Wyszukiwarka gier
Torment: Tides of Numenera

Torment: Tides of Numenera

PCPlayStationXbox
po premierze

Data wydania: 28 lutego 2017

RPG, Fantasy, Science fiction, Widok izometryczny, Crowdfunding, Klasyczne RPG, Xbox Game Pass Ultimate, Singleplayer, Xbox Game Pass Premium, PC Game Pass

Opracowana na licencji stołowej gry fabularnej Numenera produkcja RPG, łącząca w sobie elementy fantasy i science fiction. Tytuł został stworzony przez niezależne studio inXile i jest duchowym spadkobiercą jednego z klasyków gatunku, Planescape: Torment studia Black Isle.

8.2

GRYOnline

7.5

Gracze

7.2

Steam

OCEŃ
Oceny

Torment: Tides of Numenera jest niezwykle rozbudowaną grą RPG, a jednocześnie duchowym spadkobiercą kultowego Planescape: Torment. Głównym projektantem tego tytułu jest Colin McComb, który odegrał kluczową rolę w procesie produkcyjnym legendarnego pierwowzoru. Z uwagi na fakt, że twórcy nie zdołali pozyskać praw do marki Planescape, akcja „kontynuacji” osadzona została w opracowanym przez Montego Cooka uniwersum Numenera.

Produkcja trafiła między innymi na komputery osobiste, a za jej opracowanie odpowiada studio inXile Entertainment – kalifornijski zespół założony w 2002 roku przez Briana Fargo. Prawdziwy przełom w jego działalności nastąpił w 2014 roku, kiedy to na sklepowe półki trafiła druga odsłona cyklu Wasteland, sfinansowana dzięki udanej kampanii crowdfundingowej w serwisie Kickstarter. Na fali odniesionego przez nią sukcesu ekipa podjęła decyzję o rozpoczęciu zbiórki funduszy na Torment: Tides of Numenera. Zorganizowana w 2014 roku kampania spotkała się z entuzjastyczną reakcją graczy – choć twórcy potrzebowali 900 tysięcy dolarów, udało im się zebrać ponad czterokrotnie wyższą kwotę. Wydaniem gry na całym świecie zajęła się polska firma Techland Publishing.

Fabuła

Akcja osadzona jest w bardzo odległej przyszłości na Ziemi (ok. miliarda lat od dnia dzisiejszego), a ukazany świat łączy elementy fantasy oraz science fiction. W tych czasach większość mieszkańców naszej planety żyje na poziomie cywilizacyjnym odpowiadającym późnemu średniowieczu, ale jednocześnie otoczeni są oni tajemniczymi pozostałościami dawnych, znacznie bardziej zaawansowanych kultur. Niektóre z tych reliktów przeszłości (tytułowych numener) są przydatne, inne z kolei stanowią śmiertelne zagrożenie, lecz zdecydowana większość zdaje się nie mieć żadnego praktycznego zastosowania. W trakcie przygód można zarówno stoczyć walkę na miecze, jak i napotkać ludzi z cyberwszczepami, chmury nanobotów etc.

Czytaj więcej

Platformy:

PlayStation 4

PlayStation 4

Xbox One

Xbox One

PC Windows

PC Windows

Wczesny dostęp:26 stycznia 2016

Producent: inXile entertainment

Wydawca: Techland

Publicystyka

9.0
świetna

Recenzja GRYOnline

Torment: Tides of Numenera

Nowy Torment spełnił moje nadzieje z nawiązką. Kończąc Tides of Numenera, czułem się spełniony – była to przygoda nie z tej ziemi: surrealistyczna, szalona, pełna nietypowych postaci i wyborów. Ale nie ma co się dziwić, wszak odwiedzamy oglądamy świat z niesamowicie odległej przyszłości. Torment: Tides of Numenera kontynuuje ideę RPG z filozoficznym zacięciem, z całą masą wysokiej jakości słowa pisanego.

Recenzja gry Torment: Tides of Numenera – Planescape XXI wieku
Recenzujący:
Grzegorz Bobrek
Platforma:
PC Windows PC Windows
Data recenzji:
28 lutego 2017
Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Poradnik

Aktualizacja: 10 sierpnia 2018

Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry

Poradnik do gry Torment: Tides of Numenera to opis mechanik gry, które pozwolą odnaleźć się Dziewiątym Świecie, porady oraz szczegółowy opis przejścia dostępnych zadań wraz z możliwymi wyborami. W poradniku znajdzie się również leksykon świata.

Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Opinie

26 lipca 2025

„Hej, szefie, dobrze się czujesz?” O znanych i mniej znanych wytworach wyobraźni autora Morte’a z Planescape: Torment

Kto odpowiada za tworzenie gier? Studia gamingowe? Tak, to prawda. Za nimi kryją się jednak pojedyncze osoby i często fanami właśnie ich twórczości jesteśmy. Nawet o tym nie wiedząc.

„Hej, szefie, dobrze się czujesz?” O znanych i mniej znanych wytworach wyobraźni autora Morte’a z Planescape: Torment
„Hej, szefie, dobrze się czujesz?” O znanych i mniej znanych wytworach wyobraźni autora Morte’a z Planescape: Torment
Opinie

4 kwietnia 2025

Najlepsze gry cRPG ostatniej dekady. Top 12 klasycznych gier fabularnych

Klasyczne gry fabularne wcale nie odeszły; gracze wciąż łakną rozbudowanego systemu rozwoju postaci i bogatej warstwy narracyjnej. Jeśli i Wy jesteście w tym gronie, zapraszamy na przegląd 12 najlepszych klasycznych gier RPG ostatnich 10 lat.

Najlepsze gry cRPG ostatniej dekady. Top 12 klasycznych gier fabularnych
Najlepsze gry cRPG ostatniej dekady. Top 12 klasycznych gier fabularnych
Opinie

12 lutego 2025

„Miecze, nie słowa!" Czy w grach RPG koniecznie potrzebujemy walki i czemu tak niewiele tytułów oferuje inne rozwiązania?

Walka wydaje się nieodłącznym elementem cyfrowych RPG. Starcia z przeciwnikami w wielu tytułach stanowią główny sposób interakcji ze światem gry, a rozwój postaci skupiony jest na atrybutach przydatnych w siłowym rozwiązywaniu problemów.

„Miecze, nie słowa!" Czy w grach RPG koniecznie potrzebujemy walki i czemu tak niewiele tytułów oferuje inne rozwiązania?
„Miecze, nie słowa!" Czy w grach RPG koniecznie potrzebujemy walki i czemu tak niewiele tytułów oferuje inne rozwiązania?
Opinie

29 października 2021

Znasz zakończenie GTA 5? Pewnie nie. 16 niezłych gier, których nie skończyliście

Kupujemy gry i potem ich nie odpalamy, albo porzucamy po paru godzinach. Wybraliśmy więc paczkę niezłych gier, których pewnie nie skończyliście, a jeśli tak, to czujcie się wybrani – należycie do mniejszości.

Znasz zakończenie GTA 5? Pewnie nie. 16 niezłych gier, których nie skończyliście
Znasz zakończenie GTA 5? Pewnie nie. 16 niezłych gier, których nie skończyliście
Opinie

2 października 2021

Kiedyś to były gry… A może lepsze powstają właśnie dziś? Mam odpowiedź, która Was zdziwi

Tęsknota za przeszłością podbiła Internet ostatniej dekady. Kiedyś tworzono lepsze książki, filmy i inne teksty kultury – przekonywały memy. Dziś częściej się z tego śmiejemy, ale może naprawdę gry były kiedyś lepsze?

Kiedyś to były gry… A może lepsze powstają właśnie dziś? Mam odpowiedź, która Was zdziwi
Kiedyś to były gry… A może lepsze powstają właśnie dziś? Mam odpowiedź, która Was zdziwi

Wiadomości

Darmowy Torment: Tides of Numenera przewodniczy rewolucji cyfrowych gier

Darmowy Torment: Tides of Numenera przewodniczy rewolucji cyfrowych gier

Odsprzedaż cyfrowych gier na PC już wkrótce stanie się powszechnością? Robot Cache chce odmienić świat gier na PC, jaki znamy, a zachęca do tego darmowym Tormentem: Tides of Numenera.

