Torment Tides of Numenera: Jak przejść przez Najniższą Komorę i dotrzeć do Serca Wykwitu?
W tym rozdziale dowiesz się, jak dotrzeć do Serca Wykwitu oraz jak przejść Najniższą Komorę. Kryzys w Najniższej Komorze to wymagające starcie.
Aktualizacja:
Jedno z głównych zadań rozwiązywanych podczas pobytu w Wykwicie (ogromnym żyjącym organiźmie) to W głebiny i w jego pierwszej części zmuszony zostaniesz do dotarcia do Serca Wykwitu. O ile początkowa część podróży w to miejsce nie jest zbyt trudna, to możesz natrafić na spore kłopoty po dotarciu do Najniższej Komory, a mianowicie ostatniej lokacji dzielącej drużynę od Serca. Niedługo po wkroczeniu do Najniższej Komory drużyna napadnięta zostanie przez potwory i będziesz musiał postarać się żeby pomyślnie doprowadzić ją do celu podróży. Najważniejsze informacje i podpowiedzi na ten temat znajdują się poniżej.

Po wykonaniu kilku kroków do przodu w Najniższej Komorze rozpocznie się kryzys. Oto kilka najważniejszych związanych z nim faktów:
- Twoim głównym i jedynym zadaniem jest dotarcie do wejścia do Serca Wykwitu (M24.4). Nie próbuj zabijać wszystkich przebywających na mapie Korpuskularnych Paszcz, bo nie jest to celem tego kryzysu i mogą się tu wkrótce pojawić kolejne tego typu kreatury.
- Jeżeli zaliczyłeś wcześniej w Wykwicie poboczne zadanie Rękojeść bez ostrza to przeprawa przez Komorę będzie nieco ułatwiona, gdyż będzie tu przebywał Abykos. Istota jest przyjaźnie nastawiona i przez kilka początkowych tur (do momentu swojej śmierci) będzie skutecznie odwracała uwagę części potworów od drużyny. Poza tym będziesz mógł używać pozyskanego we wspomnianym queście Międzywymiarowego Skalpela i łatwiej torować sobie drogę do Paszczy prowadzącej do Serca.
- Jeśli podczas pobytu w dzielnicy Rozległe Trzewia w Wykwicie nie zabiłeś Kałamarza i innych kultystów (M16.1) to po upływie kilku tur od momentu rozpoczęcia kryzysu mogą oni zjawić się w tej lokacji i dołączyć do Korpuskularnych Paszcz. Wydarzenie to jeszcze bardziej powinno "zachęcić Cię" do dotarcia do wyjścia z tej lokacji, bo ich ataki będą o wiele bardziej dotkliwe.
- Do wejścia do Serca Wykwitu nie musi dotrzeć cała drużyna. Nie przejmuj się zbytnio jeśli któryś z członków drużyny po drodze zginie, choć oczywiście powinieneś starać się jak najdłużej utrzymywać wszystkich przy życiu.
- Serce Wykwitu będzie co pewien czas próbowało przeszkodzić drużynie w osiągnięciu celu podróży i wywoływało trzęsienia ziemi. Nie zadaje one obrażeń, ale pozbawiają powalone osoby możliwości wykonania akcji w danej turze. Staraj się w rezultacie skupić wysiłki całej drużyny na osiągnięciu celu podróży, a nie jedynie wyczekiwać aż jedna wybrana osoba będzie mogła nareszcie wykonać upatrzoną akcję.

Do Paszczy prowadzącej do Serca Wykwitu możesz dotrzeć na dwa sposoby. Pierwszy wariant to docieranie do Zbitek Językowych po bokach sali (M24.2). Warto wybrać zachodnie Zbitki, gdyż przy wschodnich wkrótce mogą pojawić się nowi wrogowie. Po przedostaniu się do danej Zbitki musisz zużyć akcję i zaliczyć pomyślnie próbę Intelektu. Czynność ta doprowadzi do usunięcia wybranych torbieli.
Drugi wariant zakłada przebicie się przez dwie centralne torbiele (M24.3) oddzielające drużynę od Paszczy. Po wejściu w interakcję z daną torbielą możesz wybrać jedną z dostępnych umiejętności i jeśli zaliczysz próbę to torbiel zostanie zniszczona. Alternatywnie możesz wykorzystać Międzywymiarowy Skalpel i od razu pozbyć się torbieli.

