Nurty a osobowość postaci w Torment Tides of Numenera
Aktualizacja:

Tytułowe Nurty (ang. Tides) to zdecydowanie jedna z najciekawszych mechanik gry. W skrócie możemy je określić osobowością postaci, ale istnieje kilka stosownych różnic. Decyzje, nastawienie głównej postaci i konsekwencje działań mają wpływ na przypisanie do jednego z Nurtów w grze. Ma to duże znaczenie, ponieważ obecność w danym nurcie stwarza nowe możliwości (także dialogowe), interakcje i ma decydujące znaczenie w końcowych etapach gry. Można śmiało założyć, że Nurt, któremu się odda postać, to jej ostateczne przeznaczenie, które nakreśli pozostawione po sobie dziedzictwo. W Torment: Tides of Numenera Nurty mają zdecydowanie większe znaczenie niż charaktery w poprzednich wielkich grach cRPG typu Baldur's Gate czy Icewind Dale. Warto pamiętać, że to my kształtujemy charakter, nie na odwrót.
W grze znajdziesz następujące nurty, którym zostały przypisane określone kolory:
- Niebieski - jest nurtem wiedzy, oświecenia i mistycyzmu. Jest to ścieżka dla postaci, której celem jest poszerzenie swojej świadomości i ciągły rozwój duchowy. Osoby, które podążają tą ścieżką, pragną posiąść wielką mądrość i zdobyć jak największą wiedzę o świecie.
- Czerwony - to nurt pasji, emocji i gwałtownych decyzji. To ścieżka dla osób, które chcą doświadczyć jak najintensywniej życia i priorytetem są dla nich ich własne odczucia. Takie postacie nienawidzą być kontrolowane i zawsze podążają głosem swojego serca.
- Indigo - jest nurtem sprawiedliwości, kompromisu i podstępowaniem w oparciu o większe dobro. Osoby, które podążają taką ścieżką, potrafią poświęcić siebie i innych, jeśli ostatecznie, może to się przysłużyć "lepszej sprawie".
- Złoty - to nurt dobroczynności, poświęcenia i empatii. Osoby, które podążają tą drogą, za wszelką cenę chcą pomagać innym, często poświęcając się przy tym. Takie postacie empatycznie rozwiązują problemy i nie chcą ranić innych.
- Srebrny - ten nurt symbolizuje podziw, sława i władza. To nurt, którym podążają osoby, które chcą mieć wpływ na życie innych i pragną zostać zapamiętane. Postacie o srebrnym nurcie, pragną sprawować kontrolę nad innymi i chcą pozostawić trwały ślad w historii świata.
Aby jeszcze lepiej zrozumieć filozofię Nurtów, warto zapoznać się z poniższą tabelą. Przedstawia ona, jak odpowiedzieliby typowi przedstawiciele danej ścieżki:
Niebieski | Czerwony | Indigo | Złoty | Srebrny | |
Jakie znaczenie ma pojedyncze życie? | Życie to szansa na zdobycie wiedzy oraz mądrości, które można przekazać kolejnym pokoleniom. | Celem życia jest eksperymentowanie i doświadczanie emocji. Najważniejsze to kierować się swoją pasją. | Znaczenie pojedynczego życia można rozpatrywać jedynie w kontekście tego, jak przyczyniło się ono dobru ogólnemu. | Jedno życie wcale nie góruje nad innym. Prawdziwe znaczenie ma pomoc innym. | Celem życia jest bycie zapamiętanym i zmieniać świat tak, by żyć w pamięci potomnych na zawsze. |
Utrata życia jest tragedią... jednak DLACZEGO jest to tragedia? | Śmierć jest tragedią tylko wtedy, gdy cała wiedza zmarłego przepadła wraz z nim. | Sama śmierć nie jest tragiczna. Dużo tragiczniejsze jest przeżycie życia w nudzie i monotonii. Każdy umiera, jednak niewiele osób tak naprawdę żyje. | Poświęcenie się dla ogólnego dobra jest tragiczne.. jednak nie tak tragiczne, jak podjęcie innej, destrukcyjnej decyzji. | Śmierć przynosi ból i cierpienie, osobom, które dotyka. Pozostawia dziury w sercu, które praktycznie nie można wygoić. | Zakończenie życia, przed tym nim się w pełni osiągnęło własny potencjał. |