Materiały promocyjne

Paweł Musiolik

8 sierpnia 2023 19:08

Darmowy Torment: Tides of Numenera przewodniczy rewolucji cyfrowych gier

Torment Tides of Numenera z darmowym weekendem

W serwisie Steam zorganizowano darmowy weekend z grą Torment: Tides of Numenera. Dzięki temu można bez płacenia przetestować zeszłorocznego świetnego RPG-a studia inXile Entertainment.

promocje

Adrian Werner

19 maja 2018 09:09

Torment Tides of Numenera z darmowym weekendem

Torment: Tides of Numenera oraz Helldivers z darmowym weekendem

Rozpoczął się darmowy weekend z dwiema grami. Przez najbliższe kilka dni można bezpłatnie wypróbować RPG-a Torment: Tides of Numenera oraz kooperacyjną strzelaninę Helldivers.

gry

Miłosz Szubert

27 października 2017 10:20

Torment: Tides of Numenera oraz Helldivers z darmowym weekendem

Torment: Tides of Numenera z patchem 1.1.0 na PC – część brakującej zawartości dodana

Studio inXile Entertainment uzupełniło grę Torment: Tides of Numenera o część zawartości, którą obiecano podczas kickstarterowej zbiórki pieniędzy, a której ostatecznie nie dostarczono. Dostępny na razie tylko na PC patch 1.1.0 (vel aktualizacja Servant of the Tides) dodał m.in. siódmego towarzysza – Ooma – i leksykon z informacjami o świecie gry (Voluminous Codex).

gry

Krzysztof Mysiak

17 maja 2017 13:54

Torment: Tides of Numenera z patchem 1.1.0 na PC – część brakującej zawartości dodana

Torment: Tides of Numenera – kompendium wiedzy [Aktualizacja #14: patch 1.1.2, nowy towarzysz]

W kolejnym już naszym kompendium zebrane zostały wszystkie najważniejsze informacje i materiały dotyczące duchowego spadkobiercy kultowego Planescape: Torment – Torment: Tides of Numenera. Będzie ono na bieżąco aktualizowane aż do premiery gry, która nastąpić ma początkiem 2017 roku.

gry

Michał Jodłowski

18 maja 2017 13:25

Torment: Tides of Numenera – kompendium wiedzy [Aktualizacja #14: patch 1.1.2, nowy towarzysz]

Wieści ze świata (Torment: Tides of Numenera, Civilization VI, Fallout Shelter) 29/3/2017

Dziś piszemy o patchu 1.0.2 do Torment: Tides of Numenera i darmowej zawartości, która trafi do tej gry w przyszłości, o wypuszczeniu Fallout Shelter na Steamie oraz o premierze dodatku z Persją i Macedonią do Sid Meier’s Civilization VI, udostępnionego razem z dużą aktualizacją wiosenną. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

gry

Krzysztof Mysiak

29 marca 2017 16:46

Wieści ze świata (Torment: Tides of Numenera, Civilization VI, Fallout Shelter) 29/3/2017

Horizon Zero Dawn i Torment: Tides of Numenera - atak nowości. Top Empik - Tydzień 8 i 9

Horizon Zero Dawn i Torment: Tides of Numenera to jedyne nowości, jakie trafiły na listę bestsellerów sieci salonów Empik w ostatnim czasie, ale za to jakie! Kroku dotrzymuje im For Honor od Ubisoftu.

gry

Przemysław Zamęcki

7 marca 2017 08:40

Horizon Zero Dawn i Torment: Tides of Numenera - atak nowości. Top Empik - Tydzień 8 i 9

Przegląd recenzji Torment: Tides of Numenera - udany spadkobierca Planescape: Torment

Dziś na konsolach Xbox One, PlayStation 4 i PC-tach zadebiutowało RPG Torment: Tides of Numenera. W sieci pojawiły się już recenzje produkcji, z których wynika, że ekipa inXile Entertainment odwaliła kawał porządnej roboty.

gry

Kamil Zwijacz

28 lutego 2017 11:40

Przegląd recenzji Torment: Tides of Numenera - udany spadkobierca Planescape: Torment

Torment: Tides of Numenera od dzisiaj w sprzedaży

Torment: Tides of Numenera to jedna z najbardziej oczekiwanych tegorocznych premier. Najnowsze dzieło zespołu inXile Entertainment trafiło dzisiaj do sprzedaży w wersji na komputery osobiste, PlayStation 4 oraz Xboksa One.

gry

Krystian Pieniążek

28 lutego 2017 09:15

Torment: Tides of Numenera od dzisiaj w sprzedaży

Torment: Tides of Numenera - niektóre z celów zbiórki nie pojawią się w grze lub zostaną zmienione

Pod koniec lutego na rynku zadebiutuje Torment: Tides of Numenera. Okazało się, że w finalnej wersji produkcji zabraknie niektórych postaci, planowane jako duże miasto Oasis of M'ra Jolios zostanie zmniejszone, a encyklopedia Voluminous Codex zostanie wydana poza grą.

gry

Kamil Zwijacz

29 stycznia 2017 17:11

Torment: Tides of Numenera - niektóre z celów zbiórki nie pojawią się w grze lub zostaną zmienione

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Torment: Tides of Numenera.

