Miejsca odblokowywania stałych premii do statystyk | Torment Tides of Numenera
W Torment znajdziesz wiele miejsc, w których możesz zyskać stałe bonusy do statystyk. Pokazujemy, gdzie je znaleźć!
Aktualizacja:
W grze istnieje możliwość trwałego zwiększenia statystyk, za sprawą specjalnych rozmów, czy określonych interakcji ze światem. Bonusy są permanentne i są opcjonalne do zdobycia, jednak zdecydowanie warto się o nie postarać, bo dodatkowe punkty statystyk ułatwiają przejście gry.
Klify Sagusa

Podjęcie się pracy w Manufakturze - Manufaktura znajduje się w dzielnicy Bebechy (M4.4). Porozmawiaj tam z Głównym Brygadzistą i w trakcie tego spotkania zdecyduj się na dołączenie do innych pracowników. Główny bohater permanentnie zwiększy dzięki temu Siłę o 1.

Zaliczenie pobocznego zadania Ofiara Rozpaczy - Quest ten rozpoczyna się w dzielnicy Mały Rynek dzięki spotkaniu się z Zaofim Rzeźbiarzem (M3.9). Pod sam koniec tego zadania czeka Cię rozmowa w Samotni z Serią. Spotkanie to odblokowuje nową umiejętność pasywną Spokój Serii, która gwarantuje zwiększenie Siły, Szybkości i Intelektu o 1.

Zaliczenie pobocznego zadania Ukochany niewolnik - Quest ten zleca Tol Maguur z Małego Rynku (M3.14). Pod koniec tego zadania musisz przekazać jej dziewczynkę Rhin lub nakłonić Tol Maguur do zmiany zdania. W obu przypadkach nauczy ona głównego bohatera nowej umiejętności i Jedność z nurtem zostanie zwiększona.

Pojedynek z Aidanem Sitabo - Przebywa on w dzielnicy Skraj Klifu (M6.1). Jeśli zwyciężysz z nim w rozmaitych testach na siłę, szybkość itp. to zdobędziesz 1 punkt zwinności. Ponadto, jeśli na koniec walki zdecydujesz się skręcić kark mężczyźnie, zdobędziesz kolejny punkt zwinności.

Rozmowa z Dhamą z Wykwitu - Znajdziesz go w Tawernie Piąte Oko w dzielnicy Skraj Klifu (M10.2). Jeśli pozwolisz Dhamie wejść w swój umysł, na stałe zwiększy się twoja pula intelektu o 1.

Rozmowa z O - Tajemniczą postać spotkasz w Tawernie Piąte Oko w dzielnicy Skraj Klifu (M10.3). Wyczerpanie wszystkich ścieżek dialogowych z postacią zwiększy Intelekt o 1 i Zdrowie o 4.

Wyłowienie enigmatu - Miejsce do wędkowania znajduje się w południowej części dzielnicy Bebechy (M4.11) i domyślnie w pobliżu przebywa Szelma Qeek. Możesz wyłowić dla niej (lub dla siebie) enigmat Iskrzyk, ale na tej akcji nie musisz wcale poprzestać. Gra pozwoli ci na podejmowanie kolejnych prób wędkowania, aczkolwiek powinny się one odbywać w odstępach jednego dnia od siebie żeby pojawiła się szansa wyłowienia jakiegoś nowego skarbu. W przerwach pomiędzy używaniem wędki udawaj się więc w dowolne miejsce na odpoczynek. Początkowo wyłowisz kilka mniej wartościowych rzeczy, ale jeśli będziesz cierpliwy to pozyskasz enigmat Oko Tajemnicy. Użycie go może permanentnie zwiększyć Siłę o 1.
Dolina Poległych Bohaterów

Plama Mroku - Znajdziesz ją na lewo od miejsca rozpoczęcia eksploracji doliny (południowo-zachodni narożnik mapy) (M12.9). Jeśli spróbujesz określić naturę mroku i zwiążesz się z nią, zwiększysz Intelekt o 1 punkt.