Co jest największą tragedią światów, które przeminęły? | Ich wiedza została utracona. Wszystko co już wiedzieli, musi zostać odkryte po raz kolejny. | Żyli, kochali, tworzyli. Na pewno kierowali się pasją, tak jak większość z nas. Jedyną tragedią jest to, że nie mogliśmy ich nigdy poznać. | Te cywilizacje, które wyginęły - lub co gorsza wymordowały się nawzajem, są najbardziej tragiczne. | Te światy, które walczyły i zabijały się nawzajem, dbając jedynie o własne interesy. To jest w nich najbardziej tragiczne. | Przeminęli bezimiennie, nie zostawiając nic po sobie. Jedynym wspomnieniem po nich są gruzy. |
Jakie dziedzictwo chcesz zostawić innym? | Chcę nauczyć się tak wiele, jak to możliwe i przekazać swoją wiedzę innym pokoleniom. Chcę zostać zapamiętanym jako wielki uczony - moje imię nie jest przy tym tak ważne. | Chcę zostać zapamiętany jako osoba pełna pasji i życia - prawdziwy przykład na to, jak powinno się żyć. | Chcę zostawić ziemię jako lepsze miejsce, bardziej zorganizowane. Chciałbym przyczynić się do stworzenia ogólnego porządku, który zapoczątkuje wieczny dobrostan. | Chciałby, aby podążyli moim przykładem i również pomagali innym. Moim dziedzictwem jest miłość do moich towarzyszy, którzy poświęcili się w imię słusznej sprawy. | Chcę zostać zapamiętanym na zawsze. Niezależnie, czy ze względu na poczynione dobro, czy zło. Wspomnienia innych ludzi przyczynią się do mojej nieśmiertelności. |
W grze, większość postaci, które spotkasz nie zdaje sobie sprawy z istnienia nurtów i nie będziesz w stanie określić ich motywów. Istnieją również NPC, którzy również będą działali według określonego nurtu. Z takimi postaciami możesz wchodzić w specjalne interakcje - mogą nastąpić "zgrzyty" z powodu odmiennych filozofii życia, lub wręcz przeciwnie, będziesz doskonale potrafił je zrozumieć.
0
- Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
- Torment: Tides of Numenera - przewodnik do gry
- Podstawy rozgrywki
- Opis karty postaci w Torment Tides of Numenera
- Atrybuty i biegłość postaci w Torment Tides of Numenera
- Mechanika wysiłku w Torment Tides of Numenera
- Odporności i stany postaci w Torment Tides of Numenera
- Zdolności eksploracyjne postaci w Torment Tides of Numenera
- Gdzie można odpocząć w grze i jak odnowić główne statystyki w Torment?
- Nurty a osobowość postaci w Torment Tides of Numenera
- Mechanika awansu w Torment Tides of Numenera
- Artefakty i enigmaty w Torment Tides of Numenera
- Do czego służą osobliwości w Torment Tides of Numenera?
- Przedmioty przekształcone (Bonded items) w Torment Tides of Numenera
- Choroba enigmatoidalna (Cypher Sickness) w Torment Tides of Numenera
- Zadania czasowe, questy na czas - najważniejsze informacje
- Implanty i zabiegi chirurgiczne w Torment Tides of Numenera
- Podstawy rozgrywki
- Torment: Tides of Numenera - przewodnik do gry
Komentarze czytelników
Arni2015 Legionista
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
taifang Chorąży
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Arni2015 Legionista
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Arni2015 Legionista
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Arni2015 Legionista
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Arni2015 Legionista
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Arni2015 Legionista
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Arni2015 Legionista
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Arni2015 Legionista
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
alices Junior
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
