Budowla, w której rozpoczynasz swoją przygodę po ukończeniu prologu. W późniejszym
etapie trafisz tu także na grupę wrogów.
Miejsce, w którym spotkasz się z grupą Qorro. Spotkanie to związane jest z zadaniem "Upadek na ziemię".
Lokalizacja stwora, którego uwolnić można z klatki znajdującej się w Małym Rynku (M3.7). Pojawi się tutaj podczas wykonywania zadania "Beleazar i Bestia".
Miejsce, do którego udać się musisz w ramach zadania "Lazaret Zdławionego Echa". Dopiero wtedy lokacja ta staje się dostepna.
Możesz użyć zdolności Zwinne ręce, by je dotknąć - 2 PD.
Możesz permanentnie zwiększyć zdrowie i zdobyć Ośmiopalczastą Buławę (średnia broń).
Możesz użyć na nim kryształowego odłamka z komory rezonansowej (M1.1), by go wzmocnić i zdobyć 3 PD.
Jeśli spróbujesz go dotknąć to bezpowrotnie zginiesz o ile nie użyjesz zdolności Zwinne palce.
Możesz użyć Zwinnych palców i Percepcji, by wyjąć enigmat Opary Orzeźwienia z mazi.
Możesz jej użyć w trakcie bitwy z Qorro.
Możesz jej użyć w trakcie bitwy z Qorro.
Torment Tides of Numenera: Mapa Rafy Upadłych Światów
Aktualizacja:
Powyższa mapa prezentuje Rafę Upadłych Światów (Reef of the Fallen World). Jest to pierwsza pełnoprawna lokacja w grze (Zniszczona kopuła z mapy M1 to małe pomieszczenie, a nie większa dzielnica). Przed Tobą do wykonania kilka zadań lub ich fragmentów. Jest to także miejsce, gdzie rozpoczyna się główny wątek fabularny - to tutaj wykonasz pierwsze kroki w zadaniu Upadek na ziemię. Na północnym krańcu tej lokacji znajduje się przejście do kolejnej dzielnicy miasta Klify Sagusa (Sagus Cliffs) - Mały rynek.
Stoczysz tutaj także swój pierwszy pojedynek z Qorro i jego grupą - da się go rzecz jasna uniknąć poprzez odpowiednie prowadzenie rozmowy (szczegóły w rozdziale opisującym zadanie). W okolicy jest cała masa obiektów, z którymi wejść można w interakcję - w zamian za to dostaniesz niewielkie (1-2) ilości punktów doświadczenia, a czasami także element wyposażenia lub enigmat. W tym miejscu stoczyć można także trudną walkę z potworem zwanym Nyktemeron w ramach wykonywania zadania Beleazar i bestia.
Kluczowe miejsca w dzielnicy Rafa Upadłych Światów
1. Zniszczona Kopuła. Budowla, w której rozpoczynasz swoją przygodę po ukończeniu prologu. W późniejszym etapie trafisz tu także na grupę wrogów.
2. Miejsce starcia z grupą Qorro. Miejsce, w którym trafisz na grupę Qorro, w ramach zadania Upadek na ziemię. Z grupą można walczyć, bądź uniknąć konfrontacji przy pomocy odpowiednich ścieżek dialogowych.
3. Miejsce starcia z Nyktemeronem. Potwór pojawi się tam w trakcie wykonywania zadania Beleazar i bestia (tylko jeśli go uwolnisz).
4. Lazaret Zdławionego Echa. Miejsce, w którym wykonać można zadanie poboczne Lazaret Zdławionego Echa. Lokacja ta staje się dostępna dopiero po odblokowaniu tego questu, gdyż otwarcie drzwi wymaga dysponowania metalowym okiem.
Komentarze czytelników
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Masz absolutną rację, teraz już wiem dlaczego nie mogłam rozwiązać tej zagadki według wskazówek tutaj podanych, bo to jest po prostu ŹLE.
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
Bardzo ciekawa możliwość poprowadzenia zadania wyzwoleniec (praca dla Coty'ego).
Najlepszą opcją jest zatrudnienie naszego byłego niewolnika u Sundermanów. Zadanie zakończone (25PD) + po dwóch dniach odpoczynku dostaniemy od niego całkiem pożyteczny element ekwipunku. Potem zabijamy młodego Sundermana, dochodzi do paradoksu czasowego i mamy możliwość ponownego zatrudnienia Coty'ego (np. u Memoviry) za kolejne 25PD. Polecam wpis w dzienniku :)
Sanktuarium Pana Wcieleń. Jedną z opcji podczas klikania w lustra jest uwolnienie istoty Oom (pojawia się w Samotni) i odblokowanie zadania: Sługa Nurtów.
zadanie Niestabilne fundamenty, metodą pokojową także można dostać przekształcony przedmiot Hebanowe Oczy. Po wstępnej rozmowie z Ch'kektem trzeba porozmawiać z kartografem który odpowie na pytanie gdzie mogą przenieść się stychy by nie kopać pod miastem. Następnie rozmawiamy z Ch'kektem, mówimy o nowym miejscu dla stychów, perswazją prosimy o zaprzestanie kopania pod miastem. Ważne: nie proponujemy, innych bonusów dla stichów. Wracamy do Peliai, przekazujemy informację o odejściu stychów a na pytanie czy coś jeszcze obiecaliśmy stychom, odpowiadamy: nie.
Odesłałem Rhin. Czy jeśli chcę żeby potem się do mnie przyłączyła to powinienem trzymać wolne miejsce w drużynie dla niej czy mogę do tego czasu przywołać sobie kogoś za pomocą brązowej kuli?
Nie musisz trzymać wolnego miejsca. Rhin pojawi się w momencie, w którym akurat będziesz sam z powodów fabularnych, więc spokojnie przyzywaj sobie teraz drużynę.
Co od postaci w labiryncie, to można tam też nawiązać połączenie z panem Zaliwajło Zachlajmorda ARTAGLIO. Trzeba go zmusić, żeby pochłonęła go paszcza w w Spadzie Chirurga. Ta moc daje + 20% do ataków i zwiększa szansę na trafienia krytyczne dla wszystkich członów drużyny. Ogólnie bardzo przydatna
Ktoś miał problem z wyjściem z lokacji w Zadaniu Cena Dracogena. Po wykonaniu zadania
Chodzi Ci o to, że klikasz na wyjście z lokacji, a gra nie reaguje? Jeśli tak, to wspominaliśmy o tym w poradniku - to znany bug jeszcze z bety. Zwykle pomaga albo Load Game albo wielokrotnie wciskanie przycisku.
W trakcie gry pozyskujemy dodatkowe duchy do naszego labiryntu.
Utworzenie połączenia z poszczególnymi z nich (m.in. Serią, Choi czy Inifere) daje nam jakieś specjalne zdolności.
Gdzie można sprawdzić te zdolności? Co daje konkretne połączenie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
