Torment Tides of Numenera: Sanktuarium Miel Avest (The Sanctuary of Miel Avest) - główne zadanie
Aktualizacja:
Sposób odblokowania: Automatycznie po dotarciu do Sanktuarium Miel Avest i porozmawianiu z Paj Rekken (M14.1).
Zadanie to dzieli się na dwie duże części, które opisane zostały poniżej. W pierwszej części questu będziesz mógł na spokojnie pozałatwiać wszystkie sprawy w schronieniu dla porzuconych. W drugiej części questu Sanktuarium zostanie zaatakowane przez Rozpacz i będziesz musiał doprowadzić bezpiecznie drużynę do miejsca ucieczki z tej lokacji.
Sanktuarium przed atakiem

Po przybyciu do Sanktuarium Miel Avest załączy się rozmowa z Paj Rekken, w trakcie której zadaj wszystkie możliwe pytania. Udaj się następnie do południowej części sanktuarium i spotkaj się z Aadiriis (M14.5) żeby wydobyć od niej informacje na temat miejsca pobytu Mazzofa. W trakcie rozmowy zgódź się na to żeby Aadiriis zajrzała do umysłu głównego bohatera. Poprowadź dalej rozmowę, z której dowiesz się, że będziesz musiał pogadać z Melmothem na temat nurtów.
Melmoth Leviarm przebywa w centralnej części sanktuarium (M14.4). Wyczerp wszystkie tematy rozmowy.

Powróć do Aadiriis i wysłuchaj nowej części rozmowy. Twoim kolejnym zadaniem będzie doprowadzenie do zakończenia kłótni pomiędzy Andronusem Sandhandem i Raimą Cyro. Obie te postacie odnajdziesz w okolicy i zacznij od ustalenia powodu kłótni oraz wysłuchania ich stanowisk. Konflikt możesz zakończyć na następujące sposoby:
- Nakazać Andronusowi i Raime opuścić Miel Avest
- Opowiedzieć się po stronie Raimy i nakazać Andronusowi opuścić Miel Avest
- Opowiedzieć się po stronie Andronusa i nakazać Raimie opuścić Miel Avest
- Zmusić obie osoby do zakończenia konfliktu poprzez stwierdzenie, że żadna z nich nie ma racji (Andronus i Raima pozostaną w Miel Avest)
- Nakłonić Andronusa i Raimę do załagodzenia konfliktu w obliczu zagrożenia ze strony Rozpaczy
Po wszystkim ponownie spotkaj się z Aadiriis i przedstaw jej wybrane przez siebie rozwiązanie. Czeka Cię nowa rozmowa na temat Wiecznej Bitwy. Możesz od razu do niej przystąpić lub najpierw porozmawiać na ten temat z dwoma innymi osobami z sanktuarium - z Melmothem Leviarmem (M14.4) i z Elkeshai'em (M14.7). Sama rozmowa z Aadiriis nie ma wpływu na dalsze wydarzenia, a stanowi jedynie okazję do przedstawienia własnej opinii na ten temat.
Aadiriis pokaże ci retrospektor Zeriana, ale nie śpiesz się z jego użyciem, tylko wykorzystaj okazję do zapisania stanu gry. Jeśli Twoja drużyna jest osłabiona to jest to też dobry moment na to żeby udać się na odpoczynek.