Wszystkie pliki do pobrania

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Torment: Tides of Numenera:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core 2 Duo 2.4 GHz/Phenom x4 9850 2.5 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce GTX 260/Radeon HD 4850 lub lepsza, 30 GB HDD, Windows XP/Vista/7/8/8.1/10 64-bit.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5 3.4 GHz/AMD FX-8120 3.1 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460/Radeon HD 5770 lub lepsza, 30 GB HDD, Windows 7/8/8.1/10 64-bit.

Oceny gry

Średnie Oceny:

8.2

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 11 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
7.5

Ocena Graczy

Średnia z 1265 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

7.2

Ocena STEAM

"W większości pozytywne"

Średnia z 2002 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

9.0
Grzegorz Bobrek
PC

Grzegorz Bobrek

Recenzent GRYOnline.pl

2017.02.28

Po latach niezliczonych przesunięć premiery Torment: Tides of Numenera w końcu trafił na rynek. Czy warto było tyle czekać? Absolutnie tak!

7.0
czorny50
PC

czorny50

Ekspert

2023.11.29

Moja ocena 7.0 ---------------------------------------------------------------------------------- czas gry 99:04Ciekawy i oryginalny świat oraz pomysłowa koncepcja fabuły. Jednak stopień dziwności i wymuszonej abstrakcji jest tak głęboki że trudno wczuć się w postacie i uwierzyć w ten ekosystem. ( po poznaniu Klifów Sagusa zauważyłem iż moja postać o niemal złotym nurcie wcale nie pasuje do otoczenia wiec zacząłem od nowa jako ktoś bardziej wredny ) Koncept nurtów na papieże jest nieźle psychologicznym podejściem, choć chyba nie ma w ogóle wpływu na rozgrywkę ( nie licząc lichych mocy Ooma )Największym zażaleniem do tej gry jest zbyt pokręcony świat w którego choć chciałem nie mogłem uwierzyć( brak cyklu dobowego i Wykwit ). Nie przeszkadzało mi czytanie ścian tekstów dialogów, opisów artefaktów i przedmiotów. Jednak dla mnie były to tylko ciekawostki. Niemal nie możliwe było mieć do nich jakieś wewnętrzne odczucia. Paradoksalnie najciekawsze były dla mnie retrowizje ( paragrafowe opisy ) z których klimat z kolei się wylewał. Użycie retrospektora Inifir’a było osobiście moim najlepszym fragmentem przygody.Miedzy towarzyszami, jak na świat przystało także trudno znaleźć kogoś zwykłego. Moim faworytem jest oczywiście Rhin. Pierwsze izometryczne RPG gdzie możemy przyłączyć do siebie dziewczynkę praktycznie bez zdolności bojowych. Dodatkową trudnością jest fakt że nie możemy odłączyć ją na chwile cięższych bitew bo się na nas obraża i już jej nie znajdziemy. Często szafowałem swoim zespołem mając dziewczynkę przy sobie i powiem szczerze że metoda przywoływania towarzyszy brązową kulą jakoś nie przypadała mi do gustu. Najchętniej słuchało się wymiany zdań po między Rhin, a Callistage. Szkoda że nie da się pogodzić rudej kobiety z Aligernem.Ogólnie chciałem dać pół oczka mniej, ale w finale wiele rzeczy mnie zaskoczyło. Choć tożsamość Memoviry nie była niespodzianką to już obecny stan Pana Wcieleń mnie zaskoczył. Wiele też w finale się wyjaśniło i łączyło z mniej ważnymi wcześniej wykonywanymi questami. Toteż ostatecznie miałem satysfakcje kończyć tą dobra grę. Jednakże Planescape Torment odrobinę lepszy.