Po dotarciu do Paszczy broniącej wejścia do Wykwitu (M24.4) musisz dwukrotnie zaliczyć próbę z odpalenia jednej z umiejętności (najlepiej dwoma różnymi członkami drużyny żeby było szybciej) lub raz jeszcze skorzystać z Międzywymiarowego Skalpela. Poprawne wykonanie tej akcji zakończy kryzys i sprawi, że przeniesiesz się do Serca Wykwitu (M24.5).
- Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
- Torment: Tides of Numenera - przewodnik do gry
- Torment Tides of Numenera: Zagadki i ważne wydarzenia
- Torment Tides of Numenera: Jak rozwiązać zagadkę z zegarem w Klifach Sagusa?
- Torment Tides of Numenera: Jak rozwiązać zagadkę z kopułą w Karawanseraj?
- Torment Tides of Numenera: Jak rozwiązać zagadkę z piramidą (Zakon Prawdy)?
- Torment Tides of Numenera: Czy można ostatecznie umrzeć?
- Torment Tides of Numenera: Jak pokonać Aidana Sitabo w Skraju Klifu?
- Torment Tides of Numenera: Gdzie można odpocząć w Klifach Sagusa?
- Torment Tides of Numenera: Kto jest mordercą w Klifach Sagusa i kogo może zabić?
- Torment Tides of Numenera: Spotkanie ze Srebrnymi Sierotami (Silver Orphans) w Klifach Sagusa
- Torment Tides of Numenera: Gdzie znaleźć Aligerna i Callistege jeśli opuszczą drużynę?
- Torment Tides of Numenera: Gdzie odnaleźć wszystkie kopie widma kobiety (Tawerna Piąte Oko)
- Torment Tides of Numenera: Lista kombinacji (kodów) do unikalnych grobowców (Nekropolia)
- Torment Tides of Numenera: Jak skonstruować Pierścień Cieni (The Shadow Ring)
- Torment Tides of Numenera: Jak uciec z Sanktuarium Miel Avest?
- Torment Tides of Numenera: Jak dotrzeć do Placówki Handlowej i Wstąpienia w Wykwicie?
- Torment Tides of Numenera: Jak zdobyć skalpel do otwierania Paszcz w Wykwicie?
- Torment Tides of Numenera: Jak przejść przez Najniższą Komorę i dotrzeć do Serca Wykwitu?
- Torment Tides of Numenera: Gdzie jest skarbiec mordenów i jak się do niego dostać?
- Torment Tides of Numenera: Jak przejść przez Komorę Stazy (Spaczony Meander)?
- Torment Tides of Numenera: Jak pokonać konstrukta Czyhający Na Ofiary w Wykwicie?
- Torment Tides of Numenera: Lista retrospektorów (merecasters)
- Torment Tides of Numenera: Zagadki i ważne wydarzenia
- Torment: Tides of Numenera - przewodnik do gry
Komentarze czytelników
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Masz absolutną rację, teraz już wiem dlaczego nie mogłam rozwiązać tej zagadki według wskazówek tutaj podanych, bo to jest po prostu ŹLE.
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
Bardzo ciekawa możliwość poprowadzenia zadania wyzwoleniec (praca dla Coty'ego).
Najlepszą opcją jest zatrudnienie naszego byłego niewolnika u Sundermanów. Zadanie zakończone (25PD) + po dwóch dniach odpoczynku dostaniemy od niego całkiem pożyteczny element ekwipunku. Potem zabijamy młodego Sundermana, dochodzi do paradoksu czasowego i mamy możliwość ponownego zatrudnienia Coty'ego (np. u Memoviry) za kolejne 25PD. Polecam wpis w dzienniku :)
Sanktuarium Pana Wcieleń. Jedną z opcji podczas klikania w lustra jest uwolnienie istoty Oom (pojawia się w Samotni) i odblokowanie zadania: Sługa Nurtów.
zadanie Niestabilne fundamenty, metodą pokojową także można dostać przekształcony przedmiot Hebanowe Oczy. Po wstępnej rozmowie z Ch'kektem trzeba porozmawiać z kartografem który odpowie na pytanie gdzie mogą przenieść się stychy by nie kopać pod miastem. Następnie rozmawiamy z Ch'kektem, mówimy o nowym miejscu dla stychów, perswazją prosimy o zaprzestanie kopania pod miastem. Ważne: nie proponujemy, innych bonusów dla stichów. Wracamy do Peliai, przekazujemy informację o odejściu stychów a na pytanie czy coś jeszcze obiecaliśmy stychom, odpowiadamy: nie.
Odesłałem Rhin. Czy jeśli chcę żeby potem się do mnie przyłączyła to powinienem trzymać wolne miejsce w drużynie dla niej czy mogę do tego czasu przywołać sobie kogoś za pomocą brązowej kuli?
Nie musisz trzymać wolnego miejsca. Rhin pojawi się w momencie, w którym akurat będziesz sam z powodów fabularnych, więc spokojnie przyzywaj sobie teraz drużynę.
Co od postaci w labiryncie, to można tam też nawiązać połączenie z panem Zaliwajło Zachlajmorda ARTAGLIO. Trzeba go zmusić, żeby pochłonęła go paszcza w w Spadzie Chirurga. Ta moc daje + 20% do ataków i zwiększa szansę na trafienia krytyczne dla wszystkich członów drużyny. Ogólnie bardzo przydatna
Ktoś miał problem z wyjściem z lokacji w Zadaniu Cena Dracogena. Po wykonaniu zadania
Chodzi Ci o to, że klikasz na wyjście z lokacji, a gra nie reaguje? Jeśli tak, to wspominaliśmy o tym w poradniku - to znany bug jeszcze z bety. Zwykle pomaga albo Load Game albo wielokrotnie wciskanie przycisku.
W trakcie gry pozyskujemy dodatkowe duchy do naszego labiryntu.
Utworzenie połączenia z poszczególnymi z nich (m.in. Serią, Choi czy Inifere) daje nam jakieś specjalne zdolności.
Gdzie można sprawdzić te zdolności? Co daje konkretne połączenie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