Wybierz odpowiednią opcję dialogową żeby zdecydować się na wejście w interakcję z retrospektorem. Rozpocznie to dobrze znaną ci scenę paragrafową. W trakcie zaliczania tej sceny możesz wybierać dodatkowe opcje zachowania związane z eksploracją i używaniem umiejętności lub skupić się na jak najszybszym skontaktowaniu się z Mazzofem.
Niezależnie od wybieranych opcji zachowania po zaliczeniu sceny paragrafowej otrzymasz 100 PD i zostaniesz przeniesiony do swojego umysłu gdzie spotkasz się z Fantomem (Spirit). Fantom poda się za Boga Wcieleń i będzie próbował wymusić na Tobie żebyś oddał swoje ciało pod jego kontrolę. Nie wybieraj tej opcji, bo główny bohater bezpowrotnie zginie i jedynym rozwiązaniem będzie powrót do ostatniego zapisanego stanu gry! Z pułapki Fantoma możesz wydostać się na dwa sposoby. Pierwsza metoda to wybranie opcji uwolnienia stóp i skorzystanie z umiejętności związanej z nurtami. Uda ci się uciec, ale odniesiesz obrażenia. Druga metoda to skorzystanie z jednej z unikalnych opcji zachowania:
Zostało jeszcze 62% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla CiebieKomentarze czytelników
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Masz absolutną rację, teraz już wiem dlaczego nie mogłam rozwiązać tej zagadki według wskazówek tutaj podanych, bo to jest po prostu ŹLE.
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
Bardzo ciekawa możliwość poprowadzenia zadania wyzwoleniec (praca dla Coty'ego).
Najlepszą opcją jest zatrudnienie naszego byłego niewolnika u Sundermanów. Zadanie zakończone (25PD) + po dwóch dniach odpoczynku dostaniemy od niego całkiem pożyteczny element ekwipunku. Potem zabijamy młodego Sundermana, dochodzi do paradoksu czasowego i mamy możliwość ponownego zatrudnienia Coty'ego (np. u Memoviry) za kolejne 25PD. Polecam wpis w dzienniku :)
Sanktuarium Pana Wcieleń. Jedną z opcji podczas klikania w lustra jest uwolnienie istoty Oom (pojawia się w Samotni) i odblokowanie zadania: Sługa Nurtów.
zadanie Niestabilne fundamenty, metodą pokojową także można dostać przekształcony przedmiot Hebanowe Oczy. Po wstępnej rozmowie z Ch'kektem trzeba porozmawiać z kartografem który odpowie na pytanie gdzie mogą przenieść się stychy by nie kopać pod miastem. Następnie rozmawiamy z Ch'kektem, mówimy o nowym miejscu dla stychów, perswazją prosimy o zaprzestanie kopania pod miastem. Ważne: nie proponujemy, innych bonusów dla stichów. Wracamy do Peliai, przekazujemy informację o odejściu stychów a na pytanie czy coś jeszcze obiecaliśmy stychom, odpowiadamy: nie.
Odesłałem Rhin. Czy jeśli chcę żeby potem się do mnie przyłączyła to powinienem trzymać wolne miejsce w drużynie dla niej czy mogę do tego czasu przywołać sobie kogoś za pomocą brązowej kuli?
Nie musisz trzymać wolnego miejsca. Rhin pojawi się w momencie, w którym akurat będziesz sam z powodów fabularnych, więc spokojnie przyzywaj sobie teraz drużynę.
Co od postaci w labiryncie, to można tam też nawiązać połączenie z panem Zaliwajło Zachlajmorda ARTAGLIO. Trzeba go zmusić, żeby pochłonęła go paszcza w w Spadzie Chirurga. Ta moc daje + 20% do ataków i zwiększa szansę na trafienia krytyczne dla wszystkich członów drużyny. Ogólnie bardzo przydatna
Ktoś miał problem z wyjściem z lokacji w Zadaniu Cena Dracogena. Po wykonaniu zadania
Chodzi Ci o to, że klikasz na wyjście z lokacji, a gra nie reaguje? Jeśli tak, to wspominaliśmy o tym w poradniku - to znany bug jeszcze z bety. Zwykle pomaga albo Load Game albo wielokrotnie wciskanie przycisku.
W trakcie gry pozyskujemy dodatkowe duchy do naszego labiryntu.
Utworzenie połączenia z poszczególnymi z nich (m.in. Serią, Choi czy Inifere) daje nam jakieś specjalne zdolności.
Gdzie można sprawdzić te zdolności? Co daje konkretne połączenie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