8.0
Toril
PC

Toril

Ekspert

2021.08.03

Wyjątkowa rzecz porównywalna jedynie z wcześniejszym tormentem. Aby czerpać z niej przyjemność naprawdę trzeba lubić czytać, tu dialogi i opisy nie są jedynie pewnym elementem gry nie bardziej istotnym niż np walka czy eksploracja. Tutaj są one wszystkim.Zalety:1. Zawiła, przemyślana i wciągająca fabuła choć raczej pobudzająca intelektualnie niż poruszająca emocjami. Może po prostu była zbyt skomplikowana bym odbierał ją bardzo osobiście.2. Oryginalne i pomysłowe zadania poboczne, pełne treści i wciągające. Nie ma ani jednej zapchaj dziury, z każdym związana jest jakaś ciekawa opowieść lub przynajmniej lepiej poznajemy świat gry. A jest co poznawać.3. Maksyma głosząca, że czasami mniej znaczy więcej jest mi dość bliska ale w tym przypadku dałem się bez reszty porwać szaleństwu przedstawionego świata. Miejsce akcji to ziemia ale taka z odległej o kilka miliardów lat przyszłości. Magia, nauka i metafizyka przeplatają się ze sobą na każdym kroku i chyba łatwiej byłoby opisać czego w tej grze nie ma niż to co w niej jest. Grając czułem się trochę jak dzieciak w sklepie ze słodyczami, patrzyłem na mapę danego obszaru i nie wiedziałem gdzie najpierw iść i co robić tyle tam było dziwnych obiektów i postaci. We wszystko można kliknąć, ze wszystkim można pogadać i co chwila jesteśmy bombardowani jakimś ciekawym pomysłem czy zagwozdką. Chyba żadna inna gra tak na mnie nie działała.4. Wysokiej jakości dialogi i opisy a ponieważ w grze cały czas czytamy to bardzo ważna rzecz. Do tego duża ilość opcji dialogowych do wyboru przez co możemy bez większego trudu odgrywać taką postać jaką chcemy. W paru momentach miałem jednak wrażenie, że dialogi są sztucznie wydłużone zupełnie jakby twórcy postawili sobie za punkt honoru, że nie mogą być nigdy proste i konkretne. Po jakimś czasie można poczuć znużenie tym niekończącym przedzieraniem się przez ściany tekstu.5. Walka. W grze nie ma wielu walk a jeśli chcemy możemy uniknąć zdecydowanej większości z nich. Poza tym każda walka jest wyjątkowa, określana jest jako kryzys i rzadko sprowadzająca do zabicia przeciwnika. Zamiast tego możemy przed nim uciec, przekonać go do ucieczki, użyć pobliskich urządzeń i tak dalej. Bardzo fajna rzecz przez którą mniej czułem się jakbym grał w grę a bardziej jakbym był uczestnikiem prawdziwej przygody. To z kolei sprawiło, że w przeciwieństwie do innych gier nie chomikowałem przedmiotów jednokrotnego użytku ale gdy dochodziło do starcia korzystałem z nich by zwyciężyć.6. Rozwój postaci. Kolejna rzecz zaprojektowana w taki sposób by zachęcić nas do jak najgłębszego zanurzenia się w grze. Z poznawanych umiejętności możemy korzystać w trakcie dialogów czy eksploracji ale ja nie czułem żadnej ochoty do wczytywania w przypadku gdy coś mi się nie udało a twórcy tak to wszystko ładnie skonstruowali, że porażka nie zawsze zamyka nam drogę do wykonania zadania lub zdobycia tego na czym nam zależy.7. Ekwipunek i opisy przedmiotów. W trakcie gry zdobywamy całe multum różnego rodzaju przedmiotów, część z nich możemy wykorzystać w trakcie starć, inne przydadzą się podczas rozmów a wszystkie one są ciekawie opisane. Nie mogłem się doczekać by przekonać co jeszcze twórcy wymyślili.8. Towarzysze, rozbudowani, aktywni i podobnie jak w starym tormencie dobrze wpleceni w opowieść. Choć niektórzy bardziej niż inni. Wszyscy za to mają świetne historie, w paru momentach można się nawet wzruszyć.9. Prawie każda spotkana przez nas postać została dobrze napisana i ma nam do coś przekazania coś ciekawego. Twórcy jakoś tak to zrobili, że nawet osoby z którymi przeprowadzimy jedynie krótsze rozmowy zapadają w pamięć.10. Zacny polski dubbing z jednym małym wyjątkiem. Wady:1. Muzyka. Nie jest zła, po prostu nie jest bardzo dobra. Tylko parę utworów mocno mi się spodobało.2. Bardzo mało udźwiękowionych dialogów oraz sztuczna i irytująca, w polskiej wersji, Matkina. Jeszcze się nie przemogłem i nie miałem jej nigdy w drużynie bo po prostu nie chce mi się słuchać jej odzywek.3. O jakiejkolwiek dynamice nie ma w ogóle co mówić a taka a nie inna koncepcja stojąca za projektem rozgrywki ma również swoje minusy. Czyli mówiąc krótko, momentami bywa nudno i musiałem sobie robić przerwy. Zwykłą książkę mogę czytać godzinami ale ta interaktywna jaką jest torment po jakimś czasie zaczynała męczyć.

