Lista zakończeń Torment: Tides of Numenera
Strona zawiera zestawienie wszystkich dostępnych zakończeń gry Torment: Tides of Numenera. Znalazły się informacje jak odblokować zakończenia i do jakich wydarzeń prowadzą dostępne zakończenia.
Aktualizacja:
Na sam koniec gry, po wkroczeniu do Rezonansu, w końcu staniesz oko w oko z Rozpaczą. Co więcej, będziesz mógł z nią porozmawiać i postanowić, jak zakończyć historię głównej postaci. W grze możesz zdecydować się na sześć, odmiennych od siebie wariantów zakończenia.
Wariant pierwszy - Zerwanie połączenia z Nurtami

Gdy nadejdzie czas wyboru, możesz zdecydować, że chcesz zerwać połączenie z Nurtami, aby wykluczyć możliwość manipulowania nimi. Tym samym, spiszesz na zagładę wszystkich porzuconych, łącznie z główną postacią. Twoi towarzysze odejdą w nieznanym kierunku, pełni żalu po twojej stracie.
Wariant drugi - Połączenie porzuconych w główną postać

Możesz dokończyć plan Pana Wcieleń i połączyć wszystkich porzuconych w świadomość głównej postaci. Obudzisz się w fortecy Memoviry, gdzie odbędziesz jeszcze krótką rozmowę z Rozpaczą, która oznajmi, że nie będzie już na ciebie polowała. Dodatkowo, będziesz mógł porozmawiać z twoją drużyną i zdecydować się na towarzyszenie niektórym z nim.
Wariant trzeci - Pozostawienie wszystkiego bez zmian

Kolejnym z wariantów jest pozostawienie wszystkiego bez zmian. Labirynt Pana wcieleń zostanie zapieczętowany, wraz z ukrytą tam wiedzą. Porzuceni zostaną na świecie, a Rozpacz w dowód "wdzięczności" da każdemu z porzuconych odpowiednią ilość czasu, by mogli nacieszyć się życiem. Widmo zagłady zostanie odroczone.. na pewien czas.
Wariant czwarty - Połączenie porzuconych w Matkinę

Ten wariant jest tylko możliwy wtedy, gdy Matkina jest w drużynie. Możesz zdecydować, by to Matkina przyjęła do swojej świadomości wszystkich porzuconych. Tym samym, zostanie ona jedyną przedstawicielką porzuconych. Rozpacz odejdzie, a Matkina wyruszy objąć władzę w Wykwicie.
Wariant piąty - Połączenie porzuconych w Milkę

W tym wariancie decydujesz się, by to Milka, córka Pana Wcieleń wchłonęła pozostałych porzuconych. Po powrocie do Fortecy Memoviry, miejsce twojej głównej postaci zajmie właśnie ona. Rozpacz odejdzie, a kobieta będzie miała szansę przeżyć swoje życie tak, jak tylko zechce.
Wariant szósty - Zniszczenie Rozpaczy

Rozmawiając z Rozpaczą, możesz ją zapytać, czy któryś z twoich wyborów nie zaakceptuje. Istota odpowie wtedy, że choć niektórym się będzie opierała, możesz wybrać każdą z możliwości. Tym samym, odblokujesz wariant przeciwstawienia się Rozpaczy i zniszczenia jej. Jeśli się na to zdecydujesz, zostaniesz zapytany, co tobą kieruje. To bardzo ważny wybór - jeśli odpowiesz, że inni porzuceni to twoja rodzina i chcesz ich ochronić - Rozpacz zostanie zniszczona, a twoja postać przeżyje. Inne wybory również doprowadzą do unicestwienia jej, jednak zdąży ona śmiertelnie zranić główną postać.
Epilog

