty a osobowość postaci
- Torment Tides of Numenera: Mechanika awansu
- Torment Tides of Numenera: Artefakty i enigmaty
- Torment Tides of Numenera: Do czego służą osobliwości?
- Torment Tides of Numenera: Przedmioty przekształcone (Bonded items)
- Torment Tides of Numenera: Choroba enigmatoidalna (Cypher Sickness)
- Torment Tides of Numenera: Zadania czasowe, questy na czas - najważniejsze informacje
- Torment Tides of Numenera: Implanty i zabiegi chirurgiczne
- Torment Tides of Numenera: Podstawy rozgrywki
- Torment: Tides of Numenera - przewodnik do gry
Komentarze czytelników
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Masz absolutną rację, teraz już wiem dlaczego nie mogłam rozwiązać tej zagadki według wskazówek tutaj podanych, bo to jest po prostu ŹLE.
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
Bardzo ciekawa możliwość poprowadzenia zadania wyzwoleniec (praca dla Coty'ego).
Najlepszą opcją jest zatrudnienie naszego byłego niewolnika u Sundermanów. Zadanie zakończone (25PD) + po dwóch dniach odpoczynku dostaniemy od niego całkiem pożyteczny element ekwipunku. Potem zabijamy młodego Sundermana, dochodzi do paradoksu czasowego i mamy możliwość ponownego zatrudnienia Coty'ego (np. u Memoviry) za kolejne 25PD. Polecam wpis w dzienniku :)
Sanktuarium Pana Wcieleń. Jedną z opcji podczas klikania w lustra jest uwolnienie istoty Oom (pojawia się w Samotni) i odblokowanie zadania: Sługa Nurtów.
zadanie Niestabilne fundamenty, metodą pokojową także można dostać przekształcony przedmiot Hebanowe Oczy. Po wstępnej rozmowie z Ch'kektem trzeba porozmawiać z kartografem który odpowie na pytanie gdzie mogą przenieść się stychy by nie kopać pod miastem. Następnie rozmawiamy z Ch'kektem, mówimy o nowym miejscu dla stychów, perswazją prosimy o zaprzestanie kopania pod miastem. Ważne: nie proponujemy, innych bonusów dla stichów. Wracamy do Peliai, przekazujemy informację o odejściu stychów a na pytanie czy coś jeszcze obiecaliśmy stychom, odpowiadamy: nie.
Odesłałem Rhin. Czy jeśli chcę żeby potem się do mnie przyłączyła to powinienem trzymać wolne miejsce w drużynie dla niej czy mogę do tego czasu przywołać sobie kogoś za pomocą brązowej kuli?
Nie musisz trzymać wolnego miejsca. Rhin pojawi się w momencie, w którym akurat będziesz sam z powodów fabularnych, więc spokojnie przyzywaj sobie teraz drużynę.
Co od postaci w labiryncie, to można tam też nawiązać połączenie z panem Zaliwajło Zachlajmorda ARTAGLIO. Trzeba go zmusić, żeby pochłonęła go paszcza w w Spadzie Chirurga. Ta moc daje + 20% do ataków i zwiększa szansę na trafienia krytyczne dla wszystkich członów drużyny. Ogólnie bardzo przydatna
Ktoś miał problem z wyjściem z lokacji w Zadaniu Cena Dracogena. Po wykonaniu zadania
Chodzi Ci o to, że klikasz na wyjście z lokacji, a gra nie reaguje? Jeśli tak, to wspominaliśmy o tym w poradniku - to znany bug jeszcze z bety. Zwykle pomaga albo Load Game albo wielokrotnie wciskanie przycisku.
W trakcie gry pozyskujemy dodatkowe duchy do naszego labiryntu.
Utworzenie połączenia z poszczególnymi z nich (m.in. Serią, Choi czy Inifere) daje nam jakieś specjalne zdolności.
Gdzie można sprawdzić te zdolności? Co daje konkretne połączenie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