9.5
Krzysztof Mysiak
PC

Krzysztof Mysiak

GRYOnline.pl Team

2018.02.27

Opisać wielkość Tormenta w 600 znakach? Niewykonalne! Od czego miałbym w ogóle zacząć? Od absolutnie urzekającego uniwersum? Od fascynujących, skłaniających do refleksji historii i idei przekazywanych za pośrednictwem praktycznie każdego NPC czy przedmiotu? Od mnogości wyjść z każdej sytuacji i możliwości unikania przemocy prawie przez całą przygodę? Od genialnego splecenia ze sobą wątków głównych i pobocznych w spójną całość? Czy może od świetnie zaprojektowanych kryzysów, które redefiniują istotę walki w grach RPG?… To bezapelacyjnie jeden z najlepszych rolplejów, jakie w życiu widziałem.

7.5
T20
PC

T20

Ekspert

2017.03.13

Gierka w sumie jest fajna tylko nie robi aż tak wielkiego szału jaki miała robić.Fabuła mnie nie porwała tak samo dość puści towarzysze, ale jednak klimatyczna otoczka świata przyciągała mnie na dłuższe posiedzenia nad tym tytułem.Ze względu na te posiedzenia niestety dostrzegłam największą wadę tej gry. Dialogi.Niesamowita ilość tekstu jest spotykana dosłownie na każdym kroku, co w zasadzie nie powinno dziwić w klasycznym RPG, ale tutaj forma jaka została zastosowana po jakimś czasie odpycha od siebie gracza.Zazwyczaj każdy NPC ma do powiedzenia o sobie tyle rzeczy, że można przyjąć iż jest na leżance u jakiegoś terapeuty.Szkoda w zasadzie, że większość tych informacji jest nieprzydatna. Dochodzą do tego liczne nazwy własne bombardujące gracza, szare i monotonne opisy danej sytuacji i do tego niezbyt interesujące retrospekcje. Gdyby rozmowy pomiędzy postaciami były przejrzyste i bardziej przyswajalne to możliwe, że po godzinie bym nie miała ochoty zwyczajnie wyłączać gry.Tak czy owak bawiłam się dobrze. Lokacje są ładne, muzyka cieszy ucho, interfejs jest całkiem przyjemny no i w zasadzie możliwość stworzenia uniwersalnej postaci też jest dużym plusem.Zakończenie jakoś mnie szczególnie nie obeszło. Może to wina głównej bohaterki, do której się w ogóle nie przywiązałam, albo towarzyszy. Jedynie polubiłam Tybira, bo rzucił czasem jakimś suchym żartem i wydawał się jakiś taki normalny.

8.0
Anna Garas
PC

Anna Garas

GRYOnline.pl Team

2017.03.13

Tam, gdzie próbuje być Tormentem, przegrywa, odtwarzając podobne motywy bez zrozumienia roli, jaką pełniły w oryginalnej grze. Jednak tam, gdzie pozwala sobie na własną tożsamość, Numenera jest zaskakująco wciągająca i dobrze napisana. Niektóre wątki poboczne to prawdziwe perełki (sekta kanibali!), a liczba możliwych rozwiązań poszczególnych questów naprawdę imponuje. Zdecydowanie wolę pochłaniać ściany tekstu, niż zaliczać obowiązkowe walki, więc mechanika bardzo mi pasowała. Szkoda tylko, że gra jest szpetna jak nieszczęście.