Po wyborze zakończenia, nastąpi sekwencja kończąca grę. W niektórych wariantach, będziesz mógł jeszcze porozmawiać z drużyną, czy zdecydować się, jak pokierować losami głównej postaci. Gdy już dokonasz wszystkich wyborów, nastąpi epilog i podsumowanie gry. Każda z twoich większych i ważniejszych decyzji doczeka się podsumowania i przedstawione zostaną konsekwencje. Gratulację, ukończyłeś grę!
Komentarze czytelników
TAK, ja w sprawie tej kuli nr 3 na mapie w Zakonie prawdy. Robię wszystko poprawnie zgodnie z instrukcją tutaj podana i nadal nie mogę rozwiązać tej zagadki. Jakieś wskazówki?
Wykwit, placówka handlowa. Podczas komunikacji ze Zbitką Językową, po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych i wysłuchaniu głosów wykwitu, wybieramy opcję: "wykradnij wiedzę i wspomnienia uwięzionych ludzkich umysłów" - efekt to trwały wzrost intelektu o 1.
Jeśli w Rozległych Trzewiach pomożesz kupcom uratować wóz z towarami, pod wozem znajdziesz enigmat kula percepcji dający + 1 inteligencji na stałe, a od kupców uzyskasz nagrodę 240 błyszczków
Wykwit, przedmioty podnoszące stałe statystyki. Sprzedawca Ioxu: enigmat doświadcz wszystkiego (dodaje +1 do koncentracji), sprzedawca Sheen: enigmat esencja wiedzy (dodaje +1 do wybranej umiejętności). Niewolnik Coty po tym jak ukradnie dla nas przedmiot, może także przekopać śmieci w Małym Nihliesh. Po kilku dniach kopania przyniesie nam artefakt.
Sanktuarium po ataku rozpaczy. Z ciała Andronusa Płaskorękiego (musi zginąć w trakcie ataku rozpaczy) otrzymamy m.in medalik z łapy białego ceturia - osobliwość. Po użyciu tej osobliwości dostajemy na stałe 1 pkt do intelektu albo 1 pkt do szybkości.
Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca
Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.
Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość
Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).
Masz absolutną rację, teraz już wiem dlaczego nie mogłam rozwiązać tej zagadki według wskazówek tutaj podanych, bo to jest po prostu ŹLE.
Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek
Bardzo ciekawa możliwość poprowadzenia zadania wyzwoleniec (praca dla Coty'ego).
Najlepszą opcją jest zatrudnienie naszego byłego niewolnika u Sundermanów. Zadanie zakończone (25PD) + po dwóch dniach odpoczynku dostaniemy od niego całkiem pożyteczny element ekwipunku. Potem zabijamy młodego Sundermana, dochodzi do paradoksu czasowego i mamy możliwość ponownego zatrudnienia Coty'ego (np. u Memoviry) za kolejne 25PD. Polecam wpis w dzienniku :)
Sanktuarium Pana Wcieleń. Jedną z opcji podczas klikania w lustra jest uwolnienie istoty Oom (pojawia się w Samotni) i odblokowanie zadania: Sługa Nurtów.
zadanie Niestabilne fundamenty, metodą pokojową także można dostać przekształcony przedmiot Hebanowe Oczy. Po wstępnej rozmowie z Ch'kektem trzeba porozmawiać z kartografem który odpowie na pytanie gdzie mogą przenieść się stychy by nie kopać pod miastem. Następnie rozmawiamy z Ch'kektem, mówimy o nowym miejscu dla stychów, perswazją prosimy o zaprzestanie kopania pod miastem. Ważne: nie proponujemy, innych bonusów dla stichów. Wracamy do Peliai, przekazujemy informację o odejściu stychów a na pytanie czy coś jeszcze obiecaliśmy stychom, odpowiadamy: nie.
Odesłałem Rhin. Czy jeśli chcę żeby potem się do mnie przyłączyła to powinienem trzymać wolne miejsce w drużynie dla niej czy mogę do tego czasu przywołać sobie kogoś za pomocą brązowej kuli?
Nie musisz trzymać wolnego miejsca. Rhin pojawi się w momencie, w którym akurat będziesz sam z powodów fabularnych, więc spokojnie przyzywaj sobie teraz drużynę.
Co od postaci w labiryncie, to można tam też nawiązać połączenie z panem Zaliwajło Zachlajmorda ARTAGLIO. Trzeba go zmusić, żeby pochłonęła go paszcza w w Spadzie Chirurga. Ta moc daje + 20% do ataków i zwiększa szansę na trafienia krytyczne dla wszystkich członów drużyny. Ogólnie bardzo przydatna
Ktoś miał problem z wyjściem z lokacji w Zadaniu Cena Dracogena. Po wykonaniu zadania
Chodzi Ci o to, że klikasz na wyjście z lokacji, a gra nie reaguje? Jeśli tak, to wspominaliśmy o tym w poradniku - to znany bug jeszcze z bety. Zwykle pomaga albo Load Game albo wielokrotnie wciskanie przycisku.
W trakcie gry pozyskujemy dodatkowe duchy do naszego labiryntu.
Utworzenie połączenia z poszczególnymi z nich (m.in. Serią, Choi czy Inifere) daje nam jakieś specjalne zdolności.
Gdzie można sprawdzić te zdolności? Co daje konkretne połączenie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