Spotkanie ze Srebrnym - Do kilku spotkań z tą postacią może dojść podczas swobodnego badania dostępnych grobowców w Nekropolii. Po tym jak odnajdziesz Filakterium możesz je przekazać Srebrnemu podczas kolejnego spotkania. Jedną z możliwych nagród za wykonanie tej czynności jest poproszenie Srebrnego o podniesienie umiejętności. Wiedza o maszynerii zwiększy się o 1. Szczegółowe informacje odnośnie okoliczności spotkania ze Srebrnym i wyświadczenia mu przysługi znajdują się m.in. na stronie Lista kodów do grobowców (Nekropolia).
Wykwit

Spotkanie ze Ściskaczem - Przebywa on w dzielnicy Mały Nihilesh (M19.8). Jeśli zgodzisz się na poszukiwania przedmiotów z mężczyzną, znajdziesz zagadkowy sześcian. Gdy obejrzysz i zbadasz przedmiot, zdobędziesz dodatkowy punkt do intelektu i zwiększy się twoja Wiedza o Maszynerii o 1. Poprawna kombinacja to: odłączenie źródła zasilania, obrócenie rdzenia, podłączenie zasilania, obniżenie głównego punktu sterownika.

Rozmowa z Kwherezimianem - Mężczyznę znajdziesz w dzielnicy Mały Nihliesh (M19.7). Wcześniej musisz porozmawiać z Aen -Tozonem i uwolnić mężczyznę z paszczy. W rozmowie z Kwherezimianem zostaniesz zapytany, czy możesz wyczuć nurt postaci, odpowiedz przecząco, a umiejętność Jedność z nurtem zostanie zwiększona.

Zdobycie Rękawicy Mordu - Przedmiot ten możesz zdobyć od Dorana, który stanie ci na drodze po powrocie do portalu we Wstąpieniu (M20.2) podczas zaliczania głównego zadania Cena Dracogena. Wspomniany obiekt możesz zabrać po walce lub otrzymać po przekonaniu Dorana do kapitulacji. Jeśli użyjesz i założysz rękawicę, zwiększysz Szybkość o 1.

Użycie automatu z cukierkami - Przedmiot ten możesz pozyskać podczas wizyty w Gardzieli w ramach głównego zadania W głębiny. W północnej części mapy odnajdziesz Mordena (M23.3). Użyj na nim koncentracji żeby pozyskać automat z cukierkami. Otwórz inwentarz, obejrzyj nowo pozyskany przedmiot i zdecyduj się na ściśnięcie jego rączek. Pozyskasz dzięki temu enigmat Pastelowo Niebieski Cukierek. Użycie tego enigmatu pozwoli na permanentne zwiększenie Intelektu o 1 (premia będzie dotyczyć postaci, która skorzystała z enigmatu).

Wizyta w Sercu Wykwitu - W rozmowie z Sercem Wykwitu w ramach głównego zadania W głębiny (mapa M24) możliwe jest zdobycie dwóch dodatkowych punktów intelektu. Należy doprowadzić do zamknięcia aorty Wykwitu i uspokojenia go. Pozwoli to zajrzeć do umysłu istoty i zdobyć wspomniane bonusy.
Uwaga - Dostępność wspomnianych opcji zachowania podczas spotkania z Sercem jest uzależniona od Twoich wcześniejszych decyzji. Możliwy jest też scenariusz, że nie pojawią się one w ogóle na liście zachowań podczas spotkania z Sercem.
0
- Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
- Torment: Tides of Numenera - przewodnik do gry
- Niezbędnik podróżnika
- Jak szybko zdobywać doświadczenie w Torment: Tides of Numenera?
- Jak szybko zdobywać błyszki w Torment: Tides of Numenera?
- Znaczenie atrybutu "Zdrowie" w grze | Torment Tides of Numenera
- Miejsca odblokowywania stałych premii do statystyk | Torment Tides of Numenera
- Czym są meandry umysłu labirynt (Samotnia)? | Torment Tides of Numenera
- Jak wrócić do labiryntu i jak się z niego wydostać? | Torment Tides of Numenera
- Jak przejść Tormenta (prawie) bez walki? | Torment Tides of Numenera
- Postacie możliwe do znalezienia w Labiryncie | Torment Tides of Numenera
- Niezbędnik podróżnika
- Torment: Tides of Numenera - przewodnik do gry
Komentarze czytelników
Arni2015 Legionista
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
taifang Chorąży
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Arni2015 Legionista
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Arni2015 Legionista
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Arni2015 Legionista
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Arni2015 Legionista
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Arni2015 Legionista
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Arni2015 Legionista
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Arni2015 Legionista
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
alices Junior
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