8.0
Maciej Pawlikowski
PC

Maciej Pawlikowski

GRYOnline.pl Team

2017.02.28

Taniec z legendą często kończy się otwartym złamaniem. I owszem, Torment jest brzydki, bywa niespójny, a topornego interfejsu nie wytłumaczy największy sentyment. Ale jednocześnie ten świat zupełnie Was pożre. To tutaj legalnie działa sekta kanibali, silniki antycznej rakiety służą jako piece hutnicze, ogarnięte epidemią miasta pływają na wielorybach, a internet to artefakt, który przetrwał koniec świata i „unosi się” między wymiarami. Nie, nie wszystko się udało. Towarzysze są nudni. Pamiętacie Morte’a? Więc tu go nie ma. Pomimo tego czyta się tę grę świetnie. A walka? Panie, jaka walka?

8.0
Flyby
PC

Flyby

Gracz

2019.11.07

To pewnie jedna z ostatnich takich gier.Fabuła i świat przypomniały mi światy Gene Wolfe, (jak wyżej napisał Iselor) choć pełno w grze także innych wątków z literatury fantastycznej. Nie będę pisał więcej o fabule aby uwag Iselora, znowu nie powtarzać;)Nawiązuje do kultowego Tormenta konstrukcją graficzną, sporą ilością poprawionych detali, choć wszystko w Numenerze bogatsze w treści i grafikę.Ogromny plus to możliwość rozwiązywanie questów na różne sposoby, w zależności od ustawień naszej postaci i drużyny..I na tym plusie na razie poległem ;)Bo zdarzył mi się bug szeroko opisywany i do tej pory nie poprawiony. Była w tym i moja wina bo nie zadbałem o czytelne save..Wyszło tak że sporą część questów musiałbym powtarzać a biorąc pod uwagę ich zmienne wyniki ..ech, chwilowo mi przeszła chęć do grania ;)Póki co, chwalę jak mogę..

8.0
Messerschmitt
PC

Messerschmitt

Ekspert

2020.11.26

8.0
Sir klesk
PC

Sir klesk

Ekspert

2018.01.24

9.0
MadtPL
PC

MadtPL

Ekspert

2017.03.30

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2022-05-14
04:48

Virtus Legionista

Virtus

Czy są tu dialogi mówione, czy tylko "czytane"?

Komentarz: Virtus
2023-02-20
22:44

wogsel Konsul

Chyba najbardziej oryginalny świat jaki miałem okazje widzieć w grach. Bardzo rozbudowane, nietuzinkowe i ciekawe lore oraz niebanalne lokacje. Generalnie uważam, że każdy fan RPG powinien zagrać, żeby tego doświadczyć, bo naprawdę jest to coś innego. Trochę gorzej niestety z gameplayem. Jak już wcześniej było wielokrotnie pisane, to bardziej książka niż gra. I to niestety potrafi zmęczyć i odrzucić. Sam kupiłem tą gre na premierę i dopiero teraz za 3 podejściem udało mi się wciągnąć i przejść całość. Choć musiałem sobie czasem robić przerwy, bo ilość czytania była czasem męcząca. Większość sytuacji można rozwiązać bez walki, choć chyba całkowicie nie da się jej uniknąć. I tutaj niestety pewne rozczarowani, bo skoro ta walka już jest to można było dać jakieś walki z bossami, a tych niestety nie ma. Nawet jeśli na samym końcu wybierzemy opcję "walki" z finałowym bossem to jej i tak nie będzie, bo rozegra się ona w formie... opisu. No i zakończenie mnie rozczarowało, motywy kierujące głównymi złymi okazały się dosyć sztampowe i oklepane, nie było tutaj zbytniego zaskoczenia. A szkoda bo bo po tak nietuzinkowym lore spodziewałem się czegoś ekstra. Szkoda też, że nasze wcześniejsze decyzje nie mają zbytnio wpływu na zakończenie, bo podobnie jak w cyberpunku czy mass effect 3 wyboru dokonujemy na samym końcu spośród jednej z kilku opcji. Towarzysze są całkiem nieźle napisani, choć spodziewałem się czegoś więcej, tym bardziej, że wziąłem do drużyny sobie niby tych najciekawszych fabularnie. Niestety dosyć mocno liniowa forma opowieści powoduje, że questy dla towarzyszy są raczej niezbyt rozbudowane i wplecione w lokacje z głównej fabuły. Nie ma tu niestety tak, jak np. w Tyrrany, że dla questów towarzyszy są osobne lokacje. Szkoda też, że nie zadbano o takie rzeczy jak choćby namalowanie portretów postaci z którymi rozmawiamy - są one wyłącznie opisowe. No i jak wspomniałem wcześniej wyboru dokonywane podczas całej rozgrywki mają niestety niewielkie znaczenie. Niby podczas całej rozgrywki nasze decyzje wpływają na to jakie nasza postać ma decydujące nurty - czyli jaki ma charakter ona i jej działania. Niestety jedyne na co to wpływa to zmiana 2 zdań w slajdach na końcu. Słabo...
Sporo narzekania z mojej strony, ale po prostu odczuwam tutaj trochę zmarnowany potencjał.

Komentarz: wogsel
2023-08-09
08:19

simon_harrison Centurion

Numenera nie jest gra dla mnie. Uwielbiam Rpgi, rozwój postaci, zwiedzanie, odkrywanie fajnego świata i zaznajamianie się z ciekawymi postaciami. To co tutaj zafundowali twórcy to jest przełożenie historii z 3 tomowej epopei na płaszczyznę gry. Nie do końca to się klei z uwagi na fakt, ze moje oczy oraz głowa nie dały rady wytrzymać tego oceanu tekstu z mrugającego monitora.
Czytanie książki o takim potencjalne zapewne byłoby interesującym doznaniem. Granie w coś takiego to istna udręka :)

Komentarz: simon_harrison
2023-11-29
08:24

czorny50 Konsul

czorny50

Moja ocena 7.0 ---------------------------------------------------------------------------------- czas gry 99:04

Ciekawy i oryginalny świat oraz pomysłowa koncepcja fabuły. Jednak stopień dziwności i wymuszonej abstrakcji jest tak głęboki że trudno wczuć się w postacie i uwierzyć w ten ekosystem. ( po poznaniu Klifów Sagusa zauważyłem iż moja postać o niemal złotym nurcie wcale nie pasuje do otoczenia wiec zacząłem od nowa jako ktoś bardziej wredny ) Koncept nurtów na papieże jest nieźle psychologicznym podejściem, choć chyba nie ma w ogóle wpływu na rozgrywkę ( nie licząc lichych mocy Ooma )

Największym zażaleniem do tej gry jest zbyt pokręcony świat w którego choć chciałem nie mogłem uwierzyć( brak cyklu dobowego i Wykwit ). Nie przeszkadzało mi czytanie ścian tekstów dialogów, opisów artefaktów i przedmiotów. Jednak dla mnie były to tylko ciekawostki. Niemal nie możliwe było mieć do nich jakieś wewnętrzne odczucia. Paradoksalnie najciekawsze były dla mnie retrowizje ( paragrafowe opisy ) z których klimat z kolei się wylewał. Użycie retrospektora Inifir’a było osobiście moim najlepszym fragmentem przygody.

Miedzy towarzyszami, jak na świat przystało także trudno znaleźć kogoś zwykłego. Moim faworytem jest oczywiście Rhin. Pierwsze izometryczne RPG gdzie możemy przyłączyć do siebie dziewczynkę praktycznie bez zdolności bojowych. Dodatkową trudnością jest fakt że nie możemy odłączyć ją na chwile cięższych bitew bo się na nas obraża i już jej nie znajdziemy. Często szafowałem swoim zespołem mając dziewczynkę przy sobie i powiem szczerze że metoda przywoływania towarzyszy brązową kulą jakoś nie przypadała mi do gustu. Najchętniej słuchało się wymiany zdań po między Rhin, a Callistage. Szkoda że nie da się pogodzić rudej kobiety z Aligernem.

Ogólnie chciałem dać pół oczka mniej, ale w finale wiele rzeczy mnie zaskoczyło. Choć tożsamość Memoviry nie była niespodzianką to już obecny stan Pana Wcieleń mnie zaskoczył. Wiele też w finale się wyjaśniło i łączyło z mniej ważnymi wcześniej wykonywanymi questami. Toteż ostatecznie miałem satysfakcje kończyć tą dobra grę. Jednakże Planescape Torment odrobinę lepszy.

Komentarz: czorny50
2023-11-29
08:25

Admin Senator

Admin

Torment: Tides of Numenera - recenzje graczy

Komentarz: Admin

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl